Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Har den kommit så långt går det tyvärr inte att göra några ändringar i dagsläget.

Att du tycker 50kr i rabattcheckar vid order över 600:- är alltför snålt är rätt sorgligt. Är det någon av våra konkurrenter som ger dig något liknande? Du kunde dessutom ha utnyttjat 5%-rabatten på komponenter, länk finns i min signatur.

MVH Josefin

Och det ser man tydligt på din signatur? -Nope!
Ändra det till: SweClockers 5% rabatt på CDON.com.

Jag kan få upp till 40% rabatt på andra butiker då jag känner folk överallt.
Sist igår köpte jag ett originalfodral från Samsung till Galaxy S3 till min sambo för 240 kr som i vanliga fall kostar från 299 kr och uppåt. Det är mer än 50 kr rabatt det, och dessutom utan frakt då det skedde i en fysisk butik.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Varför handlar du då på cdon för "bara" 5% rabatt?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Varför handlar du då på cdon för "bara" 5% rabatt?

Tänkt på att vissa produkter kan lägga ens favoritbutik på plats nummer 10-12 på listan bland billigaste (prisjakt) och CDON kan då ligga på 2:a eller 3e plats och därmed lite förmånligare vid just de få tillfällen?

Och problemet är att jag förlorar ju mycket på att köpa På-plats om jag förbrukar mina < 40% i rabatt då i längden lönar det sig inte när jag istället kan samla på mig poäng och därmed tjäna mer på andra produkter.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Skrivet av UROG:

Och det ser man tydligt på din signatur? -Nope!
Ändra det till: SweClockers 5% rabatt på CDON.com.

Jag kan få upp till 40% rabatt på andra butiker då jag känner folk överallt.
Sist igår köpte jag ett originalfodral från Samsung till Galaxy S3 till min sambo för 240 kr som i vanliga fall kostar från 299 kr och uppåt. Det är mer än 50 kr rabatt det, och dessutom utan frakt då det skedde i en fysisk butik.

Handla då hos dina bekanta om du får 40% rabatt på komponenter för flera tusen kronor istället för att komma hit och gnälla, ser inte vad problemet är egentligen, du la en beställning och är nu sur för att du missade 5%/50kr rabatten eller vad? och ja, 50kr rabatt vid köp över 600 är generöst, visst är det mest ett sätt att få folk att handla där igen men fortfarande mer än vad vissa andra ger.

Varför ska hon behöva skylta med 5% rabatten? du får det att låta som att hon gör något fel med att du inte tick reda på det innan du köpte dina saker.

Ursäkta gnället men förstår verkligen inte resonemanget ovan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av psychoworker:

Handla då hos dina bekanta om du får 40% rabatt på komponenter för flera tusen kronor istället för att komma hit och gnälla, ser inte vad problemet är egentligen, du la en beställning och är nu sur för att du missade 5%/50kr rabatten eller vad? och ja, 50kr rabatt vid köp över 600 är generöst, visst är det mest ett sätt att få folk att handla där igen men fortfarande mer än vad vissa andra ger.

Varför ska hon behöva skylta med 5% rabatten? du får det att låta som att hon gör något fel med att du inte tick reda på det innan du köpte dina saker.

Ursäkta gnället men förstår verkligen inte resonemanget ovan..

Jag missade inte och dessutom så har jag redan sagt att 50 kr är alldeles för snålt av ett bolag som CDON att ge i rabatt för någon som spenderat mer än 2000 kr hos dem. Av 600 kr är det 12%, visst, men av större summor är det inte lönsamt. Tänk på vad du får för de 50 kr istället, när bara frakten är högre än så hos CDON! Även om du skulle betala 0 kr för en film så måste du alltid betala frakt på det så det där med 50 kr rabatt spelar ingen större roll då. ^^

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Och det ser man tydligt på din signatur? -Nope!
Ändra det till: SweClockers 5% rabatt på CDON.com.

Jag kan få upp till 40% rabatt på andra butiker då jag känner folk överallt.
Sist igår köpte jag ett originalfodral från Samsung till Galaxy S3 till min sambo för 240 kr som i vanliga fall kostar från 299 kr och uppåt. Det är mer än 50 kr rabatt det, och dessutom utan frakt då det skedde i en fysisk butik.

Förväntar du dig att du ska få rabatt på alla ställen du handlar på? Vad är då meningen med prissättning om ändå alla ska ha rabatt? Tycker man ska vara tacksam för det man får istället för att gnälla, företag drivs inte i välgörande syfte utan för att tjäna pengar. Tycker det är jättebra utav CDON att ge oss här på Sweclockers rabatt på komponenter, vilka andra företag gör det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Tänkt på att vissa produkter kan lägga ens favoritbutik på plats nummer 10-12 på listan bland billigaste (prisjakt) och CDON kan då ligga på 2:a eller 3e plats och därmed lite förmånligare vid just de få tillfällen?

Och problemet är att jag förlorar ju mycket på att köpa På-plats om jag förbrukar mina < 40% i rabatt då i längden lönar det sig inte när jag istället kan samla på mig poäng och därmed tjäna mer på andra produkter.

Jag är en av flera som inte förstår ditt resonemang. Det är inte upp till Josefin att visa att det är 5 % rabatt. och ja det är generöst med 50 kr rabatt över 600 kr / beställning. Jag förstår heller inte varför du handlar på cdon om du har så himla bra kontakter som kan ge dig 40 % rabatt..... Snälla sluta med såna här skit kommentarer.

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Jisses vad NI whinar!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Hej,

Missar jag något om eran kampanj på Sennheiser? Är det endast ett par lurar som ligger på 22% ska ni nog skriva "upp till 20% på Sennheiser hörlurar" istället.

Jag förstår att teknikbranschen verkar ha fått något frikort vad det gäller marknadsföring men era (det här gäller verkligen inte bara CDON) marknadsföring avdelningar måste ju förstå att om ni som exempelvis dustin home skriver, "corsair spring sale!" när priserna endast matchar andras ordinarie pris eller som i ert fall bara gäller enstaka produkter, så tar det fem sekunder och en prisjakt sökning innan konsumentet går från "wow härligt" till "nä men järnspikar".

Ibland är det bättre att försöka tjäna pengar på bra kundrelationer istället för lockpriser.

Permalänk
Skrivet av UROG:

Jag missade inte och dessutom så har jag redan sagt att 50 kr är alldeles för snålt av ett bolag som CDON att ge i rabatt för någon som spenderat mer än 2000 kr hos dem. Av 600 kr är det 12%, visst, men av större summor är det inte lönsamt. Tänk på vad du får för de 50 kr istället, när bara frakten är högre än så hos CDON! Även om du skulle betala 0 kr för en film så måste du alltid betala frakt på det så det där med 50 kr rabatt spelar ingen större roll då. ^^

Då måste jag nästan fråga dig, hur kan du se det som en självklarhet att du ska få rabatt som blir högre och högre desto större köpesumman är?

Rabatt = "sänkning av pris på en vara, exempelvis i syfte att marknadsföra eller att subventionera"

Rabatt är inget man får på varenda order man lägger.. rabatter och erbjudanden är något man ser fram emot, cdon tjänar inga pengar om de ska behöva ge ut pengar eller sänka deras redan relativt låga priser med upp till 40% för alla kunder, det blir ju till och med ofta under inköpspris, konkurs blir det rätt snabbt då.. varför förtjänar du att bli särbehandlad med extremt nedsatta priser/kompensering hos cdon bara för att du har bekanta som ibland ger dig dessa rabatter?

Förstår du hur jag resonerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontuff:

Missar jag något om eran kampanj på Sennheiser kampanj? Är det endast ett par lurar som ligger på 22% ska ni nog skriva "upp till 20% på Sennheiser hörlurar" istället.

Vilken kampanj menar du?
De hade en i början av mars (tipsades här tex: #13295983 ) där man fick en specifik rabattkod på 20% på alla Sennheiserlurar, men den verkar vara borta nu.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Vilken kampanj menar du?
De hade en i början av mars (tipsades här tex: #13295983 ) där man fick en specifik rabattkod på 20% på alla Sennheiserlurar, men den verkar vara borta nu.

Låg under elektronik här i förmiddags: http://cdon.se/kampanjtorget/

Nu är det dock bortplockat, var kanske bara någon som glömt att ta bort länken.

Permalänk
Medlem

Gör litet önskande till månadserbjudandena: Samsung 840 Basic 250gb, alt samsung 840 pro 256gb.
Eller annan vettig 250-256gb ssd ;>

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Och det ser man tydligt på din signatur? -Nope!
Ändra det till: SweClockers 5% rabatt på CDON.com.

Jag kan få upp till 40% rabatt på andra butiker då jag känner folk överallt.
Sist igår köpte jag ett originalfodral från Samsung till Galaxy S3 till min sambo för 240 kr som i vanliga fall kostar från 299 kr och uppåt. Det är mer än 50 kr rabatt det, och dessutom utan frakt då det skedde i en fysisk butik.

Ja för klicka länkar är svårt.

Och grattis till dina super 40%, sluta handla på andra företag då och handla för dom där mega ultra 40% med alla dina kontakter.

Folk idag alltså, herregud.

Permalänk

Hej!

Ni har möjligtvis inte några planer på någon kampanj på ips/pls skärmar?
Som typ den här http://cdon.se/hemelektronik/samsung_s27a850t_pls_27%22-20896...

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Saint25:

Hej igen CDON och Josefin!

Om du Josefin kommer ihåg så frågade jag tidigare i år om olika produkter och jag undrar om du har hört/sett något mer om det - det var om PWM-kablar/adapters och om fläktar från Thermalright bl.a. TY-147, i fall det kan tänkas komma in till/under april månad om inte måste jag fundera på andra/nya lösningar till mitt datorbygge/byggen redan nu (tyvärr).

/Saint25

Hej hej

Ser att det mesta från Thermalright kommit in i lager, så måste varit att just den varit slut hos tillverkaren. Jag försöker skaka fram ett datum på den under dagen.

MVH Josefin

Skrivet av Pontuff:

Hej,

Missar jag något om eran kampanj på Sennheiser? Är det endast ett par lurar som ligger på 22% ska ni nog skriva "upp till 20% på Sennheiser hörlurar" istället.

Jag förstår att teknikbranschen verkar ha fått något frikort vad det gäller marknadsföring men era (det här gäller verkligen inte bara CDON) marknadsföring avdelningar måste ju förstå att om ni som exempelvis dustin home skriver, "corsair spring sale!" när priserna endast matchar andras ordinarie pris eller som i ert fall bara gäller enstaka produkter, så tar det fem sekunder och en prisjakt sökning innan konsumentet går från "wow härligt" till "nä men järnspikar".

Ibland är det bättre att försöka tjäna pengar på bra kundrelationer istället för lockpriser.

Skrivet av Pontuff:

Låg under elektronik här i förmiddags: http://cdon.se/kampanjtorget/

Nu är det dock bortplockat, var kanske bara någon som glömt att ta bort länken.

Hej hej

Stämmer nog att de glömt ta bort länken där tyvärr, ska be dem försöka hålla lite bättre koll så att allt rensas på en gång när en kampanj går ner.

MVH Josefin

Skrivet av Nivity:

Gör litet önskande till månadserbjudandena: Samsung 840 Basic 250gb, alt samsung 840 pro 256gb.
Eller annan vettig 250-256gb ssd ;>

Hej hej

Lovar inget, men noterat!

MVH Josefin

Skrivet av Phantomcf:

Hej!

Ni har möjligtvis inte några planer på någon kampanj på ips/pls skärmar?
Som typ den här http://cdon.se/hemelektronik/samsung_s27a850t_pls_27%22-20896...

Hej hej

Det ligger i planerna, men har tyvärr inte fått mer info angående när och vad den kommer att innehålla.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Ser att det mesta från Thermalright kommit in i lager, så måste varit att just den varit slut hos tillverkaren. Jag försöker skaka fram ett datum på den under dagen.

MVH Josefin

Hejsan Josefin! Tack för det svaret och då väntar jag på ett svar från er.

/Saint25

Permalänk
Medlem

Jag har inga klagomål, utan jag tänkte mer ge lite positiv feedback, så här på en Fredag. Jag riktar särskilt denna feedback till folket på lager och pakethanteringen. (samt så måste man ju också ge en eloge till Posten)

Beställde ett par G.Skill, runt 13-tiden igår från CDON. Nu på morgonen(vi får posten tidigt här, runt 9-tiden) låg paketet i min brevlåda. Ville bara skriva det då jag tycker CDON får onödigt mycket skit, både vad gäller leveranstider och annat.

Inte en enda gång har jag blivit besviken på er. Fortsätt bara.
Tack för mig och ha en trevlig helg alla.

Permalänk
Medlem

Hej, undrar om ni kommer få in Corsairs gaming t-bord Vengance k70 - http://www.sweclockers.com/nyhet/16728-corsair-lanserar-venge... - och i sådana fall om ni kan lägga upp det i sweclockers-rabatten i slutet på månaderna. Ska ju släppas i april så månadsskiftet april/maj hoppas jag ni har 15% på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ja för klicka länkar är svårt.

Och grattis till dina super 40%, sluta handla på andra företag då och handla för dom där mega ultra 40% med alla dina kontakter.

Folk idag alltså, herregud.

Dessutom så är ju 40% på ett mobilfodral som kostar några kronor att tillverka inte så konstigt.
På prispressade komponenter är det extremt små marginaler så där får man vara nöjd med några procent här och där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Uppgifterna jag fick idag var att det verkar som om lagret tyvärr skickat till fel kund.
Även om kundtjänst hade gått med på att skicka en ny med expressfrakt till dig, så blir det svårt när vi inte har fler i lager och de är slut hos distributörerna just nu med. Men jag vet att de jobbar på att få tillbaka den så fort som möjligt och jag hoppas på ett positivt besked där inom de närmsta dagarna.

MVH Josefin

Vi börjar närma oss dag 20 efter beställning och kundtjänst har konstaterat är att paketet är borta. Det är positivt.

Permalänk
Medlem

Hur länge kommer ni att sälja Fujitsu Thor edition 23" ips skärmen under det varumärket osv? Det är ju vad jag förstått ert egna "brand" så jag undrar typ kommer man kunna köpa denna 23" ips skärm om ett halvår till exempel? tack josefin. Edit; menar ju förstås inte att fujitsu är ert märke men att ni bundlar "thor edition" med den där lilla loggan på skärmens fot och så vidare.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Jisses vad NI whinar!

Folk är jävla hopplösa med rabatter etc, cdons supportsida här på swec borde vara för det är mening för, inte gnällande om vilken produkt som ska ha rabatt den hit den dit osv. Jäkligt löjligt, skaffa jobb ist folk..

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Jisses vad NI whinar!

Och du är mer vettig? Du gnäller på CDON/Josefin när du har missat 5%-rabatten. Du gnäller sedan på 50-kronors rabatten? Du är för fan inte klok i huvudet. Att gnälla på en butik när de gjort fel är en sak men att gnälla på deras "dåliga" rabatter när de redan ligger lågt innan 5%-rabatten som vi sweclockare får ta del av.

Den enda som whinar i denna tråd är du och utan orsak. Det är du som ska bära hundhuvudet, ingen annan.

Försvinn nu till dina super 40%-rabattskontakter som har 300% påslag istället på produkterna så det ändå blir dyrare än CDON.

Glömt punkt och stor bokstav.
Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Och du är mer vettig? Du gnäller på CDON/Josefin när du har missat 5%-rabatten. Du gnäller sedan på 50-kronors rabatten? Du är för fan inte klok i huvudet att gnälla på en butik när de gjort fel är en sak men att gnälla på deras "dåliga" rabatter när de redan ligger lågt innan 5%-rabatten som vi sweclockare får ta del av.

Den enda som whinar i denna tråd är du och utan orsak. Det är du som ska bära hundhuvudet, ingen annan.

Försvinn nu till dina super 40%-rabattskontakter som har 300% påslag istället på produkterna så det ändå blir dyrare än CDON.

Snyggt!!!!

Permalänk
Medlem

Tänkte ge er lite positiv feedback bland alla klagomål. Brukar beställa lite saker från er då o då och har inget att klaga på.
Jag får mina saker utan problem, allt funkar som det ska och till ett riktigt bra pris dessutom. Ni får två tummar upp från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av docky30:

Snyggt!!!!

Tack tack. Gjort någon nytta då

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Jag måste också ge positiv kritik, men även lite negativ. Det jag främst tycker om CDON är att priserna är i en klass för sig. Leveranstiderna har inte jag haft någon dålig erfarenhet av och alla serviceärenden har gått smärtfritt så jag ser ingen anledning till att hålla sig borta från CDON.

Men era rabatter är ofta vilseledande. Ni har till exempel 10% rabatt på Nexus 7, men den kostar fortfarande lika mycket som hos alla andra. Dessutom har den rabatten funnits sedan Nexus 7 kom (2551 kronor är inte direkt ett vanligt ordinarie pris heller). Konsumentverket pratar om reor (och tar samtidigt upp rabatter som i det här fallet) och menar att de ska finnas under en begränsad tid, annars är det vilseledande. En potentiell kund luras att tro att priset är billigare än hos konkurrenterna.

I Smarta Deals-kategorin har det också förekommit en del konstiga saker. Under en period delades det ut rabattkoder på 100 kronor, men samtidigt höjdes alla priser 50 kronor. Detta nämnde jag på eran Facebooksida men det avfärdades med att "leverantörer ger olika priser vid olika tillfällen". Det gör de förstås, men det är rätt otroligt att alla höjer priset precis när ni delar ut rabattkoder. Dessutom står det att "alla deals har en begränsad volym" vilket låter som att ni köper in hela partier, och då borde leverantörens pris vara konstant.

Detta gör inte mig så mycket när allt går att kolla på prisjakt, men det är mer att man försöker lura kunder, som har sämre koll, jag stör mig på.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av husqvarnaff:

Jag måste också ge positiv kritik, men även lite negativ. Det jag främst tycker om CDON är att priserna är i en klass för sig. Leveranstiderna har inte jag haft någon dålig erfarenhet av och alla serviceärenden har gått smärtfritt så jag ser ingen anledning till att hålla sig borta från CDON.

Men era rabatter är ofta vilseledande. Ni har till exempel 10% rabatt på Nexus 7, men den kostar fortfarande lika mycket som hos alla andra. Dessutom har den rabatten funnits sedan Nexus 7 kom (2551 kronor är inte direkt ett vanligt ordinarie pris heller). Konsumentverket pratar om reor (och tar samtidigt upp rabatter som i det här fallet) och menar att de ska finnas under en begränsad tid, annars är det vilseledande. En potentiell kund luras att tro att priset är billigare än hos konkurrenterna.

[B]I Smarta Deals-kategorin har det också förekommit en del konstiga saker. Under en period delades det ut rabattkoder på 100 kronor, men samtidigt höjdes alla priser 50 kronor. Detta nämnde jag på eran Facebooksida men det avfärdades med att "leverantörer ger olika priser vid olika tillfällen". Det gör de förstås, men det är rätt otroligt att alla höjer priset precis när ni delar ut rabattkoder. Dessutom står det att "alla deals har en begränsad volym" vilket låter som att ni köper in hela partier, och då borde leverantörens pris vara konstant.

Detta gör inte mig så mycket när allt går att kolla på prisjakt, men det är mer att man försöker lura kunder, som har sämre koll, jag stör mig på.

[/B]

Tyvärr verkar detta vara mer kutym än undantag även hos andra näthandlare.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av husqvarnaff:

Men era rabatter är ofta vilseledande. Ni har till exempel 10% rabatt på Nexus 7, men den kostar fortfarande lika mycket som hos alla andra. Dessutom har den rabatten funnits sedan Nexus 7 kom (2551 kronor är inte direkt ett vanligt ordinarie pris heller). Konsumentverket pratar om reor (och tar samtidigt upp rabatter som i det här fallet) och menar att de ska finnas under en begränsad tid, annars är det vilseledande. En potentiell kund luras att tro att priset är billigare än hos konkurrenterna.

Rabatt får man ha hur länge som helst, finns inga regler för det. Har en lokal butik som alltid har 20% på allting och kör med det i sin reklam också. Konsumentverket har inga regler för annat än just REA, rabatter kan de inte annat än rekommendera om.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler