Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Ingen kommentar om den nya uppdateringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Ingen kommentar om den nya uppdateringen?

VIDEO

Jag gillar att man kan se utrymmet. Något som jag tycker WP8 borde ha haft (kanske Nokia själva kan dra in en notification app också).

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Vet inte om folk har skrivit om detta men det handlar om när man tar kort med lumian, ljuskäglor/ljusstreck....

det händer nästan alltid att man får en ljuskägla/or eller vad det nu kallas som när man tar kort på lampor eller solen(eller har det i bakgrunden utav själva motivet) å får "streck".

givetvis kan man inte undvika sådant helt med sämre kamera , lins osv osv. Finns väl massa olika skäl varför sådana uppkommer.

hittade nämligen ett skäl på lumian, verkar va ett riktigt dåligt glas/plast i unibodyn/skalet framför kameran. Hur mycket jag rengör glaset framför kameralinsen så försvinner inte "ljuskäglorna"(kallar vi dom nu).

dock kan jag minska ner detta fenomen genom att röra runt lite med fingret så "brytningen på ljuset" ändras pga fettet man lägger på man har på sina fingrar. Så 1 utav 3 kort så får jag nästan ingen "ljuskägla" efter att ha finlirat med fingret på glaset.(har mobilen helt still medans jag tar nya kort efter pillat runt med fingrarna på glaset)

som jag skrev så har jag försökt med rengöring osv, använder fina dukar å testat med medel också som jag använder på mina gluggar till min lite större kamera.

är inget proffs, men blev paff när jag upptäckte detta, löjligt att man har snålat på glaset/plasten eller behandlingen kanske det är??

kameran i sig är ju kanon när man väl får till bilderna i lumian. Älskar mobilen mer då.

var en tanke bara hehe.
vad tror ni? Ni får gärna testa själva.
skall hinna med å lägga upp jämförelse bilder också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Kan verifiera att man har gjort någon ändring på vibratorn i den senaste uppdateringen som går att hämta via NF den är märkbart lägre än tidigare. Kanske löser detta "problemet" med att den skrammlar endel för vissa? Jag hade dock inte något skrammel från vibratorn tidigare, tjejen har dock så får lägga in senaste uppdateringen där också.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Skrivet av Izeen:

Kan verifiera att man har gjort någon ändring på vibratorn i den senaste uppdateringen som går att hämta via NF den är märkbart lägre än tidigare. Kanske löser detta "problemet" med att den skrammlar en del för vissa? Jag hade dock inte något skrammel från vibratorn tidigare, tjejen har dock så får lägga in senaste uppdateringen där också.

Jag hade en skramlande vibrator tidigare men efter 1308-uppdateringen låter den hur fint som helst!

Permalänk
Medlem

Hur ser jag vilken version jag har? Kollar man på intertuberna så är det massa siffor ex. 1232.5957.1308.0004
Går jag in på inställningar -> extra info står det bara 1.8.1.140.

EDIT: Och någon som har hört om gånavigering med röst är pågång? Saknar verkligen den funktionen.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakedad:

Hur ser jag vilken version jag har? Kollar man på intertuberna så är det massa siffor ex. 1232.5957.1308.0004
Går jag in på inställningar -> extra info står det bara 1.8.1.140.

EDIT: Och någon som har hört om gånavigering med röst är pågång? Saknar verkligen den funktionen.

du går in på inställningar -> Om -> och trycker på mer information, och sedan kollar du på raden där det står Revisionsnummer för inbyggd programvara där står din version

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Uppdaterar man firmware manuellt eller går det automagiskt? Står att jag har 1232.2109.1242.1013 Låter rätt utdaterat jämfört med 1232.5957.1308.0004

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Min batteritid har varit för jävla dålig den senaste tiden... Gick om la mig med 46% kvar och när jag vaknar så har jag bara kvar 17% Och det beror inte på några bakgrundsaktiviteter eller något, eftersom att de är avstängda. Tidigare så har det gått kanske 1-5% på natten, så jag förstår inte varför den skall bete sig så konstigt för...

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakedad:

Uppdaterar man firmware manuellt eller går det automagiskt? Står att jag har 1232.2109.1242.1013 Låter rätt utdaterat jämfört med 1232.5957.1308.0004

Den senaste för dom svenska modellerna är: 1232.5957.1308.0017 denna måste dock läggas in manuellt via NCS då den inte är "officiellt " släppt för oss ännu Men jag orkar aldrig vänta på saker och ting, finns det tillgängligt på någotsätt så vill jag ha det ^^

EDIT:
Det jobbiga med att lägga in firmware manuellt är dock att det görs en reset på telefonen så man får läsa tillbaka sin backup och sedan pilla tillbaka allt så som det var tidigare, detta slipper man om man väntar på en officiell OTA uppdatering

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Den senaste för dom svenska modellerna är: 1232.5957.1308.0017 denna måste dock läggas in manuellt via NCS då den inte är "officiellt " släppt för oss ännu Men jag orkar aldrig vänta på saker och ting, finns det tillgängligt på någotsätt så vill jag ha det ^^

EDIT:
Det jobbiga med att lägga in firmware manuellt är dock att det görs en reset på telefonen så man får läsa tillbaka sin backup och sedan pilla tillbaka allt så som det var tidigare, detta slipper man om man väntar på en officiell OTA uppdatering

Ja, jag såg nu att man behöver en trådlös anslutningspunkt, vilket jag inte har. Kollade om grannarna hade oskyddat wifi, men icke. Får vandra runt lite i kvarteret med mobilen tills jag hittar en.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Någon mer som märkt att när man strömmar musik från Xbox music, antingen från egen spellista eller album så blandas inte låtarna fastän man trycker på shuffle.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hör "your the best around" från Karate Kid när jag läser detta.
http://www.mobil.se/tester/jämförande-tester/jamforande-test-...

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att nu kan man även styra Nexa Gateway http://www.nexa.se/NEXA-Gateway-2.htm med Lumia 920.
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/nexa-gateway/e43bd0bb-cb69-4a4d-b2c9-497eb5c13cb4

Då vintern ännu inte släppt sitt grepp så styr jag motorvärmaren till bilen med min telefon.

Permalänk
Medlem

Ni borde kolla in kameratestet.

Vad har ni till ert försvar?
http://www.phonearena.com/news/6-way-blind-camera-comparison-...

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Ni borde kolla in kameratestet.

Vad har ni till ert försvar?
http://www.phonearena.com/news/6-way-blind-camera-comparison-...

Att Lumia 920 inte vann är ett bevis på att testet är fejk. Skämt åsido, Lumian kom på tredje plats i båda kategorierna vilket inte är helt fy skam. Å andra sidan är detta ett väldigt subjektivt test som återspeglar läsarnas åsikter helt utan motiveringar så man kan väl inte säga så mycket annat än: "jaha".

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Att Lumia 920 inte vann är ett bevis på att testet är fejk. Skämt åsido, Lumian kom på tredje plats i båda kategorierna vilket inte är helt fy skam. Å andra sidan är detta ett väldigt subjektivt test som återspeglar läsarnas åsikter helt utan motiveringar så man kan väl inte säga så mycket annat än: "jaha".

Visst är det en smakfråga men folket röstar på det de tycker ser är bäst utav de fotona utan att veta vilken tillverkare det är.
Vilket är ganska rättvist tycker jag.
Det visar iaf att 920 inte är en bättre kamera mobil än en andra high-end mobiler.
Jag menar det har sagts mycket om 920 kamera....

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Ni borde kolla in kameratestet.

Vad har ni till ert försvar?
http://www.phonearena.com/news/6-way-blind-camera-comparison-...

Det är bilder i mörker den tar bäst och är känd för, samt bildstabilisering när man filmar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Visst är det en smakfråga men folket röstar på det de tycker ser är bäst utav de fotona utan att veta vilken tillverkare det är.
Vilket är ganska rättvist tycker jag.
Det visar iaf att 920 inte är en bättre kamera mobil än en andra high-end mobiler.
Jag menar det har sagts mycket om 920 kamera....

skulle vilja se bilder tagna i väldigt dåligt ljus då hade nog 920 tagit ledningen på just den fronten.

vi får se hur det blir senare i år. Kommer ju fler förbättringar till mobilen hela tiden som gör att både mobilen och kameran blir snäppet bättre varje gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Det är bilder i mörker den tar bäst och är känd för, samt bildstabilisering när man filmar.

Skrivet av djaxxo:

skulle vilja se bilder tagna i väldigt dåligt ljus då hade nog 920 tagit ledningen på just den fronten.

vi får se hur det blir senare i år. Kommer ju fler förbättringar till mobilen hela tiden som gör att både mobilen och kameran blir snäppet bättre varje gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart, det kan vara något helt annat resultat från samtliga mobiler i andra väder och ljus förhållanden. Sen vet jag inte riktigt vad de kör för kamerainställningar. Lite mer varierande bilder med olika ljus vore att önska i testet och jag antar att de har senaste mjukvaran på alla telefoner.

S4 har tex inte börjat säljas än och kommer säkert förbättra en del i slut produkten även One men den imponerar verkligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Ni borde kolla in kameratestet.

Vad har ni till ert försvar?
http://www.phonearena.com/news/6-way-blind-camera-comparison-...

LOL, detta!
http://www.mobil.se/tester/jämförande-tester/jamforande-test-...

Permalänk
Medlem

Köpte min telefon i Dubai och det verkar inte ha kommit någon uppdatering för min version då jag endast har 1232.5951.1249.1002 och den inte hittar en ny uppdatering med "phone update". Kan någon länka mig till en sida där man gör det manuellt?

Edit: Verkar vara den senaste officiella jag har ändå, så jag får väl vänta.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk

Tänker jag efter sitter jag med en gubbtelefon.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Tänker jag efter sitter jag med en gubbtelefon.

Då borde du skaffa en Lumia istället, har aldrig sett någon 45+ med en sån. De gubbar jag känner har iphone eller galaxy s3

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Då borde du skaffa en Lumia istället, har aldrig sett någon 45+ med en sån. De gubbar jag känner har iphone eller galaxy s3

Jag har en Lumia 920. Hehe.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Tänkte väl det. Lite mer "test" på kameran i olika situationer där.

Jag tar nog Phonearenas test med en nypa salt.... nu i efterhand.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar er alla att ladda ner den nya appen "Group Tiles" http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/group-tiles/3a90e... Ser så mycket snyggare ut nu på startskärmen. Denna app är mycket bättre än wiztiles, eftersom att här kan du själv ändra texten. Dessutom så är det i hög upplösning.

Permalänk
Medlem

DYI Trådlöst laddande Nattduksbord

Eftersom det är påsk kände jag för att pyssla, men jag hade inga ägg.
https://www.youtube.com/watch?v=xZo2pA0Qc9U

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Eftersom det är påsk kände jag för att pyssla, men jag hade inga ägg.
https://www.youtube.com/watch?v=xZo2pA0Qc9U

Oj, oj snyggt gjort, både film och lösning. Så det funkar bra genom bordsskivan? När jag såg filmen så tänkte jag att han borde haft med hunden också, sen dök den upp på slutet

Tycker inte ryssarna gjorde det lika fint på sitt cafébord

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Oj, oj snyggt gjort, både film och lösning. Så det funkar bra genom bordsskivan? När jag såg filmen så tänkte jag att han borde haft med hunden också, sen dök den upp på slutet

Tycker inte ryssarna gjorde det lika fint på sitt cafébord

Kul att du gillade den.
Det funkar fint, vaknade precis med fulladdat batteri som vanligt.
Hundrackan kommer alltid smygandes när jag gör något. 😊

Skickades från m.sweclockers.com