Uppkoppling mellan dator och router=seg, hjälp?

Permalänk

Uppkoppling mellan dator och router=seg, hjälp?

Hej jag har ett nätverks kort från Asus(asus pce-n53 11n n600) som har seg uppkoppling till routern(Mbps). Det resulterar i att internetuppkopplingen också blir seg. Det är bara för mig som uppkopplingen blir seg. Normalt brukar hastigheten ligga på ca 170mbps, mellan datorn och routern men nu är den nere på 11 mbps. Uppkopplingen jag brukar ha ligger på ca 30mbit/s ner och 8mbit/s upp. Men nu är den nere på 2,81mbit/s ner och 4,71mbit/s upp. Jag har försökt att avinstallera uppdateringarna(har de nyaste just nu) och starta om nätverkskortet men inget funkar.

Detta gäller endast min dator, de andra fungerar felfritt...

http://imgur.com/wNod7XS
Så ser det ut med uppkopplingshastigheten.

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Den kan du skita i. Du har för dålig signal. Punkt.

Permalänk

Men det har ju fungerat förut och jag har inte gjort ändrat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reality42:

Men det har ju fungerat förut och jag har inte gjort ändrat något?

Innan så fungerade min bil. Men nu fungerar den inte längre. Ptjaa, same shit. Testa koppla med kabel så ser du om det är WLAN eller inte.

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson30:

Innan så fungerade min bil. Men nu fungerar den inte längre. Ptjaa, same shit. Testa koppla med kabel så ser du om det är WLAN eller inte.

Ja det fungerar med kabel.

Permalänk
Medlem

Då så. Kör med kabel (som är vettigast) Eller isolera lägenhet/hus.

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson30:

Då så. Kör med kabel (som är vettigast) Eller isolera lägenhet/hus.

du är nog bäst på swec på att hjälpa. (ironi)

till TS, testa att installera om drivrutiner, funkar inte det så starta om din router. har hjälpt min dlink massor med gånger

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson30:

Då så. Kör med kabel (som är vettigast) Eller isolera lägenhet/hus.

Jag skulle kunna göra det, men problemet är att det är lite långt till modemet. Men det betyder ju inte att nätverkortet har gått sönder, kanske bara någon inställning man behöver göra?

Permalänk
Skrivet av crazymike:

du är nog bäst på swec på att hjälpa. (ironi)

till TS, testa att installera om drivrutiner, funkar inte det så starta om din router. har hjälpt min dlink massor med gånger

Ska testa, tack för ett vettigt svar

Permalänk
Skrivet av Reality42:

Jag skulle kunna göra det, men problemet är att det är lite långt till modemet. Men det betyder ju inte att nätverkortet har gått sönder, kanske bara någon inställning man behöver göra?

med tanke på signalstyrkan du får på 4 av 5 staplar så är det större sannolikhet att det är mjukvara än taskig signal.

ligger själv på 3av 5 å har strax över 90mbit till routern m en laptopp

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

du är nog bäst på swec på att hjälpa. (ironi)

till TS, testa att installera om drivrutiner, funkar inte det så starta om din router. har hjälpt min dlink massor med gånger

Du har nog mest koll på swec (ironi).
WLAN är inte stabilt. Punkt. Det finns ungefär 78932443980 faktorer som spelar in vad det gäller WLAN.

Permalänk

http://imgur.com/sfnmpVE

Inget här som jag ska ändra eller något?

Permalänk
Medlem

Bor du i lägenhet?

Det kan vara att någon av dina grannar har ändrat kanal på sitt trådlösa nätverk, vilket gör att det nätverket har börjat störa ditt trådlösa nätverk. Lösningen är att du byter kanal på ditt nätverk, vilket kan innebära att någon annan granne får problem med sitt trådlösa o.s.v.

Permalänk
Skrivet av kalle-anka:

Bor du i lägenhet?

Det kan vara att någon av dina grannar har ändrat kanal på sitt trådlösa nätverk, vilket gör att det nätverket har börjat störa ditt trådlösa nätverk. Lösningen är att du byter kanal på ditt nätverk, vilket kan innebära att någon annan granne får problem med sitt trådlösa o.s.v.

Bor i villa, men kan det störa ändå?

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte, men tror det.

Jag vet att det finns program på nätet som analyserar nätverkstrafiken där man befinner sig så att man ser vilka kanaler grannarna använder så att man kan välja en egen. Läs t.ex. här:
https://www.flashback.org/t1801686

Permalänk
Skrivet av kalle-anka:

Jag vet faktiskt inte, men tror det.

Jag vet att det finns program på nätet som analyserar nätverkstrafiken där man befinner sig så att man ser vilka kanaler grannarna använder så att man kan välja en egen. Läs t.ex. här:
https://www.flashback.org/t1801686

Tack, funkar nu!