HBO: "Piratkopiering är en komplimang"

Permalänk
Medlem

Jag har ett abonnemang hos HBO Nordic, 79kr/mån för en jävla massa underhållning = good deal.

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Själv skaffade jag säsong 1 och 2 på bluray häromveckan. Det hade jag förmodligen aldrig gjort utan att ha sett den innan.

Permalänk
Skrivet av ZAIZAI:

Mja, det var ju ett intressant uttalande.

(har dock inte sett säsong 2 ännu så jag skall inte uttala mig för mycket).

Det är ju där det börjar bli intressant.

Fullständigt kaos på hämnd och intriger.

Dold text

la till spoiler
Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

HBO har rätt för sig!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Olegh:

Själv skaffade jag säsong 1 och 2 på bluray häromveckan. Det hade jag förmodligen aldrig gjort utan att ha sett den innan.

Det är ju precis det som är grejen, samma som i diskussionen om speldemon*. Man lägger inte ut pengar utan att veta vad man får.
Kul att dom ser skillnad på de båda typerna av piratkopiering, den för eget bruk, och den för att tjäna pengar på andras verk.

* Alltså, demo, inte spöken och demoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Var ju inte mycket de har att erbjuda, BSG bara 2 säsonger likaså the office osv.

Dålig site !

Skaffa via iptv, har alla serier med alla säsonger

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

"I probably shouldn’t be saying this, but it is a compliment of sorts. The demand is there."

Jomenvisst att du berättar en liten hemlighet för oss alla. Vilken dynga som säkerligen en eller annan går på.

Du feltolkar. Det är inte en hemlighet det handlar om, utan att man helt enkelt inte "ska" prata om piratkopiering i positiva ordalag därför att det går emot normen hos upphovsrättsägarna.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av AlvarBerglind:

Det är inte en kopia av boken! Det är HBO version av boken. Deras tolkning, dem kommer aldrig följa boken så förvänta dig inte att serien kommer vara exakt som boken, den avvek redan i säsong 3.

Nu har inte jag läst böckerna men R.R Martin är ju både manusförfattare och producent på serien med så handlingen bör ju därför knappast skilja sig från hans egna böcker? Hade det varit andra producenter och manusförfattare som HBO själva tillsatt så hade det ju mycket troligen blivit annorlunda.

Skrivet av Sille111:

Ursäkta mig men vem tankar på torrent sidor?

Dom flesta som någonsin laddat ner något? Om man nu inte lever kvar med kazaa eller DC++.

Permalänk
Medlem

Jag tror helt klart på det han säger. Bra serier, film och musik får enormt mycket gratisreklam genom piratkopieringen och kan nå ut till folk dom aldrig nått annars. Denna reklamen kostar dom inte en krona och är värd miljoner om man räknar på vad TV-, tidnings- och radioreklam kan kosta.
Däremot tror jag att mycket skit som säljs däremot kan missgynnas. hehe. Om någon piratkopierar skitserier/film/musik så lär dom knappast vilja lägga pengar på det sen. hehe.

Permalänk

Visst att piratkopiering inte bara gynnar oss som glädjs av den i första hand, men jag tycker det är lite väl naivt att beskriva den som nåt heligt som frälser oss alla. Mycket tycke kring detta, lite faktisk vetskap.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

Jag är bara intresserad utav just Game of Thrones, ger dom mig en möjlighet att betala bara för just den samt att se serien i mitt eget land klockan 9 och inte klockan 9 Amerikansk tid, så betalar jag gladeligen

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Du feltolkar. Det är inte en hemlighet det handlar om, utan att man helt enkelt inte "ska" prata om piratkopiering i positiva ordalag därför att det går emot normen hos upphovsrättsägarna.

Nu tar du hans ord ordagrant och det gör inte jag. Det jag ser här är ett modernt sätt att skapa en buzz kring en produkt . Är det inte lämpligt att personen kommer med det här utlåtandet lagom till lanseringen av season 3 :p. Det personen gör är att låtsas berätta om något som finns bakom ridån, en branschhemlighet. Det leder i sin tur till diskussion om produkt och BAM! Produktplaceringen sköts av oss som använder varan. Det hela handlar helt enkelt om modern marknadsföring 101.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Nu har inte jag läst böckerna men R.R Martin är ju både manusförfattare och producent på serien med så handlingen bör ju därför knappast skilja sig från hans egna böcker? Hade det varit andra producenter och manusförfattare som HBO själva tillsatt så hade det ju mycket troligen blivit annorlunda.

Majoriteten är ju densamma men mycket har ändå förändrats. Karaktärer som finns i böckerna finns inte i serien och tvärtom. HBO tycks även älska att lägga till ett par extra sexscener(även om det även var en del i böckerna).

De flesta av barnkaraktärerna är även några år äldre i serien än i boken, vilket kanske inte är så konstigt då det kommer bli en långlivad serie.

Permalänk
Medlem

Game of Thrones säsong 3 sänds kl 8 på måndagar på CMORE, alltså dagen efter amerikansk release med svensk text också, bara så ni vet!

Permalänk

Egentligen är det ju så att alla dessa serier, bra eller ej, är till för att förleda oss från viktiga frågor rörande vår framtid. Så fuck that, jag tänker inte betala för sånt.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi | 32GB DDR4 | Sapphire NITRO+ RX 6900 XT SE | 27" LG UltraGear 27GL83A-B | openSUSE Tumbleweed / Win 10 Pro
Laptop: Lenovo Legion Y520 | Core i5-7300HQ | 16GB DDR4 | Geforce GTX 1060 Max Q | Fedora Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

"HBO:s programchef är istället mer oroad för det konstnärliga värdet. Lombardo menar att piratkopior ofta är av dålig kvalitet och att illegala nedladdare inte får uppleva hela resultatet av allt arbete som producenterna investerar i tv-serien"

Va, va, va?!!

Den största anledningen att ladda ner är för att man får bra kvalite, 720p HD minst plus även surround ljud ibland. Mycket bättre än den DVD han taggade även om han även menade BD i dom sälj siffrorna.

Sen såklart laddar man ner för att få se avsnitten direkt när dom sänds i USA.

HBO nodric visar förvisso programmen ca 24 timmar efter dom sänds i USA.
Så du menar att en "sönderkompirmead" 720p är så mycket bättre än DVD eller dom 720p avsnitt som man kan se lagligt över nätet?
Du skriver även att man får "surroundljud ibland", eftersom man nu får det "ibland" så borde då en retail DVD oftast ha "bättre ljud".
Konstiga resonemang, IMO.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

Jag är övertygad om att de tjänar på det. Hur många som köper nu hade inte ens sett serien om det inte piratkopierats?
Jag gillar att de ger sig på de som tar betalt för piratkopior. Det är inte rätt, pirat är gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Mja, det var ju ett intressant uttalande.

Serien dog för mig när

de halshögg Sean Bean, han gjorde hela första säsongen sevärd...

Dold text

(har dock inte sett säsong 2 ännu så jag skall inte uttala mig för mycket).

Nämn en serie / film där Sean Bean inte dör

Dold text
la till spoiler
Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Nu har inte jag läst böckerna men R.R Martin är ju både manusförfattare och producent på serien med så handlingen bör ju därför knappast skilja sig från hans egna böcker? Hade det varit andra producenter och manusförfattare som HBO själva tillsatt så hade det ju mycket troligen blivit annorlunda.

Dom flesta som någonsin laddat ner något? Om man nu inte lever kvar med kazaa eller DC++.

Men det är ju inte han som är producent och han skriver bara manuset till någon ep per säsong.

Anledningen till att det skiljer sig är bl.a. att man måste använda olika dramaturgi i en serie och en bok. Men läs böckerna, de är rejält bra!
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Lovande start. Om tv-säsongen blir ens hälften så bra som tredje boken är kommer det här bli bästa säsongen i tv-historien. En klassiker helt enkelt. O till er som inte gjort det, läs böckerna, suveräna böcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Lovande start. Om tv-säsongen blir ens hälften så bra som tredje boken är kommer det här bli bästa säsongen i tv-historien. En klassiker helt enkelt. O till er som inte gjort det, läs böckerna, suveräna böcker.

Håller med:) Hoppas att vi inte behöver vänta så länge på nästa bok..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Lovande start. Om tv-säsongen blir ens hälften så bra som tredje boken är kommer det här bli bästa säsongen i tv-historien. En klassiker helt enkelt. O till er som inte gjort det, läs böckerna, suveräna böcker.

Om jag minns rätt ska det bli 2 säsonger på bok 3 så ja det blir nog skoj:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

HBO Nordic?
Jag har ändå ingen TV och man måste väl betala för att få fram den kanalen på sin vanliga kabel TV?

Kan vara med Telia bara, men jag har då HBO som kanal och den visade GoT klockan 8 igår.

Permalänk
Medlem

Fint att höra! Dom som borde jagas är ju de som laddar ner eller kopierar det för att sedan sälja det. Kanske inte är så stort i Sverige men åk utomlands. Brukar finnas en heel del piratkopierad skitkopior att köpa.

Permalänk
Medlem

Så ska det låta!

Permalänk
Skrivet av dealerovski:

"HBO:s programchef är istället mer oroad för det konstnärliga värdet. Lombardo menar att piratkopior ofta är av dålig kvalitet och att illegala nedladdare inte får uppleva hela resultatet av allt arbete som producenterna investerar i tv-serien"

Va, va, va?!!

Den största anledningen att ladda ner är för att man får bra kvalite, 720p HD minst plus även surround ljud ibland. Mycket bättre än den DVD han taggade även om han även menade BD i dom sälj siffrorna.

Sen såklart laddar man ner för att få se avsnitten direkt när dom sänds i USA.

Det är väldigt vanligt att folk laddar ner dåliga DVD-rippar. Förvånansvärt lite personer, åtminstone vad jag har stött på i verkligheten, verkar bry sig såpass mycket om upplösningen och bitraten som jag, exempelvis, gör. De vill hellre att det ska gå fort att ladda ner än att det ska se bra ut när man kollar på materialet.

Det är nog det han syftar på och jag förstår honom fullt ut. Hade jag gjort något sådant mästerverk som Game of Thrones hade jag också blivit lite ledsen om folk satt och kollade på skiten i världens sämsta kvalitet.

Permalänk
Lego Master

Satt och kollade på nya GoT-avsnittet igår kväll på HBOnordic.com, skaffade mig ett konto där för att kunna följa serien lagligt inom rimlig tid. Det som slog mig var hur dålig kvalitet det var på bilden. Duktigt mycket komprimeringsartefakter och annat mög. Visst kan det vara beroende av uppkoppling, men jämfört med Netflix på samma lina så är Netflix mycket bättre. Tråkigt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Jag är bara intresserad utav just Game of Thrones, ger dom mig en möjlighet att betala bara för just den samt att se serien i mitt eget land klockan 9 och inte klockan 9 Amerikansk tid, så betalar jag gladeligen

Inte klockan 9, men däremot klockan 8 sänds de på C More Series HD dagen efter att ha visats i USA.

http://www.cmore.se/

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Skrivet av ZAIZAI:

Mja, det var ju ett intressant uttalande.

Serien dog för mig när

de halshögg Sean Bean,

Dold text

han gjorde hela första säsongen sevärd... (har dock inte sett säsong 2 ännu så jag skall inte uttala mig för mycket).

Finns väldigt många intressanta karaktärer (dock inte lika många som i böckerna) i serien, speciellt senare in. Så jag rekommenderar starkt att testa säsong 2.

Dold text
la till spoiler
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Abbs:

Kan vara med Telia bara, men jag har då HBO som kanal och den visade GoT klockan 8 igår.

Vi har inget sådant, vi har vanlig kabel tv, alltså en antenn i väggen.

Vi har vanliga kanaler 1-9.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear