Köpråd: Packard Bell EasyNote TV 15.6"

Permalänk

Köpråd: Packard Bell EasyNote TV 15.6"

Hej

Hur bra klarar sig Packard Bell EasyNote TV 15.6" till spel som AoE II, Cod 2, 4 och 5 samt Burn out 2 samt CS 1,6, CS:S och CS:GO ?
Lanar bara på dom här spelen och skulle vara simpelt med en bärbar då iställe för det är inge värsting spel som spelas..
Samt ska ha den till vanlig surf och Film/serie dator

Tänkte ha en 24" skärm till samt tangentbord och mus
Kommer använda kylplatta.

Länk till datorn: http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Mvh Oskar "Lemmythekiller"

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk

Den här datorn har samma CPU och GPU men 2GB dedikerat minne till GPUn istället för 1GB på EasyNoten.

http://www.notebookcheck.net/Review-Samsung-NP355V5C-S05DE-No...

Här är test med grafikkortet (står inte vilken CPU det utförs med så kan ju flaska mer/mindre än EasyNoten)

http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-7520G-HD-7670M-Dua...

Köpte själv en EasyNote nyss.

Permalänk
Skrivet av Woodlauncher:

Den här datorn har samma CPU och GPU men 2GB dedikerat minne till GPUn istället för 1GB på EasyNoten.

http://www.notebookcheck.net/Review-Samsung-NP355V5C-S05DE-No...

Här är test med grafikkortet (står inte vilken CPU det utförs med så kan ju flaska mer/mindre än EasyNoten)

http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-7520G-HD-7670M-Dua...

Köpte själv en EasyNote nyss.

Vad ska du använda din Easynote till?

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

Funderar själv på att köpa den där. Vad jag fått för svar av andra personer och lite googlande ska den utan problem klara LoL och CS, alltså enklare spel. Sjukt pris för den där!

Permalänk
Skrivet av avm:

Funderar själv på att köpa den där. Vad jag fått för svar av andra personer och lite googlande ska den utan problem klara LoL och CS, alltså enklare spel. Sjukt pris för den där!

Jag beställde den nyss, får se hur det funkar var ju inte den dyraste precis

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemmythekiller:

Jag beställde den nyss, får se hur det funkar var ju inte den dyraste precis

Hehe jo precis. Beställde den själv nyss, dock verkar det som att ordern inte gått igenom. Har inte fått orderbekräftelse,varan är kvar i kundvagnen och har ingen historik över "mina ordrar" Pengar har dragits. Skumt detta, ska åka till elgiganten imorn och höra. Valde direktbetalning internetbank SEB.

Permalänk
Skrivet av avm:

Hehe jo precis. Beställde den själv nyss, dock verkar det som att ordern inte gått igenom. Har inte fått orderbekräftelse,varan är kvar i kundvagnen och har ingen historik över "mina ordrar" Pengar har dragits. Skumt detta, ska åka till elgiganten imorn och höra. Valde direktbetalning internetbank SEB.

ahaa fick bekräftelse direkt, fast jag tog på faktura iställe.. skriv ut att det har dragits pengar från kontot och ta med, utifall allstå

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

Såg detta precis men nu är den slutsåld

Permalänk
Skrivet av Lemmythekiller:

Vad ska du använda din Easynote till?

Inte mycket tungt, kanske något spel. Mest surfning och textredigering.

Skrivet av robber:

Såg detta precis men nu är den slutsåld

Tänkte att jag skulle köpa datorn och det där 32GB USB minnet dom hade för 99 kronor men det tog slut när jag höll på och vela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemmythekiller:

ahaa fick bekräftelse direkt, fast jag tog på faktura iställe.. skriv ut att det har dragits pengar från kontot och ta med, utifall allstå

Kollade i morse, ordern har gått igenom nu! Huh, rädd att jag skulle bli utan. Konstigt att det tog sån tid, något skumt blev det iallafall. Men det löste sig i slutändan och jag slapp åka till elgiganten;)

Permalänk
Skrivet av avm:

Kollade i morse, ordern har gått igenom nu! Huh, rädd att jag skulle bli utan. Konstigt att det tog sån tid, något skumt blev det iallafall. Men det löste sig i slutändan och jag slapp åka till elgiganten;)

Man ska ha tur ibland

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk

Någon som fort sin order packad och ivägskickad? Står fortfarande "Under behandling" för mig.. Blir lite irriterad om jag inte får datorn innan helgen.

Permalänk
Skrivet av Woodlauncher:

Någon som fort sin order packad och ivägskickad? Står fortfarande "Under behandling" för mig.. Blir lite irriterad om jag inte får datorn innan helgen.

Det står "Under behandling" för mig med. Ja, jag med för vill ha den så man kan åka å lana på lördagen

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk

Fick meddelande nyss av Elgiganten att min dator är skickad

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

FIck också mail om att den blivit skickad. Står också om man spårar paketet att den har blivit sorterad i jönköping. Hoppas man kan hämta den på torsdag eller fredag.

Då jag inte har så stor erfarenheter av laptops undrar jag hur kylningen är i dagsläget på laptops? Beror självklart på pris och märke men behöver man köpa en kylplatta, kommer den att hjälpa mycket eller har tekniken gått nu framåt att de kyler tillräckligt bra. Menar då när man spelar spel.

Permalänk
Skrivet av avm:

FIck också mail om att den blivit skickad. Står också om man spårar paketet att den har blivit sorterad i jönköping. Hoppas man kan hämta den på torsdag eller fredag.

Då jag inte har så stor erfarenheter av laptops undrar jag hur kylningen är i dagsläget på laptops? Beror självklart på pris och märke men behöver man köpa en kylplatta, kommer den att hjälpa mycket eller har tekniken gått nu framåt att de kyler tillräckligt bra. Menar då när man spelar spel.

Kör med kylplatta på min nuvarande bärbara och den datorn är känd för sina värmeproblem men jag har inte haft nå problem med den på 2-3 år
Så tror att kylplattan gjorde sitt jobb och regelbundna rengörningar med tryckluft så jag kommer iaf alltid köra med kylplatta på mina laptops, känns ju som en billig livlina om man ska ha kvar dom länge

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Skrivet av Lemmythekiller:

Fick meddelande nyss av Elgiganten att min dator är skickad

Paketet kom till Stockholm kl 6 i morse så kanske får det idag om man har tur, men troligtvis imorgon.

EDIT: Paketet är framme

Skrivet av avm:

FIck också mail om att den blivit skickad. Står också om man spårar paketet att den har blivit sorterad i jönköping. Hoppas man kan hämta den på torsdag eller fredag.

Då jag inte har så stor erfarenheter av laptops undrar jag hur kylningen är i dagsläget på laptops? Beror självklart på pris och märke men behöver man köpa en kylplatta, kommer den att hjälpa mycket eller har tekniken gått nu framåt att de kyler tillräckligt bra. Menar då när man spelar spel.

Datorn kommer nog inte ha den bästa kylningen. Om man kör full load så kommer den definitivt att throttlas och kanske även på lägre nivåer, om inte nu direkt så om något år. En enkel fix brukar vara att byta kylpasta för den som är fabriksapplicerad brukar inte vara bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woodlauncher:

Paketet kom till Stockholm kl 6 i morse så kanske får det idag om man har tur, men troligtvis imorgon.

EDIT: Paketet är framme

Datorn kommer nog inte ha den bästa kylningen. Om man kör full load så kommer den definitivt att throttlas och kanske även på lägre nivåer, om inte nu direkt så om något år. En enkel fix brukar vara att byta kylpasta för den som är fabriksapplicerad brukar inte vara bra.

Har också fått sms att jag kan hämta den nu

Okej. Så ni rekommenderar att man ska köpa en kylplatta? Men det finns hur många olika modeller som helst, finns det någon som är känd för att vara bra eller har ni någon att rekommendera?

Permalänk
Skrivet av avm:

Har också fått sms att jag kan hämta den nu

Okej. Så ni rekommenderar att man ska köpa en kylplatta? Men det finns hur många olika modeller som helst, finns det någon som är känd för att vara bra eller har ni någon att rekommendera?

Jag har aldrig använt en kylplatta men om det är problem med värmeöverföringen från CPU till kylflänsen så spelar det väl ingen större roll med en kylplatta.

Har hämtat datorn nu iallafall och första intrycket är väl bra. Den är relativt tyst i idle och sval än så länge men då har jag inte gjort någonting med den än (håller på och resettar den så man slipper allt bloatware).

En sak jag märkte var att min C-tangent är trasig, den går inte ner platt om man trycker på ovandelen av tangenten och det är där jag trycker när jag skriver C vilket gör den väldigt svampig med en slaglängd nära 0 så tror jag ska lämnar tillbaka den.

Det borde väl gå på garantin så man kan få en ny? Skulle inte vilja ta det på öppet köp.

Irriterande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woodlauncher:

Jag har aldrig använt en kylplatta men om det är problem med värmeöverföringen från CPU till kylflänsen så spelar det väl ingen större roll med en kylplatta.

Har hämtat datorn nu iallafall och första intrycket är väl bra. Den är relativt tyst i idle och sval än så länge men då har jag inte gjort någonting med den än (håller på och resettar den så man slipper allt bloatware).

En sak jag märkte var att min C-tangent är trasig, den går inte ner platt om man trycker på ovandelen av tangenten och det är där jag trycker när jag skriver C vilket gör den väldigt svampig med en slaglängd nära 0 så tror jag ska lämnar tillbaka den.

Det borde väl gå på garantin så man kan få en ny? Skulle inte vilja ta det på öppet köp.

Irriterande.

Skickades från m.sweclockers.com

Positivt att du fått ett bra intryck. Hur är skärmen? Är den bra trots upplösningen eller du kanske inte hunnit kolla så mycket än. Tråkigt att din har ett fel direkt. Hoppas du får den på garanti och en ny dator. De har flera på lager i olika affärer så du lär få en ny, annars får de beställa in lite datorer. Hoppas det löser sig.

Permalänk

Enligt min ringa erfarenhet och vad jag hört i form av lösa rykten bör man vara glad om man missade "chansen" att köpa en Packard Bell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clarkbones:

Enligt min ringa erfarenhet och vad jag hört i form av lösa rykten bör man vara glad om man missade "chansen" att köpa en Packard Bell.

hur menar du nu?

Permalänk

Pillat på min dator ikväll och inge trasiga tangenter iaf och för 2600 är det en prisvärd surfdator

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

Hämtat min. Är nöjd än så länge. Ere bättre o köra dubbla grafik, dvs 7670m + integrerade eller blire bättre om man bara kör på 7670m?
Någon som kan rekommendera en bra kylplatta?

Ska prova spela lite LoL sen och se hur det går och hur varm datorn blir.

Permalänk
Medlem

Fått min och leka med också, riktigt trevlig. Bytte ut hårddisken mot en ssd och installerade om win8 rent utan bloatware från packard bell. För 2600+700(ssd) så är den väldans kvick, inte spelat så mycket ännu, får se hur det går sen

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biermann:

Fått min och leka med också, riktigt trevlig. Bytte ut hårddisken mot en ssd och installerade om win8 rent utan bloatware från packard bell. För 2600+700(ssd) så är den väldans kvick, inte spelat så mycket ännu, får se hur det går sen

Vilken ssd har du installerat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjurak:

Vilken ssd har du installerat?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1498545

Hittade windows 8 iso på nätet och gjorde en uefi-sticka med den på. När man installerade så använder windows PID från bios och det funkade fint.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Om någon ångrar sig köp, kan jag köpa den för samma pris ni köpte den för! Så lämna inte tillbaka den

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Köpte också en förra helgen men fick sms idag att dom va slut. så jag blev utan. Men fick köpa erbjudande och köpa en hp G6-2214so för samma pris.
Hur stor skillnad är det på dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu1E:

Köpte också en förra helgen men fick sms idag att dom va slut. så jag blev utan. Men fick köpa erbjudande och köpa en hp G6-2214so för samma pris.
Hur stor skillnad är det på dom?

Bättre processor men inget dedikerat grafikkort. så beror på vad du vill göra. Men låter som ett bra pris om det är 2690 för den datorn.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS