Battlefield 2142 - Är det folk kvar?

Permalänk
Medlem

Battlefield 2142 - Är det folk kvar?

Hejsan!

Tänkte kolla lite snabbt om det är folk som fortfarande kör BF 2142. Kostar bara 89kr på Origin, så tänkte köpa det om det är några som lirar.

Permalänk

Ja, det är det.

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem

Finns i princip två servers en 40p o 64spelare som brukar fyllas på helger, runt 20/45pers en vardagskväll.
(i EU)

Permalänk
Relik 📜

Borde man faktiskt ge sig på.. Jag har haft några av mina bästa BF-stunder i just 2142, väldigt underskattad titel enligt mig. Visst känns den lite gammal och bitvis opolerad nu, men fortfarande nostalgi på hög nivå!

Bjuder på ett gammalt klipp från när jag var med och drev en kedja Battlefield-sidor..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Borde man faktiskt ge sig på.. Jag har haft några av mina bästa BF-stunder i just 2142, väldigt underskattad titel enligt mig. Visst känns den lite gammal och bitvis opolerad nu, men fortfarande nostalgi på hög nivå!

Bjuder på ett gammalt klipp från när jag var med och drev en kedja Battlefield-sidor..
GrJj5Jf46RI

Ganska bra med kniv.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

Om du skaffar det glöm inte att uppdatera det till först 1.50 och sedan 1.51,
för då får du innehållet i expansionen Northern strike gratis plus att det är lite fler spelare som använder 1.51 patchen, vilket betyder lite mer motståndare :).

Patch 1.51 finns inte på Battlefield 2142 hemsida och uppdateras inte automatiskt (om man har skivan) för dom är 1.50 den senaste så man måste leta upp den andra skälv. Bara så att bu vet.

Googla för mer detaljer

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Köpte det också på Origin inför våran "Battlefield Week" men det blev aldrig något spelande tyvärr.
Så är ni sugna någon gång så hoppa gärna in på Mumble så kan vi nog dra ihop några spelare
(Mumble.sweclockers.com port:64738)

Skrivet av emilakered:

Borde man faktiskt ge sig på.. Jag har haft några av mina bästa BF-stunder i just 2142, väldigt underskattad titel enligt mig. Visst känns den lite gammal och bitvis opolerad nu, men fortfarande nostalgi på hög nivå!

Bjuder på ett gammalt klipp från när jag var med och drev en kedja Battlefield-sidor..
GrJj5Jf46RI

Komiskt att han klagar på 12-åringar samtidigt som han gnäller som en.

Humor

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kom aldrig riktigt in i Battlefield 2142 då flera av banorna hade choke points som gjorde det nästintill omöjligt att komma någonstans men några bra idéer hade de allt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Ja men det är ändå ganska sparsamt med spelare, brukar fyllas upp på ett fåtal servar så blire en ordentlig spelomgång. Körde väl för lite mer än 1 månad sedan och då var det ett jäkla röj på en titankarta!

Skrivet av MaLo:

Jag kom aldrig riktigt in i Battlefield 2142 då flera av banorna hade choke points som gjorde det nästintill omöjligt att komma någonstans men några bra idéer hade de allt.

Jo det var tyvärr väldigt drygt, men det var mest på de mindre kartorna med conquest. Titanläget (vilket som gjorde spelet grymt i min mening) var det inga större problem med trånga passager förutom när man gick in i en titan.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Borde man faktiskt ge sig på.. Jag har haft några av mina bästa BF-stunder i just 2142, väldigt underskattad titel enligt mig. Visst känns den lite gammal och bitvis opolerad nu, men fortfarande nostalgi på hög nivå!

Bjuder på ett gammalt klipp från när jag var med och drev en kedja Battlefield-sidor..
GrJj5Jf46RI

Riktigt kul var det under 2142 tiden.
Dels liret i SAAW och public och även bf-forumen innan det bara blev whine från dom som tyckte det var bättre "förr" och från dom som ville vara som alla från förr

Vore riktigt kul att testa 2142 igen men man blir säkert besviken och det man kommer ihåg mest var att det är som att spela bf2 fast i sirap

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB