Sennhaiser pc360 eller Tritton pc510

Permalänk
Medlem

Sennhaiser pc360 eller Tritton pc510

Hej.

Spelar Black ops 2 och behöver ett nytt headset.

Väljer mellan Sennhaiser pc360 1390:- och Tritton pc510 (begagnat men mer eller mindre oanvänt, utan kvitto) som jag kan köpa av en vän för 400:-

Tycker det är väldigt viktigt att höra var fienden är men frågan är om det är värt 1000:- mer för Sennhaiser.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

PC360 ska du välja,de andra är analoga 5.1 lurar,brukar innebära sämre kvalite då.

Permalänk
Medlem

Hade för mig att analoga "äkta" surround var bättre än headset som "tillverkar" surround, PC360 har ju inte surround utan är väl mer likt sitt eget öra så att säga och det måste ju va bättre.

Permalänk
Medlem

Är väldigt nöjd med mina PC360, enda som kan vara är att de är väldigt öppna och bra att vara medveten om detta. Är det du är ljudkänslig och använder headset för att stänga ute ljud så kommer de göra dig besviken annars är de toppen. Väldigt bra ljud i dem.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DKOP:

Hade för mig att analoga "äkta" surround var bättre än headset som "tillverkar" surround, PC360 har ju inte surround utan är väl mer likt sitt eget öra så att säga och det måste ju va bättre.

Ta och lyssna

http://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

http://www.youtube.com/watch?v=uMkunPQMhN4

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Hur mycket av ljudet läcker ut/hörs utanför 360 lurarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DKOP:

Hur mycket av ljudet läcker ut/hörs utanför 360 lurarna?

Relativt mycket, men inget som stör omgivningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Avstängd

Testa trådlösa först, du har ju 2 veckors ångertid om du tycker att ljudet inte duger. Det är så skönt att slippa kopplet på hörlurarna.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Känns som att det lutar mer och mer åt Sennheiser pc360 och den finns inte som trådlös.

Tack för tipsen!

Permalänk
Medlem

Har tittat runt en hel del till nu och nu är frågan om hur Qpad QH 90 är jämfört med Sennheiser pc360.
Står en del på google men vill ha lite mer feedback.

Känns som dom är ganska likvärdiga men att qpad har slutna snäckor och 360 har öppna.

360 har 50 ohm och qpad har 60 ohm, kan någon berätta för mig vad det innebär (på svenska)...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DKOP:

Har tittat runt en hel del till nu och nu är frågan om hur Qpad QH 90 är jämfört med Sennheiser pc360.
Står en del på google men vill ha lite mer feedback.

Känns som dom är ganska likvärdiga men att qpad har slutna snäckor och 360 har öppna.

360 har 50 ohm och qpad har 60 ohm, kan någon berätta för mig vad det innebär (på svenska)...

Ohmen säger lite hur svårdrivna de är,ju högre desto värre men 50-60ohm är inte så värst farligt finns de som ligger på 600ohm,känsligheten spelar lite roll också.
Imo är öppna att föredra,luftigare ljud och man slipper bli varm om öronen,tror nästan du får testa lurarna själv,alla har ju olika smak så det är ganska lönlöst att fråga vad som är bäst hit och dit,både pc360 och Qpaddarna ska i alla fall vara bra lurar.

Permalänk
Medlem

Köpte idag Qpad GH 90 och jag måste säga att än så länge är jag mer än nöjd!
Anledningen varför det blev Qpad och inte Sennheiser är att jag inte vill att ljud skall läcka ut när jag spelar/lyssnar på musik, spelar på jobb när jag jobbar natt samt har en 4 åring som jag inte vill störa när han sover.

Tack för all hjälp!

Permalänk

Jag har ett par Tritton PC510 och är mycket nöjd med dessa. När jag sökte nytt headset så var det första jag sökte efter ett par med god komfort. Spelar inte sällan 5-6 timmar i streck och har aldrig någonsin tänkt på att jag har ett headset på mig sedan jag införskaffade dessa.
Ljudet är helt ok till spel men lite mindre spännande till musiklyssnande. Inte så konstigt egentligen, men värt att poängtera om man har tänkt att använda de som datahörlur i största allmänhet. Ljudet har bra med bas och är inte överrepresenterade i det övre diskantregistret, vilket är väldigt skönt för öronen vid längre spelsessioner. Att ha ett ljud rakt in i öronen som har för mycket diskant tröttar ut varenda sinne fortare än man hinner säga "teamkill". Så, ett minus för vissa men ett stort plus enligt mig.

De är helt analoga, så har man inte 3,5mm utgångar för varje kanal (5.1) på ljudkortet så går man fetbet med dessa. Jag kör dessa med det integrerade Realtek-kortet, så om man inte har högre krav på ljudkvalitén (knappast nödvändigt med en hörlur inriktad mot gaming hur som helst) så funkar det kalas.

För 400:- så är de helt klart prisvärda. Jag betvivlar starkt att de andra hörlurarna är 1000:- "bättre", även om man antagligen inte kan jämföra de då PC510har separata högtalare för varje surroundkanal vilket ger en annan ljudkaraktär osv. Jag har aldrig testat de andra där, så jag spekulerar hejvilt nu.

Hur som, PC510 är en helt ok hörlur som iallafall var betydligt bättre än jag hade kunnat tänka mig när jag köpte de.

Visa signatur

MOBO: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING CPU: i7 10700K (Corsair Hydro H100x)
MEM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB TUF GAMING OC
SSD: Kingston A2000 1TB + 2TB Lagring
PSU: Corsair RM750 CASE: Taurus Gaming Elite
MONITOR: Samsung 34" 3440x1440 1000R + 2x 24" 1920x1080 KEYBOARD: Xtrfy K4 TKL Retro MOUSE: Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DKOP:

Köpte idag Qpad GH 90 och jag måste säga att än så länge är jag mer än nöjd!
Anledningen varför det blev Qpad och inte Sennheiser är att jag inte vill att ljud skall läcka ut när jag spelar/lyssnar på musik, spelar på jobb när jag jobbar natt samt har en 4 åring som jag inte vill störa när han sover.

Tack för all hjälp!

Då gjorde du ett riktigt bra köp , det är bara att gratulera.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av DKOP:

Köpte idag Qpad GH 90 och jag måste säga att än så länge är jag mer än nöjd!
Anledningen varför det blev Qpad och inte Sennheiser är att jag inte vill att ljud skall läcka ut när jag spelar/lyssnar på musik, spelar på jobb när jag jobbar natt samt har en 4 åring som jag inte vill störa när han sover.

Tack för all hjälp!

Jag missade förstås att du redan valt lurar! Säkerligen ett jättebra val!

Visa signatur

MOBO: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING CPU: i7 10700K (Corsair Hydro H100x)
MEM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB TUF GAMING OC
SSD: Kingston A2000 1TB + 2TB Lagring
PSU: Corsair RM750 CASE: Taurus Gaming Elite
MONITOR: Samsung 34" 3440x1440 1000R + 2x 24" 1920x1080 KEYBOARD: Xtrfy K4 TKL Retro MOUSE: Xtrfy M42 Retro