Vad för antivirus använder ni och har ni stött på några problem?

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Jo, men jag sa hela ordet.

Delvis och "det vill säga" är två olika saker. Svenska kanske är ditt andraspråk
Man lär sig många saker på SweC, svenska och teknik

http://www.synonymer.se/?query=delvis

Citat:

till viss del, till en del, endels, bitvis, styckvis, stycktals, till dels, tilldels, i viss mån, i viss grad, partiellt

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Delvis och "det vill säga" är två olika saker. Svenska kanske är ditt andraspråk
Man lär sig många saker på SweC, svenska och teknik

http://www.synonymer.se/?query=delvis

Haha jag trodde du trolla med mig att säga samma sak fast förkortning. Jag funderade faktiskt på varför jag inte skrivet den förkortningen innan men nu vet jag

Aja "delvis" är nästa samma sak som "det vill säga" säger vi

Permalänk
Medlem

MSE + MBAM, båda med realtidsskydd påslaget. Funkar fint, omän båda haft ett par false positives under åren (varav den enda irriterande var en 100% legitim Steamklientfil som MBAM ville dräpa).

Båda gör en snabbscan en gång per dag och en större en gång per vecka. Märker aldrig av att de körs, men så är ju ssd det bästa sedan skivat bröd också.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Haha jag trodde du trolla med mig att säga samma sak fast förkortning. Jag funderade faktiskt på varför jag inte skrivet den förkortningen innan men nu vet jag

Aja "delvis" är nästa samma sak som "det vill säga" säger vi

Nej det är verkligen inte samma sak!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Hade satsat på Avast / AVG ifall du inte vill betala... Kaspersky Internet Security (KIS) annars!
Ett av ovanstående + Malware Bytes Anti Malware (MBAM) och CCleaner som topping på kakan så har du förmodligen allt du behöver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Nej det är verkligen inte samma sak!

Skickades från m.sweclockers.com

Men ge er......dvs SLUTA!

Eset är allt jag säger;)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Kör med F-Secure och bara fått problem 2-3 gånger under alla år.

Permalänk
Avstängd

Kör Avast, men i senasta versionen blev den Win8 likt. det som var lättåtkomligt, har blivit en stor blaffa som tar upp större delen av skärmen (42" vardagsrums TV) med gigantiska ikoner

Förnyade ändå en Pro licens för 240kr för ett år. Har även en gratis version av Avast på den bärbara. av gammal vana och för att Avast funkar bra.

Jä-lar, så fult och opraktiskt Win8 anpassningen är.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bitdefender Total Security 2013 !Bästa som finns just nu Regerar i oberoende tester ...

Permalänk
Medlem

Kör inget antivirus, då jag inte behöver!

Permalänk
Medlem

Windows Defender(MSE på win7) och spybot search and destroy om jag misstänker att jag har troll i datan.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Anti-virus... Sedan när behövde man sådant? ^^

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Kör Avast, men i senasta versionen blev den Win8 likt. det som var lättåtkomligt, har blivit en stor blaffa som tar upp större delen av skärmen (42" vardagsrums TV) med gigantiska ikoner

Förnyade ändå en Pro licens för 240kr för ett år. Har även en gratis version av Avast på den bärbara. av gammal vana och för att Avast funkar bra.

Jä-lar, så fult och opraktiskt Win8 anpassningen är.

Det är bara första rutan som ser ut som W8 allt annat är sig likt. Jag stannar sällan på den sidan utan går direkt till det jag är ute efter. Som sagt det är inte hela världen. Det viktiga med Avast ligger i bakgrunden som är 3 nya funktioner som hittar elakheterna. Förkortar dem efter följande. "Evo-gen", "malware singularity" och "Geo-gen" lite osäker på namnet för sista. Alla dem här hjälper till så att databasen kan hitta mer effektivt.

Permalänk
Medlem

Kör med F-Secure, funkar oftast bra men det vägrar starta 1/10 gånger. Men de andra 9/10 gångerna funkar det perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag är nog en liten minoritet verkar det som. Kör med Comodo Antivirus som ger ganska många onödiga varningar men är riktigt kraftfull. Skulle dock vara bra om man kunde få någon av prioriterings inställning på skanningarna som slöar ner hela min dator ordentligt (spel laggar).

Ska tydligen vara någon ultra kraftfull heuristisk (finnande, självstående) sökningsmetod. Dvs den söker igenom och exekverar koden styckvis i en intern låst sandlåda för att bedöma icke kända filer.

På min netbook körde jag tidigare Panda Cloud Antivirus. Lättdrivet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag redigerade ett inlägg med en formulering som kunde uppfattas som lite otrevlig och tog bort ett inlägg som var halvotrevligt tillbaka. Tänk på att diskutera på ett lugnt och sansat sätt och anmäl olämpliga inlägg i stället för att påpeka otrevligheterna i forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShockCore:

Anti-virus... Sedan när behövde man sådant? ^^

Inte använt på ungefär 2 år. Inte ett virus de senaste 4 åren. Så länge man ser upp med vad man gör känns det ganska riskfritt numera.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag är nog en liten minoritet verkar det som. Kör med Comodo Antivirus som ger ganska många onödiga varningar men är riktigt kraftfull. Skulle dock vara bra om man kunde få någon av prioriterings inställning på skanningarna som slöar ner hela min dator ordentligt (spel laggar).

Ska tydligen vara någon ultra kraftfull heuristisk (finnande, självstående) sökningsmetod. Dvs den söker igenom och exekverar koden styckvis i en intern låst sandlåda för att bedöma icke kända filer.

På min netbook körde jag tidigare Panda Cloud Antivirus. Lättdrivet.

Avinstallera och installera det nya Comodo Security Suite.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

MSE och Malwarebytes, en perfekt kombo

Visa signatur

|CPU: i5 3570k 3.4ghz | GPU: XFX Radeon 7950 | MB: ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX 750W | Chassi: Corsair carbide 300R |

Permalänk

Kört Norton Internet Security i 2 år och har inte haft några problem eller virus etc.

Permalänk

Jag har testat Avast, Norton, AVG och ESET. Jag tycker ESET fungerar best för mig. Men sedan ahnvänder jag "sido program" som tar bort virus. Jag använder CCleaner och Super antispyware. Och de fungerar mycket bra. Har testat Malwarebytes-anti-malware. Och det va inte alls bra. Det tog lång tid och söka och hittade inget virus när jag hade det.

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Norton 360 7.0, kört norton 360 sedan det kom (stängt av norton backup) och det fungerar som jag vill. Ganska billigt, men lägger gärna en krona eller två på symantecs produkter Rekommenderas!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag är nog en liten minoritet verkar det som. Kör med Comodo Antivirus som ger ganska många onödiga varningar men är riktigt kraftfull. Skulle dock vara bra om man kunde få någon av prioriterings inställning på skanningarna som slöar ner hela min dator ordentligt (spel laggar).

Ska tydligen vara någon ultra kraftfull heuristisk (finnande, självstående) sökningsmetod. Dvs den söker igenom och exekverar koden styckvis i en intern låst sandlåda för att bedöma icke kända filer.

På min netbook körde jag tidigare Panda Cloud Antivirus. Lättdrivet.

Comodo antivirus är inte speciellt vasst om jag minns rätt, fast jag hittar inga uppdaterade tester med Comodo så de kanske har blivit bättre. Det Comodo är bra på är brandvägg och hantering av okänd mjukvara. Sandboxing finns så du kan köra okänd (även känd om man vill) mjukvara så att den är mer eller mindre hindrad att röra systemet. Okänd mjukvara körs med några begränsningar som standard tror jag men det går att ställa in hur hårda begränsningar man vill ha. Man får också upp en popup när något blivit sandboxat automatiskt.

Comodo är väldigt bra om man kör hela internet security-versionen (med antivirus) eller brandvägg och Defense+ med annat antivirus. Själv kör jag Comodo firewall plus Avast free.

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Medlem

AVG Free version 2012. Fungerar finfint, men står inte ut med UIn i 2013 utgåvan.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Om du inte använder antivirus... hur vet du då att datorn är ren?

Scannar manuellt typ en gång i månaden eller vid behov. Allt mer sällan i takt med att risken förefaller ha minskat.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jpau94:

Comodo antivirus är inte speciellt vasst om jag minns rätt, fast jag hittar inga uppdaterade tester med Comodo så de kanske har blivit bättre. Det Comodo är bra på är brandvägg och hantering av okänd mjukvara. Sandboxing finns så du kan köra okänd (även känd om man vill) mjukvara så att den är mer eller mindre hindrad att röra systemet. Okänd mjukvara körs med några begränsningar som standard tror jag men det går att ställa in hur hårda begränsningar man vill ha. Man får också upp en popup när något blivit sandboxat automatiskt.

Comodo är väldigt bra om man kör hela internet security-versionen (med antivirus) eller brandvägg och Defense+ med annat antivirus. Själv kör jag Comodo firewall plus Avast free.

När använde du Comodo antivirus? För det senaste året/åren så har det fått väldigt bra betyg i tester

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Scannar manuellt typ en gång i månaden eller vid behov. Allt mer sällan i takt med att risken förefaller ha minskat.

Man kan aldrig vara säker från malwares då de blir mer och mer luriga för var år som går, men du kör i alla fall helt rätt taktik, nu när du inte har något antivirus-program installerat

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommeeu:

[Tyvärr är jag rädd att Hamsterpaj bara har plats för sju svarsalternativ.] Sluta hata mig snälla.

TS kommer med tiden att dras från hamster till Sweclockers, om intresset finns där

Och inlärningscellerna kommer att växa starkare och starkare, tills dom brister

Så ta`t lugnt med han/hon.

Svar på frågan: ESET Smart S och aldrig haft problem! Och som manuellt tillägg kör jag MBAM för att fiska malware.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag har alltid använt AVG Free och det har alltid funkat utan problem!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag har alltid använt AVG Free och det har alltid funkat utan problem!

Klart att det funkar (?), men är det så roligt?

Provat andra A V?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]