Permalänk
Medlem

Tjena Inet!

Undrar om ni planerat att ha erbjudandet då ni monterade datorer gratis igen någon gång framöver?

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Prodigys:

Jag undrar om ni låter folk prova produkter i butik innan köp, tänker främst på headset som ni inte har som demo och butiken i Malmö. E lite sugen på ett headset men vill inte köpa det förrens jag har testat att ha det på huvudet och spelat lite musik i det.

Jag och min polare fick testa headset igår! Detta var dock i Stockholm.

Tack, Inet, för att ni håller en sådan hög standard och har snabba leveranser samt mycket bra kundtjänst!

Permalänk
Inet
Skrivet av Idonoh:

Stort tack till er på Inet som hanterade mitt serviceärende med ett tjutande Fractal 650W på väldigt kort tid och lyckades leverera utbytesprodukten i tid till att rädda helgen! Fractal Design 600W Platinum är verkligen underbart tystgående!

Ni misslyckas aldrig att imponera oavsett ärende så det tänker jag fira med att beställa ett ljudkort av er till veckan, trevlig helg!

Härligt! Får tacka för det goda omdömet som nog gjorde gott för serviceavdelningen så här på en måndag och allt

Skrivet av Prodigys:

Fint att man kunde boka, hade jag ingen aning om. Det har varit enda anledningen till att jag har handlat lite småsaker på webhallen istället för er då jag inte alltid pallar beställa från internet, men slut med det nu.

Ah, bra - nu vet du! Du kan även lägga bokning på produkter som inte finns i lager och då får du ett SMS så fort den är klar för avhämtning.

Skrivet av kimpaa88:

Tjena Inet!

Undrar om ni planerat att ha erbjudandet då ni monterade datorer gratis igen någon gång framöver?

Tyvärr inget som vi har planerat i dagsläget.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Kommer ni göra något test på tizzbird f13? Såg att den har kommit upp på er sida men ingen info om den alls.

Vad jag har läst till mig så har den en hel del barnsjukdomar, och skulle vara super att få eran input på det hela.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Inet
Skrivet av maccswe:

Kommer ni göra något test på tizzbird f13? Såg att den har kommit upp på er sida men ingen info om den alls.

Vad jag har läst till mig så har den en hel del barnsjukdomar, och skulle vara super att få eran input på det hela.

Ber ansvarig inköpare att se om vi inte kan få till mer information på den produkten. Det är dock stor brist från fabrik och beräknas komma i lager först i mitten/slutet på april som tidigast.

Får se om vi har möjlighet att testa den när den väl kommer in.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej

Använde nyss "boka i butik" funktionen, men kom o tänka på en sak, innebär det att varan reserveras ifall butiken skulle få in varan eller skickas det från centrallagret till butiken vid bokning?

Undrar därför att lagerstatusen på centrallagret inte har förändrats.

Bokningsnummer: 5864723

Edit: blev otålig och frågade även via mail så har redan fått svar.

/Mats

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Medlem

Hej, kommer man kunna boka BF4 hos er inkl. förbokingserbjudandet?

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk
Inet

Goood morgon allesammans!

Skrivet av mosl92:

Hej

Använde nyss "boka i butik" funktionen, men kom o tänka på en sak, innebär det att varan reserveras ifall butiken skulle få in varan eller skickas det från centrallagret till butiken vid bokning?

Undrar därför att lagerstatusen på centrallagret inte har förändrats.

Bokningsnummer: 5864723

Edit: blev otålig och frågade även via mail så har redan fått svar.

/Mats

Gött att du fick svar snabbt via mail! För er andra så kan jag meddela att varan reserveras om den finns på lager i butiken och om den inte finns på lager så skickas den normalt från centrallagret nästkommande dag.

Skrivet av SWEWirex:

Hej, kommer man kunna boka BF4 hos er inkl. förbokingserbjudandet?

Har skickat frågan vidare till ansvarig inköpare, återkommer med svar så fort vi har ett!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Goooooooo morron goooooo morron!

Inet i ottan - gammal favorit i ny tappning.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

En sak jag saknar på eran hemsida är att kunna sortera RAM minnen efter volten, jag är ute efter 1.35v minnen och det är jobbigt att sitta å klicka igenom alla och hoppas volten är nämnd på dom.
Har du annars något tips på 2x4GB gärna 1600MHz på 1.35v

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Inet
Skrivet av Lehto:

En sak jag saknar på eran hemsida är att kunna sortera RAM minnen efter volten, jag är ute efter 1.35v minnen och det är jobbigt att sitta å klicka igenom alla och hoppas volten är nämnd på dom.
Har du annars något tips på 2x4GB gärna 1600MHz på 1.35v

Bättre nu?

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av inet.se:

Snyggt!
Snacka om en sajt som lever med en comunity!, och lyssnar på sina användare

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Hej inet

Skulle ni kunna ta in detta bolt-thru-kit från Thermalright:

http://www.thermalright.com/html/products/accessories/vx_btk_2.html?

Permalänk
Medlem

Tjena Inet
Jag undrar bara hur det är med reklamation av varor, ska detta ske via post eller går det bra att göra detta i några av era fysiska butiker?

Visa signatur

| Fractal design XL | Cooler Master V700 80+ Gold | MSI Z77A-G45 ATX | i5 2500k @ 4.4ghz| Noctua NH-D14 | Sapphire HD 7970 dual-x 3GB @1150/1600 1.2v | 8GB Corsair xms3 @1333mhz | A-data sx900 256GB ssd | WD black 7200rpm 1TB | Seagate Desktop SSHD 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riwdo:

Tjena Inet
Jag undrar bara hur det är med reklamation av varor, ska detta ske via post eller går det bra att göra detta i några av era fysiska butiker?

Av vad jag läst tidigare i tråden så kan du göra det på det sättet som passar dig bäst.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Hej Inet!
Imorgon lär det bli en bestllning på en ny dator men ser att detta kort inte kommer in förs än på torsdag.
http://www.inet.se/produkt/5405102/asus-radeon-hd7970-3072mb-...

Ser att kortet finns i butik och undrar om det skulle kunna gå att skicka kortet från en butik istället utan att sega ner leveransen?
Skulle vara grymt bra att ha allt beställt från samma ställe

Tack på förhand!
/Casper

Visa signatur

| 3700X | B450 Mortar Max | 2070 Super | AX860 | GL850 & UL650 |

Permalänk
Inet

Hej allesammans! Hoppas att ni haft och har en bra påskledighet! Här kommer svar på era frågor som dykt upp under påsken!

Skrivet av andreas_dock:

Snyggt!
Snacka om en sajt som lever med en comunity!, och lyssnar på sina användare

Vi älskar våra kunder och det är med hjälp av er som vi hela tiden kan bli bättre!

Skrivet av Johaaan:

Hej inet

Skulle ni kunna ta in detta bolt-thru-kit från Thermalright:

http://www.thermalright.com/html/products/accessories/vx_btk_2.html?

Har skickat vidare din fråga till inköpsavdelningen som tar en titt när de är på plats igen!

Skrivet av Riwdo:

Tjena Inet
Jag undrar bara hur det är med reklamation av varor, ska detta ske via post eller går det bra att göra detta i några av era fysiska butiker?

Skrivet av KaakaaN:

Av vad jag läst tidigare i tråden så kan du göra det på det sättet som passar dig bäst.

Helt korrekt, det går bra vilket som!

Skrivet av Molo:

Hej Inet!
Imorgon lär det bli en bestllning på en ny dator men ser att detta kort inte kommer in förs än på torsdag.
http://www.inet.se/produkt/5405102/asus-radeon-hd7970-3072mb-...

Ser att kortet finns i butik och undrar om det skulle kunna gå att skicka kortet från en butik istället utan att sega ner leveransen?
Skulle vara grymt bra att ha allt beställt från samma ställe

Tack på förhand!
/Casper

Då kortet inte finns i Göteborg så tar det ett par dagar att få över det till centrallagret (som ligger i Göteborg) för att skicka ut det till dig så det snabbaste är nog att vänta på den nya leveransen. Vi har tyvärr ingen möjlighet att skicka separata produkter från separata butiker i dagsläget (men helt klart något som diskuteras, men tyvärr är tekniskt svårt att lösa i systemen).

Fortsatt trevlig påsk!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd

Tja först tänkte jag tacka för godis nu senast äntligen rätt variant av pingvin-stång. cocos :D, för det andra undrar jag om ni nån gång framöver tänkte börja även att erbjuda andra operativsystem, exempel Linux av dem mer vanliga distros som finns, fast förstår om ni inte har tankar på det just nu med tanke på att en distro kan funka jätte bra på en dator men sämre på en annan fast det är nästan eller helt identisk hårdvara.

tycker ni gärna nu får öppna en butik antingen i umeå eller runt Sundsvall, helst sundsvall.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

Tja först tänkte jag tacka för godis nu senast äntligen rätt variant av pingvin-stång. cocos :D, för det andra undrar jag om ni nån gång framöver tänkte börja även att erbjuda andra operativsystem, exempel Linux av dem mer vanliga distros som finns, fast förstår om ni inte har tankar på det just nu med tanke på att en distro kan funka jätte bra på en dator men sämre på en annan fast det är nästan eller helt identisk hårdvara.

tycker ni gärna nu får öppna en butik antingen i umeå eller runt Sundsvall, helst sundsvall.

Jag skulle tro iom linux i sig är ett gratis OS så går det inte att köpa in några system som man kan installera åt kunden. Sen finns det ju ett antal fler linux distar ån det finns windows versioner vad jag vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Hej allesammans! Hoppas att ni haft och har en bra påskledighet! Här kommer svar på era frågor som dykt upp under påsken!

Vi älskar våra kunder och det är med hjälp av er som vi hela tiden kan bli bättre!

Har skickat vidare din fråga till inköpsavdelningen som tar en titt när de är på plats igen!

Helt korrekt, det går bra vilket som!

Då kortet inte finns i Göteborg så tar det ett par dagar att få över det till centrallagret (som ligger i Göteborg) för att skicka ut det till dig så det snabbaste är nog att vänta på den nya leveransen. Vi har tyvärr ingen möjlighet att skicka separata produkter från separata butiker i dagsläget (men helt klart något som diskuteras, men tyvärr är tekniskt svårt att lösa i systemen).

Fortsatt trevlig påsk!

Hur när bör jag få mina varor jag beställde från er i onsdags kväll? Imorgon tisdag?

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Inet
Skrivet av thunderboy88:

Tja först tänkte jag tacka för godis nu senast äntligen rätt variant av pingvin-stång. cocos :D, för det andra undrar jag om ni nån gång framöver tänkte börja även att erbjuda andra operativsystem, exempel Linux av dem mer vanliga distros som finns, fast förstår om ni inte har tankar på det just nu med tanke på att en distro kan funka jätte bra på en dator men sämre på en annan fast det är nästan eller helt identisk hårdvara.

tycker ni gärna nu får öppna en butik antingen i umeå eller runt Sundsvall, helst sundsvall.

Linux är en bra idé, men det är tyvärr svårt att genomföra för en rimlig kostnad. Att installera Linux på en dator innebär åtminstone någon timme i tid vilket i princip skulle innebära en dubblerad byggkostnad eller högre (beroende på tidsåtgång). Vi erbjuder ytterligare tre års support på våra burkar och att erbjuda support på Linux är inget vi har möjlighet till i dagsläget.

Men tack för idén! Det kanske blir verklighet någon gång i framtiden när omständigheterna är annorlunda!

Skrivet av The raT:

Hur när bör jag få mina varor jag beställde från er i onsdags kväll? Imorgon tisdag?

Om du beställde onsdagskväll och allt fanns i lager så bör din order ha gått iväg på torsdagen vilket innebär att du fått kolli-id som går att följa hos Posten. Gissningsvis så kör Posten ut paketet till postombudet (om du inte beställt hem- eller företagspaket) under tisdagen (imorgon) och SMS-aviserar dig, men tyvärr inget som vi har kontroll över då allt hänger på Posten.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

När dyker Corsair vengeance k70 svart nordiskt upp hos er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Linux är en bra idé, men det är tyvärr svårt att genomföra för en rimlig kostnad. Att installera Linux på en dator innebär åtminstone någon timme i tid vilket i princip skulle innebära en dubblerad byggkostnad eller högre (beroende på tidsåtgång). Vi erbjuder ytterligare tre års support på våra burkar och att erbjuda support på Linux är inget vi har möjlighet till i dagsläget.

Men tack för idén! Det kanske blir verklighet någon gång i framtiden när omständigheterna är annorlunda!

Om du beställde onsdagskväll och allt fanns i lager så bör din order ha gått iväg på torsdagen vilket innebär att du fått kolli-id som går att följa hos Posten. Gissningsvis så kör Posten ut paketet till postombudet (om du inte beställt hem- eller företagspaket) under tisdagen (imorgon) och SMS-aviserar dig, men tyvärr inget som vi har kontroll över då allt hänger på Posten.

Mvh / Inet

Okej tack så mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Inet
Skrivet av Johaaan:

Hej inet

Skulle ni kunna ta in detta bolt-thru-kit från Thermalright:

http://www.thermalright.com/html/products/accessories/vx_btk_2.html?

Det är tyvärr inget vi har möjlighet att ta in.

Skrivet av mikegnorp:

När dyker Corsair vengeance k70 svart nordiskt upp hos er?

Vi väntar på tillfället på både pris och leveransuppgifter från Corsair. Tangentbordet kommer upp på hemsidan så fort vi får besked!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Vill bara informera om att det står fel chipset på http://www.inet.se/produkt/1902348/asus-m5a99x-evo-r2-0

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Medlem

Hej, Inet! Har ni fått någon information om MMO-spelmusen Corsair M95? Om ja, kommer ni ta in den inom en snar framtid?

http://www.rockstargames.com/newswire/article/49291/grand-the...

Tack på förhand.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Inet
Skrivet av Flinken123:

Vill bara informera om att det står fel chipset på http://www.inet.se/produkt/1902348/asus-m5a99x-evo-r2-0

Fixat nu, tack för du sa till!

Skrivet av Wifi:

Hej, Inet! Har ni fått någon information om MMO-spelmusen Corsair M95? Om ja, kommer ni ta in den inom en snar framtid?

http://www.rockstargames.com/newswire/article/49291/grand-the...

Tack på förhand.

Vi väntar för tillfället på information från Corsair. Musen kommer upp på hemsidan så fort det är möjligt!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag förstår varför så många handlar hos Inet.
Fantastiskt att se att ni är så aktiva i forumet. Nästan 10 000 inlägg är inte helt fy skam!

Personligen handlar jag alltid hos er, även om jag kan spara någon hundralapp genom någon annan så känns det alltid någon hundralapp bättre när jag lagt min order hos er!
Kul med företag som bryr sig!

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Skrivet av RiFTER:

Jag förstår varför så många handlar hos Inet.
Fantastiskt att se att ni är så aktiva i forumet. Nästan 10 000 inlägg är inte helt fy skam!

Personligen handlar jag alltid hos er, även om jag kan spara någon hundralapp genom någon annan så känns det alltid någon hundralapp bättre när jag lagt min order hos er!
Kul med företag som bryr sig!

Glöm inte pingvinstången! Ger mig fan på att den har stor del i inet.se's framgång..

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinbelina:

Glöm inte pingvinstången! Ger mig fan på att den har stor del i inet.se's framgång..

Jag fick ingen pingvinstång när jag beställde mitt nya chassi, därför valde jag att inte inkludera den!
Det kan även berott på att dom skickade chassit i kartongen som dom fick den i. Inte i en kartong som dom själva hade packat ner grejjerna i. MEN! Det fanns två bärhandtag på sidorna av kartongen så man kunde ju tycka att dom hade kunnat smyga ner en jävel där i!

Iallafall, kanonbra service även om jag inte fick min pingvinstång!

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4