Behöver hjälp! [Skulle det fungera att byta ut mitt grafikkort mot EVGA GTX 680 SC?]

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp! [Skulle det fungera att byta ut mitt grafikkort mot EVGA GTX 680 SC?]

Okej min data:
corsair powersupply TX V2 650W
MSI P67A - G45
Intel Core i5 2500k OC 4.5
Zotac Gefore GTX 570
corsair SSD Force Series
Kingston DDR3 1333MHz 8GB

Det jag undrar är om jag kan byta ut mitt grafikkort mot ett EVGA GTX 680 SC?
Tacksam för svar!

Ämnesraden redigerad, v.v. ge trådar så tydliga rubriker som möjligt.
Permalänk

Ja, det ska gå. Kontrollera så att du har tillräcklig strömförsörjning från nätagget i.e pci-e kontakter

Permalänk
Medlem

inga problem

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Om du har din data så där i klartext så är det bara att öppna den i valfritt textredigeringsprogram, markera det nuvarande grafikkortet, ta bort det med backspace och sedan lägga in det nya med Ctrl+C Ctrl+V.

Skämt åsido, generellt bör du kolla upp i tester vad det drar, leta upp effekten på 12-voltslinorna på ditt nätagg, se till att de rätta kontakterna finns och att effekten har lite marginal.

Permalänk
Medlem

Om jag tänker på online FPS spel och vill ha bättre fps, tycker ni att jag ska köra ett nytt CPU eller GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankkk:

Om jag tänker på online FPS spel och vill ha bättre fps, tycker ni att jag ska köra ett nytt CPU eller GPU?

Vilket spel?

Är det counterstrike eller gamla shooters spelar GPUn knappt någon roll men i de nyaste spelen är den vital. Hur som helst är det ingen större poäng med att byta en I5a på 4ghz+ i nuläget ärligt talat! Kör på ett grafikkort och uppgradera din processor när du känner att den inte orkar med.

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk
Medlem

Spelar ju Black Ops 2 nu med 125 fps stock... emn kommer börja köra BF4 när den är ute och jag vill att den flytter!
Så jag vet inte vad ska jag göra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankkk:

Spelar ju Black Ops 2 nu med 125 fps stock... emn kommer börja köra BF4 när den är ute och jag vill att den flytter!
Så jag vet inte vad ska jag göra..

Är det bf4 du ska ha ditt nya grafikkort till tycker jag du ska vänta till bf4 har släppts, 8000-serien och 700-serien borde verkligen släppas till det och då får du mer prestanda för pengarna än om du köper ett kort idag. Din CPU räcker och bli över.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankkk:

Spelar ju Black Ops 2 nu med 125 fps stock... emn kommer börja köra BF4 när den är ute och jag vill att den flytter!
Så jag vet inte vad ska jag göra..

Kör på ett nytt grafikkort, processorn kommer nog hänga med i de flesta spel ändå.

Sedan en sak jag undrar: om dukar frågor angående grafikkort, varför postar du då i intel-processordelen av forumet?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Den här forumdelen passar bättre.

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg med synpunkter på trådskaparens språkbruk. Det inlägget förde inte diskussionen framåt och stred därför mot § 1.6 i reglerna.

*ämnesraden redigerad*

Jag har förtydligat trådens rubrik. Tänk på att alltid använda så tydliga rubriker som möjligt för att göra forumet trevligare och smidigare att använda. När man läser en rubrik bör man direkt förstå vad en tråd handlar om.