Gigabyte 680 vs Gigabyte 7970

Permalänk

Gigabyte 680 vs Gigabyte 7970

Hej!
Jag hade tänkt att bygga en ny dator men jag kan inte bestämma mig för vilket grafikkort jag ska ha. Jag har kollat på http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p... och http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi... och då undrar jag om det är värt att lägga ut 500kr mer på 680:t? Jag vet att prestandan är likvärdig men blir det mindre strul etc med nvidia? Jag planerar att spela på en skärm.

MVH Oskar

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Entusiast
Skrivet av oskar5140:

Hej!
Jag hade tänkt att bygga en ny dator men jag kan inte bestämma mig för vilket grafikkort jag ska ha. Jag har kollat på http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p... och http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi... och då undrar jag om det är värt att lägga ut 500kr mer på 680:t? Jag vet att prestandan är likvärdig men blir det mindre strul etc med nvidia? Jag planerar att spela på en skärm.

MVH Oskar

Detta är en smaksak, sen skiftar det lite på prestandan i olika speltitlar.
Känner du att du vill ha Physx? Då är det Nvidia som gäller.
Personligen så hade jag kört på 680 kortet, inte för att jag redan kör på ett, utan för att problemen med AMDs drivrutiner är ett faktum, inget som någon fanboy har hittat på.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Nvidia har bättre renderingstider, och oftast stabilare drivrutiner. Däremot har man tillgång till RadeonPro om man väljer ett HD7970 vilket är ett helt underbart program!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Att inte folk kan släppa denna gamla nyhet med dåliga drivrutiner..
Dom HADE problem, för vissa, men dock inte längre.

Jag har kört med HD7970 sen det släpptes, och ALDRIG haft ett problem!

TS.
I mina ögon är 7970 ett mer prisvärt kort.

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk

AMD har fått rätt på drivrutinerna iaf enligt mitt tyckte, använder ett 7970 och har aldrig haft problem med drivisar sen jag skaffa mitt.
Sen är det mest om PhysX är värt priset och att offra lite grafikminne för det (vissa spel kan ju sluka 2GB rätt bra verkar det som)

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Detta är en smaksak, sen skiftar det lite på prestandan i olika speltitlar.
Känner du att du vill ha Physx? Då är det Nvidia som gäller.
Personligen så hade jag kört på 680 kortet, inte för att jag redan kör på ett, utan för att problemen med AMDs drivrutiner är ett faktum, inget som någon fanboy har hittat på.

Edit: citerade fel.

Är det inte fanboys som hittat på det?
Har själv 2x7970: inga problem.
Kompis med 7950: inga problem.
Kompis med 7950: inga problem.
Kompis med 7970: inga problem.
Bror med 6870: inga problem.
Kompis med 5750: inga problem.
Kompis med 2x6770: inga problem.
Hur länge ska man hålla på?
För enligt mig känns det inte som att Nvidia har mindre drivrutinsrelaterade problem än AMD.

Ett tips är att testa själv, för när folk skriver som du gjorde så måste jag bara reagera, då du inte har någon koll.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Personligen så hade jag kört på 680 kortet, inte för att jag redan kör på ett, utan för att problemen med AMDs drivrutiner är ett faktum, inget som någon fanboy har hittat på.

Ja, och AMD:s processorer blir så varma så de brinner upp också va? Sluta sprid falska myter är du snäll. Att något varit utsatt för problem bakåt i tiden betyder knappast att problemen består i all framtid. Drivrutinspåhoppen på AMD:s grafikkort är ett av de mest tröttsamma som finns. De är avhjälpta! Och om du påstår att Nvidia inte har problem med sina drivrutiner vill jag att du återkommer så jag kan länka till så många sidor som du kräver för att du ska bli överbevisad.

Permalänk
Medlem

680 är inte någonstans prisvärt. Gigabyte 670 går att köpa för ungefär 2800:- hos CDON med 15% rabatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Edit: citerade fel.

Är det inte fanboys som hittat på det?
Har själv 2x7970: inga problem.
Kompis med 7950: inga problem.
Kompis med 7950: inga problem.
Kompis med 7970: inga problem.
Bror med 6870: inga problem.
Kompis med 5750: inga problem.
Kompis med 2x6770: inga problem.
Hur länge ska man hålla på?
För enligt mig känns det inte som att Nvidia har mindre drivrutinsrelaterade problem än AMD.

Ett tips är att testa själv, för när folk skriver som du gjorde så måste jag bara reagera, då du inte har någon koll.

Singel kort så är det mest tycke och smak som avgör men ingen kan påstå att crossfire inte lider av stora problem och är totalt underlägset SLI. Läs lite tester vetja http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Frame-Rating-GeFo... .

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Skrivet av tEan:

Singel kort så är det mest tycke och smak som avgör men ingen kan påstå att crossfire inte lider av stora problem och är totalt underlägset SLI. Läs lite tester vetja http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Frame-Rating-GeFo... .

Totalt underlägset? Fanboy much?

Jävla Nvidia-tomtar som kommer och påstår att Nvidia är himlen och AMD är helvetet när det kommer till drivrutiner.
Testa först, skriv sen. Tester på interwebs är inte alltid helt återspeglande av verkligheten.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Ja, och AMD:s processorer blir så varma så de brinner upp också va? Sluta sprid falska myter är du snäll. Att något varit utsatt för problem bakåt i tiden betyder knappast att problemen består i all framtid. Drivrutinspåhoppen på AMD:s grafikkort är ett av de mest tröttsamma som finns. De är avhjälpta! Och om du påstår att Nvidia inte har problem med sina drivrutiner vill jag att du återkommer så jag kan länka till så många sidor som du kräver för att du ska bli överbevisad.

Men det är ju välkänt att AMD kan vara ofattbart sega med drivrutiner, hur går det med far cry 3? ett rent helvete att spela på AMD kort.
BF3 fick de inte upp prestandan på förrän 1 år efter 7000 serien lanserades... det är ett faktum att AMD är långsammare på att få ut bra drivrutiner än Nvidia. Men det är inte allt... Nvidia släpper oftast riktigt bra drivrutiner, vilket jag vet själv inte tillräckligt ofta är fallet med AMD. Jag säger nu inte att Nvidia inte kan ha problem ibland utan jag säger att AMD har problem oftare.

Permalänk
Skrivet av JDM:

Men det är ju välkänt att AMD kan vara ofattbart sega med drivrutiner, hur går det med far cry 3? ett rent helvete att spela på AMD kort.
BF3 fick de inte upp prestandan på förrän 1 år efter 7000 serien lanserades... det är ett faktum att AMD är långsammare på att få ut bra drivrutiner än Nvidia. Men det är inte allt... Nvidia släpper oftast riktigt bra drivrutiner, vilket jag vet själv inte tillräckligt ofta är fallet med AMD. Jag säger nu inte att Nvidia inte kan ha problem ibland utan jag säger att AMD har problem oftare.

Nejdå, jag har absolut inte läst de massvis med trådar som skapats kring problem med nyare drivrutiner folk fått med Nvidia.
Tycker att man läser rätt ofta att de nyaste drivrutinerna från Nvidia kraschar, eller gör spel ospelbara.

Jag säger inte att alla får problem som de tydligen gör med AMD:s drivrutiner(konstigt att Nvidia-ägare får problem med AMD:s drivrutiner, eller hur?), men du kan inte komma och säga att Nvidia gör ens nära alla rätt vid drivrutinssläpp.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Men det är ju välkänt att AMD kan vara ofattbart sega med drivrutiner, hur går det med far cry 3? ett rent helvete att spela på AMD kort.
BF3 fick de inte upp prestandan på förrän 1 år efter 7000 serien lanserades... det är ett faktum att AMD är långsammare på att få ut bra drivrutiner än Nvidia. Men det är inte allt... Nvidia släpper oftast riktigt bra drivrutiner, vilket jag vet själv inte tillräckligt ofta är fallet med AMD. Jag säger nu inte att Nvidia inte kan ha problem ibland utan jag säger att AMD har problem oftare.

Håller inte med. Gick från Radeon 6000 serien till GTX 600 serien och har betydligt mer problem med drivrutiner.

Finns inga bra drivrutiner till Far Cry 3 för oss Nvidia användare ännu. Fick en jävla massa ms när fpsen gick ner under 60 och det fanns inga SLI profiler för spelet som fungerade bra. Ofta man fick leta SLI bits och hoppas på att det fungerade men mer än ofta blev det problem med skuggor och skit.
Och senaste tiden med alla uppdateringar så har dom fixat en eller två spel lite halvt men tagit sönder en massa andra. Tomb Raider fungerar inte perfekt och är en hel del strul med det spelet, Bioshock Infinity är helt klart spelbart men har lite udda fps drops. BF3 har nu blinkande AO ljus med nvidia surround, vet inte om det kom med Nvidia 3Dtvplay fipplandet men hade inte det problemet innan jag uppdaterade till senaste drivrutinerna.

och nu senast så håller jag på möblera om och ska koppla in en 3D projektor till min dator och Nvidias drivrutiner har problem med att få bilden till den när jag har nvidia surround. Var betydligt enklare med eyefinity.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Totalt underlägset? Fanboy much?

Jävla Nvidia-tomtar som kommer och påstår att Nvidia är himlen och AMD är helvetet när det kommer till drivrutiner.
Testa först, skriv sen. Tester på interwebs är inte alltid helt återspeglande av verkligheten.

Nej fanboi är man när man kommer med påståenden utan uppbackning,typ det du gör.Att du sedan förkastar konkreta testresultat och istället påstår att dina subjektiva åsikter är riktiga bekräftar verkligen fanboien i dej ännu mer.Du kanske helt har missat att Amd själva har bekräftat problemen?.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Båda korten är bra men jag röstar på 7970då det är mer prisvärt.

Permalänk
Skrivet av tEan:

Nej fanboi är man när man kommer med påståenden utan uppbackning,typ det du gör.Att du sedan förkastar konkreta testresultat och istället påstår att dina subjektiva åsikter är riktiga bekräftar verkligen fanboien i dej ännu mer.Du kanske helt har missat att Amd själva har bekräftat problemen?.

AMD har bekräftat problemen, ja. Det är jag mycket medveten om. Att personer däremot förkastar det faktum att det i mångt och mycket är löst i de större titlarna är däremot synd.

Det blir lite ord mot ord, men det är stor skillnad på t.ex singleplayer och multiplayer i BF3. Varken MSI Afterburner eller min egen uppfattning skvallrar om microstuttering och då har jag dessutom CrossFire.

Dessutom så har AMD sagt själva att deras drivrutiner är byggda för att rendera varje bild så fort som möjligt, och detta för att reducera input lag vid spelande av t.ex FPS. De har även sagt att en snart kommande Catalyst-version kommer att ge användaren möjlighet att välja mellan "smoothing" eller "instant" Frames, alltså om bildrutorna ska renderas direkt eller med jämnare mellanrum, för att bäst passa användaren.

Läs detta så får du en bättre uppfattning av hur Fraps och diverse andra program är olämpliga för att mäta MS.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

både AMD och Nvidia har problem med drivrutinerna, dom har olika sorters problem. rent prestandamässigt så är nog gtx680 bättre men prismässigt så är 7970 bättre

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

680 är inte någonstans prisvärt. Gigabyte 670 går att köpa för ungefär 2800:- hos CDON med 15% rabatten.

Skrivet av oskar5140:

Hej!
Jag hade tänkt att bygga en ny dator men jag kan inte bestämma mig för vilket grafikkort jag ska ha. Jag har kollat på http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p... och http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi... och då undrar jag om det är värt att lägga ut 500kr mer på 680:t? Jag vet att prestandan är likvärdig men blir det mindre strul etc med nvidia? Jag planerar att spela på en skärm.

MVH Oskar

Jag bytte från asus 670 dcii till 680 dcii och i efterhand e det nog det sämsta byte kag gjort.
Kör på ett 670 av valfritt märke så kommer du bli nöjd!

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

AMD har bekräftat problemen, ja. Det är jag mycket medveten om. Att personer däremot förkastar det faktum att det i mångt och mycket är löst i de större titlarna är däremot synd.

Det blir lite ord mot ord, men det är stor skillnad på t.ex singleplayer och multiplayer i BF3. Varken MSI Afterburner eller min egen uppfattning skvallrar om microstuttering och då har jag dessutom CrossFire.

Dessutom så har AMD sagt själva att deras drivrutiner är byggda för att rendera varje bild så fort som möjligt, och detta för att reducera input lag vid spelande av t.ex FPS. De har även sagt att en snart kommande Catalyst-version kommer att ge användaren möjlighet att välja mellan "smoothing" eller "instant" Frames, alltså om bildrutorna ska renderas direkt eller med jämnare mellanrum, för att bäst passa användaren.

Läs detta så får du en bättre uppfattning av hur Fraps och diverse andra program är olämpliga för att mäta MS.

Om du hade läst testet jag länkat till så så hade du sett att programmet dom använder, FCAT,till skillnad mot fraps faktiskt mäter renderings resultatet efter det passerat hela pipelinen.Dessutom lider CF mycket av "runt" frames{läs pcp:s artikel för beskrivning).

Anands artikel beskriver ju bara problemet med att mäta med FRAPS pga att mätningen sker i början av pipelinen. Amd hävdar att problemen kommer ordnas upp med en drivare till sommaren,vilket jag väntar på med spänning,men CF just nu är under all kritik.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Om du hade läst testet jag länkat till så så hade du sett att programmet dom använder, FCAT,till skillnad mot fraps faktiskt mäter renderings resultatet efter det passerat hela pipelinen.Dessutom lider CF mycket av "runt" frames{läs pcp:s artikel för beskrivning).

Anands artikel beskriver ju bara problemet med att mäta med FRAPS pga att mätningen sker i början av pipelinen. Amd hävdar att problemen kommer ordnas upp med en drivare till sommaren,vilket jag väntar på med spänning,men CF just nu är under all kritik.

Du kan ju länka alla test i världen men folk kommer ändå säga emot. För det är vad man själv upplever som räknas.

Har aldrig haft problem med varken nvidia eller amd/ati-kort.

Amds drivrutiner funkar idag lika bra som nvidias.

Mer nöjd med mitt 7970 än mitt gamla 670.

Finns ingen anledning att betala 1000kr mer för samma prestanda. Då är man dum.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Du kan ju länka alla test i världen men folk kommer ändå säga emot. För det är vad man själv upplever som räknas.

Har aldrig haft problem med varken nvidia eller amd/ati-kort.

Amds drivrutiner funkar idag lika bra som nvidias.

Mer nöjd med mitt 7970 än mitt gamla 670.

Finns ingen anledning att betala 1000kr mer för samma prestanda. Då är man dum.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad du tycker är subjektiva fakta vad någon med vetenskapliga metoder kan bevisa är konkreta fakta,lär dej skillnaden på det.Att du sen säger att Amd inte har problem blir komiskt när nämnda företag själva gått ut med det och säger sej jobba stenhårt på en lösning,tycker du inte?

Ifall du vill föra en diskussion så ha lite som kan backa upp dina påståenden annars blir det inte mycket diskussion,tack.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Sitter på ett gigabyte 7970 och är grymt nöjd och har inga problem med några titlar överhuvudtaget. Hde GTX 560TI innan och var nöjd med det med men när jag ville ha mest prestanda för pengarna så blev det ett 7970..

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk

Jag kör ett 680, ett bra, stabilt kort som man klarar i stort sätt allt med, men välj själv. 7970 har ju 3gb minne

Permalänk
Medlem

Hahahaha, jag älskar alla fanboys. Jag fattar inte grejen? Tror ni att AMD/nVidia bryr sig om vad ni tror och tänker?

F.ö hade jag kört på ett http://www.inet.se/produkt/5405132/asus-geforce-gtx-680-2048m... p.g.a rabatten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av marm0t:

Hahahaha, jag älskar alla fanboys. Jag fattar inte grejen? Tror ni att AMD/nVidia bryr sig om vad ni tror och tänker?

Det är självklart att dom gör det. Dom vill att vi ska tycka att deras produkter är dom bästa för om vi inte tycker det så köper vi inte deras produkter och då får dom inga pengar.

Men det du tycker är lite knasigt är kanske att alla slåss så hemskt mycket i forumet om vad som är bäst.

EDIT: Vilken rabatt? 4400kr för ett 680 är sjuka pengar. Bättre satsa på en titan om man ändå ska betala så mycket extra för en kylare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det är självklart att dom gör det. Dom vill att vi ska tycka att deras produkter är dom bästa för om vi inte tycker det så köper vi inte deras produkter och då får dom inga pengar.

Men det du tycker är lite knasigt är kanske att alla slåss så hemskt mycket i forumet om vad som är bäst.

EDIT: Vilken rabatt? 4400kr för ett 680 är sjuka pengar. Bättre satsa på en titan om man ändå ska betala så mycket extra för en kylare.

Ja, att alla ska slåss så hemskt mycket. Dessutom att vissa ska skydda "sitt varumärke" till döden är ganska sjukt.

Haha, såg det också! Tänkte att korten han linkade kosta 4100 och 4700. My bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Edit: citerade fel.

Är det inte fanboys som hittat på det?
Har själv 2x7970: inga problem.
Kompis med 7950: inga problem.
Kompis med 7950: inga problem.
Kompis med 7970: inga problem.
Bror med 6870: inga problem.
Kompis med 5750: inga problem.
Kompis med 2x6770: inga problem.
Hur länge ska man hålla på?
För enligt mig känns det inte som att Nvidia har mindre drivrutinsrelaterade problem än AMD.

Ett tips är att testa själv, för när folk skriver som du gjorde så måste jag bara reagera, då du inte har någon koll.

Skrivet av tEan:

Singel kort så är det mest tycke och smak som avgör men ingen kan påstå att crossfire inte lider av stora problem och är totalt underlägset SLI. Läs lite tester vetja http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Frame-Rating-GeFo... .

Skrivet av Slaktardej:

Totalt underlägset? Fanboy much?

Jävla Nvidia-tomtar som kommer och påstår att Nvidia är himlen och AMD är helvetet när det kommer till drivrutiner.
Testa först, skriv sen. Tester på interwebs är inte alltid helt återspeglande av verkligheten.

Håller med dig "Slaktardej" , har haft 2 6970 i CF, 1 st 6870, har ett 6970 , har haft 6670 (x2) och 6450 ...Inga problem med drivrutiner någonstans...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Vad du tycker är subjektiva fakta vad någon med vetenskapliga metoder kan bevisa är konkreta fakta,lär dej skillnaden på det.Att du sen säger att Amd inte har problem blir komiskt när nämnda företag själva gått ut med det och säger sej jobba stenhårt på en lösning,tycker du inte?

Ifall du vill föra en diskussion så ha lite som kan backa upp dina påståenden annars blir det inte mycket diskussion,tack.

Har ett kort från amd mister besserwisser.. Har heller inga problem alls med varken drivers eller spel.

Skiter fullständigt i hur många sidor du länkar. Vad jag kan se i denna tråden har ingen problem med sina kort.

Kom inte och snacka fanboy snack. Nvidia har lika mycket problem.

Hatar att sådana som du ska förstöra detta forum.

"jag vet allt och är bäst "

Skaffa dig ett liv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Har ett kort från amd mister besserwisser.. Har heller inga problem alls med varken drivers eller spel.

Skiter fullständigt i hur många sidor du länkar. Vad jag kan se i denna tråden har ingen problem med sina kort.

Kom inte och snacka fanboy snack. Nvidia har lika mycket problem.

Hatar att sådana som du ska förstöra detta forum.

"jag vet allt och är bäst "

Skaffa dig ett liv.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad du kan se i denna tråden har inga problem? nä för det finns ju inte fler än 5 st ägare till AMD kort eller?

vart är fanboysnacket... att personen kommer med fakta gällande situationen med AMD och deras problem som de själv erkänner att de har?

Istället för att be folk skaffa sig ett liv så kanske du ska önska dem en god dag istället? eller om du känner dig träffad av inlägget så kanske du inte ska skriva någonting alls då du verkar bli väldigt arg.

Permalänk

Denna tråd kommer att pågå i all evighet...

Visa signatur

Dator 1: Asus STRIX Z270H GAMING / i7 7700K / 1250W / 32GB DDR4 / 250GB+500GB SSD / GTX 1080
Dator 2: MSI A88XI AC / A10 7850K / 500W / 16GB DDR3 / 2TB HDD