Minska ner på speltimmarna ?

Permalänk
Medlem

151.3 hrs past 2 weeks

Counter-Strike: Global Offensive
129.3 hrs / 799 hrs
View stats

Borderlands 2
10.1 hrs / 76 hrs
View stats

Saints Row: The Third
4.6 hrs / 31 hrs
View stats

The Elder Scrolls V: Skyrim
2.1 hrs / 2.1 hrs
View stats

Dungeon Defenders
1.8 hrs / 1.8 hrs
View stats

PAYDAY: The Heist
1.2 hrs / 6.4 hrs
View stats

...

Jahopp vem vill klaga på me :P?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

haha gymnasiet var då slappare än att gå på högstadiet

säger då detsamma jag går IT, så dom flesta ämnena kan jag redan innan jag börjar med kursen

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyThisTme:

Hej, jag tittade nyss på hur många timmar steam säger att jag har spelat de senaste 2 veckorna och det står 23,4 timmar som jag tycker är otroligt mycket jämnfört med hur lite jag spelade förut. Vad tycker ni, ska jag minska ner på speltimmarna (jag är 14 år) och hur mycket spelar ni på två veckor/ en månad?

Så länge inte spelandet tar tid ifrån andra sysslor såsom läxor eller att hjälpa till hemma så är det väl inga problem. Det där är väl typ... 1.5 timme om dagen.

För min del brukar det bli dagar där jag inte spelar någonting alls, för att jag har någonting att göra. Såsom läxor. Sen vissa dagar har jag verkligen ingenting att göra så då sitter jag framför datorn hela dagen. Sen är det kanske inte bara spel framför datorn.

Skrivet av hannesboey:

I din ålder så kanske det går men när man börjar på gymnasiet så är det för tok för mycket.

Jag går på gymnasiet, spelar mycket. Fungerar bra.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

151.3 hrs past 2 weeks

Counter-Strike: Global Offensive
129.3 hrs / 799 hrs
View stats

Borderlands 2
10.1 hrs / 76 hrs
View stats

Saints Row: The Third
4.6 hrs / 31 hrs
View stats

The Elder Scrolls V: Skyrim
2.1 hrs / 2.1 hrs
View stats

Dungeon Defenders
1.8 hrs / 1.8 hrs
View stats

PAYDAY: The Heist
1.2 hrs / 6.4 hrs
View stats

...

Jahopp vem vill klaga på me :P?

Det där är ju en sisådär lagomt många timmar!

Blir själv glad om jag får ihop 10 timmar på en vecka! Under vardagarna så kanske man kan klämma in 1 timme varannan dag.. och helgerna ibland inget och ibland 10 timmar per dag

Fast då jobbar jag långt bort och spenderar min fritid på att renovera min lägent!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Tycker att mängden timmar man spelar är rätt obetydligt och vad som är viktigt är dina prioriteringar. Så länge spel inte går före nåt som skola,familj,vänner eller arbete så ser jag inget fel på det. Spelade själv mer än dig då jag var i din ålder, nu har jag 5 timmar speltid på de senaste två veckorna.

Permalänk
Inaktiv

Jag är 17 år och jag spelar 0h per vecka...

...datorn är trasig...

Dold text
Permalänk

Är 16 vårar, och ska jag vara ärlig har jag ingen riktig uppfattning om hur mycket tid jag spenderar framför burken. När jag började med SweC har det dock blivit otroligt mycket. Sitter aldrig knappt och spelar, blir väl MAX 50min om dagen, men och andra sidan sitter jag säkert 4tim med skype och surf. Men jag sysslar mycket med skrot-lyftning, minst 4ggr per vecka.
GLÖM INTE SKOLAN, det är riktigt viktigt, då jag inte har haft något problem med det nu på högstadiet, behöver knappt göra något hemma, men det lär ändras nu när jag börjar gymnasiet efter sommaren, då blir det nog att trappa ner tiden vid datorn

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

jag är 16,går på gymnasiet
spelar 10+timmar varje vardag och hela helgerna..

Går i gymnasiet (är 17) , hur hinner du? Jag hinner kanske 1-2 h/ dag, om jag har tur!

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av OnlyThisTme:

Nu tränar jag ingen sport, men jag styrketränar, och på sista tiden har jag blivit sämre på det och hänga med kompisar. tips på att sänka det gradvis ner till 18 timmar på två veckor?

Skickades från m.sweclockers.com

om man går in lite på hälsa och träning så är det bra om du är försiktigt på gymmet och pressar dig inte för hårt, speciellt eftersom att du är bara 14 år. jag är 15 år och har snart tränat i 2 år. och sista saken du vill göra i gymmet är att du skadar dig. om du skadar dig så kan det hända att skadorna blir kvar för en lång tid eller för alltid. jag vet efter första hands erfarenhet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Stämmer Steam:s siffror för er?
Det visar alldeles för lågt för mig på nästan alla spel.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

så länge din skolgång ej blir lidande samt vänner familj så e det bara att köra på

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

haha gymnasiet var då slappare än att gå på högstadiet

Inte om man läser Matte 3c (Matte C) eller Kemi 1 ( kemi A)

Och diverse kurser. Läser teknik på Gymnasiet.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyThisTme:

Hej, jag tittade nyss på hur många timmar steam säger att jag har spelat de senaste 2 veckorna och det står 23,4 timmar som jag tycker är otroligt mycket jämnfört med hur lite jag spelade förut. Vad tycker ni, ska jag minska ner på speltimmarna (jag är 14 år) och hur mycket spelar ni på två veckor/ en månad?

du spelar så mycket du vill, sålänge du inte försummar viktigare aktiviteter,
beroende på vecka och spel så kan jag spela upp till 50 timmar( per 2 veckor).

när det gäller steamspelen så har jag bara hunnit med 8 timmar de senaste två veckorna, dock har det blivit en hel del battlefield 3 vid sidan om.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av hannesboey:

Inte om man läser Matte 3c (Matte C) eller Kemi 1 ( kemi A)

Och diverse kurser. Läser teknik på Gymnasiet.

Matte C? kom tillbaka när du läst matte D och E, då kan vi snacka! ;S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hannesboey:

Inte om man läser Matte 3c (Matte C) eller Kemi 1 ( kemi A)

Och diverse kurser. Läser teknik på Gymnasiet.

Matte 3c är en blandning av Matte C, D och E.... och tack det märks...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

haha gymnasiet var då slappare än att gå på högstadiet

Beror dock på vad man läser, man får klia sig lite i skallen när man läser Fysik 2

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem

Normalt, sitter väll varje dag uppemot 8 timmar^^
Då kan man cod/minecraft facebook,sweC och sån skit. Hatar skolan så sitter hellre vid datorn, lämnar in läxorna sista dagen och sånt
Jag är 12 år 13 i maj. Sen tycker jag om typ äldre gubbar. Min farbror och några till i den åldern tycker jag nästan/lite mer om än mina klasskamrater. Är jag konstig?

Jag är ung jag vet.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lintto1:

Går i gymnasiet (är 17) , hur hinner du? Jag hinner kanske 1-2 h/ dag, om jag har tur!

Det beror helt och hållet på gymnasium och linje...
Studerar samhällsvetenskap på gymnasie x och är 17 år, jag studerar max 1 timme om dagen för det är allt som behövs
Det mesta görs i skolan på mitt gymnaisum helt enkelt. Dock kan det komma perioder då det är mycket.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Vet att jag hade 100 dagar played i wow per år ett tag när jag lirade som mest. vilket landar på c.a. 7 timmar per dag.

Permalänk

Kör på!

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Jag spelar bara på hösten/vintern,kan bli allt mellan 2-8 tim dag då. Snart är det vår och sommar då blir det inget spelat alls.

Ganska maxad dator du har där, kan man kanske få låna den under sommaren då?

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Haha, minska speltimmarna? Det räckte med att man blev vuxen och spelen utvecklades till den skit de är idag. Fåtal titlar kan kalla sig spel. Tycker jag mest sitter och suktar efter ett nytt 90-tal med SNES till N64... då gjorde det spel!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Jag är ung jag vet.

http://i.imgur.com/vESj1.gif

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem

Själv slet jag bara ut SSD:n innehållandes alla spel när jag kom på mig själv att jag satt mer än 3 timmar per dag.
Funkar fint. Mer tid till familjen och skrotet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

I din ålder så kanske det går men när man börjar på gymnasiet så är det för tok för mycket.

Troll?
Må så vara att jag går yrkesförberedande (El, datorkomunikation) men två timmar per dag är inte ens svårt att få in (Har otroligt bra betyg), mina vänner som går natur klarar 2-3timmar per dag och har bra betyg

Permalänk
Medlem
Skrivet av lintto1:

Går i gymnasiet (är 17) , hur hinner du? Jag hinner kanske 1-2 h/ dag, om jag har tur!

slutar skolan vid 14.45-15.00, 15min hem, spelar till 2 på natten typ varje dag
Kan även erkänna att det hade gått bättre i skolan med mindre tid framför datorn men jag är så pass skoltrött och omotiverad att jag inte pallar, fundcerar på att hoppa av och sen studera senare när jag känner mig "redo", har inte gjort läxor sedan 6:an tex bara spelat ^^

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Enkelt sätt att gå ner i antal timmar är seriöst att skaffa tjej. jag har inga personliga erfarenheter (Forever alone ) men har en kompis som alltid gick ner i timmar snabbt så fort han hitta tjej det var som dag och natt verkligen.
Btw Jag gillar att vara ensam (introvert)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

slutar skolan vid 14.45-15.00, 15min hem, spelar till 2 på natten typ varje dag
Kan även erkänna att det hade gått bättre i skolan med mindre tid framför datorn men jag är så pass skoltrött och omotiverad att jag inte pallar, fundcerar på att hoppa av och sen studera senare när jag känner mig "redo", har inte gjort läxor sedan 6:an tex bara spelat ^^

"Studera senare" kostar väl pengar

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

"Studera senare" kostar väl pengar

känns vettigare att studera senare och förhoppningsvis få bättre betyg än att studera nu och gå ut med E i allt (förutom digitalt skapande som jag har A i..)
Jag hänger liksom på kanten så mycket det går, får göra om varje matteprov och får precis E osv.. men aja, ska inte gå för Offtopic nu

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av lintto1:

Går i gymnasiet (är 17) , hur hinner du? Jag hinner kanske 1-2 h/ dag, om jag har tur!

Vad har du flr tider? jag går i 2an.

Måndag: Ledig sedan 2 veckor tillbaka
Tisdag : 8-11
Onsdag: 8-14ish
Torsdag, fredag: praktik 06.30-15-30 Hinner spela hur mycket som helst bygg ftw

Dold text