Ps4 ska tjej och barnfamilj anpassas

Permalänk
Medlem
Skrivet av jabo97:

Formell diskriminering av kvinnor är redan borta. Om det nu är jämställdhet som eftersträvas. Det verkar dock som att du fallit offer för feminismens felaktiga uppfattning om att jämställdhet är samma sak som lika antal & utfall.

Ologiskt men väntat.

Om man med formell diskriminering menar att det fortfarande står inskrivet i en lagtext så är det mesta försvunnet, ja. Men oavsett hur förbjudet det är att till exempel lönediskriminera så kvarstår löneskillnaderna mellan män och kvinnor. Att en struktur inte längre är lagstadgad betyder inte att den inte finns kvar. Dessutom handlar formell diskriminering om mer än ett lands lagar -- det finns till exempel många försäkrinsgbolag i SVerige idag som betalar ut lägre ersättning till våldtäktsoffer om de var berusade vid händelsen, det är väl så formellt det kan bli?

Det kan i sammanhanget också vara värt att nämna att Folkrepubliken Kina har grundlagsskyddad yttrandefrihet, precis som Sverige. Jag skulle nog inte vilja åka dit och testa din hypotes att det som står i en lag alltid avspeglar hur det faktiskt ser ut i samhället.

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jag anser mig själv vara en casualspelare. Äger alla konsoller som släppts senaste 10-12 åren men jag spelar kanske max en eller två gånger i veckan.
Spelar alla typer av spel men kan inte säga att jag är hardcore på ngt sätt. Skulle aldrig få för mig att nöta ett multiplayerspel i massa timmar bara för att förbättra lite statistik.

Samma här, och när jag sa "casual-spelare" så menade jag egentligen folk som sitter på sina smartphones/surfplattor, vilket kanske inte framgick av mitt dåliga ordval. ^^

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Vi båda har fingrar hjärna armar , vi har samma kapacitet , vi har olika kön och kvinnor får tuttar , kan väl du som man också ha men >>
båda kan spela lika väl /thread

Och om du som person väljer att diskrimenera en annan gående människa på denna jord , så är det rejält lågt av dig.
(och för guds skull skyll fasen inte på pubert eller att man är ung , jag är 16 men har vett nog att inte diskrimera någon pågrund av kön eller egentligen någon anledning)

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Antal & utfall? Pratar du om kvotering? Eller har du lust att förklara för mig, har jag fallit offer för någon felaktig uppfattning så är jag inte sämre än att jag kan ändra mig.

Den jämställdhet jag pratar om är att man inte ska bli kränkt för att man tillhör ett visst kön eller ras.
Men det har jag ju skrivit ovan ett par ggr redan. För övrigt så har jag inte ens nämnt feminism en enda gång men ni som försvarar, vad ni nu egentligen försvarar nämner det gång på gång, jag undrar varför, men får inget svar. Istället för att säga "du har fel, du har konstig verklighetsuppfattning, du är extrem feminist" osv, var vänlig att istället då förklara vad som är fel med det jag skrivit.

Är personligen inte insatt i feminismen, och är politiskt ganska så blandad mellan blocken.

Uppfattade ditt senare påstående i mitt citat som att du anser att det finns mycket "feministiskt" arbete kvar att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av caligo:

Om man med formell diskriminering menar att det fortfarande står inskrivet i en lagtext så är det mesta försvunnet, ja. Men oavsett hur förbjudet det är att till exempel lönediskriminera så kvarstår löneskillnaderna mellan män och kvinnor. Att en struktur inte längre är lagstadgad betyder inte att den inte finns kvar. Dessutom handlar formell diskriminering om mer än ett lands lagar -- det finns till exempel många försäkrinsgbolag i SVerige idag som betalar ut lägre ersättning till våldtäktsoffer om de var berusade vid händelsen, det är väl så formellt det kan bli?

Det kan i sammanhanget också vara värt att nämna att Folkrepubliken Kina har grundlagsskyddad yttrandefrihet, precis som Sverige. Jag skulle nog inte vilja åka dit och testa din hypotes att det som står i en lag alltid avspeglar hur det faktiskt ser ut i samhället.

http://mansnatverket.org/mansfragor.php

Där har du ordentligt med formell diskrimimering att bita i. Lönefrågan tas även upp.

Jag tycker nog att formell diskriminering är otroligt problem fortfarande. Men denna gång till männens nackdel.

Permalänk
Medlem

Tjejanpassa ps4? Sure.

Ser inget negativt med att få bruden att bli mer intresserad av gaming. (kör själv på pc så det hade inte stört mig det minsta.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarnia3:

Tjejanpassa ps4? Sure.

Ser inget negativt med att få bruden att bli mer intresserad av gaming. (kör själv på pc så det hade inte stört mig det minsta.)

Exakt. Det är bara positivt att de vill göra konsollen mer tillgänglig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jabo97:

http://mansnatverket.org/mansfragor.php
Där har du ordentligt med formell diskrimimering att bita i. Lönefrågan tas även upp.
Jag tycker nog att formell diskriminering är otroligt problem fortfarande. Men denna gång till männens nackdel.

Lägg ner direkt. Vill du ta en diskussion om det så starta en tråd i offtopic delen, Jag kommer att stampa sönder och krossa varenda liten paragraf dumskallarna lyft fram, det här är dock inte rätt plats men du ska inte få gå oemotsagt i ditt off topic spår.
Med kultumarxistisk makt och metodlära kommer jag att segra så pass att världen lär darra under mitt magiska förtryckar svärd i all evighet.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jabo97:

Uppfattade ditt senare påstående i mitt citat som att du anser att det finns mycket "feministiskt" arbete kvar att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu undviker du ju återigen att förklara ditt påstående, eller att svara på mina frågor.
Men ja det finns en del arbete kvar att göra när det gäller jämställdhet, eller anser du att vi är klara?
Om detta klassas som feministiskt arbete är helt upp till dig.

Känner att jag måste förtydliga lite då många hänger upp sig på just ordet feminism, det jag menar är jämställdhet mellan kön och "raser", då menar jag LIKA FÖR BÅDA, inte att den ena dominerar över den andra. 50/50 kommer vi aldrig att uppnå, och kanske inte är åtråvärt heller, men att förändra attityder och samhället så att vi alla respekterar varandra och inte diskriminerar, det känns väl ändå helt ok?

Ni som citerar mig får hemskt gärna svara MED ARGUMENT, dvs försvara eller förklara er åsikt med något mer än "du är dum".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Lägg ner direkt. Vill du ta en diskussion om det så starta en tråd i offtopic delen, Jag kommer att stampa sönder och krossa varenda liten paragraf dumskallarna lyft fram, det här är dock inte rätt plats men du ska inte få gå oemotsagt i ditt off topic spår.
Med kultumarxistisk makt och metodlära kommer jag att segra så pass att världen lär darra under mitt magiska förtryckar svärd i all evighet.

Troll?

Lägga ner vad? Att prata diskriminering i en tråd som handlar om tjejanpassningar är väl ändå inte olämpligt? En person ställer sig frågan om kvinnodiskriminering "inte existerar" & jag svarar på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Nu undviker du ju återigen att förklara ditt påstående, eller att svara på mina frågor.
Men ja det finns en del arbete kvar att göra när det gäller jämställdhet, eller anser du att vi är klara?
Om detta klassas som feministiskt arbete är helt upp till dig.

Du missförstår mig. Iom att feminismen inte har så mycket kött på benen längre så har de hakat upp sig på lika utfall och jämt antal.

Att om 90 män & 10 kvinnor söker 20 tjänster så ska det bli 50/50. Ologiskt...

Om jag då uppfattar att du stödjer feminismen så förutsätter det att du tror på ovanstående system och har en annan uppfattning om vad som är jämställdhet.

Tydligen var det inte riktigt så.

För mig klassas det ej som feministiskt arbete. Att kämpa för jämställdhet genom att bara fokusera på det ena könet när det förekommer diskriminering av båda grupperna är för mig helt obegripligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jabo97:

Troll?

Lägga ner vad? Att prata diskriminering i en tråd som handlar om tjejanpassningar är väl ändå inte olämpligt? En person ställer sig frågan om kvinnodiskriminering "inte existerar" & jag svarar på det?

Inte i den här forumdelen.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jabo97:

Du missförstår mig. Iom att feminismen inte har så mycket kött på benen längre så har de hakat upp sig på lika utfall och jämt antal.

Att om 90 män & 10 kvinnor söker 20 tjänster så ska det bli 50/50. Ologiskt...

Om jag då uppfattar att du stödjer feminismen så förutsätter det att du tror på ovanstående system och har en annan uppfattning om vad som är jämställdhet.

Tydligen var det inte riktigt så.

För mig klassas det ej som feministiskt arbete. Att kämpa för jämställdhet genom att bara fokusera på det ena könet när det förekommer diskriminering av båda grupperna är för mig helt obegripligt.

TACK! Då missförstod vi varandra, nu fattar jag vad du menar och jag håller med dig.
Givetvis ska båda grupper/alla kämpa för lika rättigheter osv, inte bara en grupp.

Vilket ju gör det tråkigt när man ser att det fanns någon mansgrupp som kämpar för oss killar och våra rättigheter istället för att kämpa för allas. Det blir mer tydligt när några som tillhör majoriteten gör det.

Att feministiska grupper osv har skapats pga ojämlikhet är ju något man förstår om man ser historiskt då det saknats rösträtt och en massa annat, men att nu skapa ett "mansnätverk" för att tillvarata mäns rättigheter istället för att kämpa för alla är ju väldigt snedvridet, vill man verkligen ha två grupper som bråkar mot varandra istället för tillsammans? Att spela ut sig mot varandra är ju bara korkat och hjälper ingen.

Permalänk
Medlem

Måste säga att titeln är väldigt missledande.

Det är precis som alla nämnt ovan, de slänger snarare in mer spel som kanske är mer attraktiva för kvinnor/tjejer snarare än att "anpassa" själva konsollen!

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

TACK! Då missförstod vi varandra, nu fattar jag vad du menar och jag håller med dig.
Givetvis ska båda grupper/alla kämpa för lika rättigheter osv, inte bara en grupp.

Vilket ju gör det tråkigt när man ser att det fanns någon mansgrupp som kämpar för oss killar och våra rättigheter istället för att kämpa för allas. Det blir mer tydligt när några som tillhör majoriteten gör det.

Att feministiska grupper osv har skapats pga ojämlikhet är ju något man förstår om man ser historiskt då det saknats rösträtt och en massa annat, men att nu skapa ett "mansnätverk" för att tillvarata mäns rättigheter istället för att kämpa för alla är ju väldigt snedvridet, vill man verkligen ha två grupper som bråkar mot varandra istället för tillsammans? Att spela ut sig mot varandra är ju bara korkat och hjälper ingen.

Detta mansnätverk står för något som kallas "Jämställdism". Hela den ideologin bygger på lika rättigheter och skyldigheter för alla. Feminism handlar enbart om att upprätta kvinnors rättigheter.

EDIT: Tillvarata är lite fel uttryckt. Män är missgynnade på många plan. Det finns många fler "konkreta" exempel på mansdiskriminering idag än på kvinnodiskriminering. Det som konkret går att säga om kvinnodiskriminering skulle väl kunna handla om sexuellt våld & uppsägning till följd av graviditet. Resten brukar mest vara skrik om patriarkat, gubbvälde, våldtäktskulturer och heteronormer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jabo97:

Detta mansnätverk står för något som kallas "Jämställdism". Hela den ideologin bygger på lika rättigheter och skyldigheter för alla. Feminism handlar enbart om att upprätta kvinnors rättigheter.

EDIT: Tillvarata är lite fel uttryckt. Män är missgynnade på många plan. Det finns många fler "konkreta" exempel på mansdiskriminering idag än på kvinnodiskriminering. Det som konkret går att säga om kvinnodiskriminering skulle väl kunna handla om sexuellt våld & uppsägning till följd av graviditet. Resten brukar mest vara skrik om patriarkat, gubbvälde, våldtäktskulturer och heteronormer.

Män startar krig. Män gör brott. Högt uppsatta är män. Män har mycket makt i olika sammanhang. Män får högre lön än Kvinnor. Män tar mindre ansvar för tex barnen.

Allt är genrellt men det är sant och verkligheten.

Permalänk
Medlem

Ja man träffar tjejer på cod så chefen har fel. Lockar man kvinnor med en ps4 så betyder det att det kommer nåt extra som är särskilt för kvinnor.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Män startar krig. Män gör brott. Högt uppsatta är män. Män har mycket makt i olika sammanhang. Män får högre lön än Kvinnor. Män tar mindre ansvar för tex barnen.

Allt är genrellt men det är sant och verkligheten.

Menar du på fullaste allvar att de ~170 miljoner män som mobiliserades under världskrigen bär en stor kollektiv skuld? Det är ganska grymt att säga så. Krig är och beror på så mycket mer än att några gubbar leker "risk".

Finns det något som hindrar en kvinna från att bli uppsatt kan man ju fråga sig? Vi måste acceptera att människor(könen) väljer väldigt olika banor.

Det där med löner är ganska intressant. Män och kvinnor tjänar lika mycket för utfört arbete. (källa: Jämo & Landsstingsförbundet ) Kom ihåg att män och kvinnor väljer olika yrkesbanor och jobbar olika mycket.

som en jämförelse...

Män omkommer i 90 % av alla arbetsolyckor, 75% av alla hemlösa är män, dubbelt så många män som kvinnor tar sitt liv, en pappa i ett sambopar får endast delad vårdnad om mamman tillåter, det spenderas 30 miljarder mer på kvinnors sjukskrivningar, långt lättare att bli sjukskriven som kvinna, kvinnor kan söka mängder med "starta eget" bidrag osv, finns lagar som "kvinnofridskränkning" inget motsvarande för män, Det står i Socialtjänstlagen att man ska ta särskild hänsyn till våldsutsatta kvinnor, män är den grupp som utsätts för mest dödligt våld, kvinnor kvoteras in på många arbetsplatser. Män döms hårdare för samma brott.

Vi behöver inte svara på vem som har det värst egentligen. Kontentan är att alla människor har och har haft det svårt i alla tider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jabo97:

http://mansnatverket.org/mansfragor.php

Där har du ordentligt med formell diskrimimering att bita i. Lönefrågan tas även upp.

Jag tycker nog att formell diskriminering är otroligt problem fortfarande. Men denna gång till männens nackdel.

Det finns avigsidor med mansrollen, ja. Till exempel att män i regel är de som utövar våld, och därför också dem som utsätts för mest våld rent generellt vare sig det handlar om krig eller misshandel -- men det är fortfarande män som utövar våldet i flertalet fall, oavsett om den som drabbas är man eller kvinna.. Synen på kvinnan som bättre lämpad att ta hand om barn ger kvinnor fördelar i vårdnadstvister, men används också för att legitimera till exempel löneskillnader. För bara några generationer sedan användes kvinnans 'narurliga' roll som hemamfru som argument för varför hon inte var kapabel att ta det samhälleliga ansvar som det innebar att ha rösträtt.

Jag som man kommer, rent statistiskt, att utsättas för med våld och arbetsskador. Jag kommer att uppleva mer ensamhet, och jag kommer att dö tidigare. Men under mitt något kortare och mer våldsamma liv kommer jag att utöva betydligt mycket mer makt. Någon beskrev det som att upplevelsen att leva som man är densamma som att spela på easy -- det går fortfarande att misslyckas och den som spelar på hard kan fortfarande lyckas, men sannolikheten för att det ska gå bra är större.

Skrivet av anon4992:

Nu undviker du ju återigen att förklara ditt påstående, eller att svara på mina frågor.
Men ja det finns en del arbete kvar att göra när det gäller jämställdhet, eller anser du att vi är klara?
Om detta klassas som feministiskt arbete är helt upp till dig.

Känner att jag måste förtydliga lite då många hänger upp sig på just ordet feminism, det jag menar är jämställdhet mellan kön och "raser", då menar jag LIKA FÖR BÅDA, inte att den ena dominerar över den andra. 50/50 kommer vi aldrig att uppnå, och kanske inte är åtråvärt heller, men att förändra attityder och samhället så att vi alla respekterar varandra och inte diskriminerar, det känns väl ändå helt ok?

Ni som citerar mig får hemskt gärna svara MED ARGUMENT, dvs försvara eller förklara er åsikt med något mer än "du är dum".

Om jämställdhet inte innebär att olika grupper är proportionerligt representerade i relevanta sammanhang, vad innebär det då? Om hälften av befolkningen är kvinnor borde det också innebära att hälften av alla chefer är kvinnor om samhället är någorlunda jämlikt. Det är bara ren sannolikhetslära -- om möjligheten att bli chef är densamma för män som för kvinnor kommer du att uppnå just en 50/50-fördelning (så länge vi pratar om en grupp större än 30 personer och urvalet är slumpmässigt).

Skrivet av jabo97:

Detta mansnätverk står för något som kallas "Jämställdism". Hela den ideologin bygger på lika rättigheter och skyldigheter för alla. Feminism handlar enbart om att upprätta kvinnors rättigheter.

EDIT: Tillvarata är lite fel uttryckt. Män är missgynnade på många plan. Det finns många fler "konkreta" exempel på mansdiskriminering idag än på kvinnodiskriminering. Det som konkret går att säga om kvinnodiskriminering skulle väl kunna handla om sexuellt våld & uppsägning till följd av graviditet. Resten brukar mest vara skrik om patriarkat, gubbvälde, våldtäktskulturer och heteronormer.

Feminism för mig är att problematisera och ifrågasätta avigsidorna med vår syn på kvinnlighet och manlighet. Jag kallar mig till exempel för feminist, trots att jag är man -- jag upplever nackdelarna med mans- och kvinnorollen som större än fördelarna. Jag vet inte riktigt hur det passar in i din beskrivning av feminismen som en rörelse som bara fokuserar på kvinnors rättigheter. Jämställdismen upplever jag snarast en motreaktion på feminismen, en backlash som ägnar mer energi åt att angripa feminister än åt att jobba för mansfrågor. Det som saknas i jämställdismen är en analys av makt och strukturer, det handlar mest om att lista områden där män upplever sig som förfördelade utan att försöka analysera varför det förhåller sig på det viset.

Att avfärda den genuina rädsla som hotet om våldtäkt framkallar, och hur den begränsar många kvinnor, är ett klockrent exempel på just sexism. Och, för att återgå en smula till ämnet, ett lysande exempel på varför just spelvärlden behöver ett större kvinnligt deltagande. Hotet om sexuellt våld används ofta slentrianmässigt av spelutvecklare (*host* Tomb Raider *host*), och är ett typiskt exempel på en kliché som gör att kvinnliga spelare känner sig mindre hemma -- även om det inte är avsikten. Att inkludera fler perspektiv i spelvärlden gör dessutom på det stora hela spelen bättre. För mig personligen ligger det till exempel betydligt närmre tillhands att spela om låt säga Fallout, Mass Effect och Dragon Age än många andra spelserier av det enkla skälet att jag genom att välja en karaktär med ett annat kön och andra sexuella preferenser får en ordentligt annorlunda spelupplevelse.

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Medlem
Skrivet av caligo:

massa text

Höll på att skriva ett långt inlägg själv men nöjer mig med att gilla kommentaren, instämmer i det du beskriver caligo.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Skrivet av anon4992:

TACK! Då missförstod vi varandra, nu fattar jag vad du menar och jag håller med dig.
Givetvis ska båda grupper/alla kämpa för lika rättigheter osv, inte bara en grupp.

Vilket ju gör det tråkigt när man ser att det fanns någon mansgrupp som kämpar för oss killar och våra rättigheter istället för att kämpa för allas. Det blir mer tydligt när några som tillhör majoriteten gör det.

Att feministiska grupper osv har skapats pga ojämlikhet är ju något man förstår om man ser historiskt då det saknats rösträtt och en massa annat, men att nu skapa ett "mansnätverk" för att tillvarata mäns rättigheter istället för att kämpa för alla är ju väldigt snedvridet, vill man verkligen ha två grupper som bråkar mot varandra istället för tillsammans? Att spela ut sig mot varandra är ju bara korkat och hjälper ingen.

Jag som kille kan ju hålla med att tjejer behandlas på ett sätt. Jag personligen tycker att det är fel att man sätter dit "tjejspel" för då blir det ju en till diskussion.
Att tjejer inte gillar våld lika mkt som män.
Det är diskriminerande att säga så och samma med suga av och städa,laga mat tjafset. Va fan, Har ingen kille ngn gång lagat mat?
I mitt hus lagar vi mat båda två. Min sambo gillar fps games men slutade snacka med headset för diskriminering. Jag hörde 12-13 åringa pojkar kalla henne hora osv. iof svarade hon med att få en nuke meeen det har inget med saken att göra Tjejer får spela fps om de vill. Killar får spela Ponnyspel eller vad som helst. Det står ju inte att man måste vara en man för att spela fps och vice versia. vet inga bra spel som klassas som tjejspel.

Jag hoppas att alla här kan hålla med. Jag menar vi är ju alla människor med samma sorts kroppsbyggt och mental kapacitet med köns skillnader.

I HOPE YOU SAW MY POINT IN THIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jabo97:

Menar du på fullaste allvar att de ~170 miljoner män som mobiliserades under världskrigen bär en stor kollektiv skuld? Det är ganska grymt att säga så. Krig är och beror på så mycket mer än att några gubbar leker "risk".

Finns det något som hindrar en kvinna från att bli uppsatt kan man ju fråga sig? Vi måste acceptera att människor(könen) väljer väldigt olika banor.

Det där med löner är ganska intressant. Män och kvinnor tjänar lika mycket för utfört arbete. (källa: Jämo & Landsstingsförbundet ) Kom ihåg att män och kvinnor väljer olika yrkesbanor och jobbar olika mycket.

som en jämförelse...

Män omkommer i 90 % av alla arbetsolyckor, 75% av alla hemlösa är män, dubbelt så många män som kvinnor tar sitt liv, en pappa i ett sambopar får endast delad vårdnad om mamman tillåter, det spenderas 30 miljarder mer på kvinnors sjukskrivningar, långt lättare att bli sjukskriven som kvinna, kvinnor kan söka mängder med "starta eget" bidrag osv, finns lagar som "kvinnofridskränkning" inget motsvarande för män, Det står i Socialtjänstlagen att man ska ta särskild hänsyn till våldsutsatta kvinnor, män är den grupp som utsätts för mest dödligt våld, kvinnor kvoteras in på många arbetsplatser. Män döms hårdare för samma brott.

Vi behöver inte svara på vem som har det värst egentligen. Kontentan är att alla människor har och har haft det svårt i alla tider.

Du måste förstå, att världen är inte rättvis. Vi anpassar oss för samhället, vi formas av uppfostran, var vi lever, hur vi ser ut, vilka männsikor man har runt sig.
Det har en otrolig påverkan vad man blir för person.

Kvinnor ska vara på ett visst sätt, män ska vara på ett annat. Så har det varit sen urminnes tider.

Det handlar inte om vilket kön som får ta mest skit, orelevant. Men om man vill att förändring ska hända, tex att kvinnor ska ha samma löne nivå (vilket har gått åt fel håll de senaste åren!!) så måste säga som det är, män har fördelar när det gäller lön även om kvinnor gör exakt samma arbete.
Men därför är det ju inte så att män inte är diskriminerade på något, självklart inte.

Det ska givetvis vara lika åt både hållen allt annat vore konstigt.

Du kan ju kolla på vissa religoner där män får göra som dom vill med kvinnorna och de krigar med sina vapen medans oskylldiga männsikor dör. Män har betydligt mer rättigheter och talan än kvinnor där.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Alltid kul med vuxna män som gnäller för att deras heliga leksak kommer ändra inriktning ngt så även causal spelare kan använda den.
Väx upp för fan.

Det som gör mig mest sur är att dom kallar det "tjejanpassas" det dom gör egentligen är väl att bredda sitt utbud med en hel del casual spel också men casual spel är inte "tjejspel".

Det bör kallas att dom casualanpassar konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krythorian:

Det som gör mig mest sur är att dom kallar det "tjejanpassas" det dom gör egentligen är väl att bredda sitt utbud med en hel del casual spel också men casual spel är inte "tjejspel".

Det bör kallas att dom casualanpassar konsolen.

Globalt sätt så kanske det är ett bra utryck och enkelt att förstå för alla men det låter larvigt och gammalt tänk.
Sverige ligger bra till i jämnställdhets frågor än många andra länder skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krythorian:

Det som gör mig mest sur är att dom kallar det "tjejanpassas" det dom gör egentligen är väl att bredda sitt utbud med en hel del casual spel också men casual spel är inte "tjejspel".

Det bör kallas att dom casualanpassar konsolen.

Nej han vill att fler tjejer ska spela på ps4, men inte att de ska ha en rosa konsol.
Att allt inte bara är fps och därför vill ha mer casual spel istället.

Man kan därmed tolka det som att kvinnor inte gillar tuffa fps/action spel utan
hellre spelar gulligare och lugnare spel.
Som jag förstått det iallafall.

http://www.gamesradar.com/9-things-real-female-gamers-hate-about-gaming/

Den här artikeln summerar debatten ganska bra.

Permalänk
Medlem

Det som håller kvinnor borta från gaming är alla sexistiska kommentarer och ren mobbning som förekommer. Nuff said.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Det som håller kvinnor borta från gaming är alla sexistiska kommentarer och ren mobbning som förekommer. Nuff said.

Det ligger nått i det.
Det är bara kolla på Youtubs kommentarsfält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

haha återigen, förklara för mig varför jag har fel istället för att säga "du har fel, ut i verkligheten" osv.
På vilket sätt saknar jag självdistans? Du känner inte mig, du läser bara mina kommentarer, blir provocerad men orkar inte tänka och argumentera emot, eller har jag fel?

För mig är det självklart kränkande med stereotypiska avbilder av andra människor, att man sätter någon i ett fack och säger "du duger bara till det o det". Och för detta så saknar jag självdistans och är bortkopplad från verkligheten? Eller menar du att det inte finns ett problem med diskriminering av kvinnor i Sverige?

För övrigt är det ju inte jag som är kränkt, bara att jag är irriterad på hur vissa kan tycka att dessa skämt är ok och faktiskt roliga.

Får citera en individ från FZ, som stämmer överens med mina åsikter:
http://www.fz.se/artiklar/kronika/20130407/en-redan-avgjord-s...
"Det är nåt speciellt otäckt när en majoritetsgrupp tar sig an ansvaret att tala om för en minioritetsgrupp att deras problem inte är på riktigt eller bara överdrivna. "

Det är ju just detta jag talar om med mitt satiriska inlägg om lättkränkthet.

Det du beskriver som negativt laddat är en subjektiv bedömning du bedrivit och besitter i sig inget objektivt sanningsvärde. Dina känslor och din bedömning utav ett skämts lämplighetsfaktor skall absolut inte vara en vågskål för huruvida det är okej eller inte okej i den utsträckningen att det påverkar någon annan.

Själv anser jag, i all ärlighet, att din lättkränkthet är ett provocerande inslag och upprör mig - om i något mild utsträckning. Skall du i så fall sluta skriva? Nej, inte kommer du göra det. Precis på samma sätt som de som tycker skämt om kvinnovanor kommer fortsätta tycka skämt om kvinnovanor är roligt oavsett vad du tycker.

Ett skämt är ett skämt. Naturligtvis finns det ett brett spektrum av "lämplighet" i ett skämt och dess utförande - men det är en högst individuell uppfattning varpå dessa gränser går och att i stor utsträckning sluta skoja för att någon kanske blir upprörd är helt vansinnigt. Skämt om kvinnor, eller vad det än må vara, varken skapar eller förvärrar problem - allt de gör är att möjligtvis markera eller belysa ett problem.

Nej, du saknar inte självdistans pga din underliga verklighetsuppfattning berörande huruvida stereotypiska inslag skall alls publiceras - utan din bristande självdistans gör sig påmind genom din oförmåga att se din egna underliga retorik för vad det är.

Skrivet av leafbranch:

Män startar krig. Män gör brott. Högt uppsatta är män. Män har mycket makt i olika sammanhang. Män får högre lön än Kvinnor. Män tar mindre ansvar för tex barnen.

Allt är genrellt men det är sant och verkligheten.

Du är nog ganska snurrig, må jag säga.
Det är ju ungefär lika klumpigt som att säga att kvinnor skapar kris, social oro och urholkar länders maktsystem då Tysklands Engela Merkel kräver åtstramningar för att krisdrabbade EU-länder skall få låna pengar från EU.

Eller att kvinnor skapar dödssjukhus och gläds av folks lidande - eftersom detta var Moder Theresas filosofi, och hon var ju faktiskt kvinna!

Nej, än bättre! Det är kvinnornas fel att alla diktatorer i världens historia någonsin kommit till makten!

Sluta tramsa nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Det är ju just detta jag talar om med mitt satiriska inlägg om lättkränkthet.

Det du beskriver som negativt laddat är en subjektiv bedömning du bedrivit och besitter i sig inget objektivt sanningsvärde. Dina känslor och din bedömning utav ett skämts lämplighetsfaktor skall absolut inte vara en vågskål för huruvida det är okej eller inte okej i den utsträckningen att det påverkar någon annan.

Själv anser jag, i all ärlighet, att din lättkränkthet är ett provocerande inslag och upprör mig - om i något mild utsträckning. Skall du i så fall sluta skriva? Nej, inte kommer du göra det. Precis på samma sätt som de som tycker skämt om kvinnovanor kommer fortsätta tycka skämt om kvinnovanor är roligt oavsett vad du tycker.

Ett skämt är ett skämt. Naturligtvis finns det ett brett spektrum av "lämplighet" i ett skämt och dess utförande - men det är en högst individuell uppfattning varpå dessa gränser går och att i stor utsträckning sluta skoja för att någon kanske blir upprörd är helt vansinnigt. Skämt om kvinnor, eller vad det än må vara, varken skapar eller förvärrar problem - allt de gör är att möjligtvis markera eller belysa ett problem.

Nej, du saknar inte självdistans pga din underliga verklighetsuppfattning berörande huruvida stereotypiska inslag skall alls publiceras - utan din bristande självdistans gör sig påmind genom din oförmåga att se din egna underliga retorik för vad det är.

Du är nog ganska snurrig, må jag säga.
Det är ju ungefär lika klumpigt som att säga att kvinnor skapar kris, social oro och urholkar länders maktsystem då Tysklands Engela Merkel kräver åtstramningar för att krisdrabbade EU-länder skall få låna pengar från EU.

Eller att kvinnor skapar dödssjukhus och gläds av folks lidande - eftersom detta var Moder Theresas filosofi, och hon var ju faktiskt kvinna!

Nej, än bättre! Det är kvinnornas fel att alla diktatorer i världens historia någonsin kommit till makten!

Sluta tramsa nu.

Du är kung.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem