Permalänk
Medlem
Skrivet av DevICes:

Haha, totalt västgötaklimax!

Fick hem Padfonen, pluggade i simkort och satte den på laddning. Naturligtvis drog den igång direkt med en väldigt enkel steg-för-steg installation där jag fick lägga till konto och så.

Lämnade telefonen ett ögonblick för att gå ut i köket. Kommer tillbaka: svart skärm. Telefonen är tvärdöd. Startar inte när jag trycker på startknappen. Inget händer. Noll. Zip. Nada. Total stiltje.

Måndagsexemplar eller något annat tokigt, you tell me. Inte en jättebra start för Asus kan jag säga!

Usch, fy fan! Sådant hatar man, man blir så sur och ledsen på samma gång
Har du fått den att starta eller är den heldöd?
Tagit kontakt med RMA?

Skrivet av el_genius:

Funderar på att skaffa en och anteckna med i skolan. Har du en sån där penna som funkar med kapacativa skärmar? Kan du testa hur bra det går att anteckna för hand? Skulle behöva kunna göra det i Kemi, Matte och Fysik då det är mycket specialtecken, ekvationer etc. som inte går så bra att anteckna med tangentbord.

Skrivet av oouhdawg:

Signar på detta. Vore bra att veta hur den funkar.

Hej,

Riktigt bra förslag och en sak jag mer än gärna hade testat, både för eran men även för min egna skull. Dock äger jag inte en sådan penna så tyvärr är det inget jag kan prova
Men när det gäller specialtecken och beräkningar inom matematik/fysik/kemi så gissar jag på att det måste finnas appar ute på Google Play som är specialdesignade för detta. Ni är nog inte de enda i världen som behöver något sådant

Tyvärr att jag inte äger en sådan penna som sagt, men bra förslag att prova på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Funderar på att skaffa en och anteckna med i skolan. Har du en sån där penna som funkar med kapacativa skärmar? Kan du testa hur bra det går att anteckna för hand? Skulle behöva kunna göra det i Kemi, Matte och Fysik då det är mycket specialtecken, ekvationer etc. som inte går så bra att anteckna med tangentbord.

Tror inte padfonen har några specialla tekniker i touchen. Så det är nog liknande som på vilken platta som helst som inte tydligt märks som tex samsungs note.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Usch, fy fan! Sådant hatar man, man blir så sur och ledsen på samma gång
Har du fått den att starta eller är den heldöd?
Tagit kontakt med RMA?

Känner att jag måste uppdatera här: jag gick in på ASUS hemsida och fick tipset att först ansluta telefonen till laddaren i minst 20 minuter och sedan "boota om" telefonen genom att hålla ner powerknappen och volym ner samtidigt i 20 sekunder. Jag var skeptisk, men- det funkade. ASUS kvitterar i slutet på första!

Tror telefonen hängde sig när jag uppdaterade till senaste versionen av mjukvaran. Men, med ett par snabba knapptryck så kunde jag starta telefonen som vanligt och nu har den funkat hur bra som helst när jag använt den! Otroligt smidigt att växla mellan telefon och padda. Känns som en ganska "ren" installation också, det känns som att allt flyter på utan en massa speciallösningar. ASUS har tänkt till där.

Senare i veckan blir det lite ut och åka, ska testa Netflix och så "on the move", så det blir spännande. Härligt att vara igång!

Visa signatur

i7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Strix Z270E Gaming | 2x8 GB Corsair Vengeance LPX | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce RTX 2070 8GB Advanced Edition | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevICes:

Känner att jag måste uppdatera här: jag gick in på ASUS hemsida och fick tipset att först ansluta telefonen till laddaren i minst 20 minuter och sedan "boota om" telefonen genom att hålla ner powerknappen och volym ner samtidigt i 20 sekunder. Jag var skeptisk, men- det funkade. ASUS kvitterar i slutet på första!

Tror telefonen hängde sig när jag uppdaterade till senaste versionen av mjukvaran. Men, med ett par snabba knapptryck så kunde jag starta telefonen som vanligt och nu har den funkat hur bra som helst när jag använt den! Otroligt smidigt att växla mellan telefon och padda. Känns som en ganska "ren" installation också, det känns som att allt flyter på utan en massa speciallösningar. ASUS har tänkt till där.

Senare i veckan blir det lite ut och åka, ska testa Netflix och så "on the move", så det blir spännande. Härligt att vara igång!

Gu vad skönt! Gött det löste sig och visade sig bara vara något litet

Bra du delar med dig av lösningen till fler, så någon kan använda samma lösning ifall samma sak skulle hända

Håller med! Visst finns det en del förinstallerade appar jag aldrig lär använda men en del av de är användbara, och telefonen flyter på finfint. Undrar då hur de blir om man rootar och kör ett custom ROM

Sitter på bussen nu, bara för de ska jag prova Netflix över 4G nu! (Padfone2 har ju 4G!) Återkomme med resultat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej kära följare!

Tänkte meddela att jag slängt upp ett sista blogginlägg som handlar om kameran i telefonen, positiva och negativa saker.
Kika gärna och fråga om ni har frågor!

http://www.padfone2.iaredesign.se/padfone-2/padfone-2-kamera-...

MVH
Nikkop

Skrivet av Cav.:

Är det bara jag som har problemet att googles röstinspelning helt plötsligt börjar när kontakten rör på sig då man lyssnar på musik via hörlur eller kabel kopplad via telefon till förstärkare?

Har nu lyssnat på musik en del med hörlurar och inte upplevt det problemet! Vad mystiskt, lyckats lösa det?

Skrivet av oouhdawg:

Har du märkt att hörlurar sitter relativt löst och gärna dras ut när man har den i fickan?
Det var något jag märkte iaf, samt lite damm i kameran har jag fått.

Nu kan jag meddela, efter att ha lyssnat en del med hörlurar, att det sitter inte löst alls! Sitter faktiskt riktigt bra, du kanske hade lite otur eller något? :/
Angående damm i kameran har jag också fått en del och det ganska snabbt. Synd man inte kan rensa det själv :/

Skrivet av MrAdde:
Skrivet av oouhdawg:
Skrivet av DevICes:

Kära övriga Padfone 2 ägare! Jag har nu gjort ett blogginlägg angående kameran där jag även beskrivit två problem, men tänkte även passa på att fråga om ni har det problemet.
Problem #1: När ni videoinspelar med kameran, hänger sig eran telefon? Min har gjort det ett par gånger. Har senaste mjukvaran som skulle förbättra kameran men det fortsätter :/
Problem #2: Jag får, i bra belysning, bara ut 24 FPS när jag spelar in i 1080p. Om jag spelar in i dålig belysning får jag 30 FPS. Väldigt märkligt! Kolla gärna in mitt blogginlägg där jag lagt upp exempel på problemet:

Här är inlägget:
http://www.padfone2.iaredesign.se/padfone-2/padfone-2-kamera-...

Tack!

MVH
Nikkop

Permalänk
Avstängd

Efter 2 veckor på lagning kunde inte ifon fixa reservdel till mig och kan därför inte laga den. Faaaaaaaaaaaaaaan jag orkar inte!!! Någon som vet hur reparationer med asus hanteras? Går inte på garantin. Tar det lång tid?

Permalänk
Medlem

du låter fet as hell ;D
du som gjorde beatet? sjukbra, gillas ^^

du har inte ett extra som jag kan få ^^ ifall jag nu börjar göra filmer osv

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för sent svar!

Vill även passa på att säga att Asus lät mig behålla Padfone 2 som jag var testpilot för! Hur grymt och skoj som helst!
Det betyder med andra ord jag kan fortsätta ha öppen denna tråd och svara på frågor och funderingar kring produkten om någon undrar!

Skrivet av oouhdawg:

Efter 2 veckor på lagning kunde inte ifon fixa reservdel till mig och kan därför inte laga den. Faaaaaaaaaaaaaaan jag orkar inte!!! Någon som vet hur reparationer med asus hanteras? Går inte på garantin. Tar det lång tid?

Usch, fyfan vad tråkigt!
Jag hade nyligen ett garantiärende hos Asus med en laptop och det gick hur bra som helst! Tog bara typ en vecka sen hade jag tillbaka den igen, allt gick smidigt.
Såg du har lagt ut lite olika annonser i marknaden, lyckats fixa ihop något till din Padfone?

Skrivet av Gulbanan:

du låter fet as hell ;D
du som gjorde beatet? sjukbra, gillas ^^

du har inte ett extra som jag kan få ^^ ifall jag nu börjar göra filmer osv

Låter jag fet? Haha xD Hmm, tjock är jag inte om det var det du syftade på
Musiken är gjord av en bekant till mig och jag får nog inte dela ut dem hej vilt hur som helst.
Om du vill kan jag fråga honom dock?

MVH
Nikkop