Battlefield 4 visas den 26 mars

Permalänk
Medlem

Det som talar för spelet är att Dice nu redan har en motor dem jobbat med, dvs nu kan dem koncentrera sig mer på spelet och mindre på tekniken. (Antar dem håller sig till frostbite 2)

Det som talar emot spelet är EA och deras policy att sabba allt dem rör. Hjälper ju knappast inte heller att deras ekonomiska sitiuation är rätt kass. Bara det att vi ens snackar om BF4 så här tidigt efter BF3 är inget vidare bra tecken, luktar desperat snabb cashin lång väg.

Vi får se hur det blir, men jag lätt säga att jag inte har några höga förväntningar om spelet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Det som talar för spelet är att Dice nu redan har en motor dem jobbat med, dvs nu kan dem koncentrera sig mer på spelet och mindre på tekniken. (Antar dem håller sig till frostbite 2)

Det som talar emot spelet är EA och deras policy att sabba allt dem rör. Hjälper ju knappast inte heller att deras ekonomiska sitiuation är rätt kass. Bara det att vi ens snackar om BF4 så här tidigt efter BF3 är inget vidare bra tecken, luktar desperat snabb cashin lång väg.

Vi får se hur det blir, men jag lätt säga att jag inte har några höga förväntningar om spelet.

BF3 har varit ute i runt två år när spelet troligen lanseras. Det är ändå ganska lång tid i spelvärlden.

Permalänk
Medlem

Ryktas om att de med bf4 ska återinföra "commanderfunktionen" och lite annat smått o gott! Lär blir mer som 2an men bättre grafik ock känsla!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Med tanke på den korta tiden i mellan BF3 och BF4 kommer nog grafiken inte skilja märkbart..

Något OT: Jag som trodde de skulle satsa på Mirrors Edge 2 nu..

Permalänk
Medlem

Det är synd att de aldrig fixade buggarna i BF3 och verkligen gjorde klart det då det är ett fruktansvärt trevligt spel.
Jag tycker att det känns som att 4:an kommer väldigt tätt inpå, kör fortfarande bara original-banorna trots att jag har premium :).

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Ska väl bli kul att se vad bf4 har att erbjuda:D
Tycker bara att det skulle vara kul om man tex fick flyga jas gripen eller använda lite mer europeiskt vapen arsenal ink fordon.
Allt behöver inte vara Usa och Ryssland!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Det är synd att de aldrig fixade buggarna i BF3 och verkligen gjorde klart det då det är ett fruktansvärt trevligt spel.
Jag tycker att det känns som att 4:an kommer väldigt tätt inpå, kör fortfarande bara original-banorna trots att jag har premium :).

vilka buggar? jag tycker alla har fixat sig för mig och jag har den på 3 olika setuper..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Jag gillade verkligen BF3. Men två saker vill jag ha ändrade. Sparka den som skapade maps i bf3. Det fanns stora banor men alla flaggor var så centrerade så att det mesta utrymmet var totalt dött då ingen anledning fanns att vara där. BC2 hade mycket bättre banor. Sen VOIP. Det blir inte mycket teamwork utan VOIP.

BC's 2banor kunde de ta tillbaka, 80% av mapsen var mycket bra designade där till skillnad ifrån BF3.

Mapsens design faktiskt den anledning varför jag slutade spela spelet.

Permalänk
Inaktiv

BF3 med förra CEO / VD... gör om, gör rätt -> BF4 med ny VD!

Permalänk
Medlem

kom med något nytt.... fan bf4 ser ut om ett dlc till bf3

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Hmm...

Skrivet av accerhawk92:

Helt rätt, det går inte så himla fort som det gör annars i kallingar. En soldat kan till och med ha upp till 40kg utrustning allt som allt. Med 40kg så är det även lätt att man tappar balansen lite lätt när man ska försöka resa sig fort.

Förstår ditt resonemang, men om man ska börja jämföra hur saker är i verkligheten så är tyngden på utrustningen det minsta "felet" i spelet.
Helt riktigt att soldater kan ha utrustning på upp till 40 kg, men det har dom inte när dom anfaller ett mål. då lämnas den tyngre utrustningen vid en bas. alt i ett support fordon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utgardaloki:

Ah men nu får du väl ge dig.

"inser fördelarna/(andras) korkade resonemang/ni vill ha allt gratis, ni är snåla".
Förbannat korkade ordval måste jag säga. Inte minst för att mycket av det du sade är ren rapparkalja.

Precis som många andra så gillar jag inte heller premiumpaketet eftersom det rent spelmässigt delar upp spelarna mellan dem som har det och dem som inte. Extra vapen, extra utrustning, extra ditten och datten. Jag vet inte om jag är korkad men jag är ju en av dem som tycker man skall spela för att låsa upp grejer och samtidigt inte ge andra spelmässiga fördelar bara för att de valt att köpa en "finare" utgåva. Extramaterial och sånt, visst. Men spelmässigt? Vad fan är det frågan om? Den gamla goda tiden då man fick kämpa arslet av sig i BF2 för att låsa upp en enda grej var tider det. Då kändes det som man verkligen hade åstadkommit något och det var i mångt och mycket just upplåsningarna som gjorde BF2 så jäkla kul för mig. Men mycket av det byggde ju på att det just var lika för alla.

Nu i BF3 så fullkomligen spottar man ju fram nya uppgraderingar till gubben och vill man inte vänta den halvtimme det tar att låsa upp nästa grej så kan man ju alltid plocka fram plånboken och köpa skiten direkt genom Origin i stället. Och vill man att gubben skall få ännu en liten skjuts eller fördel så kan man köpa premium. Nä men va kul! Verkligen. Jävla idioti, men visst, det är så det är nu men det gör ju inte saken roligare. Det börjar bli som med idrotten. Pengarna förstör snarare än att förbättra. Tycker jag alltså.

Men det är klart att du kanske tycker något annat och det får du väl göra om du vill.

Nu tycker jag väl inte att du ska ta ton när du inte ens förstår vad det handlar om så knip gärna trut och ta reda på vad som gäller innan du yttrar dig.

Jag låser inte upp ett dugg trots att det finns tillgängligt, jag spelar mig upp i rank och låser upp genom att kämpa.
Där har du svar.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Är ju inte så stor skillnad mellan BC, BC2 och BF3 så det är väl klart att BF4 kommer vara likt föregångaren. DICE har kanske inte sagt det officiellt men BF3 har verkligen utnyttjats intensivt vad gäller testning av banor, spellägen, vapen med mera. Allting sedan BC1 har varit en förberedelse för att kunna konkurrera ut COD. De fick koll på hur konsolspel ska göras med BC1 och 2, och hur crossplatform ska göras med BF3 och ev. 4. Jag vet inte om ni tänkte på det då men BF3 var ett rejält kliv upp rent storleksmässigt, kommerisellt och reklammässigt från föregående spel. Det var det första BF spelet som började utmana COD vad gäller marknadsandelar. Man viskade lite om det i BC2 men det var inte förrns BF3 som Battlefield slog igenom på riktigt. Nu menar jag alltså på världsmarknaden, de stora målgrupperna, över de stora plattformarna (PC, XB, PS). Om man kollar på säljstatistik leder ju dock forfarande COD stort, eller de gjorde det 2011 http://www.vgchartz.com/yearly/2011/Global/ som den är listan visar, med mer än dubbelt så många sålda kopior.

Läget som DICE är i nu är att de har en otrolig mängd samlad erfarenhet, kompetens och data för att kunna göra ett ordentligt bra och stort crossplatform-spel och kanske ha en chans att peta ner COD från tronen. Självklart vill de inte förändra för mycket, de gör precis det som behövs för att sälja så mycket som möjligt. Om det är på gott eller ont för du som användare bedöma. Men de som förväntar sig innovation eller nytänk kommer nog att få vänta ett tag.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Jag har jämt förväntningar på spel!
Senaste var ju Blops 2 som helt halkade ner och dog.
Kommer aldrig förlåta dom bakom det.
Tillbaka till BF4!

Battlefield 3 är ett fantastiskt kult online spel enligt mig som blev jätte, jättebra även om spelet saknar och borde fixa en del strul och buggar så vart det lysande spel ändå. DICE är ju mer medvetna om vad vi tycker och vill till skillnad ifrån andra som aldrig kan tänka sig göra en ny grafikmotor eller nånting nytt ens.

Det här vill jag ha/se i Battlefield 4!

Mycket det du har skrivit tycker jag är bra men sedan är det lite småsaker som jag inte riktigt kan förstå. Dels alla ribbons medaljer osv. Personligen så skiter jag i det. Det är ingen som bryr sig. Ingen som ser det förutom dina polare. Poäng system är ointresant. Men folk triggar ju så in i helvete av det. Speciellt P12:or

Allt med att byggnader förstörs och marken ska ge vika osv, det kommer kräva ännu mer av folks datorer. Det kommer lida att inte lika många har lust att lägga ner så mycket pengar på grafikkort för att kunna spela.
Jag tycker själv man ska ha fördröjning när man återupplivar någon. Du får en andra chans och då ska du inte kunna hoppa upp direkt och skjuta. Där kommer dina lagkamrater in och säkra platsen innan.

Att det är segt att ställa sig upp tycker jag inte tar så lång tid. Även är det en viss fördröjning men jag är med DICE även där. Om du nu lägger dig ner och gör dig svår. Kommer det någon emot dig så ska du inte kunna hoppa upp som en studsboll och skjuta.
Vet inte om du har gjort värnplikt men jag kan bara säga att det e fan tungt att ställa sig upp när man har all utrustning på sig. Där tycker jag att det är realistiskt.

Att begränsa handgranater till 1 är bra. För mycket av det goda slutar bara med som på BFBC2 att man står och kastar handgranater på varandra.
Jag personligen skulle jubla över att dom tog på bort snipers totalt. 99% som spelar snipers gör ingen nytta egentligen. Dom skjuter folk på långt håll. Det kan jag också med assault eller understödsvapen också.

Annars är det rätt vettiga förslag du har. Det du skulle kunna tillägga är att flyg/heli inte har obegränsat ammo. Att som på bf2 att man måste åka till sin mainbase för att ladda.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av Androoid:

Intressant. Ny grafik och fysikmotor?

tror inte att dem kommer att byta grafikmotor dem kommer säkert göra som cod har gjort med sin grafikmotor alltså modifiera den.

Permalänk
Medlem

Jag bara hoppas att det inte är en blå tint över hela spelet.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av traebit:

Ryktas om att de med bf4 ska återinföra "commanderfunktionen" och lite annat smått o gott! Lär blir mer som 2an men bättre grafik ock känsla!

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas inte för mycket nu. De ljög om att BF3 var true sequel till bf2, falskt.
De sa att PC skulle få VOIP, falskt
Vi skulle fått 5 nya vapen i de sista 2 DLCna, falskt

Du ser, jag kan hålla på hela dagen om jag hade tid.

Det steget som de tåg från bf2 till bf3 så måste jag säga att jag tror absolut INTE att bf4 kommer vara mer likt bf2

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av cogiskart:

Jag bara hoppas att det inte är en blå tint över hela spelet.

Hört att blå ska vara en lugnande färg. Jag själv blir bara helt jävla vansinig på denna fula äckliga färg. Håll er till bf2 eller bc2s färger. mycket fina.
eller kör de med sitt gamla skit '' too colorful''

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

kom med något nytt.... fan bf4 ser ut om ett dlc till bf3

Skrivet av KlyfftPotatis:

Hoppas inte för mycket nu. De ljög om att BF3 var true sequel till bf2, falskt.
De sa att PC skulle få VOIP, falskt
Vi skulle fått 5 nya vapen i de sista 2 DLCna, falskt

Du ser, jag kan hålla på hela dagen om jag hade tid.

Det steget som de tåg från bf2 till bf3 så måste jag säga att jag tror absolut INTE att bf4 kommer vara mer likt bf2

Ska vi vara petnoga så har du fel på VOIP biten.

PC har VOIP i form av att det är inbakat i battlelog. Inte särskilt smidigt men det finns.
Men du har kanske inte noterat detta ?

Annars finns även skype som fungerar många gånger bra för kommunikation.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ltd74:

Förstår ditt resonemang, men om man ska börja jämföra hur saker är i verkligheten så är tyngden på utrustningen det minsta "felet" i spelet.
Helt riktigt att soldater kan ha utrustning på upp till 40 kg, men det har dom inte när dom anfaller ett mål. då lämnas den tyngre utrustningen vid en bas. alt i ett support fordon.

Ganska orelevant imo, det är inte en verklighetsbaserad krigssimulator, det är ett arkad spel med vissa verklighetsbaserade grunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Du kanske inte förstår att tiderna förändras och det behövs nya koncept.

Antingen följer du med i tiden eller så flyttar tiden dig.... Otur för dig, baserat på ditt resonemang så är du fast i en tidsbubbla...

Dags att vakna upp och se verkligheten.

Vill du inte ha DLC så låt bli att köpa. Svårare en så är det inte.

Vad i hela friden dillar du om? Fast i en tidsbubbla? Men snälla.

Det går fortfarande helt fint att fixa mer innehåll (content) i dagsläget, exempelvis expansionpacks så som Blizzard kör med Starcraft II och World of Warcraft. Bra mycket mera värde för pengarna där, samt att du inte blir halft lurad. (Vem i hela friden bryr sig om du hade dom där 3 extra banorna i BF3 om 5 år...? Just det.)

Sedan om man gör DLC på rätt sätt, det vill säga så som de gjorde med Natural Selection 2 och släpper gratis innehåll så är det bara en bonus.

All annan DLC är negativ för communityn då den bara delar upp den i grupperingar av folk som har den och folk som inte har den. Sedan får du lägga till det faktum att många företag som väljer att släppa DLCer till sina spel vägrar då allt vad modd-support heter.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Skoj ! Bara att börja planera för mer GPU, då BF4 lär dra mycket mera kräm. Vad ska man göra om man har ett GTX670 DCII Top? Köpa ett till? Köpa GTX690 eller Titan? För det hinner väl inte komma en ny generation Geforce innan BF4 släpps?

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Skoj ! Bara att börja planera för mer GPU, då BF4 lär dra mycket mera kräm. Vad ska man göra om man har ett GTX670 DCII Top? Köpa ett till? Köpa GTX690 eller Titan? För det hinner väl inte komma en ny generation Geforce innan BF4 släpps?

//Lasse

Vänta. Varken du eller någon annan, förmodligen knappt DICE själva, vet hur krävande BF4 kommer vara. Vänta tills efter release.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Vad i hela friden dillar du om? Fast i en tidsbubbla? Men snälla.

Det går fortfarande helt fint att fixa mer innehåll (content) i dagsläget, exempelvis expansionpacks så som Blizzard kör med Starcraft II och World of Warcraft. Bra mycket mera värde för pengarna där, samt att du inte blir halft lurad. (Vem i hela friden bryr sig om du hade dom där 3 extra banorna i BF3 om 5 år...? Just det.)

Sedan om man gör DLC på rätt sätt, det vill säga så som de gjorde med Natural Selection 2 och släpper gratis innehåll så är det bara en bonus.

All annan DLC är negativ för communityn då den bara delar upp den i grupperingar av folk som har den och folk som inte har den. Sedan får du lägga till det faktum att många företag som väljer att släppa DLCer till sina spel vägrar då allt vad modd-support heter.

Dags att vakna upp och se verkligheten.

Synd att forumet skall befolkas av individer med sådant tunnel-seende.
Men det var ganska väntat.

Och sedan börja dra upp StarCraft (som är kul) och WoW som för övrigt är ett väldigt tråkigt spel i mina ögon där är du väl ute och cyklar.
Men det är som vanligt folk som ska ha allt gratis och inte känner för att öppna plånboken. Kommer alltid finnas snålisar.

Men som jag sagt förut och som du inte tycks fatta eftersom du inte följer med tiden är att nya koncept, däribland Mikro-betalningar samt att betala för DLCs osv är framtiden, vilket ger dom som inte är snåla lite extra underhållning.

Vi som inte är snåla ser fördelarna där ni snålisar gnäller för ni inte får det gratis.

Du behöver inte svara för jag vet redan att det blir något nonsens utan värde.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Så e mjölkningen i full gång precis som Cod....

En gång i tiden så släpptes uppföljare efter flera år då de hade nya saker att erbjuda då utvecklarna hade kommit PÅ nya saker som uppföljaren kunde dra nytta av! Som WarCraft II, III o StarCraft II.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Ber till gud att dice fått bort blåfiltret för gott nu och att helikoptrarna är snabba och MYCKET mobila, till skillnad från bf3... Man kan alltid hoppas... Men lär väl bli noob läge på helikoptrarna igen ...

¨

Kan inte säga något annat än att jag håller med till hundra här. helikoptrarna är nog det jag stör mig på mest i detta spel. // gammal helikopterpilot från BF2

Skrivet av Vlademil:

Är ju inte så stor skillnad mellan BC, BC2 och BF3 så det är väl klart att BF4 kommer vara likt föregångaren. DICE har kanske inte sagt det officiellt men BF3 har verkligen utnyttjats intensivt vad gäller testning av banor, spellägen, vapen med mera. Allting sedan BC1 har varit en förberedelse för att kunna konkurrera ut COD. De fick koll på hur konsolspel ska göras med BC1 och 2, och hur crossplatform ska göras med BF3 och ev. 4. Jag vet inte om ni tänkte på det då men BF3 var ett rejält kliv upp rent storleksmässigt, kommerisellt och reklammässigt från föregående spel. Det var det första BF spelet som började utmana COD vad gäller marknadsandelar. Man viskade lite om det i BC2 men det var inte förrns BF3 som Battlefield slog igenom på riktigt. Nu menar jag alltså på världsmarknaden, de stora målgrupperna, över de stora plattformarna (PC, XB, PS). Om man kollar på säljstatistik leder ju dock forfarande COD stort, eller de gjorde det 2011 http://www.vgchartz.com/yearly/2011/Global/ som den är listan visar, med mer än dubbelt så många sålda kopior.

Läget som DICE är i nu är att de har en otrolig mängd samlad erfarenhet, kompetens och data för att kunna göra ett ordentligt bra och stort crossplatform-spel och kanske ha en chans att peta ner COD från tronen. Självklart vill de inte förändra för mycket, de gör precis det som behövs för att sälja så mycket som möjligt. Om det är på gott eller ont för du som användare bedöma. Men de som förväntar sig innovation eller nytänk kommer nog att få vänta ett tag.

Du verkar inte ha koll på att BF3 skulle vara en efterföljare av BF2? Bad Company serien gjordes i en helt egen genre. De spelen har ingenting med att Battlefield 1942/Vietnam/BF2/BF3 att göra.

Jag önskar DICE kunde fokusera på att hålla dessa 2 spel ifrån varandra, så de små COD-ungarna som vill ha snabb intensiv action kan spela "Bad Company 3" och vi andra kunde spela "Battlefield 4" där det är lite lugnare och taktik är viktigare.

Tacka vet jag Arma 3 som kan lugna ner mig...

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopp3n:

¨

Du verkar inte ha koll på att BF3 skulle vara en efterföljare av BF2? Bad Company serien gjordes i en helt egen genre. De spelen har ingenting med att Battlefield 1942/Vietnam/BF2/BF3 att göra.

Jag önskar DICE kunde fokusera på att hålla dessa 2 spel ifrån varandra, så de små COD-ungarna som vill ha snabb intensiv action kan spela "Bad Company 3" och vi andra kunde spela "Battlefield 4" där det är lite lugnare och taktik är viktigare.

Tacka vet jag Arma 3 som kan lugna ner mig...

Med emfas på "skulle vara" en uppföljare, ja det kan man ju tänka rent logiskt, det tror jag till och med DICE kan ha nämnt nån gång innan spelet släpptes. Men om det verkligen var tänkt så, från DICEs (eller EAs) håll är ju en helt annan sak. Jag personligen tycker att BC2 och BF3 har mycket mer gemensamt än vad BF2 och BF3 har. Är det en miss från DICEs håll? En slump? Eller är det högst troliga att BF3 var en evolution av BC serien, med lite återblickar mot BF2?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Det är exakt det jag tycker är synd. Har samma tanke som dig, dvs att BF3 är mer likt BC2 än BF2.
DICE gick ju ut med en massa saker det skulle ta från BF2 när BF3 var i produktionsstadie. Men jag tror nog att pengarna styrde så de förenklade spelet så mycket de kunde så konsollerna kunde ta del av det lika mycket som på PC, och att det tyvärr säljer mer att ha denna intensiva action, där man spawnar och dör gång på gång(som jag snart spyr på), då COD är så stort och populärt i den yngre generationen...

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Sjukt sugen på att se vad 4an har att erbjuda! Hoppas iaf dom fixar alla flummiga buggar som finns i 3an, antar att dom kommer köra med frostbite 2 igen, Så lite MER KÄRLEK åt 4an DICE!

Permalänk

Hoppas dom går tillbaka i tiden, är lite trött på alla hajpade spel. Crysis ska vi inte tala om. Bad company 2, det är grejen.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS