Permalänk
Medlem

Blev ett 7870 :-). Tack för trevligt pris komplett! Blir till att köra tomb raider och bioshock infinite till påskhelgen

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Gigabyte Z77 mITX för 799SEK? Taget!

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem, vet inte vilken mus jag ska välja...

Det står mellan M.C R.A.T 3 för 285:-, Corsair Vengeance m60 för 395:- och musen jag hittade när det var 1 minut kvar på den rean, Razer deathadder 349:-

Hur är känslan i dessa? har hört att många inte tycker om kvaliten i deathadder.
Vill egentligen ha en längre mus, men R.A.Ten är billigast...

vad tycker ni, vilken är mest bang for the buck?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Jag gillar M60, men har inte testat någon av de andra. Fast 395 spänn är då ingen super-rea, tänk på att M65 bara kostar hundra spänn mer, M60 ska gå för ungefär 395 som ordinarie pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontuff:

Jag gillar M60, men har inte testat någon av de andra. Fast 395 spänn är då ingen super-rea, tänk på att M65 bara kostar hundra spänn mer, M60 ska gå för ungefär 395 som ordinarie pris.

oj, glömde förtydliga att m60n var ordinariepris, skrev den för att jag varit nära på att köpa den tidigare och att den verkar vara lite stabilare.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Jag är extremt sugen på Corsair H70-kylaren. Nu har jag en Arctic Freezer 13 Pro som ger min 3570k @ 4.4GHz (1.3V) drygt 80°C Load och ungefär 40°C Idle. Kommer jag få en skillnad värd pengarna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svenjolov:

Jag är extremt sugen på Corsair H70-kylaren. Nu har jag en Arctic Freezer 13 Pro som ger min 3570k @ 4.4GHz (1.3V) drygt 80°C Load och ungefär 40°C Idle. Kommer jag få en skillnad värd pengarna?

Du kommer att se skillnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenjolov:

Jag är extremt sugen på Corsair H70-kylaren. Nu har jag en Arctic Freezer 13 Pro som ger min 3570k @ 4.4GHz (1.3V) drygt 80°C Load och ungefär 40°C Idle. Kommer jag få en skillnad värd pengarna?

vad kostar h70n?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

vad kostar h70n?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757621

Knappt 400 spänn ruskigt bra pris på den med.

Skrivet av Jultomtetris:

Jag är extremt sugen på Corsair H70-kylaren. Nu har jag en Arctic Freezer 13 Pro som ger min 3570k @ 4.4GHz (1.3V) drygt 80°C Load och ungefär 40°C Idle. Kommer jag få en skillnad värd pengarna?

Använde Freezer pro innan och har själv gått över till en corsair h80i och det är så jävla löjlig skillnad, har inte sett min temp gå över 45c i load en enda gång.

Permalänk
Skrivet av Destromath:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757621

Knappt 400 spänn ruskigt bra pris på den med.

Använde Freezer pro innan och har själv gått över till en corsair h80i och det är så jävla löjlig skillnad, har inte sett min temp gå över 45c i load en enda gång.

Vilken Freezer pro använde du mer specifikt?

Permalänk
Medlem

Funderar på Google Nexus 4

Är det en mobil att satsa på som kommer hålla ca 2 år? Behöver en rappare mobil att surfa och multitaska med. Stör mig på att man inte kan byta ut batteriet, får känslan av att det kommer försämras kraftigt inom 1,5 år, så pass att man kanske tvingas köpa ny mobil.

Någon som har tankar kring ovanstående? Erfarenheter osv?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenjolov:

Vilken Freezer pro använde du mer specifikt?

http://www.arctic.ac/en/p/detail?sArticle=4.%3F låg på ungefär samma temps som du ligger på nu.

Permalänk
Medlem

Är dessa något att ha till telefonen? de har 32 ohm. jag har en samsung galaxy s2.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=767597#extra

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Funderar på Google Nexus 4

Är det en mobil att satsa på som kommer hålla ca 2 år? Behöver en rappare mobil att surfa och multitaska med. Stör mig på att man inte kan byta ut batteriet, får känslan av att det kommer försämras kraftigt inom 1,5 år, så pass att man kanske tvingas köpa ny mobil.

Någon som har tankar kring ovanstående? Erfarenheter osv?

Funderar också på den.
Batteriet verkar dock vara väldigt lätt att byta själv trots allt https://www.youtube.com/watch?v=AZDAIgwbXk4

Det som bekymrar mig är värmepoblemen den verkar ha som man läser på så gott som alla forum eller artiklar om den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Funderar på Google Nexus 4

Är det en mobil att satsa på som kommer hålla ca 2 år? Behöver en rappare mobil att surfa och multitaska med. Stör mig på att man inte kan byta ut batteriet, får känslan av att det kommer försämras kraftigt inom 1,5 år, så pass att man kanske tvingas köpa ny mobil.

Någon som har tankar kring ovanstående? Erfarenheter osv?

Beror lite på i min mening, om du är ute efter att ha det absolut nyaste operativsystemet etc till telefonen så skaffa en nexus 4, annars skulle jag rekommendera galaxy s3, Galaxy s3 kan du enkelt få för samma pris som nexus 4 ligger på nu, folk påstår att den är plastig men personligen har jag inget emot en plastbaksida. Galaxy s3 är för övrigt suverän när det kommer till multitasking och självklart kan du byta batteri, samsung säljer tom större orginalbatteri med nytt bakstycke på deras hemsida om jag inte har helt fel för mig.

Permalänk
Medlem

Råkade radera R.A.T 3an i kundvagnen så det blev en deathadder från inwarehouse, 408kr inkl. frakt

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

bf3 för 100spänn är riktigt billigt

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

Har stock kylare till min processor i sign, är det värt att uppgradera till h70?
Låter h70 mycket mer?

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem

Blev en H70 för mig, nu den långa väntan :/
Riktigt bra pris med ett par bra fläktar också

Permalänk

H70 för mig också, hoppas det var värt det. Behövdes ju inte egentligen, men vad gör man inte för sin dator.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Beror lite på i min mening, om du är ute efter att ha det absolut nyaste operativsystemet etc till telefonen så skaffa en nexus 4, annars skulle jag rekommendera galaxy s3, Galaxy s3 kan du enkelt få för samma pris som nexus 4 ligger på nu, folk påstår att den är plastig men personligen har jag inget emot en plastbaksida. Galaxy s3 är för övrigt suverän när det kommer till multitasking och självklart kan du byta batteri, samsung säljer tom större orginalbatteri med nytt bakstycke på deras hemsida om jag inte har helt fel för mig.

Är det nya bakstycket också i plast? Skämt å sido.

Jag är främst ute efter en mobiltelefon som kan leverera samma kvalité över cirka 2 års tid. Vi pratar normalt användande, inget spelande öht. Nyttjar dropbox, lastpass, Spotify, kartor, webbläsare, mail, rss-reader och andra liknanade program som inte ställer speciellt höga krav på grafik eller så.

Det står mellan Nexus 4, Lumia 900 och Galaxy S III.

Egentligen inte lätt val men Lumia går nog på knockout i och med de appar jag gärna använder, vilka inte finns i Windows Store.

Knivigt det här..

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk

Skit också, nu var jag för sen igen.

Finns det något sätt att hållas uppdaterad om när den här rean kommer vara?

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Skrivet av Markapärn:

Skit också, nu var jag för sen igen.

Finns det något sätt att hållas uppdaterad om när den här rean kommer vara?

Deras facebook-sida brukar tala om det i tid. Sista chansen nu om du hittar något där.

Är inte 2895:- ganska bra pris för HD 7970? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=660801

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Skrivet av Ralleballe:

Deras facebook-sida brukar tala om det i tid. Sista chansen nu om du hittar något där.

Är inte 2895:- ganska bra pris för HD 7970? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=660801

är xfx bra?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Köpte skärmen 120Hz från benQ
2600kr istället för 3399kr kanon

Permalänk
Medlem

Det blev en Nexus 4. Läste genomgången mellan SIII och Nexus 4 hos GSMArena. Det avgjorde i det här fallet. Kompetenta och pålitliga skribenter.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

är xfx bra?

Det ska väl inte vara några problem med just XFX. Är nog ganska snarlikt både Asus, Gigabyte, MSI och flera. 7970 är ju alltid 7970 och custom-kylaren ser bra ut.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av strom97:

Köpte skärmen 120Hz från benQ
2600kr istället för 3399kr kanon

Samma här! Det blev ett xbox också och ett logitech ultrathin cover för paddan

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakoni:

Samma här! Det blev ett xbox också och ett logitech ultrathin cover för paddan

här har vi någon med pengar upp till mandlarna

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Glömde ställa klockan så jag missade :/
Vad gick Nexus på? Fanns ett GTX680?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9