Iphone går ej att ringa till. hjälp!

Permalänk
Medlem

Iphone går ej att ringa till. hjälp!

Hejsan. Har ett problem med min Iphone 4. Det går ej att ringa eller skicka sms till den, såvida personen som försöker nå en också har en Iphone.
Då går det att skicka sms ( Imessage ) . Provade att uppdatera till senaste "Patchen" och då funkade det i en dag eller 2, men sen var det lika dant igen.

Har provat att ta ur simkort och sedan in i en annan telefon, då funkar allt som de ska.
Har provat att starta om med power+home knapparna.
Har provat att ta ur och in simkortet igen
Har provat att installera jailbreak
Har provat att reset'ta telefonen

Snart slänger jag telefonen åt helvete, har ju inte varit något annat än problem. Iphone - never again...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har du laddat kortet ?

Låter som wifi fungerar men inte 3g/2g/1g?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Har du laddat kortet ?

Låter som wifi fungerar men inte 3g/2g/1g?

Laddat kortet? Har abonnemang om du syftade på det.

Jo. Det står Telenor 3G och sen full täckning uppe i hörnet

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeXoN:

Laddat kortet? Har abonnemang om du syftade på det.

Jo. Det står Telenor 3G och sen full täckning uppe i hörnet

Fungerar ett annat simkort då?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Fungerar ett annat simkort då?

Nope

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeXoN:

trasig simkortslot?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Jupp trasigt smkort eller simkortläsare.

Har du betalat räkningen då?

Fungerar kortet i en annan telefon.

Har man otur kan de bli avmagnitiserade.

Permalänk
Medlem

Man tycker ju telefon borde säga no simcard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

trasig simkortslot?

Skrivet av lang666:

Jupp trasigt smkort eller simkortläsare.

Har du betalat räkningen då?

Fungerar kortet i en annan telefon.

Har man otur kan de bli avmagnitiserade.

Trasig simkortslot lät ju inte fint.. Då är det ju konstigt att datatrafik fortfarande funkar och att jag kan ringa och smsa.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det låter som imesseage använder sig av wifi.

Och till andra iphone wifi.

Testa och stäng av wifi om det fortfarande fungerar.

Annars får du väl köra en repair på itunes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Det låter som imesseage använder sig av wifi.

Och till andra iphone wifi.

Testa och stäng av wifi om det fortfarande fungerar.

Annars får du väl köra en repair på itunes.

Använder Inte Wi-Fi. Det går på datatrafik!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

inte imei låst väl? annars kolla inställningar? jailbreakat?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

inte imei låst väl? annars kolla inställningar? jailbreakat?

imei låst? Varför och hur åstadkommer detta

Har ju reset'at telefonen så tror inte att det är inställningarna

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Använder du gevey chip, hade liknande problem när jag använde gevey chip.

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heskeytime:

Använder du gevey chip, hade liknande problem när jag använde gevey chip.

Gevey? Dock har jag klippt till simkortet själv så att det passar, men det funkade ju prima i 2 månader. Så tror inte att det är felet

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeXoN:

imei låst? Varför och hur åstadkommer detta

Har ju reset'at telefonen så tror inte att det är inställningarna

Om man har tappat bort sin mobil eller stulen så kan IMEI låsa den, fast det är inte sannolikt alls då det är du som har IMEI numret. IMEI nummret står i din mobil (inställningar), sim kapseln och på lådan som du fick med. Du har väl lådan va? Om den nu är IMEI låst så innebär det att du inte kan använda dig av 3G nätet, dock borde det inte stå operatörens namn iaf. Som jag sa, inte sannolikt att den är IMEI låst, bara något som slog mig.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Om man har tappat bort sin mobil eller stulen så kan IMEI låsa den, fast det är inte sannolikt alls då det är du som har IMEI numret. IMEI nummret står i din mobil (inställningar), sim kapseln och på lådan som du fick med. Du har väl lådan va? Om den nu är IMEI låst så innebär det att du inte kan använda dig av 3G nätet, dock borde det inte stå operatörens namn iaf. Som jag sa, inte sannolikt att den är IMEI låst, bara något som slog mig.

Nu har jag köpt telefonen på blocket. Men fick med låda och papper från telenor. Men kanske ska höra med förra ägaren?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeXoN:

Nu har jag köpt telefonen på blocket. Men fick med låda och papper från telenor. Men kanske ska höra med förra ägaren?

Det han kan ha gjort är ju att han har tagit bild på kvitton o alla grejer innan han skicka till dig. Sedan kan han ha fejkat en polisanmälan o sagt att han har blivit rånad. Efter det kan han ha ringt in till operatören telefonen är låst till och IMEI låst den så han kan få ersättning från sin hemförsäkring (samt skickat bilder/scannade bilder på kvittot och ett intyg från operatören att den är IMEI låst). Sedan säljer han den samtidigt som han får ersättning av hemförsäkringen. Han kan ju ha gjort så, fick den här tanken en gång längesen. Men det jag berättar nu kan vara lite utanför ramen.

EDIT: Det här är ju genialiskt o.O

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Det han kan ha gjort är ju att han har tagit bild på kvitton o alla grejer innan han skicka till dig. Sedan kan han ha fejkat en polisanmälan o sagt att han har blivit rånad. Efter det kan han ha ringt in till operatören telefonen är låst till och IMEI låst den så han kan få ersättning från sin hemförsäkring (samt skickat bilder/scannade bilder på kvittot och ett intyg från operatören att den är IMEI låst). Sedan säljer han den samtidigt som han får ersättning av hemförsäkringen. Han kan ju ha gjort så, fick den här tanken en gång längesen. Men det jag berättar nu kan vara lite utanför ramen.

EDIT: Det här är ju genialiskt o.O

Åhh. Slängde iväg ett meddelande till personen jag köpte den av. Får se om han svarar.

Men då vore det ju konstigt att datatrafik fortfarande funkar?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeXoN:

Åhh. Slängde iväg ett meddelande till personen jag köpte den av. Får se om han svarar.

Men då vore det ju konstigt att datatrafik fortfarande funkar?

Datatrafiken via WiFi eller 3G?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Datatrafiken via WiFi eller 3G?

Datatrafik, 3G

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeXoN:

Datatrafik, 3G

Aha, men då är den säkert inte IMEI låst. Har du prövat att ringa till supporten/operatören? Testa med ett annat simkort.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Det han kan ha gjort är ju att han har tagit bild på kvitton o alla grejer innan han skicka till dig. Sedan kan han ha fejkat en polisanmälan o sagt att han har blivit rånad. Efter det kan han ha ringt in till operatören telefonen är låst till och IMEI låst den så han kan få ersättning från sin hemförsäkring (samt skickat bilder/scannade bilder på kvittot och ett intyg från operatören att den är IMEI låst). Sedan säljer han den samtidigt som han får ersättning av hemförsäkringen. Han kan ju ha gjort så, fick den här tanken en gång längesen. Men det jag berättar nu kan vara lite utanför ramen.

EDIT: Det här är ju genialiskt o.O

Nu lär ju varje bedragare använda sig utav den här metoden då den VERKAR skit smart

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

Nu lär ju varje bedragare använda sig utav den här metoden då den VERKAR skit smart

Ja, väldigt smart att begå försäkringsbedrägeri.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Aha, men då är den säkert inte IMEI låst. Har du prövat att ringa till supporten/operatören? Testa med ett annat simkort.

Det funkade inte med annat sim-kort i, det är alltså telefonen själv det är fel på

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeXoN:

Det funkade inte med annat sim-kort i, det är alltså telefonen själv det är fel på

Ja, det måste ju vara telefonen som det är fel på. Har tyvärr inga andra förslag, den har väl gått i pension? :/

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Ja, väldigt smart att begå försäkringsbedrägeri.

Inte direkt, men det var själva metoden jag syftade på om du inte förstod det
Finns många där ute i världen som känner att dem måste blåsa någon stackare för denne behöver pengar, eller bara har ett behov tyvärr.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Vart ute hos farsan, dålig täckning som tusan där uppe i skogen. Då fick jag helt plötsligt en jäävla drös med sms och missade samtal. Kan det vara så att det inte funkar på 3G täckningen?

Visa signatur

Citera för svar