Missnöjd med CDONs kundtjänst

Permalänk
Medlem

Det går att ringa CDON supporten:

Cdon.com
Bergsgatan 20
Box 385
SE 201 23 Malmö
Sverige

Tel: +46 (0)10 703 20 00
Fax: +46 (0)10 703 21 36

Kundtjänst: Sverige, Norge, Danmark, Finland

Den som söker den finner..

Ska även tillägga att jag själv gjort misstag i ordrar hos CDON, och det har aldrig varit problem för mig att rätta detta, vare sig genom mailsupport eller telefonsupport! Allas upplevelse är subjektiv, men vill man se problem så kommer man se problem, men är man inte villig att ha en objektiv ton när man förmedlar situationen till andra så tycker jag man kan låta bli att skriva..

Att man gör misstag är okej, det händer, men du är väldigt subjektiv och skyller allt på CDON, och det tycker jag är fel.

Mvh

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

Säker på att det fungerar? Dom skriver själva i klartext på hemsidan att dem medvetet gått ifrån kundtjänst via telefon för att det är för tidskrävande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davidolo:

Ja CDON var verkligen heligt. Jag kan erkänna att det var mycket känslor i luften i skrivandets stund så kritiken är inte helt berättigad.
Dock så valde jag inte fel produkt vilket priset på varan visade. Jag betalade för en Z77 men fick en Z68 och jag vill minnas att jag även dubbel kollade som någon på pekade. Så enligt mig vart de nå fel i deras system.

Men den största irritationen uppkom när man skall ha kontakt med dem och det dels inte finns något telefon nummer att vända sig till och dels deras manus nästan robot liknande sätt att bemöta kunderna på.

Ber om ursäkt om någon (ganska många) tog illa vid sig men tycker fortfarande kritiken är berättigad vad gäller kund tjänst. Många andra företag skickar med retur sedlar med första försändelsen för att göra det smidigare vid returer och felköp.

cdon är inte speciellt heligt här på forumet dom har fått mycket skit här på forumet och just det att det inte går ändra efter man lagt en beställning har dom fått massa klagomål på, tror josefin har gett några ganska bra svar på detta i den LÅNGA cdon tråden här på forumet,

däremot så tog nog många åt sig av att du som många andra säger saker som "Undvik CDON!" istället för typ "CDON gjorde fel men jag får lida för det?!" , "CDON's kundtjänst är verkligen jätte dålig?" OSV
(om du nu som du säger beställde rätt kort men fick fel) eller något som bättre passar in på vad du råkat utför...

Jag har egna erfarenheter av CDON i ett reklamations ärende som skötes helt felfritt,
kort sammanfattning av mitt ärende,
fredag morgon : jag skriver att mitt grafikkort är trasigt och ger dom all info dom behöver och förklarar att jag testat det i olika datorer,
måndag morgon : Cdon svarar att dom skickat "retursedlar" till mig,
tisdag : jag får retursedlarna fyller i och skickar in och meddelar då att jag skickat grafikkortet,
torsdag : ett helt nytt grafikkort har kommit i posten.

har hört om mycket värre hantering av reklamations ärenden hos iprincip alla större företag på marknaden,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davidolo:

Säker på att det fungerar? Dom skriver själva i klartext på hemsidan att dem medvetet gått ifrån kundtjänst via telefon för att det är för tidskrävande.

Yes, har själv ringt och snackat med dem, då jag känner att mailen inte känns som tillförlitligt medium då man vill vara 100% säker på att jag kan förmedla mitt önskemål.

EDIT: Passar på att be om ursäkt, då jag nu såg att du tydligen hade valt rätt enligt deras system, men fått fel produkt.. Men testa och ring direkt nästa gång så tror jag det löser sig smidigare, det är mycket svårare att hitta "common ground" över text då det handlar om att tolka så mycket bakom texten som tonläge etc. Medan per telefon är det enklare att förmedla sin situation.

Mvh

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davidolo:

Säker på att det fungerar? Dom skriver själva i klartext på hemsidan att dem medvetet gått ifrån kundtjänst via telefon för att det är för tidskrävande.

Testade att ringa nu och fungerar bra, blev placerad i kö men väntade inte tills kön var slut.

Så långt fungerade det iaf bra.

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leinhart:

Yes, har själv ringt och snackat med dem, då jag känner att mailen inte känns som tillförlitligt medium då man vill vara 100% säker på att jag kan förmedla mitt önskemål.

EDIT: Passar på att be om ursäkt, då jag nu såg att du tydligen hade valt rätt enligt deras system, men fått fel produkt.. Men testa och ring direkt nästa gång så tror jag det löser sig smidigare, det är mycket svårare att hitta "common ground" över text då det handlar om att tolka så mycket bakom texten som tonläge etc. Medan per telefon är det enklare att förmedla sin situation.

My bad! Som sagt mycket känslor i luften när tråden skapades=)
Skall absolut ringa till dem nästa gång, det var egentligen där det hela började när man skall sitta å formulera ett brådskande ärende i ett mail istället för att kunna förklara för någon via telefon. Synd bara att dem inte presenterar det tydligare på hemsidan.
Mvh

Skrivet av fax110:

cdon är inte speciellt heligt här på forumet dom har fått mycket skit här på forumet och just det att det inte går ändra efter man lagt en beställning har dom fått massa klagomål på, tror josefin har gett några ganska bra svar på detta i den LÅNGA cdon tråden här på forumet,

däremot så tog nog många åt sig av att du som många andra säger saker som "Undvik CDON!" istället för typ "CDON gjorde fel men jag får lida för det?!" , "CDON's kundtjänst är verkligen jätte dålig?" OSV
(om du nu som du säger beställde rätt kort men fick fel) eller något som bättre passar in på vad du råkat utför...

Jag har egna erfarenheter av CDON i ett reklamations ärende som skötes helt felfritt,
kort sammanfattning av mitt ärende,
fredag morgon : jag skriver att mitt grafikkort är trasigt och ger dom all info dom behöver och förklarar att jag testat det i olika datorer,
måndag morgon : Cdon svarar att dom skickat "retursedlar" till mig,
tisdag : jag får retursedlarna fyller i och skickar in och meddelar då att jag skickat grafikkortet,
torsdag : ett helt nytt grafikkort har kommit i posten.

har hört om mycket värre hantering av reklamations ärenden hos iprincip alla större företag på marknaden,

Förstår irritationen. Tar på mig det hade kunnat uttryck mig bättre och kanske väntat någon timme innan jag skapat tråden tills känslorna lagt sig

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Inlägg som bröt mot § 5, tog till personangrepp eller var off-topic borttagna. Jag ändrade även titeln till något som bättre speglade vad tråden handlade om samt flyttade tråden till konsumenträtt.

Permalänk
Medlem

Jag hatar dessa trådar som är så luddiga, jag har beställt mängder med grejjer från CDON och inte många gånger det vart problem (kanske 2 på 20 ordrar) och dom gångerna det har blivit fel så har dom varit väldigt snabba med att fixa till det. Deras livechatt är öppen ofta och jag har aldrig behövt vänta mer än 10 min. Så lägg ner med tramset och inse att det är du som har gjort fel här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Jag hatar dessa trådar som är så luddiga, jag har beställt mängder med grejjer från CDON och inte många gånger det vart problem (kanske 2 på 20 ordrar) och dom gångerna det har blivit fel så har dom varit väldigt snabba med att fixa till det. Deras livechatt är öppen ofta och jag har aldrig behövt vänta mer än 10 min. Så lägg ner med tramset och inse att det är du som har gjort fel här!

"Tramset" Är nerlagt och jag har bett om ursäkt.

Permalänk
Medlem

Vad vill du att vi ska diskutera? Att du är missnöjd med supporten från CDON PGA att du valde att köpa fel moderkort :S?
Ser inget värde i din post..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av Davidolo:

Ja Många andra företag skickar med retur sedlar med första försändelsen för att göra det smidigare vid returer och felköp.

Själv fick jag med en retursedel i mitt fjärde packet av 5. Kan hålla med om att cdon här Sina brister. Beställde mina delar veckan före påsken och har fortfarande inte fått allt. Fanns i lager när jag köpte och sen fanns det helt plötsligt inte alls i lager när det skulle skickas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Vad vill du att vi ska diskutera? Att du är missnöjd med supporten från CDON PGA att du valde att köpa fel moderkort :S?
Ser inget värde i din post..

nu är det ju så att han försökt förklarar att han beställt detta,
http://cdon.se/hemelektronik/msi_z77a-gd65_intel_z77_4xddr3_s...
och efter att han lagt en order ser han att det istället är ett sånt här http://cdon.se/hemelektronik/msi_z68a-gd65_(b3)_intel_z68_4xd...
som är påväg och han nekar inte att han kan ha tagit fel moderkort men han tycker det verkar lite skumt att betalat lika mycket som z77 kortet kostar så han tror det blivit något fel hos dom,

Permalänk
Medlem

Sluta hacka på människan, han skrev ett inlagg i "stridens hetta" och det blev ju så att han tog i lite, men han förstår det nu och har bett om ursäkt..
Låt oss i stället lära oss något ur det här..
T.ex. att "shit happens"?

Visa signatur

“Fighting for peace is like screwing for virginity.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av datavirus:

alla kan trycka fel.. även TS .. själv har jag med gjort det.. det man stör sig på med CDON är att det inte går ändra ev fel beställning efteråt.. 1s efter beställningen så är den redan för långt gången i processen och omöjlig att ändra.. låter sjukt men sant

sen att framföra kritik här på Sweclockers mot CDON = LIVSFARA!!!!!!!!

kritik mot tex Telia o så går hur fint som helst men CDON är heligt

Skämtar du eller? Cdon har minst sagt fått massiv kritik i forumet.
Förtjänar man negativ kritik skall man få den oavsett vilken butik det rör sig om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davidolo:

Ja CDON var verkligen heligt.

Om du tyckte detta var mycket skulle du sätt vilket liv det hade blivit om du skrivit samma sak, fast riktat mot Inet här på forumet.
DÅ hade du fått sett ett himla liv kan jag säga dig

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Avstängd
Skrivet av datavirus:

alla kan trycka fel.. även TS .. själv har jag med gjort det.. det man stör sig på med CDON är att det inte går ändra ev fel beställning efteråt.. 1s efter beställningen så är den redan för långt gången i processen och omöjlig att ändra.. låter sjukt men sant

sen att framföra kritik här på Sweclockers mot CDON = LIVSFARA!!!!!!!!

kritik mot tex Telia o så går hur fint som helst men CDON är heligt

Snarare att framför obefogad kritik eller i TS fall, kritik som är helt ospecificerad (ser mer ut som han gnäller för att han själv gjort fel alt. deras hemsida..). CDON tom. bjuder på frakten vilket de inte gör i de flesta fall. Han gnäller alltså på CDONs välvija vilket i sig är idiotiskt. Anledningen varför det inte går att ändra beror helt enkelt på att deras lager antagligen inte är på samma ställe. Dessutom borde personen ifråga dubbelkollat att han fått med rätt komponenter innan han beställer. Ja, alla kan trycka fel men då får man även bita i det sura äpplet (även om det inte finns något surt äpple i detta fall). Det är bara att vänta.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Visst hade ett telefonnummer till support lyft cdon rejält men bortsett handläggningstid via chat eller mail så är de 110%. Jag fick t ex full ersättning via rma på ett 15 mån gammalt moderkort som gick sönder.
Finns inget att klaga på förrutom chat/mail som endast finns att tillgå för support.

För leveranstid och telesupport är dustin inet webhallen i topp men då något dyrare.

Permalänk
Medlem

Låter precis som det går till vid retur bara att skicka in och sedan vänta på den varan man ville ha inga konstigheter. Jag tycker de svarar väldigt fort så har inget behov av ringa till dem då det finns chatt.