Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

EA måste stå för Enormous Asses.

woo, där visade du dem allt.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Egen upplösning som ej finns i listan?

Hjälp!
Kör med 2 skärmar + TV och skulle vilja köra Windowed mode så jag kan dra spelet till TVn och köra annat på skärmarna på skrivbordet. Men...upplösningsalternativen verkar ändras efter vilken som är primär skärm och jag vill inte ändra primär skärm varje gång jag ska spela. Hur lägger jag till egna upplösningar?

Har testat att modda ...\SimCity\SimCityUserData\Itanium_config.txt men den gör ingen skillnad. Sims 4 kunde man modda genvägen med ...mCity.exe" -CustomResolution:enabled -r1920x1017x32. Men det fungerar ej heller.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Cash is king :), något förorenad luft... men pengarna rullar iaf. in :).

Permalänk
Skrivet av TobbeG92:

Har inte spelet det så mycket ännu, men det finns ju en "region" funktion som du kan använda och bygga saker sen skicka/sälja fram och tillbaka. Så du kan till exempel ha en stad som fokuserar mer på industri, och en stad som fokuserar på befolkning/invånare osv..

Spelet håller nog sig roligt så länge du har fantasi.

Jo jag vet det men det förändrar inte att städerna är löjligt små. Skulle hellre vilja ha en stor yta och dela in staden i olika inriktningar än att växla mellan olika städer.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Inaktiv

Satan vad de borde skämmas för 'fudgedPopulation' scripten.. Fy fan, jag skulle tagit livet av mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Efter att ha följt denna tråden en tid så är jag väldigt glad att jag inte gick på hypen. Ni som köpte det måste känt er blåsta av EA och kanske rentav blåsta själva.

Nja, det är bara att det som är missnöjda är de som hörs mest.
Ja spelet har buggar, men det är jävligt kul och väl värt de 350kr det kostade.
Har ca 60 timmar spelade och ser många fler timmar framför mig.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Provade det, hade 2 renings saker men vattnet ær ændå smutsigt och water supply var endast upp till 30 månader.

Skrivet av ozo64:

Då gör du ngt fel. Säker på att du har filter på ALLA dina pumpar? Den första man bygger är inte filtrerad så den får man riva.
Jag har iaf inget problem med vattnet eller ngt annat.

Om vattnet är skitigt efter att ha gått genom sewage treatment så är det för att man pumpar ut det i ett område som redan har föroreningar i marken och då behövs filter på vattenpumparna. Har man dock sitt treatment plant i ett område utan föroreningar så går det utmärkt att köra utan filter, mina pumpar utan filter ger rent vatten till ca 400k invånare utan bekymmer.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd

Jag har 3 filter på mitt waterplant.
Vattnet sægs vara "Safe" men ændå har hushållen smutsflæckar?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Precis vad jag ville ha!

Så när den patchen har rullat ut så äre bara att modda in "Real påopulation" och vänta på att Skidrow ska göra sitt

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Avstängd

Ge mig en yta på 10km2 ist før 2km2.

Fixa great works.
Ge oss riktiga Pop nummer och skala ner utility byggnaderna lite, de ær ju førfan enorma -.-

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Liten update angående sopavfall-buggen, jag har byggt en storstad men bara höghus och några välplacerade butiker.

Befolkningen är endast 120k men stabilt påväg upp.

Jag har två närliggande städer som står för vatten/el/avlopp och sopstationer+återvinningscentraler i båda städer PLUS min storstad nu tyvärr. Så sammanlagt har jag cirka 36 sopbilar + 36 återvinningsbilar, cirka 50% av alla sopor hämtas och 25% av alla återvinningssopor.

Helt jävla sjukt trasigt spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Liten update angående sopavfall-buggen, jag har byggt en storstad men bara höghus och några välplacerade butiker.

Befolkningen är endast 120k men stabilt påväg upp.

Jag har två närliggande städer som står för vatten/el/avlopp och sopstationer+återvinningscentraler i båda städer PLUS min storstad nu tyvärr. Så sammanlagt har jag cirka 36 sopbilar + 36 återvinningsbilar, cirka 50% av alla sopor hämtas och 25% av alla återvinningssopor.

Helt jävla sjukt trasigt spel...

Jag har 60% medium wealth och 40% wealthy och har inte ens 1% återvinning... även dem huset som vill att jag ska bygga återvinnings central har inget att återvinna. Så det är bra trasigt.

Skrivet av kyre:

Hjälp!
Kör med 2 skärmar + TV och skulle vilja köra Windowed mode så jag kan dra spelet till TVn och köra annat på skärmarna på skrivbordet. Men...upplösningsalternativen verkar ändras efter vilken som är primär skärm och jag vill inte ändra primär skärm varje gång jag ska spela. Hur lägger jag till egna upplösningar?

Har testat att modda ...\SimCity\SimCityUserData\Itanium_config.txt men den gör ingen skillnad. Sims 4 kunde man modda genvägen med ...mCity.exe" -CustomResolution:enabled -r1920x1017x32. Men det fungerar ej heller.

Jag har exakt samma setup som dig och det verkar inte finnas stöd för windowed mode överhuvud taget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Jag har 3 filter på mitt waterplant.
Vattnet sægs vara "Safe" men ændå har hushållen smutsflæckar?

Säker på att detta kommer från vattnet och inte luften då? Du kan ha lättare luftföroreningar även om du inte har fabriker i närheten eller ens i regionen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TiasE:

Säker på att detta kommer från vattnet och inte luften då? Du kan ha lättare luftföroreningar även om du inte har fabriker i närheten eller ens i regionen.

Luftne ær ren.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dwightschrute:

Jag har 3 filter på mitt waterplant.
Vattnet sægs vara "Safe" men ændå har hushållen smutsflæckar?

du får inge ground-polution i hushållen av dåligt vatten.. det beror på dålig sophämtning/"sewage overflows"

Permalänk
Medlem

Kul när man sitter o spelar på Oceanic 2 o helt plötsligt går servern ner för det är för många spelare där Z_Z Bara börja med ny stad på ny server IGEN.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

För mig hoppar bilden och det blir långa streck i den konstant när man spelar. Någon annan som upplever det? Blir hopplöst att spela.
Har ett 7950-kort. Stängt av OC, temperaturen ligger lågt och alla andra spel fungerar bra,

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Kul när man sitter o spelar på Oceanic 2 o helt plötsligt går servern ner för det är för många spelare där Z_Z Bara börja med ny stad på ny server IGEN.

Kan rekommendera EU WEST/EAST 6 (Kommer inte ihåg men det finns bara en EU 6 server). Den verkar vara hyfsat stabil. Dock lider ju alla servrar just nu av segheterna med synk. Kan ju fan ta 1 timme eller 2 innan brandbilar man skickar från en stad kommer till din nya stad och att gifta pengar är ingen idé alls. Jag förlorade närmare miljonen igår när jag skulle gifta till en ny stad men pengarna kom aldrig fram... va extra försiktig och kollade så min mayor kom fram och tillbaka för att hämta pengarna..

Skrivet av Dhanjel:

För mig hoppar bilden och det blir långa streck i den konstant när man spelar. Någon annan som upplever det? Blir hopplöst att spela.
Har ett 7950-kort. Stängt av OC, temperaturen ligger lågt och alla andra spel fungerar bra,

Samma för mig, det händer dock inte varje gång jag startar spelet. Antar att du får starta om tills det funkar helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Liten update angående sopavfall-buggen, jag har byggt en storstad men bara höghus och några välplacerade butiker.

Befolkningen är endast 120k men stabilt påväg upp.

Jag har två närliggande städer som står för vatten/el/avlopp och sopstationer+återvinningscentraler i båda städer PLUS min storstad nu tyvärr. Så sammanlagt har jag cirka 36 sopbilar + 36 återvinningsbilar, cirka 50% av alla sopor hämtas och 25% av alla återvinningssopor.

Helt jävla sjukt trasigt spel...

Skrivet av wRRM:

Jag har 60% medium wealth och 40% wealthy och har inte ens 1% återvinning... även dem huset som vill att jag ska bygga återvinnings central har inget att återvinna. Så det är bra trasigt.

Jag har exakt samma setup som dig och det verkar inte finnas stöd för windowed mode överhuvud taget

För mig fungerar det.

Man måste skola sina sims för att det ska fungera med återvinning, som jag har förstått det. Om inte annat så är dom fast i trafiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Kan rekommendera EU WEST/EAST 6 (Kommer inte ihåg men det finns bara en EU 6 server). Den verkar vara hyfsat stabil. Dock lider ju alla servrar just nu av segheterna med synk. Kan ju fan ta 1 timme eller 2 innan brandbilar man skickar från en stad kommer till din nya stad och att gifta pengar är ingen idé alls. Jag förlorade närmare miljonen igår när jag skulle gifta till en ny stad men pengarna kom aldrig fram... va extra försiktig och kollade så min mayor kom fram och tillbaka för att hämta pengarna..

Samma för mig, det händer dock inte varje gång jag startar spelet. Antar att du får starta om tills det funkar helt enkelt.

Ah får testa den ikväll då jag inte orkar byta server varje dag o börja om från början hela tiden. Dock tycker jag det är kul att experimentera men blir lite löjligt när man måste byta server titt som tätt.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wRRM:

Jag har 60% medium wealth och 40% wealthy och har inte ens 1% återvinning... även dem huset som vill att jag ska bygga återvinnings central har inget att återvinna. Så det är bra trasigt.

De börjar inte återvinna förrän man byggt återvinningscentral (logiskt)

Permalänk
Medlem

Finns en offline mod nu :),
men man kan inte spara.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130314/moddare-har-fatt-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

För mig fungerar det.

Man måste skola sina sims för att det ska fungera med återvinning, som jag har förstått det. Om inte annat så är dom fast i trafiken?

Jag har ett fullt utvecklat högstadium i staden så där ligger inte problemet

Men återvinningen är inte problemet, jag tjänar shitload of cash på det. Skapar legreringar och säljer, men problemet är att det bara hämtas 25% av återvinningen i staden (3000 av 12000), trots 36(!) återvinningsbilar.

Trafiken ett litet problem för mig, men när jag följer flödet så cirklurerar alla återvinningsbilar, även dom från grannstäderna utan problem i min stad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stn1337:

Jag har ett fullt utvecklat högstadium i staden så där ligger inte problemet

Men återvinningen är inte problemet, jag tjänar shitload of cash på det. Skapar legreringar och säljer, men problemet är att det bara hämtas 25% av återvinningen i staden (3000 av 12000), trots 36(!) återvinningsbilar.

Trafiken ett litet problem för mig, men när jag följer flödet så cirklurerar alla återvinningsbilar, även dom från grannstäderna utan problem i min stad.

Det är ju bara att kolla på "waste disposal map". Om det ser bra ut där så är det bara problem med "per day" texten (är välkänd bugg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

För mig fungerar det.

Man måste skola sina sims för att det ska fungera med återvinning, som jag har förstått det. Om inte annat så är dom fast i trafiken?

Jag har bara educated sims i hela staden och inga trafikstockningar. Grejen är att det visas inte ens på overlayen där man ser hur mycket garbage och återvinning som finns / behövs i staden.

Skrivet av keychain:

De börjar inte återvinna förrän man byggt återvinningscentral (logiskt)

Om det inte finns något behov på overlayen så kommer dem inte börja göra det även om jag bygger återvinnings central.

Jag har haft ca 10 städer nu och endast 2 av dem städerna har haft återvinning, dock är det samma där och endast 10% av allt som går att återvinna återvinns även om man har maxat hur många bilar som hämtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Satan vad de borde skämmas för 'fudgedPopulation' scripten.. Fy fan, jag skulle tagit livet av mig.

Jag förstår inte riktigt varför folk piper så mycket över det här. Vad är det som är så pass jobbigt med att de vräker på lite/inte simulerar alla sims?
Det blir ingen skillnad i spelet bara för att den skulle visa korrekt. Och det går fortfarande att jämföra sin stad med en annan stad, när det kommer till befolkningsmängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChRiiLLe:

Jag förstår inte riktigt varför folk piper så mycket över det här. Vad är det som är så pass jobbigt med att de vräker på lite/inte simulerar alla sims?
Det blir ingen skillnad i spelet bara för att den skulle visa korrekt. Och det går fortfarande att jämföra sin stad med en annan stad, när det kommer till befolkningsmängd.

Det är en jäkla skillnad på 200k och 20k medborgare. Det är ju inte speciellt kul att veta att nä, jag har faktist inte 200k medborgare utan det är bara 20k.

Och sen blir det väldigt missvisande när det står att man har 200k medborgare och sedan endast 5k workers? Vart finns logiken i det? Vad gör resten?

Och i vilket land får det plats 200k människor på 2x2km i en stad?

Permalänk

En sak jag saknar från Cities XL spelen är möjligheten till enkelriktade vägar. Hade varit lättare att få ordning på trafiken då tror jag.

Sen upptäckte jag och min kompis att alla tomter i vår region inte är kopplade till varandra. De verkar ligga i grupper om tre där det finns vägar och järnväg så på de andra tomterna får man använda egna resurser eller bygga upp nya städer kring denna.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Låter ju bra, vore intressant att veta när patchen kommer.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Tyckte förköpet var dyrt och tänkte därför vänta till den vanliga versionen släpptes, tror inte jag vågar nu med tanke allt som verkar strula.

Hade verkligen hoppats få uppleva lite nostalgi och barndomsminnen eftersom jag spelade SimCity 2000 i mitten av 90-talet. Hade förmodligen även det första Simcity till Amiga men minnet sviker.