Permalänk

Gravyr nr två och tre

Det ryckte lite i den kreativa sidan av mig i helgen så jag drog fram min dremel-kopia och gjorde två gravyrer som presenter till mor och far.

Gravyr nr två och tre

Visa signatur

Jag har för många leksaker...
Jag stavar som en knug!

Permalänk
Permalänk

Blev stort fan av galleribilden, grym design! 5p

Visa signatur

Former Blindreaper

CASE: Fractal Design Define R4 MB: MSI Z77 MPOWER CPU: Intel Core i7-3770K GPU: ASUS GTX 770 DCUII OC SSD: Intel 520 240GB RAM: Corsair Dominator Platinum 1866Mhz 2x4GB PSU: Fractal Design Newton R3 600w

Permalänk
Medlem

Bara trädet gav 5p. Och AIK-skölden -4p. Nej skoja bara, grymt gjort!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Trädet var galet snyggt! bra gjort!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Nice träd, synd att du behövde ta med loggan...

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khringo:

Nice träd, synd att du behövde ta med loggan...

Skrivet av JasonChrist:

Det ryckte lite i den kreativa sidan av mig i helgen så jag drog fram min dremel-kopia och gjorde två gravyrer som presenter till mor och far.

Gravyr nr två och tre

indeed. Riktigt fräsigt träd. AIK = Al-Qaidas internationella konspirationsteoretiker, eller vad de nu kallas vart ju lite sådär! ;D

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Galet fränt motiv det där trädet, snyggt gjort!

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Trädet var extremt snyggt. Är inget fan av AIK, fotboll eller hockey överhuvudtaget för den delen så jag ger inget betyg på den graveringen. Men som sagt... Trädet var riktigt riktigt snyggt! Ritade du trädet själv eller har du någon länk till originalbilden? Hade varit fint som wallpaper!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

extremt snyggt träd! verkligen snyggt gjort

Permalänk
Medlem

Träder blev verkligen vackert, 5/5 för min del.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Attans va nice trädet var! Hade jag haft en sidopanel utan fönster hade jag lätt beställt en av dig!
Pluspoäng för gnaget plåten!

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk
Medlem

du får en 4:a, trots aik loggan

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:
Skrivet av Heathline:

Blev stort fan av galleribilden, grym design! 5p

Skrivet av vompen:

Bara trädet gav 5p. Och AIK-skölden -4p. Nej skoja bara, grymt gjort!

Skrivet av Mr.Azum:

Trädet var galet snyggt! bra gjort!

Skrivet av Khringo:

Nice träd, synd att du behövde ta med loggan...

Skrivet av KRQKAN:

indeed. Riktigt fräsigt träd. AIK = Al-Qaidas internationella konspirationsteoretiker, eller vad de nu kallas vart ju lite sådär! ;D

Skrivet av Tinardirith:

Galet fränt motiv det där trädet, snyggt gjort!

Skrivet av Mickesven:

extremt snyggt träd! verkligen snyggt gjort

Skrivet av Bakgrund:

Träder blev verkligen vackert, 5/5 för min del.

Skrivet av Wisp_86:

Attans va nice trädet var! Hade jag haft en sidopanel utan fönster hade jag lätt beställt en av dig!
Pluspoäng för gnaget plåten!

Skrivet av Fenix:

du får en 4:a, trots aik loggan

Tack för all beröm och som sagt AIK loggan var till farsan och jag delar inte hans läggning när det gäller favorit lag

Skrivet av #enbom:

Trädet var extremt snyggt. Är inget fan av AIK, fotboll eller hockey överhuvudtaget för den delen så jag ger inget betyg på den graveringen. Men som sagt... Trädet var riktigt riktigt snyggt! Ritade du trädet själv eller har du någon länk till originalbilden? Hade varit fint som wallpaper!

Tack! Designen har jag ritat själv direkt på rutat a4 papper.

Visa signatur

Jag har för många leksaker...
Jag stavar som en knug!

Permalänk
Medlem

Oj riktigt snyggt gravyren på trädet, ingen aning hur man gör nu själv så kanske lite smådumma frågor men vad använde du för att få in mönstret på plåten? samt hur fick du så raka fina linjer?

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem

GALET najs träd! Faan så snyggt! Skitcool ide också att inte göra ett "standard" trä utan med en tweek av geek!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Jag vart lagom sugen på att "rista" in gnagarskjölden på mitt R4 nu, men eftersom jag har 0 kunskap inom gravering så blir det svårt, men jäklar vad schysst det såg ut!

Visa signatur

CASE: Fractal Design Define R4 H2O: Corsair H80i w/2x Gentle Typhoon @ 1850rpm
CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,2GHz MOBO: MSI Z77A-GD65 ATX
GFX: MSI HD7950 TwinFrozr III SSD: Samsung SSD Basic 840 250GB
RAM: 2x4GB Corsair Dominator Platinum @ 1600MHz HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm
PSU: Fractal Design Newton R3 800W 80+ Platinum OS: Windows 7 Home Premium

Permalänk
Skrivet av Road:

Oj riktigt snyggt gravyren på trädet, ingen aning hur man gör nu själv så kanske lite smådumma frågor men vad använde du för att få in mönstret på plåten? samt hur fick du så raka fina linjer?

Tack! För att få över mönstret på plåten så tejpade jag fast mönstret på ett papper som har färg på ena sidan (sidan mot plåten). Pappret jag använde vet jag inte riktigt vad det heter men det är samma princip som karbonpapper. När det gäller linjerna så riktade jag mönstret på rutat papper och använde linjerna för att få raka linjer och när mönstret var överfört till plåten så är det bara att ta det lugnt och försöka ta en hel linje i ett drag. Men som sagt jag är bara nybörjare på det här och det enda jag gjort tidigare är två chassi-sidor.

Skrivet av Extremaz:

GALET najs träd! Faan så snyggt! Skitcool ide också att inte göra ett "standard" trä utan med en tweek av geek!

Tack! "Tweek av geek" det uttrycket kommer sno av dig

Visa signatur

Jag har för många leksaker...
Jag stavar som en knug!

Permalänk
Sötast

Mönsterkortsträdet var episkt 10P!

Permalänk

Mönsterträdet var riktigt riktigt bra gjort! gillar verkligen designen och hur bra du lyckats få till den, ögongodis på hög nivå!

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk

OMG!!
Vad häftigt träd.
Skulle vara snyggt med dioder i träder, där du borrat håll.
5 points.

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem

Tycker det var toppengrej, men mest hyllar jag att du ger presenter till mor och far, men ger ändå höga poäng för att det var snyggt, och du får full pott pga tankarna bakom det hela

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Ingen brist på kreativiteten där...
Fint hantverk och idén med trädet är riktigt bra..

Edit:
Håller med föregående, ett stort plus i kanten att du gav dessa i present till dina föräldrar, dem var säkert mycket gladare än vad vi är..

Visa signatur

“Fighting for peace is like screwing for virginity.”

Permalänk
Medlem

grymt träd

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Femma för trädet. Men du får en fyra pga AIK

Permalänk
Medlem

Grym idé till trädet! Sen att du håller på ett riktigt ruttet lag med en ännu värre supporterklubb gör ju tyvärr att helhetsintrycket inte blir bra....

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Mönsterkortsträdet var episkt 10P!

Skrivet av soulblade:

Mönsterträdet var riktigt riktigt bra gjort! gillar verkligen designen och hur bra du lyckats få till den, ögongodis på hög nivå!

Tack, det är alltid trevligt med lite positiv feedback

Skrivet av LightForz:

OMG!!
Vad häftigt träd.
Skulle vara snyggt med dioder i träder, där du borrat håll.
5 points.

Tack! Det är inga hål, men jag antar att du menar i dom små cirklarna vilket antagligen skulle se soft ut på ett chassi men nu hänger den som tavla hos mamma

Skrivet av godspeed:

Tycker det var toppengrej, men mest hyllar jag att du ger presenter till mor och far, men ger ändå höga poäng för att det var snyggt, och du får full pott pga tankarna bakom det hela

Skrivet av LeClerck:

Ingen brist på kreativiteten där...
Fint hantverk och idén med trädet är riktigt bra..

Edit:
Håller med föregående, ett stort plus i kanten att du gav dessa i present till dina föräldrar, dem var säkert mycket gladare än vad vi är..

Tack för berömmet! Det är alltid kul att kunna ge tillbaks något till föräldrarna.

Skrivet av PierreB:

grymt träd

Tack!

Skrivet av xmol94:

Femma för trädet. Men du får en fyra pga AIK

Skrivet av sj6:

Grym idé till trädet! Sen att du håller på ett riktigt ruttet lag med en ännu värre supporterklubb gör ju tyvärr att helhetsintrycket inte blir bra....

Tack för berömmet på trädet, gällande AIK loggan så är den en present till min far och vi delar inte favorit lag

Visa signatur

Jag har för många leksaker...
Jag stavar som en knug!

Permalänk

Trädet var helt underbart.

Hade gärna fixat ett sådant själv, men jag får nog bara till krumelurer...

Permalänk
Inaktiv

Tummen upp för AIK Loggan din far håller på det rätta laget men tyvärr verkar han inte ha någon pli på sina barn så där gör vi tummen ner

Permalänk
Medlem

Du kan inte ta och scanna in trädet och skicka över filen?

Riktigt läckert! Tänk om man hade tålamodet.......

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB