SweC Dota 2-turnering med casting!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av korsnas11:

Kommer turneringen spelas i Tournament Mode eller Captains Mode? (dvs. Kommer Drow och Tusk vara tillåtna?)

Skrivet av lolmoe:

Jag antar att det blir turnament mode. Men man vet aldrig...

Ta och läs igenom första posten under "Hur?" så hittar ni svaret där.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av korsnas11:

Kommer turneringen spelas i Tournament Mode eller Captains Mode? (dvs. Kommer Drow och Tusk vara tillåtna?)

Som jag har fattat det så kommer Drow och Tusk inte in förens nästa vecka

"Update Notes - April 17, 2013
.
.
.
- Enabled Drow and Tusk to Captain's Mode (Tournament Version next week)"

http://dev.dota2.com/showthread.php?t=82418

edit:
erm... kom precis på att jag inte svarat på din fråga, sorry!

Visa signatur

Sapphire 7970 | 3570K | Sabertooth z77 | 8gb RAM | 2x Plextor M3 Pro raid0

Permalänk
Skrivet av Lan:

Ta och läs igenom första posten under "Hur?" så hittar ni svaret där.

Grejen är att båda är Captains Mode. Finns en turneringsversion och en lite mer "casual" där hjältar släpps först för att kolla hur ofta de blir bannade/pickade.

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Skrivet av twwwwaan:

Som jag har fattat det så kommer Drow och Tusk inte in förens nästa vecka

"Update Notes - April 17, 2013
.
.
.
- Enabled Drow and Tusk to Captain's Mode (Tournament Version next week)"

http://dev.dota2.com/showthread.php?t=82418

Inte i tournament versionen utav CM nej. Därav frågan.

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk

Skulle vara kul att se vilka lag som möter varandra i första matcherna!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kommer nu att lägga till alla kaptener som vänner på Steam. Jag har bytt namn till "SweC.widL". Glöm inte att alla lagkaptener måste ha testat så att Mumble fungerar 100% tills på lördag!

Skrivet av lolmoe:

När kan man komma åt bracket?

Jag håller på och fixa den just nu, hoppas kunna länka den om en liten stund.

Skrivet av korsnas11:

Kommer turneringen spelas i Tournament Mode eller Captains Mode? (dvs. Kommer Drow och Tusk vara tillåtna?)

Skrivet av lolmoe:

Jag antar att det blir turnament mode. Men man vet aldrig...

Skrivet av korsnas11:

Inte i tournament versionen utav CM nej. Därav frågan.

Vi kör tournament mode, då det är det som anses vara mest balanserat. Ursäkta oss att vi inte har specificerat det tidigare!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Limerence:

Skulle vara kul att se vilka lag som möter varandra i första matcherna!

Turneringsträd

Det är slumpad seed som gäller, då jag tyvärr inte kan avgöra vilka lag som är duktigare än andra. Tack vare double elimination-systemet tror vi ändå att rätt lag kommer spela final till slut.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag fixat lite kanaler på vår Mumble-server. Det finns kanaler för lagkommunikation (lösenordsskyddade) som är fritt fram att använda om något lag vill. Det är självklart helt okej att använda Skype el. dyl. för intern kommunikation.

Till er som tänker följa streamen finns det en kanal som heter "Spectator-Baren för SweC TV" där ni kan sitta och diskutera matcherna och ha allmänt trevligt. Självklart kommer vi även hålla Twitch-chatten öppen!

Se "aktuellt" i första posten för aktuell info, ifall dessa inlägg skulle drunkna

Permalänk
Hedersmedlem

Då var alla förberedelser inför dagens evenemang färdiga. Jag sitter på bussen hem, och är riktigt taggad inför dagens många fantastiska matcher!

De flesta av kaptenerna har redan sett mitt Steam-meddelande, men jag upprepar här också att alla lagkaptener skall infinna sig på Mumble kl 10:30.

Glöm inte att sprida till alla era Dota-intresserade vänner att det är turnering i dag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Fan att jag missade detta! D= Måste fan köra detta varannan månad eller så =D Skitnice ju.
Kanske att jag börjar köra med lite kommentering på Engelska för de som inte snackar svenska. (Engelska = Andra modersmålet för mig så ingen Swenglish )

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem

Då vi missat hur match-ID-systemet fungerar så kommer det tyvärr inte finnas möjlighet att titta på matcherna via Dota-klienten eftersom det inte går att ge ut ett match-ID live i en privat lobby. Om någon vet något sätt att gå runt detta - PM:a mig.

Streamen kommer vara uppe och fullt fungerande, precis som ni förväntar er!

Permalänk

Bra initiativ! En fråga bara, vad kommer vara den enklaste sättet att se spelen i Dota 2-klienten, a.k.a. Dota 2 TV? Antar att det inte kommer vara en så stor turnering att den kommer visas under den fliken i Dota 2, så innebär det att spelen kommer länkas någon annanstans, eller gäller det bara att leta upp spelen själva?

Permalänk
Medlem

Roligt att ni styr upp lite tävlingar!

Jag han bara kolla på streamen en liten stund. Väldigt behaglig stream att titta och lyssna på, bra kvalitet, behagliga röster.

Om intresset är tillräckligt stort för att skapa en HoN-turnering, är ni insatta och intresserade av det också? Är det något ni skulle vilja casta?

Permalänk
Medlem

Har ett team redo ifall nån hoppar ur nu i sista minuten skriv här isf.

Permalänk
Medlem

Jag har ett lag och vi skulle gärna varit med! Synd att vi missade detta event! Nu ska jag tuna in för de sista matcherna!

Permalänk

roligt att kolla på, en CS:GO turnering hade inte varit fel Keep up the good work

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att så många uppskattar streamen. Tack för kritiken! Om ni har några förslag på hur vi kan förbättra oss inför de sista matcherna så är det fritt fram!

Om någon är nyfiken på vår setup:

Permalänk
Moderator
Moderator

Väldigt underhållande, bra jobbat WidL och Ace!

Kine, Chuchu, Gix, Ruby och jag har just avnjutit sisådär tjugofem våfflor till streamen. Äpplen, kanel, jordgubbar, grädde, vanilj, olika glass. Om vi kör en adminträff så blir det ett par extra till er.

Nu blir det epic munchkin fram till finalerna! Håll ångan uppe!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers

Mycket bra än så länge.
Det enda som skulle kunna fixas lite bättre är ljudnivåerna, dock kan det vara väldigt svårt att få till bra.
När ni kommenterar så låter play by play commentatorn högre än color commentatorn.
Och när ni intervjuar så låter mumble högre än eran mikrofon.

Annars 5/5.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk

Tråkigt att man missade det här, får hoppas det kommer ett till!

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av shaggydoo:

Tråkigt att man missade det här, får hoppas det kommer ett till!

Det är ju inte över ännu... bara att hoppa in och kolla. Om några minuter börjar LB-final
www.swec.tv

Permalänk
Proffsmoddare

Kul ide! Riktigt bra, mer sådant här!

Bra att är i just dota 2 också!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

väldigt kul för mig som aldrig spelat Dota innan att ni förklarar hero's/items och liknande! Keep up the good work!

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bra sista match där, riktigt underhållande. Tummen upp till kommentatorerna också, förgyllde verkligen matchen

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini R2 | AMD Ryzen 5 3600| Sapphire RX 580 8GB | 16 GB | Samsung 850 256GB + Intel 520 240GB | 1TB + 3TB

Permalänk
Medlem

Hann ju nyktra till! Underhållande trots att jag aldrig spelat

Permalänk
Medlem

Helt superba matcher bra jobbat grabbar (fatta inte mycket men såg bra ut ) mer sånt här i framtiden

Permalänk
Medlem

Vad hände med streamen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Vad hände med streamen?

Det var ju en två-minuters delay..

De stängde ned programmet/streamen två minuter "för tidigt".

Förövrigt, ett riktigt bra initiativ, otroligt skoj att titta på! Kändes dock väldigt ovanligt att se på en e-sport match på svenska, har fortfarande blandande känslor angående det.

Permalänk

Var grymt kul att se! Synd att vårt lag förlorade så snabbt! Någon måste ju göra det dock. Väldigt hög nivå på spelarna.

Grattis till Pissed in your kitchen!

Permalänk
Hedersmedlem

Efter vår monumentalt stora fail (dagens största? ) som Pewtah har tolkat helt rätt är vi trots allt väldigt nöjda med hur turneringen gick.

Vi vill tacka Lan, Kinekin, Tomteluva, SweC-redaktionen, Raven CC och sist, men verkligen inte minst, alla våra sköna lag och lagkaptener. Ni har varit väldigt samarbetsvilliga och förstående, och har verkligen gjort dagen till vad den blev. Grattis till vinnarna i Pissed in Your Kitchen - grymt bra spelat!

Det kommer utan tvekan att bli fler turneringar. Det kan dröja till nästa gång, men jag lovar att vi kommer köra igen. Vi kommer klippa till lite VOD:s också, så att ingen går miste om "Du gamla, du Africa".