Headset från Corsair, Qpad, Steelseries och Logitech

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cawer:

Siberia v2 fet bas - Nej.
Dåligt ljud i G35 - Nej.

Precis! Dålig Mjukvara till G35, laddade de ens ner senaste mjukvaran? Funkar ju hur bra som helst. Den man får med är från 1800 fläck-isär så den är verkligen under all kritik.
Dåligt ljud i G35????? Hur bar ni er åt då?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av petterg:

Vet att Logitechs nyare programvara har(/hade) problem med drivrutiner. Logitech gaming center hade, när jag testade det, horribel ljudkvalité medan den äldre mjukvaran fungerade utmärkt.

Skulle ni kunna testa om G35'orna med en äldre version? de går att hitta på:
ftp://ftp.logitech.com/pub/techsupport/headsets/

Läste en forumtråd lite snabbt och g35_101178_x64 verkar fungera bra.

Kan nog ligga något i det du säger, jag har själv inte senaste versionen av mjukvaran och hos mig låter det bra.

Permalänk
Medlem

2007 köpte jag mina Sennheiser HD650 för cirka 2300 kronor. Lacken har delvis flagnat, den ena öronkåpans nät har en buckla, och huvudkudden är numer platt. Hörlurarna har varit med på otaliga LAN. De har tappats, stötts och böjts. De har fått utstå skadliga ljudvolymer. Men de fungerar fortfarande. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag samtidigt hört mina vänner säga, "Ööh, mitt headset är helt buggat!".

Köp ordentliga hörlurar och en liten skrivbordsmikrofon för en hundralapp i stället. Se det som en investering. Ni får ordentligt ljud och hörlurar som håller länge, förutsatt att ni inte tillhör skaran människor med aggressionsproblem. Jag är rätt säker på att mina vänner spenderat mer pengar på sina headsets än vad jag gjort på mina hörlurar, totalt sett.

Allmänt okej märken: AKG, Audio-Technica, Beyerdynamic, Denon, Grado, Sennheiser, Shure, och så vidare. Det finns fler än så.

Det går för övrigt att få markant bättre ljud även i lägre prisklasser. SONY MDR-V6, en omtyckt nybörjarmodell, fullständigt bajsar på Siberia V2. Jag har lyssnat på båda. De är listade för $67.99 respektive $89.99 på Amazon.com. En annan lite dyrare nybörjarmodell som många verkar gilla är Audio-Technica ATH-M50.

Gemene man bör tänka efter och söka runt lite innan han ger upp och glider förbi Elgiganten. Ge inte efter för flashig marknadsföring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Precis! Dålig Mjukvara till G35, laddade de ens ner senaste mjukvaran? Funkar ju hur bra som helst. Den man får med är från 1800 fläck-isär så den är verkligen under all kritik.
Dåligt ljud i G35????? Hur bar ni er åt då?

Det kanske kan vara så att din begränsade erfarenhet bara sträcker sig till ännu sämre lurar? Du kanske har en udda "ljudsmak"? Fel på öronen? Jag kan komma på många tänkbara faktorer.

Permalänk
Medlem

Trevligt med lite professionellt recenserat ljud igen. Funderat lite på ett nytt headset/hörlurar, kanske blir ett qpad då. Nästa gång tycker jag ni ska titta på lurar utan mikrofon där man helt enkelt får köpa en lös mic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlazor:

Köp ordentliga hörlurar och en liten skrivbordsmikrofon för en hundralapp i stället. Se det som en investering. Ni får ordentligt ljud och hörlurar som håller länge, förutsatt att ni inte tillhör skaran människor med aggressionsproblem. Jag är rätt säker på att mina vänner spenderat mer pengar på sina headsets än vad jag gjort på mina hörlurar, totalt sett.

Bättre med MODMIC än skrivbordsmick!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Alltså har ni glömt slå till 7.1 knappen på G35? Nog de bästa ljudet någonsin i ett par gaming hörlurar

sitter själv på ett par G35 och jag skulle vilja påstå att ljudet blir sämre när man ändrar till 7.1 läge. Det låter som om man sitter i en burk!

Permalänk

Jag har själv ett par G35 och kan intyga att ljudet inte är någon höjdare. Men att basen skulle vara överdriven vet jag inte om jag tycker. Jag lyssnar på hårdrock och vill inte alls ha alldeles för mycket bas, men det är enligt mig inte där lurarna brister mest.

Hade jag valt igen hade jag betalt några hundra mer för Sennheiser PC360 istället. Men julklapp är julklapp

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem

Vad trevligt med sådana här tester!

Köpte ett par vengeance 1500 på impuls för ett år sedan och har varit mer nöjd än vad jag trodde att jag skulle bli efter att alltid ha dedikerat ljudkort tidigare.

C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lossah:

Hörlurar med extern mick -> headset, ALLA gånger. Headset är till yngre tonåringar imo. Sånt jävla överpris.

Du har inte spelat så mycket med nån med extern mick märker jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Haha jävlar vilken käft-smäll man fick, här sitter man och tycker att G35 är ett par bra lurar, ska sluta rekommendera de efter detta helt klart!

Så du menar bara för att någon skriver en review och skriver dåligt om G35 kommer du dissa dina egna erfarenheter om G35 och sluta rekommendera dem? Tycker denna review är dålig, Corsairs negativa del är "för tunga" men han nämner inte att G35 är tunga när de t.o.m väger mer? G35s ljud utan mjukvara är långt ifrån lika dåligt som han får det att låta som. Har använt G35 skit länge och är fortfarande nöjd.

Inte nämner han heller hur mycket skit Corsair fått p.g.a dålig design, hur många som helst har skickat tillbaka de p.g.a att de gått sönder.

Riktigt besviken på skribenten.

Permalänk
Medlem

"Förbannade" Det känns inte som ett bra adjektiv i någon recension. Högre nivå på språket tack!

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Recensionen stämmer ganska bra med mina erfarenheter, det enda headsetet jag inte lyssnat på en vengence 2000 men resten e verkligen "spot on". Både USB och 3.5mm-versionen av siberia stämmer in på slutsatsen med skillnaden att 3.5mm-versionen e 2-300kr billigare.

Permalänk

Missvisande

Jag har både G35 och Corsairs lurar. Corsair var ett gryymt uppsving i både ljud och komfort. Hållbara har dom också varit. Visserligen så har jag dom bara på huvudet och sitter sällan på dom, men kvalitén verkar inte vara ngt problem. Kan ha dom bra mycket längre än G35 utan att känna mig varken klibbig eller öm. Testet känns inte helt rättvist. Det bör dock tilläggas att jag ej testat de två övriga lurarna, så dessa uttalar jag mig inte om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 5TEKEN:

Förstår inte riktigt hypen med usb drivna 5.1/7.1 lurar. Dagens moderkort har långt mycket bättre ljud kretsar än dom i ett par hörlurar som man köper för 1000-lappen, samt att man slipper problem med jordbrumm eller dåliga drivrutiner. Om man lyssnar mycket på musik så tycker jag att man ska köpa ett par vanliga hörlurar från akg, sennheiser eller någon annan kända hörlurs tillverkare, ingen 1337/gaming lur.

Btw (i dagsläget) om man ska ha 5.1 ljud så måste det finnas mer än 2 element för att man ska kunna positionera vart ljudet kommer ifrån, mjukvarulösningar är inte jämförbart med den riktiga varan.

Tyvärr har du fel, oftast suger det inbyggda ljudkortet även idag

Polarna har köpt olika hörlurar med relativt nya moderkort och har blivit skitdåligt ljud över mic, ja även sennheiser för över 1000 kr, även när han köpt nytt ljudkort hör jag om han spelar hög musik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Uppskattar det rättframma tonläget i slutsatserna, ingen onödigt smicker där inte om det inte är förtjänat. Bravo swec!

Citat:

har personligen ett stort problem med den förbannade kontrolldosan

är ett exempel på mustigt språk och ärlighet i slutsatserna som uppskattas!

Permalänk
Avstängd

Sweclockers, recensera lite BRA lurar istället för dessa lurar för kids?

Sennheiser, AKG, Audio Technica mfl

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Blev rätt så sugen på ett par QPAD QH-85/90 när jag läste detta test, men mikrofontestet skrämde mig lite hehe. Sitter idag med ett par G930 och är rätt så nöjd med dom, men komforten är bedrövlig.

Ni som har dessa lurar, är mikrofonen så hemsk?

Hade tidigare ett sibera v1 sen hade jag berättat till polarna att jag beställt nytt altså QH-90it sen när jag kom in på skype sen sa dom bara, Jävlar.. har du hämtat nya headsetet nu? Man hörde knappt att du va i skype..

Så nej enligt min erfarenhet så äre inget fel på micken

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Skulle vara kul att se en jämförelse med AKG GHS1 då jag själv har sådana och tycker ljudet håller förväntat klass.
Största problemet jag har är att micen inte går att justera, men den tar med hela frekvensregistret då det hörs när jag andas om lurarna halkat lite snett.

Överlag, bra recension med önskemål om uppföljare !

Gud ja, köpte dem i hopp om att de skulle vara bra (förväntar mig inget annat från AKG), värsta skiten ever. Bara bas.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Inaktiv

Jag har ett g35 och jag kör med drivers som man får med, alltså de som finns på skivan. Måste säga att de är riktigt bra, ljudet blir perfekt. Jag har testat lite senare programvaror och jag har gång på gång bytt tillbaks då ljudet blir markant sämre och riktigt platt.

Skulle gärna se er testa med äldre drivers som vissa här över påpekar och återkomma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon182011:

Jag har ett g35 och jag kör med drivers som man får med, alltså de som finns på skivan. Måste säga att de är riktigt bra, ljudet blir perfekt. Jag har testat lite senare programvaror och jag har gång på gång bytt tillbaks då ljudet blir markant sämre och riktigt platt.

Skulle gärna se er testa med äldre drivers som vissa här över påpekar och återkomma.

Gjort är gjort, ingen idé att göra i princip samma test bara för att du inte var nöjd med de använda drivrutinerna.

Det jag och många andra vill se är test på bl.a Sennheisers dyrare lurar. T.ex PC 360/350.

Annars bra gjort redaktionen, alltid trevligt med nya test.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellowiener:

Du har inte spelat så mycket med nån med extern mick märker jag!

Och du har bara spelat med folk med värdelösa externa mickar? :-0

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Gud ja, köpte dem i hopp om att de skulle vara bra (förväntar mig inget annat från AKG), värsta skiten ever. Bara bas.

Låter som om du har sämre erfarenheter än mig, provat separat dac/hörlursförstärkare ?
Ljudet blev märkbart luftigare av det, men kan hålla med om att de är tunga i ljudet (fast inte så pass att det tar över).

Menade att de motsvarade mina förväntningar på en lur för 600:-

Skrivet av lossah:

Och du har bara spelat med folk med värdelösa externa mickar? :-0

JAG har spelat/pratat med folk som inte kan sitta på relativt lika avstånd från en extern mick, ibland hörs de svagt i bakgrunden och nästa stund hänger de över tangentbordet och dregglar i mikrofonen. Det är anledningen till att jag köpte headset i slutändan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trevlig recension men för egen del vill det till bra mycket mer än dessa lurar för att jag ska släppa greppet om mina kära Sennheiser PC360 som mina öron faktiskt friade till vid första lyssningen och nu lever de lyckliga fram "tills dess döden skiljer oss åt".

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Jag har Corsair V2000 och för mig "laggar" inte volymkontrollen alls, utan den höjer/sänker samtidigt som jag rör vid den, men det är klart, jag kanske inte är audiofil och därmed inte märker av en millisekunds fördröjning

edit: Jag är nöjd, och det är viktigast för mig
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem

Som ett slag i ansiktet på dem som använder Logitech's G35

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

det enda alla gör i den här tråden är att försvara sina köp och försöker säga att siberia v2 och logitech g35 är jättebra och bästa ljudet någonsin. Acceptera bara att ni inte har köpt det bästa istället för att klaga på testet.

Visa signatur

Dator: chassi: Fractal Design define r3 CPU: i5 760 @2.8ghz GPU: XFX 6950 2gbNätagg: Corsair cx500 Ram: Corsair 4gb 1600mhz Tillbehör: Skärm: Samsung s24a850dw Mus: Steelseries Rival Tangentbord: CM Storm Quickfire Rapid Red Musmatta: Steelseries qck+ Högtalare: JBL SpyroHörlurar: Sony MDR-XB700 Mic: Logitech desktop microphone

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wrathborn771:

Gjort är gjort, ingen idé att göra i princip samma test bara för att du inte var nöjd med de använda drivrutinerna.

Det jag och många andra vill se är test på bl.a Sennheisers dyrare lurar. T.ex PC 360/350.

Annars bra gjort redaktionen, alltid trevligt med nya test.

Mjo men samtidigt ska man inte kritisera för mycket när det finns bättre alternativ att tillgå. Men ja jag förstår din poäng. Pc360 hade varit något ja, är själv inne på dem då g35 skaver som fan på mitt huvud efter 3 års användande. Verkligen sjukt obekväma lurar. Är dock lite osäker då jag inte har ett externt ljudkort.

Permalänk

Fan va gla jag är för mina fina Creative Fatality kanske inte de bästa men ak så bekväma

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Vill lägga in ett tips för dig som har sett den här recensionen och vill göra dig av med dina Siberias eller liknande:

Köp ett par CAL! för 550 och köp till antingen en zalmanmikrofon för 40 alternativt en modmick för ca 300 så har du ett toppenheadset.

CAL! är enormt sköna, lättdrivna, förlåtande mot källa, bland de lättaste heltäckande, underbart ljud för priset och om moddad även lite mer portabel med 360-snurrbara kåpor.

Tror inte jag använt mitt headset sen jag köpte dem då det är som natt och dag.