Permalänk
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Jag vill absolut inte klanka ner på Origin då jag inte använt Origin särskilt mycket, dock har jag använt Steam VÄLDIGT mycket. Jag har aldrig upplevt låga nedladdningshastigheter (maxar alltid ut min bandbredd med Steam, 10 MB/s, dock kanske du tycker detta är lågt) och vad jag kan komma ihåg så har Steam kanske hängt sig en eller två gånger under de år jag har använt det. Du kanske bara har haft otur?

Mycket möjligt, men det pendlar väldigt ofta mellan vilka spel man laddar ner konstigt nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Hur mycket lastplats för Legeringar har du i Handelsdepån? Har du bara 1 lastplats för dessa så kommer du oftast hinna använda upp ditt lager innan du hunnit få mer.
Själv har jag 3 st processorfabriker samt 1 TV/Datorfabrik som alla behöver Legeringar och importerar via 2 Handelsdepåer med 3 Legering/1 plast på båda och säljer allt tillverkat via en tredje, går ungefär 2 miljoner plus per dag på detta.

Jag har bara en lastplats för legeringar, det kan vara det som är kruxet alltså. Jag får helt enkelt bygga om lite i staden för att göra plats för mer handelsdepåer eftersom jag redan har 3st men 2 används för kol och malmexport. Jag kanske skall riva dem och satsa fullt ut på Teknik istället eftersom man tjänar mer på det.

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Jag vill absolut inte klanka ner på Origin då jag inte använt Origin särskilt mycket, dock har jag använt Steam VÄLDIGT mycket. Jag har aldrig upplevt låga nedladdningshastigheter (maxar alltid ut min bandbredd med Steam, 10 MB/s, dock kanske du tycker detta är lågt) och vad jag kan komma ihåg så har Steam kanske hängt sig en eller två gånger under de år jag har använt det. Du kanske bara har haft otur?

Steam har haft supersunkiga hastigheter fram till att de gjorde om så de kunde distrubuera spelen på ett annat sätt. Efter det så har de riktigt bra hastigheter. Innan de gjorde den ändringen så kund man tanka spel på releasedagen i 40-50KB/s trots 100Mbit.

Origin har alltid haft bra hastigheter, men det är för att de haft ett bra system från början.

Permalänk
Medlem

Största besvikelsen på denna sida om millenieskiftet

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Spelade helt utan problem eller störningar igår från 16:00 till 04:00. Idag kan jag inte gå in på min server även fast den är grön... 56 minuter wait wieeee

Permalänk

Tror jag hittade ett easteregg, eller vad säger ni? haha, rätt kul ändå

http://tinypic.com/view.php?pic=ve3kon&s=6

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anderjo4:

Hur har du det med resurser att sälja? Tillverkar du ngt? tex processorer eller tv apparater? Din stads inriktning är jätte viktig. Som jag har förstått det så är det så man tjänar de ritkiga stålarna. säljer själv metaller för 800 k om dagen. flyger in stålar.

Jag valde den första region där det knappt finns något :/

Permalänk
Medlem

ALLTSÅ VA FAN!!! Hur många dagar behöver dom jävla rövhålen på sig att fixa problemet?? Är dom så jävla snåla att dom inte kan smälla upp en jävla massa servrar eller är dom rädda att dom inte går med lika hög vinst då??
AVGÅ NÅGON JÄVEL!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

Simcity 5 är 1000x sämre än simcity 4.
Om du är nybörjare kör sc5, men om du vill ha en komplex simulator med massor av moddar, enorma städer som du kan mecka med i månader eller år kör simcity 4.

Sen kan du spela fyran på tåget, i sommar stugan eller på andra ställen utan internet.
Har spelat en region i 1.5 år i fyran.

Det som är bra med femman är hur det hanterar resurser och produkter en stad producerar.
När det fungerar....

Tack för svar. Jag kanske spelar 5an vid något tillfälle i framtiden men just nu känner jag att jag kan vänta.

Asså det känns ju inte som en stad när man fort som fan stöter på kanterna och tvingas till att forma staden till en kompakt fyrkant. Sen får man ju inte heller plats med tillräckligt, varje gång jag växer ska jag inte behöva riva stora delar av min redan etablerade stad. Visst, man ska då börja på en ny fyrkant och sedan sammanbinder man alla fyrkanterna, men fyrkanterna är inte ens precis intill varan som de var i 4an (där fyrkanterna för övrigt kunde vara enorma), vilket måste få det hela att se jättelöjligt ut. Hur som helst, jag hoppas att 5an kommer bli bättre med patcher och jag kanske spelar det i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizper:

Har en ny fråga idag!

Jag har väldigt stort problem med trafik. Så mycket så att min brandkår, polis och ambulans inte hinner till mina simmar. Jag har uppgraderat till det högsta med "uppgraderings" knappen men jag vill egentligen sätta större vägar tex motorvägen. Hur uppgraderar jag det? måste jag ta bort vägarna och sätta nytt?

Tyvärr inga motorvägar i sc5, bara dem som spelet satt ut i början.

Permalänk
Medlem

Det första jag möts av när jag ska starta för första gången är en uppdatering som tar evigheter. Får passa på att dammsuga under tiden.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

ALLTSÅ VA FAN!!! Hur många dagar behöver dom jävla rövhålen på sig att fixa problemet?? Är dom så jävla snåla att dom inte kan smälla upp en jävla massa servrar eller är dom rädda att dom inte går med lika hög vinst då??
AVGÅ NÅGON JÄVEL!!

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9337881.page

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdfZerg:

Tack för svar. Jag kanske spelar 5an vid något tillfälle i framtiden men just nu känner jag att jag kan vänta.

Asså det känns ju inte som en stad när man fort som fan stöter på kanterna och tvingas till att forma staden till en kompakt fyrkant. Sen får man ju inte heller plats med tillräckligt, varje gång jag växer ska jag inte behöva riva stora delar av min redan etablerade stad. Visst, man ska då börja på en ny fyrkant och sedan sammanbinder man alla fyrkanterna.. Hur som helst, jag hoppas att 5an kommer bli bättre med patcher och jag kanske spelar det i framtiden.

Ja fyran var inte heller någon höjdare i början, men den blev bättre efter patchar och expansionen. Problemet med femman är drm, om inte EA tar bort det kommer spelet inte leva så länge.
Är moddarna Sc4 lever på.

Permalänk
Inaktiv

Just nu kommer jag inte in på Europe West 5.
satt och spelade ett tag innan jag blev nerkoppling för att hamna i kö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabo86:

Det första jag möts av när jag ska starta för första gången är en uppdatering som tar evigheter. Får passa på att dammsuga under tiden.

Uppdateringen verkar buggad
Folk har svårt att komma in på servrarna

Permalänk
Medlem

Verkar inte ha hjälpt ändå eftersom 10 servrar är gröna och man ändå inte kan ansluta till dem.

Jag tog EU WEST 6 igår för att förhoppningsvis slippa byta server hela tiden men det gick ju inte speciellt bra...

Permalänk
Medlem

Joina gärna Tomorrowland på EU East 2 Jag heter scrappycoco19 på Origin

Visa signatur

Gigabyte 7970 GHz Intel i5 2500K Corsair H80i Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev Corsair 8Gb RAM 1333Mhz Corsair SSD 120 GB Corsair TX 750W

Grym house-lista http://open.spotify.com/user/mysteriz/playlist/6w1DWfFwJbIvdF...

Permalänk
Medlem

Baaah, blev precis utkastad från EU west 6

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Köpte precis SimCity LE från GMG.
Är verkligen spelet på enbart 3,79gb? Kan köra Tutorialen och det finns inga updates tillgängliga

Permalänk
Skrivet av thexps:

ALLTSÅ VA FAN!!! Hur många dagar behöver dom jävla rövhålen på sig att fixa problemet?? Är dom så jävla snåla att dom inte kan smälla upp en jävla massa servrar eller är dom rädda att dom inte går med lika hög vinst då??
AVGÅ NÅGON JÄVEL!!

Dom har ökat antalet servrar med flera hundra procent, uppenbarligen är problemen djupare än så, och då tar det logiskt nog längre tid att fixa. Tycker de gjort ett under förutsättningarna bra jobb efter release då de omedelbart satte igång att lägga till servrar, de nya är bättre än de gamla, så uppenbarligen har de även lyckats optimera dem något (gamla kommer uppdateras, en i taget), och de har patchat klienterna ett par gånger vilket fixat några små-buggar.

Skrivet av RedNet:

Köpte precis SimCity LE från GMG.
Är verkligen spelet på enbart 3,79gb? Kan köra Tutorialen och det finns inga updates tillgängliga

Yes, det är inte större än så. Kom ihåg att mycket ligger på servern och bara cachas när du spelar

Permalänk
Medlem

Knappa kol- och råmalmsfyndigheter? Ser inte ut så på mätarna..?
http://i.imgur.com/sKaIvh3.jpg

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Finns det en privat region jag kan joina? spelar just nu ensam och vill prova på multiplayer!

Permalänk

Hur lockar man mycket turister till sin stad? Ge mig tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Verkar inte ha hjälpt ändå eftersom 10 servrar är gröna och man ändå inte kan ansluta till dem.

Jag tog EU WEST 6 igår för att förhoppningsvis slippa byta server hela tiden men det gick ju inte speciellt bra...

Kört på east 2 sen release, har inte haft så mycket problem vid launch, och de senaste 2 dagarna har ja inte haft några problem alls.

Permalänk
Medlem

Damn! 54 minuters väntetid på server Europe East 6!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har suttit med "behandlar stor fil" i fan över en timme nu och inte ens kommit halvvägs, går det att göra något åt saken så att det går snabbare?

Visa signatur

cosmos wireless luftkylare p35t 2007

Permalänk

Försöker komma in på EU6... Står ju att den är "tillgänglig", men det är ändå kö.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk

Är det lönt att köpa spelet nu eller lika bra att vänta tills de har lyckats stabilisera servrarna? Jag och min flickvän vill gärna spela detta spel men känns lite meningslöst att köpa det nu om man inte kan spela.

Tackar för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Är det lönt att köpa spelet nu eller lika bra att vänta tills de har lyckats stabilisera servrarna? Jag och min flickvän vill gärna spela detta spel men känns lite meningslöst att köpa det nu om man inte kan spela.

Tackar för svar.

Det var problem i Torsdags vid releasen, men efter det har EA pumpat ut nya servrar. Nu har jag spelat konstant(förutom lite sömn) sedan i fredags 17:00 utan några som helst problem