Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

Att helikoptrar har så sjukt fånig styrning. Jag vill ju ha lite mer invecklade flygkontroller. Dock ska man kunna byta till simplare kontroller. Alla har ju inte spenderat halva sin barndom framför FSX!

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Lite skada gör du nog men det är mer värt om gunnern bara håller käft så man kan flanka och få lite ordenliga kills. Gunnerns roll är att kolla den motsatta riktigen mot var tanken pekar - kolla den lilla displayen som finns i botten av skärmen så du vet. Hoppas fler följer mina råd så slipper man bli C4:ad..

Om jag är på sådant långt avstånd från en helikopter att jag vet att jag inte kommer kunna göra någon nämnvärd skada, då väljer jag att inte skjuta.

Jodå, jag är mycket väl medveten om hur man bör bete sig som gunner i MBT. Men jag är lika frustrerad som du är gällande hur många personer som beter sig helt efterblivet i fordon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Att försöka flanka med en tank obemärkt är ju som att be en elefant gå igenom ett råtthål... det går inte.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Att försöka flanka med en tank obemärkt är ju som att be en elefant gå igenom ett råtthål... det går inte.

Jag visste det skulle komma någon dum kommentar om det...

Att flanka går hur bra som helst (OP Firestorm är utmärkt till detta) Problemet är bara när gunnern ska skjuta en helikopter 3km bort så lyser tanken upp på minikartan som en röd stor elefant ja..

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Att försöka flanka med en tank obemärkt är ju som att be en elefant gå igenom ett råtthål... det går inte.

Beror på kartan, men på Firestorm, Kharg Island, Caspian Border och flertalet nya End Game-kartor går det alldeles utmärkt på. Så länge gunnern är med på noterna och inte spassar loss på avtryckaren.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

bugget då när man hoppar långt eller kör in i en sten och bilden sjunker in och laggar till som fan hatar de asså!

Permalänk
Medlem

Justja! Att "svänga" med parachute upplevs sjukt "hackigt"...

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Avstängd

Att de nerfade spelet så enormt efter alphan och förstörde recon, blir du suppressed som recon och du har en fiende 5m framför dig och siktet rakt på han, han har ryggen emot dig, så kommer du missa oavsett.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av canisfoto:

Tycker det är jobbigt att när man sprintar och hukar sig så måste man hålla inne knappen. Mina mindre händer klarar inte det, mitt lillfinger gör jätteont efter ett par timmars spelande. Som med prone borde det vara. "Hold sprint" och "Hold crouch" heter väl det?

Det finns "hold crouch" på knappen X

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burken: i7 3770, Gainward GTX 670 2gb, Kingston HyperX blue 16gb 1600mhz, Kingston HyperX 120gb SSD, EVGA NEX750g, Corsair h60i, Corsair Obsidian 650d.

Permalänk
Medlem

När man blir C4:ad när man är i en tank. Dom kommer bakifrån och springer därifrån och DETONERARRRRR!!!!11111

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Avstängd

M320 på Metro...

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Att dom förstörde majoriteten av support vapnen när dom "balanserade" alla vapen. Orsaken till att jag slutade spela iaf för det var omöjligt att springa runt med heavy machinegun efter det.

Permalänk
Avstängd

Jag stör mig på hur alla flygplan ska vara så svåra att skjuta ner.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk

Avskyr hur snuskigt enkelt det är att skjuta ner flygplan och helikoptrar från en AA..
Även det extrema användningen av heat seekers, framförallt på Air Superiority, Disable that shiet!

Som synes så trivs ja bäst i luften
Also, IGLA too stronk.
(Ja, jag är kass)

Permalänk
Medlem

Jag retar mig på att det utspelar sig i nutid.

WW2 är deras rötter och inget spel kommer vara en sann värdig uppföljare till battlefield 1942 förens det är tillbaka i rätt tidsålder. Tillbaka till slagskepp, ubåtar, tigertanks, spitfires, massiva bombplan osv osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag retar mig på att det utspelar sig i nutid.

WW2 är deras rötter och inget spel kommer vara en sann värdig uppföljare till battlefield 1942 förens det är tillbaka i rätt tidsålder. Tillbaka till slagskepp, ubåtar, tigertanks, spitfires, massiva bombplan osv osv.

Det skulle verkligen vara trevligt, tänk er följande:

Tanks som är tankiga men inte kan spränga halva jävla banan, som det är nu så får man 8 snabba kills sen flyger det 6 LAW och 2 killar springer fram med C4. Det var trevligare när riktigt kassa Anti-tank gubbar var tvingade att lobba in ännu kassare raketer.

Snipers som inte kan bli dödade av annat än snipers i princip, eller folk i närstrid. Tycker det är lite segt att Assault Rifles kan plocka ut en på 300 meters avstånd.
Det som gjorde 1942 bra var typ att vapnena var lite halvkassa. Gav en längre livstid och mer känsla, det sprutade 100 skott mot en innan man dog istället för en salva med PKP Pecheneg som har potential att döda 50 pers med ett magasin.

Gamla luftvärnskanonerna mot Spitfires som fick precisionsbomba tanks istället för att nöta ner dom med 1 burst från super-minigundeathray of doom.

Båtar skulle vara med i spelet igen, dom är obefintliga nu? Utöver som transport förstås.

Kan tänka mig att stationära försvaret skulle bli roligare och effektivare att använda så här också.

All tid dom la på BF3 till en riktig uppföljare till 1942 skulle vara grymt, problemet är att då kan det inte konkurrera med CoD så det kommer inte hända. Valve gjorde väl ett tappert försök med typ DoD men det sög imo.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Avstängd

2 serverar som kör Rush?
Herregud.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Alla har ju inte spenderat halva sin barndom framför FSX!

Jag har

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gforcegtx550:

Praise FSX! Pissvårt dock, om man inte spelat på länge. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Praise FSX! Pissvårt dock, om man inte spelat på länge. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Inte om man har xboxdosa

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

2 servrar som hade 1-10 platser lediga. Söker du även på fulla kanske du hittar 2 till...

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Engman78:

2 servrar som hade 1-10 platser lediga. Söker du även på fulla kanske du hittar 2 till...

Ja, 4 serverar, herregud.

BF3 är galet populärt asså!

Även om jag söker efter endast End Game med Conquest/CTF så hittar jag färre än 20 serverar.
Alltså alla verkar ju nästan lira vanilla där man hittar betydligt fler serverar.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Försöker du vara smart eller?
De där är ju vanilla/b2k. Herregud, sweclockers användarna blir smartare år efter år.. not!
14st Vanilla/B2k Rush serverar.
Jasså, vad hände med DLCn? Har alla tröttnat eller?

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/?post-check-sum=...

4st.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Jag spelar aldrig rush, huvudsaken är att det finns folk som spelar conquest. Finns iaf mycket fler som spelar DLC i BF3 än det finns i Black Ops 2. I Black Ops 2 är det vanligt att det bara finns ett hudratal spelare totalt som spelar den första DLC-paketet.

Sen är det ju runt klocka 18 och senare som de flesta spelar. Finns inte många som har möjlighet att spela dagtid.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av canisfoto:

Tycker det är jobbigt att när man sprintar och hukar sig så måste man hålla inne knappen. Mina mindre händer klarar inte det, mitt lillfinger gör jätteont efter ett par timmars spelande. Som med prone borde det vara. "Hold sprint" och "Hold crouch" heter väl det?

Om du inte har löst det än, så finns det ett alternativ som heter "Toggle crouch".

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Jag har läst man kan binda sprint till w, inte själv orkat testa.... inte alltid man vill sprinta men då kan man "gå" med shift kanske?

Det finns redan en sprint funktion på "W". Dubbelklicka på tangenten och man börjar springa.

Visa signatur

Burken: 3900x / ASUS RTX 2080Ti OC / G.Skill 16GB RAM 3600Mhz / ASUS ROG STRIX X570-F GAMING / BeQuiet 680W 80+ Gold / 500D RGB SE / Corsair iCUE H150i RGB PRO XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrutalSwede:

Om du inte har löst det än, så finns det ett alternativ som heter "Toggle crouch".

Annars trycker man på X engång.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Att de nerfade spelet så enormt efter alphan och förstörde recon, blir du suppressed som recon och du har en fiende 5m framför dig och siktet rakt på han, han har ryggen emot dig, så kommer du missa oavsett.

Det var inte nåra nådiga nerfs heller. I alphan/betan kunde man bara spawna på squad leader, spawn beaconen försvann inte när man dog och man kunde spawna på reconen eller spawn beaconen, men det nerfades åt helvete. Alla spotting gadgets var någorlunda bra, sen så gjorde de så att alla autospottas på kartan ifall de skjuter och inte har suppressor så nu är den rätt värdelös.

För att inte ens tala om suppression http://www.youtube.com/watch?v=yY__xtRIXx0

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Försöker du vara smart eller?
De där är ju vanilla/b2k. Herregud, sweclockers användarna blir smartare år efter år.. not!
14st Vanilla/B2k Rush serverar.
Jasså, vad hände med DLCn? Har alla tröttnat eller?

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/?post-check-sum=...

4st.

Du gör fel

Visa signatur

Baaahh