Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Om du syftar på appen "Public Service Play" så är den inte ifrån SVT. Men man kan se material därifrån om jag fattat det rätt.

japp, både live å klipp. Riktigt välgjord app och det är faktiskt hyffsat Bra kvalité!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Inne på min andra dag nu med min 920, men har bara stött på en bugg än så länge som jag tänkte kolla med övriga om även ni har upplevt dem:

Hitta min telefon står som av i inställningar, trots att den är påslagen...

Permalänk
Medlem

såg detta på Twitter nu!

Nokia Care US ‏@NokiaCareUS 6h

*NEW* AT&T Lumia 920 SW Update 1232.5962.1314.0001 now available. Go to settings > phone update > check for updates. http://bit.ly/151SwR1

https://twitter.com/NokiaCareUS?lang=sv

är detta nya drivrutinen då? undrar om det tar lång tid innan vi får tillgång till den över OTA?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Om du syftar på appen "Public Service Play" så är den inte ifrån SVT. Men man kan se material därifrån om jag fattat det rätt.

Jag skrev inte att den är från SVT utan SVT PLAY app,med det menas att med appens hjälp kan man se SVT play ,funkar f.ö.bra

Permalänk
Skrivet av XpreS:

Har skummat igenom de sista 15 sidorna av den här tråden.

Vad mycket problem folk i största allmänhet verkar ha med sina nya Nokia-lurar? Nästan skrämmande hur vissa slåss för sina produkter de har köpt trots att de är medelmåtta och mer eller mindre precis funktionsdugliga.

Telefoner som fryser, hörlur som hoppar av pga för kraftiga vibrationer nät telefonen ringer, kamera som förvränger färger, dåliga appar... Listan verkar ju kunna göras hur lång som helst.

Det fanns en tid då Nokia kunde göra telefoner bra, den eran är tyvärr över tycker jag.

http://www.purplepieces.com/wp-content/uploads/2012/09/Nokia-...

Har själv en Lumia och jag slutade skriva i detta forumet när man bara får skit kastad på sig. Inget är tydligen fel på Lumian fast många i tråden har fel på sin.

Tror inte så många har fel på sin Iphone eller?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Har själv en Lumia och jag slutade skriva i detta forumet när man bara får skit kastad på sig. Inget är tydligen fel på Lumian fast många i tråden har fel på sin.

Tror inte så många har fel på sin Iphone eller?

Har du Googlat problem med iphone 5 ? Prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirill:

Inne på min andra dag nu med min 920, men har bara stött på en bugg än så länge som jag tänkte kolla med övriga om även ni har upplevt dem:

Hitta min telefon står som av i inställningar, trots att den är påslagen...

Det ska vara så på vissa telefoner. Tror det har att göra med i vilken butik telefonen är köpt i.
Jag har samma meny som du har, men min mamma har inte detta utseende på denna meny (köpt i en annan butik). Eftersom ingen patch har kommit som rättar till detta så antar jag att det aldrig kommer bli fixat, och får därför ses som en "feature".

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Har skummat igenom de sista 15 sidorna av den här tråden.

Vad mycket problem folk i största allmänhet verkar ha med sina nya Nokia-lurar? Nästan skrämmande hur vissa slåss för sina produkter de har köpt trots att de är medelmåtta och mer eller mindre precis funktionsdugliga.

Telefoner som fryser, hörlur som hoppar av pga för kraftiga vibrationer nät telefonen ringer, kamera som förvränger färger, dåliga appar... Listan verkar ju kunna göras hur lång som helst.

Det fanns en tid då Nokia kunde göra telefoner bra, den eran är tyvärr över tycker jag.

http://www.purplepieces.com/wp-content/uploads/2012/09/Nokia-...

http://forum.macworld.se/topic/153296-alla-problem-med-iphone...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Har själv en Lumia och jag slutade skriva i detta forumet när man bara får skit kastad på sig. Inget är tydligen fel på Lumian fast många i tråden har fel på sin.

Tror inte så många har fel på sin Iphone eller?

Jag fick nog av alla de problem jag hade på min 5:a, och tog och köpte mig en 920... Kommer konvertera min sambo inom kort också då hon sitter på en 4S just nu!

Permalänk
Skrivet av Kirill:

Jag fick nog av alla de problem jag hade på min 5:a, och tog och köpte mig en 920... Kommer konvertera min sambo inom kort också då hon sitter på en 4S just nu!

Gillar vad jag hör! Jag konverterade också min sambo, hon fick min Lumia 800 då jag köpte 920:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Gillar vad jag hör! Jag konverterade också min sambo, hon fick min Lumia 800 då jag köpte 920:n.

Och min sambo går nu från Galaxy S3 till Lumia 920. Underbara sambos...

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Har skummat igenom de sista 15 sidorna av den här tråden.

Vad mycket problem folk i största allmänhet verkar ha med sina nya Nokia-lurar? Nästan skrämmande hur vissa slåss för sina produkter de har köpt trots att de är medelmåtta och mer eller mindre precis funktionsdugliga.

Telefoner som fryser, hörlur som hoppar av pga för kraftiga vibrationer nät telefonen ringer, kamera som förvränger färger, dåliga appar... Listan verkar ju kunna göras hur lång som helst.

Det fanns en tid då Nokia kunde göra telefoner bra, den eran är tyvärr över tycker jag.

Oj, har du skummat 15 sidor i en tråd, då vet du ju såklart att denna telefon har många fler problem än andra telefoner.

Denna tråd är rätt så gammal nu och aktiviteten har avtagit. För de flesta rullar förmodligen allt på fint, men man är inte längre så intresserad av sin mobil som inte längre är så ny och därför skriver man inte i tråden. De som råkar ut för något problem skriver dock.

Därmed inte sagt att Lumia 920 är felfri. Det finns några typiska fel som många verkar uppleva i olika omfattning:
* Rasslande vibrator
* Damm i frontkamera och proximitetssensor

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av MSIOCGenie:

Ja det såg utan tvekan inget vidare ut, staden i fråga är Norrköping vilket är en utav Sveriges största städer.
Har tyvärr ingen möjlighet att ladda ner den på mobilen då den är på lagning för tillfället. (teehee )
På vilket sätt är den mer funktionell än, säg Google Maps?

En karttjänst är mer än bara satellitbilder. Om det är det enda som du är intresserad av så är Google Maps bättre i Sverige enligt min ringa erfarenhet. Here Maps verkar ha en mycket begränsad mängd skarpa satellitbilder över Sverige, men ibland finns de även för mindre städer. Jag tittade exempelvis på Sigtuna nyss och det var skarpt.

Jag är dock inte så intresserad av satellitbilder. Jag tycker att det är viktigare att kunna ladda ner kartor i förväg och jag i mobilen har en fullfjädrad GPS med köranvisningar som jag kan använda både hemma och utomlands utan höga datatrafikavgifter eller på platser där det är dålig mobiltäckning.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk

Fick hem min 920 i förrgår! Kanon nöjd hittils! (Y)
En enda störande grej bara.... kan man ta bort den j*vla SÖK-knappen?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Fick hem min 920 i förrgår! Kanon nöjd hittils! (Y)
En enda störande grej bara.... kan man ta bort den j*vla SÖK-knappen?

nej. Råkar du komma åt den stup i kvarten? Du vänjer dig jag kom åt den hela tiden men nu är den inte vägen längre. Vanesak. Å andra sidan är den rätt så trevlig, skulle vara ännu bättre om man kunde haft google på sök knappen istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

nej. Råkar du komma åt den stup i kvarten? Du vänjer dig jag kom åt den hela tiden men nu är den inte vägen längre. Vanesak. Å andra sidan är den rätt så trevlig, skulle vara ännu bättre om man kunde haft google på sök knappen istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför skulle det vara bättre med Google istället för Bing?

Permalänk
Medlem

Hade nästan så gott som bestämt mig för S3 eller S4, men så fick jag syn på detta http://www.wpcentral.com/vgbc8-game-boy-emulator-wp8

Sen ser L720 också intressant ut. Frågan där är om man klarar sig med 512 MB ram. Nu är ju inte operativsystemet lika krävande som Android, så det kanske går bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Hade nästan så gott som bestämt mig för S3 eller S4, men så fick jag syn på detta http://www.wpcentral.com/vgbc8-game-boy-emulator-wp8

Sen ser L720 också intressant ut. Frågan där är om man klarar sig med 512 MB ram. Nu är ju inte operativsystemet lika krävande som Android, så det kanske går bra.

Ohfan, missat helt. Har dock inget sätt att dra över mina gamla GB spel till ROM's. Gamla zelda (vette fan va det hette) hade varit grymt kul att spela...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caspus:

Ohfan, missat helt. Har dock inget sätt att dra över mina gamla GB spel till ROM's. Gamla zelda (vette fan va det hette) hade varit grymt kul att spela...

Ja, Links Awekening var väl det första som ploppade upp i huvudet då jag såg artikeln

Permalänk
Medlem

Jag har hittat ett nytt problem. När nya uppdateringar kommer till appar och spel så syns det inte i Store. Jag måste söka upp enskild app och sedan klicka uppdatera. Någon som har liknade problem?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Ibland varierar det tror jag. Ibland får jag updates tidigare är när jag ser dem på tex. WPCentral och ibland tar det en dag extra.
Inte så bekymrad över det faktiskt.
Får du aldrig updates så kan du kolla dina konton och anslutningar, tex. Xbox live, position etc och vad de är inställda till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Ibland varierar det tror jag. Ibland får jag updates tidigare är när jag ser dem på tex. WPCentral och ibland tar det en dag extra.
Inte så bekymrad över det faktiskt.
Får du aldrig updates så kan du kolla dina konton och anslutningar, tex. Xbox live, position etc och vad de är inställda till.

Vilka inställningar ska man kolla efter? För nu de senaste veckorna har jag inte fått en enda update och kommer inte ihåg om jag har ändrat något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av dallaboo:

Ibland varierar det tror jag. Ibland får jag updates tidigare är när jag ser dem på tex. WPCentral och ibland tar det en dag extra.
Inte så bekymrad över det faktiskt.
Får du aldrig updates så kan du kolla dina konton och anslutningar, tex. Xbox live, position etc och vad de är inställda till.

Vad kan Xbox ha med uppdateringar att göra? Har själv stängt ner Xboxanslutningen på alla ställen det går och har ändå fått uppdateringar.

Permalänk
Medlem

http://www.phonearena.com/reviews/Camera-comparison-Samsung-G...

Lumia 920 näst sist i kamera testet... se så.. få höra fanboysen nu...

Permalänk
Skrivet av hdjb1:

http://www.phonearena.com/reviews/Camera-comparison-Samsung-G...

Lumia 920 näst sist i kamera testet... se så.. få höra fanboysen nu...

Tss, finns hur många tester som helst som fått helt andra resultat. Inte som att ens värld går i kras bara för att det finns några tester med dålig utgång för 920:n. Så om du försökte provocera till bråk misslyckades du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dadulka:

Varför skulle det vara bättre med Google istället för Bing?

passar mig bättre, vanesak också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Tss, finns hur många tester som helst som fått helt andra resultat. Inte som att ens värld går i kras bara för att det finns några tester med dålig utgång för 920:n. Så om du försökte provocera till bråk misslyckades du.

ja man undrar hur man ens orkar å posta massa sådana "tester" som bara visar en sida utav varje kamera

jag tycker min mobil tar bättre bilder än mina vänners mobil, å andra sidan kan jag hantera en kamera å andra parametrar lite bättre än mina vänner.
så för mig är sådana tester inte intressanta, tror heller aldrig på att dom stämmer. Man kan få nästan alla mobilkameror att "glänsa" i olika tester. Därför kommer ingen mobil va all time best år efter år i varje gren.

sen vem har sagt att lumia 920 tar alla andra mobilkameror med hästlängder? 920 har några riktigt Bra sidor, sen finns det dom sämre sidorna som Nokia försöker åtgärda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

ja man undrar hur man ens orkar å posta massa sådana "tester" som bara visar en sida utav varje kamera

jag tycker min mobil tar bättre bilder än mina vänners mobil, å andra sidan kan jag hantera en kamera å andra parametrar lite bättre än mina vänner.
så för mig är sådana tester inte intressanta, tror heller aldrig på att dom stämmer. Man kan få nästan alla mobilkameror att "glänsa" i olika tester. Därför kommer ingen mobil va all time best år efter år i varje gren.

sen vem har sagt att lumia 920 tar alla andra mobilkameror med hästlängder? 920 har några riktigt Bra sidor, sen finns det dom sämre sidorna som Nokia försöker åtgärda.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, det handlar om hur man använder grejerna men också om det är "good enough"
Kan rekommendera en underbar show som heter "Weapons of mass productions" på youtube. Där jämför de en iPhone 5 med en Hasselblad som nog får anses vara i alla fall topp 3 bästa digitalkameror i världen.
Självklart piskar den iPhonen men när de ber folk på stan kolla på bägges bilder och jämföra så ser de inte någon skillnad. Bägge duger i kreti o pletis ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

passar mig bättre, vanesak också.

Skickades från m.sweclockers.com

Förstod det. Såg ingen annan anledning till varför man vill köra Google över Bing i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Vad kan Xbox ha med uppdateringar att göra? Har själv stängt ner Xboxanslutningen på alla ställen det går och har ändå fått uppdateringar.

Ingen aning, just a hunch. Det finns egentligen ingen vanlig orsak varför han inte skulle få uppdateringar. Det finns väl en och det är att hans mobil inte uppdaterar Marketplace pga det är inställt att inte göra så. Vet när jag köpte luren i december så var det några med råd att man ska logga in med Xbox Live för att få snabbare tillgång till Nokia Collection när man startade mobilen första gången. Annars tog det några timmar eller nåt. Så de är kopplade på nåt sätt.
Som jag sa, just a hunch.