Bästa PvP klasserna?

Permalänk
Medlem

Bästa PvP klasserna?

Spelade PvP för första gången igår, roligt, men jag började undra vilka klasser som egentligen är att föredra i pvp? Spelade Elementalist, kändes helt ok, lite dålig burst, men kanon AoE.

Var under detta pass som jag insåg att man kanske måste spela 2 olika toon, 1 för "story" och en för pvp.

Vad tycker ni?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Inser att jag inte hjälper dig välja.. men samtliga klasser är 'viable' i PvP. Självklart fungerar inte alla kombinationer, men det finns massor av builds till alla klasser som är effektiva.

Har själv mest erfarenhet som guardian och engineer. Roterar ett par, tre stycken builds till de klasserna. Kan länka och förklara vid intresse.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Inser att jag inte hjälper dig välja.. men samtliga klasser är 'viable' i PvP. Självklart fungerar inte alla kombinationer, men det finns massor av builds till alla klasser som är effektiva.

Har själv mest erfarenhet som guardian och engineer. Roterar ett par, tre stycken builds till de klasserna. Kan länka och förklara vid intresse.

Gjorde en Thief igår som jag hade väldigt roligt med. Kändes som min paj... Märkligt hur inrutad jag är! Wow- Rogue, Rift - Rogue, AoC - Assassin, GW2 - Thief?. Well, ger denna en chans och ser om det benar ut sig.

Vad är Guardians "storhet" i pvp?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Vad för pvp vill du spela? WvW? I WvW så ska du vara range dps, typ elementalist är bra då den har fin aoe med stav.
Jag har både en warrior och ele och när jag körde warrior i wvw så stod jag ändå bara med min long bow och använde typ aldrig mina yxor men warrior är awesome i... kommer inte ihåg var det heter. länge sen men i battleground saken, 10vs10 eller vad det var. där har warrior en jävla burst och ele suger.. tyckerj jag iallafal

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Gjorde en Thief igår som jag hade väldigt roligt med. Kändes som min paj... Märkligt hur inrutad jag är! Wow- Rogue, Rift - Rogue, AoC - Assassin, GW2 - Thief?. Well, ger denna en chans och ser om det benar ut sig.

Vad är Guardians "storhet" i pvp?

Tänk dig guardian som en blanding av Guardian och Dark Templar från age of conan.. Och tillsätt lite Bearshaman

Har själv en 80 Thief/GUard/Ele och Warrior som jag spelar lite då och då.. Alla kan köra DPS... Ele och Guard har + på support sidan, medan Warrior och Thief glänser mer på offensiven...

Spelade själv assassin som main i AoC, slutade dock efter rewampen när det blev 1shot fest..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Vad för pvp vill du spela? WvW? I WvW så ska du vara range dps, typ elementalist är bra då den har fin aoe med stav.
Jag har både en warrior och ele och när jag körde warrior i wvw så stod jag ändå bara med min long bow och använde typ aldrig mina yxor men warrior är awesome i... kommer inte ihåg var det heter. länge sen men i battleground saken, 10vs10 eller vad det var. där har warrior en jävla burst och ele suger.. tyckerj jag iallafal

D/D ele har nästan samma burst, men även mer att ge efter bursten än Warrior

Testa kör GS warrior, men inte som alla nabbs gör.. Skit I 100Blades och satsa på Bladetrail och Whirlwind attack istället ... Det är kanon I wvw.. Har inte ens ranged på min warrior i wvw.. Har alltid hatat ranged... Traitsen jag använder är 2 olika.. 20/20/15/0/15 eller 0/20/0/30/20.. andra settet har jag Shout heal och soldier runes.. Det är mer för Gvg

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

D/D ele har nästan samma burst, men även mer att ge efter bursten än Warrior

Testa kör GS warrior, men inte som alla nabbs gör.. Skit I 100Blades och satsa på Bladetrail och Whirlwind attack istället ... Det är kanon I wvw.. Har inte ens ranged på min warrior i wvw.. Har alltid hatat ranged... Traitsen jag använder är 2 olika.. 20/20/15/0/15 eller 0/20/0/30/20.. andra settet har jag Shout heal och soldier runes.. Det är mer för Gvg

Har slutat spelat gw2 för typ 4 månader sedan :/ Längtade efter spelet i 1 år och 3 månader. var med i varenda stresstest och beta helg, spelade i typ 2 månader sen la jag av

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Har slutat spelat gw2 för typ 4 månader sedan :/ Längtade efter spelet i 1 år och 3 månader. var med i varenda stresstest och beta helg, spelade i typ 2 månader sen la jag av

Trist.. tröttnade snabbt jag med... Men kör WvW lite ibland bara.. Endast föra tt det inte finns nått bättre att spela..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

D/D ele har nästan samma burst, men även mer att ge efter bursten än Warrior
Traitsen jag använder är 2 olika.. 20/20/15/0/15 eller 0/20/0/30/20.. andra settet har jag Shout heal och soldier runes.. Det är mer för Gvg

Försökte med Google translate - swedish, men kammade noll. Kan du förklara detta så att en nybörjare kan haka på?

Skrivet av KlyfftPotatis:

Har slutat spelat gw2 för typ 4 månader sedan :/ Längtade efter spelet i 1 år och 3 månader. var med i varenda stresstest och beta helg, spelade i typ 2 månader sen la jag av

Tror att spelen nu för tiden börjar peppa spelarna lite för långt i förväg, som du beskriver´. Största fördelen är ju att man kan komma tillbaka när helst man önskar då det inte är någon kostnad

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Skulle säg att alla är bra men jag har nästan bara kört hammer/mace-warrior som passar min spelstil alldeles utmärkt. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Gjorde en Thief igår som jag hade väldigt roligt med. Kändes som min paj... Märkligt hur inrutad jag är! Wow- Rogue, Rift - Rogue, AoC - Assassin, GW2 - Thief?. Well, ger denna en chans och ser om det benar ut sig.

Vad är Guardians "storhet" i pvp?

Beror lite på hur du spelar guard. Man kan göra riktigt bra ifrån sig som support eller bunker men även ösa ut en hel del skada. Guards kan stacka massor av retaliation också vilket är fint i WvW.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Theif är nummer 1 i pvp nu, väldigt op. Har 3 st lev 80 warrior/ranger/guardian, alla har ungefär 50/50 chans mot andra klasser, utom theif som spöar skiten ur dom hur lätt som hellst. Har sett theifs ta död på 3-4 st samtidigt. Har en låg level theif själv oxå, dom är väldigt lätt att spela.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

theif är grym, messmer är grym, Dagger+Dagger tank Elementalist är grym

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Theif är nummer 1 i pvp nu, väldigt op. Har 3 st lev 80 warrior/ranger/guardian, alla har ungefär 50/50 chans mot andra klasser, utom theif som spöar skiten ur dom hur lätt som hellst. Har sett theifs ta död på 3-4 st samtidigt. Har en låg level theif själv oxå, dom är väldigt lätt att spela.

Den givna frågan blir: HUR?! är det Dagger/Dagger eller vilken combo? Vad är det för skills som är så fantastiska? All in på Vitality eller?

När jag spelar pvp levlas jag upp till 80 och får Pistol + Båge som vapen, som jag INTE verkar kunna byta ut?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

I PvP, dvs det som är i lobbyn Heart of the Mist, finns det vendors som har gratis amulett, vapen, sigil och runes för armor. Det finns även en bank, pvp lockers, gömd lite vid sidan av där man kommer in. Det är ett bra ställe att för-titta olika armor/vapen, man kan högerklicka och ta preview även om man inte har dem än. Traits är gratis att byta, allt man gör är att refunda points under karaktärssidan där de finns. Ändringarna man gör Mist påverkar inte normalt spel utanför PvP. Vill man uppgradera vapen och armor måste man använda mystic forge i Mist alt. få det som rewards när man levlar ranks eller gör turneringar. Dock är det bara utseendet som ändras, stats påverkas bara av framförallt amuletten, sen runes, sigils och dina traits.

I sPvP tycker jag det är det extrema som funkar bäst, antingen full bunker eller full dps, i thiefs fall full dps. Thief är en enkel klass att bli bra med, vilket märks på hur många som tar livet av sig själva genom retaliation eller confusion. Det är typ som att ligga på NPC AI nivå.

I WvW beror det mer på spelstil. Som ensamspelare är d/d elemental, thief och mesmer OP, i den ordningen. Med de två första kan man oftast springa iväg utan att förlora om det blir för svårt. I zerg är det bara AoE som gäller ur egoistisk synvinkel, för att få så mycket badges som möjligt. Även om jag ger bra gruppsupport på min guardian, så syns det snabbt i bagen att han inte är lika effektiv som något som står på 900-1200 range och bara spammar AoE.

Glömde amuletten
Permalänk
Medlem

Thief är "bäst" mot spelare som inte har en aning hur man spelar mot dom.. GC Backstab thief gör bra skada, men inte det svåraste att döda heklker

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Thief är långt ifrån "bäst". Det är en helt förstörd klass där man tvingas till att stealtha runt som en lite fegis och backstabba folk. Då kan du 'shotta' folk relativt lätt men du dör hur lätt som helst - som det ska vara om man speccar sånt. Sen kan du också köra pistol/dagger och springa runt, vara odödlig och stealtha när som. Har sett videor när thieves soloar kanske 2-3 pers. Then again, det är väl mer eller mindre dessa två builds som är dugliga. Svärd skillsen är dåliga och dom har nerfats ner i botten så det vapnet kan man räkna bort från PvP.

Har kört thief sen betan och jag har mer eller mindre lagt ner med spelet eftersom dom verkar inte veta hur dom ska balansera thieves, för just nu är det "cheese or die".

Edit: Och för att vara mer på topic så skulle jag säga: Guardians med Greatsword, Warriors med Greatsword samt Elementalist med Dagger/Dagger.

Permalänk

Finns ingen class som är "bäst" det beror på spelaren.

Permalänk
Medlem

Finns riktigt starka specs till dom flesta klasserna. Just nu känns det som om Rangers, Thiefs och Warriors behöver lite kärlek.