Permalänk

Skumma telefonnummer

Har under 8-9 månader mottagit samtal utomlands från nedanstående nummer. Varför jag skriver denna tråd är givetvis för att skydda andra och för att det skall finnas sökbart. Samtliga nummer är kollade av polis och nummer-bolag. Samtliga är mobilnummer utan något konstig....

Jag har svarat några gånger och sagt(på engelska) att dom haft fel nummer men personen pratar bara arabiska och förstår ej Engelska. Dom har även pratat in på mobilsvar där jag tydligt pratar Svenska och talar om vem jag är.

Senaste tiden har ringandet intensifierats och man ser nu ett antal ringningar inom loppet av några minuter. Sedan några veckor sedan har jag en ”CallBlocker” installerad vilket funkar bra och jag slipper se dessa ringningar.

Med stor sannolikhet är meningen att man skall bli irriterad och ringa upp. Risken är då (enligt nummer-bolagen jag varit i kontakt med) att dessa nummer är vidarekopplade till betalnummer. D.v.s. du får en gullig räkning...lite senare.

Samtliga nummer är registrerade i Tunisien:
0021696607024
0021658385577
0021658385586 (*)

(*) mest aktiva numret för tillfället

Har någon annan upplevt detta eller andra nummer kan det vara bra att fylla på denna tråden med dessa nummer för att varna andra.

PS: Visst kan man byta nummer på sin egen mobil men jag tror det är en tillfällig lösning och sedan är det jobbigt med alla som man skall informera om sitt byte. Vi vet alla att mailadresser säljs på olika sätt. Troligtvis säljs listor på telenummer också på samma sätt idag.

Visa signatur

Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | Gainward Phoenix Gs 1080 | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|