Fujitsu Lifebook NH532 - bra köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

A Bios mod wont help solve your problem as it is a software-related issue. Nvidia have force-locked the maximum frequency of 705 MHz in the drivers. Even a BIOS mod wont help if you dont trick it to be a "GTX660M" or above.
I also have this problem and you're not alone with it, i'll look into it and try myself, mod a couple of bios and soft-mod the drivers.
Meanwhile, go back to the last drivers it worked for you to overclock, it's still a MUCH better performance boost than any optimizing will give you. (New-release games may get better performance with newest drivers) Tomb Raider may benefit more from the new drivers.

I'll share more information if i come to a solution, i'll post a guide for it right here.

Går det verkligen att overclocka en OEM processor!? Speciellt via Bios?!

Permalänk
Skrivet av Spanky89:

Går det verkligen att overclocka en OEM processor!? Speciellt via Bios?!

Processorn är inte i behöv av en OC i denna dator då den är såpass kraftig redan. Vi pratar om grafikkortet GT640 LE som når enastående OC resultat. Presterar som ett GTX660M. Som vi klockar via en .BAT fil i windows som trickar upp frekvenserna över gränserna (500MHz Stock, och kör OC på 1020MHz) utan att röra volten. Nu har Nvidia låst maxfrekvens på 705MHz i de senaste drivrutinen så ett moddat BIOS kan gå runt denna spärr igen.

Klicka på min guide i sign om du undrar hur och olika resultat!

EDIT: Och du kan överklocka en processor på en laptop om du vill, kanske inte via BIOS men med vissa program som finns ute "går det". Men kanske inte det smartaste att köra hela datorn i OC när den inte behöver det.

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att lägga till Office och F-secure så att de inte kostar något?

Edit: De har Hewlett Packard & Compaq med Office nu istället verkar det som.

Permalänk

3d ljud i Skyrim

HEJ!
Jag har en 5.1 förstärkare som jag kopplat in min NH532 till via optisk ljudkabel. När jag kör Skyrim så skulle jag vilja ha det i 5.1-ljud klarar datorn av att leverera det? Vilken inställning behövs i såfall, för jag får bara tråkig stereo? Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

3990:-

Hej!

Nu är den nere 24% och med någon kod från denna tråd fick jag ytterligare 1500:- dvs totalt 3990:-
NH532 17,3 500Gb i7 3630QM .. det kan väl inte vara för dyrt ?

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_nh532_intel_i7-...

MVH Micke

Permalänk
Medlem

För det priset struntar jag i Office och F-secure! Beställd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrncieguy:

HEJ!
Jag har en 5.1 förstärkare som jag kopplat in min NH532 till via optisk ljudkabel. När jag kör Skyrim så skulle jag vilja ha det i 5.1-ljud klarar datorn av att leverera det? Vilken inställning behövs i såfall, för jag får bara tråkig stereo? Tacksam för svar.

Testa med det här.

Permalänk
Skrivet av Zunhs:

För det priset struntar jag i Office och F-secure! Beställd!

Beställde en till...

xY7mFxnY är koden, 3990:- blir det för den datorn och det är tamefan OSLAGBART bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

Beställde en till...

xY7mFxnY är koden, 3990:- blir det för den datorn och det är tamefan OSLAGBART bra!

Håller med - det enda som stoppar den från ett självklart köp är grafikkortet. Hoppas att ni får den för det priset och att det inte är något fel från CDON:s sida.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Skrivet av Distant Worlds:

Håller med - det enda som stoppar den från ett självklart köp är grafikkortet. Hoppas att ni får den för det priset och att det inte är något fel från CDON:s sida.

Med lite oc så presterar det som ett GTX660M vilket är inte helt dumt. 4000:- för en sådan dator, USB3, Blueray, 500GB hdd, 8GB ram, I7 prolle, GT640M LE (OC ~GTX660M).

EDIT: redan betalt så förutsätter att jag får den för det priset, om du vill se resultat på OC så klicka på länken i min signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

Med lite oc så presterar det som ett GTX660M vilket är inte helt dumt. 4000:- för en sådan dator, USB3, Blueray, 500GB hdd, 8GB ram, I7 prolle, GT640M LE (OC ~GTX660M).

EDIT: redan betalt så förutsätter att jag får den för det priset, om du vill se resultat på OC så klicka på länken i min signatur

För låg minnesbandbredd dock... DDR3 och 128-bitars buss är inte tillräckligt idag.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

Beställde en till...

xY7mFxnY är koden, 3990:- blir det för den datorn och det är tamefan OSLAGBART bra!

Funkar ej!

Felmeddelande
•Ogiltig rabattkod. Tänk på att rabattkoden måste skrivas in exakt som det står, med gemener och versaler. Kvarstår felet ber vi dig kontakta vår kundservice

Permalänk
Skrivet av Distant Worlds:

För låg minnesbandbredd dock... DDR3 och 128-bitars buss är inte tillräckligt idag.

beror på dina krav, att sitta och spela på lägre inställningar med 60FPS funkar, BF3 i 1080P så har jag runt 50-60 FPS 64-players maps. Så helt värdelöst är den inte. men å andra sidan, hittar du något bättre för 4000:-?

Permalänk
Skrivet av Spanky89:

Funkar ej!

Felmeddelande
•Ogiltig rabattkod. Tänk på att rabattkoden måste skrivas in exakt som det står, med gemener och versaler. Kvarstår felet ber vi dig kontakta vår kundservice

*Ursäktar dubbelpost*

Den funkar för mig fortfarande? kolla så du inte har ett mellanslag framför eller efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

*Ursäktar dubbelpost*

Den funkar för mig fortfarande? kolla så du inte har ett mellanslag framför eller efter

Nopp funkar ej, har använt den rabattkoden förra veckan o köpte min. Provar även med brosans person nr, funkar fortfarande inte....

Permalänk

Testade även jag, funkar för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidewalker:

Testade även jag, funkar för mig.

xY7mFxnY <--- denna kod?

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_nh532_intel_i7-... <--- denna dator?

???

Permalänk
Skrivet av Spanky89:

Svar ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidewalker:

Testade även jag, funkar för mig.

Skrivet av Spanky89:

Jag beställde min NH532 förra veckan från "denna" dator. Nu funkade inte rabattkoden från denna, jag gick till mina nya NH532 och prvade rabattkoden därifrån på min mammas namn. Då funkade det, nu äger jag 2 st NH532

Ska dock returnera en av dessa alternativ ringa in till CDON på måndag och begära rabatt / avbeställa ordern.

Permalänk
Medlem

Fick min dator förra veckan men den ska returneras pga den otroligt dåliga skärmen. Svart färg på denna skärm lyser helt grått. Betraktningsvinkeln är lika med noll. Provade spela Diablo 3 där det är mycket mörka partier och spelet är ospelbart. Helt ärligt så har denna dator den sämsta panelen i en bärbar jag någonsin skådat. Tyvärr på en annars väldigt prisvärd dator.
Nu vet jag inte om det är olika paneler i datorerna dom säljer men min var iallafall katastrof. Hoppas ni andra har bättre tur.

Visa signatur

Elixir & Redbull är mums......

Permalänk
Medlem

Det jag undrar nu är, ifall jag gör retur på min "nya" NH532 på min 1 gammal vecka order kommer dom märka att jag byt ut datorerna?

Jag beställde förra veckan för 5500 kr och öppnat och använt datorn som sagt. Är nöjd med den

Men nu har dom för 4 000 kr. Jag beställde en igen nyss och tänker skicka tillbaka denna för 4 000 kr med 5500 kr kvittot. Tror ni att dom märker det?

Permalänk

Skulle precis lägga order. Hade datorn i varukorgen, men vips så hade dom höjt tillbaka priset till 6990kr. För fan CDON!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

Beställde en till...

xY7mFxnY är koden, 3990:- blir det för den datorn och det är tamefan OSLAGBART bra!

Tack!

Köpte 2.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades bara köpa en för 3990, sedan var koden ogiltig. Jag tror inte detta pris var planerat av cdon . Hoppas skärmen är bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av tarado:

Tack!

Köpte 2.

Skrivet av lediablo:

Jag lyckades bara köpa en för 3990, sedan var koden ogiltig. Jag tror inte detta pris var planerat av cdon . Hoppas skärmen är bra.

Skickades från m.sweclockers.com

De gick nog back på dessa ordrar som det vissla om det

Permalänk
Skrivet av punkarn89:

Skulle precis lägga order. Hade datorn i varukorgen, men vips så hade dom höjt tillbaka priset till 6990kr. För fan CDON!

Så var det för mig med la datorn i varukorgen sen vid kassan så var priset ett annat än det som stod på cdons hemsida.
Jag kontakade dom och frågade vad fan dom höll på med efter mycket tjafsande så fick jag datorn för det priset som stod på deras hemsida.

Visa signatur

Fujitsu Lifebook NH532 Intel i7

Permalänk

Vad tror ni? Var detta en tillfällighet eller kommer detta ske fler gånger? Har för mig att den kostade 5490kr vid något tidigare tillfälle oxå eller var det med en rabattkod?

Permalänk
Skrivet av punkarn89:

Vad tror ni? Var detta en tillfällighet eller kommer detta ske fler gånger? Har för mig att den kostade 5490kr vid något tidigare tillfälle oxå eller var det med en rabattkod?

Det kommer fler tillfällen, var tålmodig och övervaka CDON

Permalänk
Medlem

Jag köpte den här PC:n redan för ett havår sedan, och är mycket nöjd med den.

En fråga bara. Jag använder den inte så mycket, så den får vila långa stunder. Hur gör jag bäst för att spara batteriet och PC:n ?

Låta den stå på laddning konstant. Ladda ibland. Plocka ur batteriet, eller hur blir bäst ?

Edit: Med långa stunder menar jag veckor !

Visa signatur

Det ordnar sig nog med is, bara vi får tag på skridskor !

Permalänk
Medlem

Man brukar säga långlagra ett ca 40 % laddat batteri i en påse ris (mot fukt) i en plaspåse i kylen. Men för några veckor i stöten vet jag inte om det är värt mödan. Viktigast är att batteriet inte blir varmt. Personligen hade jag låtit det sitta i, utan sladd inkopplad.