Permalänk
Entusiast
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Hmm, har du något namn på personen som PMade dig på minhembio.se så tar jag gärna upp det internt här.

MVH Josefin

Den som skickade meddelandet var en Andreas och jag har även fått en kommentar på omdömet på prisjakt som säger att ni skickat ett PM till mig. Denna kommentar är skriven av en Carolina.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Cuowe:

Indeed, köpte ett 7970 från cdon i veckan, men never settle reloaded verkar lite skumt. Min, samt många andra om man ska lita på amd gamings Facebook sida, har problem med sina cd-keys. Sen att amd inte svarar på varken mail eller på deras Facebook sida gör inte saken bättre.

Har ni på cdon någon kontaktperson på amd som ni kan få tag i?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej hej

Fick svar från AMD nu. De hade visst problem med sina servrar i förra veckan, vilket resulterade i ett felmeddelande för en del när de försökte aktivera sina koder. Det ska vara fixat, men skulle man fortfarande ha problem ber de folk vända sig till support@amd4u.com.

MVH Josefin

Skrivet av Zotamedu:

Den som skickade meddelandet var en Andreas och jag har även fått en kommentar på omdömet på prisjakt som säger att ni skickat ett PM till mig. Denna kommentar är skriven av en Carolina.

Hej hej

Tack, jag har bett Andreas läsa ditt PM där och ta tag i dina önskemål.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Ärligt talat, när f*n har ni tagit 21499:- för denna dator?? Det borde vara förbjudet att göra såhär.
Ni påstår att ni har 25% rabatt på denna dator, men med er rabatt så kostar den som den brukar och som den gör hos andra återförsäljare. Det är till att lura sina kunder!

http://cdon.se/hemelektronik/15inch_asus_zenbook_u500vz-cn046...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1451220
Scrolla ner och klicka på cdon, den låg på det priset i 7 dar
Men visst, känns ju konstigt att det står 25% och ett pris som har gällt sen 7 dagar efter att den togs in i sortimentet.

Men hur som helst, finns det kunder som verkligen blir "lurade"? Men det är klart THEXPS, du kanske litar blint på _en_ återförsäljare utan att jämföra med andra, och väljer hårdvara efter ordinariepris?

Detta är ett "ickeproblem" i min mening som folk bara klagar för klagandets skull på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Ärligt talat, när f*n har ni tagit 21499:- för denna dator?? Det borde vara förbjudet att göra såhär.
Ni påstår att ni har 25% rabatt på denna dator, men med er rabatt så kostar den som den brukar och som den gör hos andra återförsäljare. Det är till att lura sina kunder!

http://cdon.se/hemelektronik/15inch_asus_zenbook_u500vz-cn046...

Nu står det 90%... -.-

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Fick svar från AMD nu. De hade visst problem med sina servrar i förra veckan, vilket resulterade i ett felmeddelande för en del när de försökte aktivera sina koder. Det ska vara fixat, men skulle man fortfarande ha problem ber de folk vända sig till support@amd4u.com.

MVH Josefin

Testade precis igen, men funkar fortfarande inte. Men jag skeppar iväg ett till mail till support@amd4u.com, skickade ett i förra veckan med, men inte fått svar ännu. Får se om jag får svar nu då.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Wedes:

Handla inte på CDON!!! Först tar deras lager otrolig lång tid på sig att packa varorna och sen glömmer de att skicka mitt chassi... Helt otroligt. Nu kan jag ändå inte bygga min dator. Idioter!

Har kontaktar eran kundtjänst men även den är extremt långsam.

Hej hej

Chassit skickas i de flesta fall i ett separat kolli, har du checkat så du inte missat hämta ut det bara? Om du PMar mig ditt ordernummer så kan jag kolla vad som händer med det.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Miitt DOA-ärende är nu uppe i 72 dagar. Senaste är att kundtjänst har skickat en faktura till mig för ett ersättningkort men jag har inte sett röken av kortet eller ens kollinummret(kan inte följa ordern på hemsidan) och de har inte svarat mig sen den 27 februari när jag bad om att få kollinumret. "Garanterar svar inom 24-timmar" ._. betyder ordet garanterar inget för cdon eller? "Svarar tidigast om 24timmar" stämmer mer in på hur det faktiskt fungerar.

Sen borde ni göra något åt systemet som gör att man inte kan följa ordrar som kundtjänst skapar.

*edit* kul. fick precis svar från cdon att kortet har utgått (trots att jag sitter här med en faktura xD). dra ut på DOA i över 2 månader sen när jag äntligen skall få ett fungerande så finns inte kortet längre.. alltså, detta börjar mest kännas som en dålig komedi =p

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Hej Josefin,

Tack för ditt svar på det jag reagerade över. Jag förstår att fel kan uppkomma osv, men det är bara gå igenom era rutiner så kommer ni säkert lösa detta och bli ännu bättre butik.

Permalänk
Medlem

En del borde lugna ner sig lite och inte vara så aggressiva. Jag tycker servicen Josefin ger är väldigt bra, även om det verkar som cdon har mer att göra med resterande supportavdelning.

Jag beställde grafikkort för att kunna köra SLI och några fläktar i senaste Swec.-rabattomgången. Beställde sent på kvällen den 26:e, paketet skickades vid lunch dagen efter och den 28:e hade jag det. Snabbt och effektivt till väldigt bra pris.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Första gången man beställer från CDON. I beställningen ingick en Ipad/Iphone5 och lite annat. Vad händer? Får paketet, allt står med på kvittot/fakturan. Dock är det ett problem, ingen Iphone5 är med i paketet.. Har varit i kontakt med både posten och CDON. Enda hjälp man får är att man ska kontakta försäkringsbolaget. Ingen vet vart den har tagit vägen, inte heller några synliga skador på paketet eller omtejpat paket. Känns fantastiskt bra, har gjort en polisanmälan nu..

Antingen är den stulen av någon hos CDON eller Posten.

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Josefin, jag hoppas verkligen dina chefer bjuder dig på smörgårdstårta eller liknande så som du kämpar och försöker hjälpa oss när dina kollegor till klantarslen gör bort sig ganska ofta! 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste bara säga hur bra ni är! Era leveransadress är helt grymma!

Har beställt kanske 3ggr denna månad då det var bra erbjudanden på filmer.

Dock har jag två minus till er, första är att ni borde verkligen skaffa fri frakt. Jag har beställt dessa 3ggr 2st filmer per gång och när det är bra erbjudande så blir nästan frakten dyrare än vad själv innehållet i paketet är. Beställde två bluray, en för 14kr och en kostade 59kr tror jag, så jag använde min rabattcheck på 50kr så det var bara 23kr, sedan läggs frakten på med 29kr, inga stora summor men jag skulle beställa väldigt mycket mer ifall det var gratis.

Nästa minus är att ni packar era paket överdrivet stora, jag har postfack i trappuppgången som är till för att kunna få hem paket hela vägen till dörren. Senaste jag beställde kom fram för 5min sen och det vara bara två ynkliga bluray filmer och då kan man ju hoppas på att man får det till dörren men i era överdrivna kartonger så har jag fått promenera till stan varje gång. Fixa mindre kartonger för bövelen

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Hej Josefin,

Skulle ni kunna ta in tillbehör till chassin också? Specifikt tänkte jag på "Lian Li BZ-502B"

Länk hos Deltaco: http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(BZ-502B)/index.a...

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Triffid:

Miitt DOA-ärende är nu uppe i 72 dagar. Senaste är att kundtjänst har skickat en faktura till mig för ett ersättningkort men jag har inte sett röken av kortet eller ens kollinummret(kan inte följa ordern på hemsidan) och de har inte svarat mig sen den 27 februari när jag bad om att få kollinumret. "Garanterar svar inom 24-timmar" ._. betyder ordet garanterar inget för cdon eller? "Svarar tidigast om 24timmar" stämmer mer in på hur det faktiskt fungerar.

Sen borde ni göra något åt systemet som gör att man inte kan följa ordrar som kundtjänst skapar.

*edit* kul. fick precis svar från cdon att kortet har utgått (trots att jag sitter här med en faktura xD). dra ut på DOA i över 2 månader sen när jag äntligen skall få ett fungerande så finns inte kortet längre.. alltså, detta börjar mest kännas som en dålig komedi =p

Hej hej

Fast nu berättar du inte riktigt hela historien, Triffid. =P
Kortet var inne först en runda, men verkstaden hittade inga fel på det, så du fick tillbaka det. Andra gången hade du skrivit en betydligt bättre felbeskrivning och de hittade vad som var fel. Felbeskrivningar är superviktiga.
Ett annat tips för att snabba upp ett returärende (orelaterat till just Triffids ärende) är att ange Kundnummer, Ordernummer och Serienummer på produkten tillsammans med en utförlig felbeskrivning första gången man hör av sig. Då slipper man ofta en massa följdfrågor/extra mail och det hela går smidigare och fortare.
Dock håller jag med om att kommunikationen kunde varit betydligt bättre från vår sida i ditt ärende, samma med återskickandet första gången! Hade vi varit snabbare på den biten så hade det kanske inte hunnit utgå. Men du fick erbjudande om att välja ett ersättningskort om jag inte har helt fel?

MVH Josefin

Skrivet av Bakwetu:

En del borde lugna ner sig lite och inte vara så aggressiva. Jag tycker servicen Josefin ger är väldigt bra, även om det verkar som cdon har mer att göra med resterande supportavdelning.

Jag beställde grafikkort för att kunna köra SLI och några fläktar i senaste Swec.-rabattomgången. Beställde sent på kvällen den 26:e, paketet skickades vid lunch dagen efter och den 28:e hade jag det. Snabbt och effektivt till väldigt bra pris.

Hej hej

För att vara rättvis mot mina kollegor som sitter på kundtjänst så sliter de dagarna i ända med att svara på frågor och göra folk glada, ibland gör man såklart missar och det syns här i forumet direkt. Själv tillhör jag inte kundtjänst, utan har helt andra arbetsuppgifter egentligen, ni på SweClockers är de enda kunderna jag försöker hjälpa och med ett fåtal kunder kanske man försöker anstränga sig lite extra?

MVH Josefin

Skrivet av kimpaa88:

Första gången man beställer från CDON. I beställningen ingick en Ipad/Iphone5 och lite annat. Vad händer? Får paketet, allt står med på kvittot/fakturan. Dock är det ett problem, ingen Iphone5 är med i paketet.. Har varit i kontakt med både posten och CDON. Enda hjälp man får är att man ska kontakta försäkringsbolaget. Ingen vet vart den har tagit vägen, inte heller några synliga skador på paketet eller omtejpat paket. Känns fantastiskt bra, har gjort en polisanmälan nu..

Antingen är den stulen av någon hos CDON eller Posten.

Hej hej

Superbra att du har polisanmält det! Vet att de jobbar på ditt ärende, men de kan inte göra så mycket innan de fått in polisanmälan och fått besked från logistik.

MVH Josefin

Skrivet av thexps:

Josefin, jag hoppas verkligen dina chefer bjuder dig på smörgårdstårta eller liknande ofta så som du kämpar och försöker hjälpa oss när dina kollegor till klantarslen gör bort sig ganska ofta! 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Hej hej

Mmmmmm, smörgåstårta hade varit gott... =/

MVH Josefin

Skrivet av tonix:

Måste bara säga hur bra ni är! Era leveransadress är helt grymma!

Har beställt kanske 3ggr denna månad då det var bra erbjudanden på filmer.

Dock har jag två minus till er, första är att ni borde verkligen skaffa fri frakt. Jag har beställt dessa 3ggr 2st filmer per gång och när det är bra erbjudande så blir nästan frakten dyrare än vad själv innehållet i paketet är. Beställde två bluray, en för 14kr och en kostade 59kr tror jag, så jag använde min rabattcheck på 50kr så det var bara 23kr, sedan läggs frakten på med 29kr, inga stora summor men jag skulle beställa väldigt mycket mer ifall det var gratis.

Nästa minus är att ni packar era paket överdrivet stora, jag har postfack i trappuppgången som är till för att kunna få hem paket hela vägen till dörren. Senaste jag beställde kom fram för 5min sen och det vara bara två ynkliga bluray filmer och då kan man ju hoppas på att man får det till dörren men i era överdrivna kartonger så har jag fått promenera till stan varje gång. Fixa mindre kartonger för bövelen

Hej hej

När vi slutade med fraktfritt så ersatte vi det med 50kr-koden, den får du alltså istället för fraktfritt.
Är inte paketen för små så är de för stora, haha. Jag skickar iaf ditt önskemål vidare till filmavdelningen, så får vi se om de kan göra något åt det.

MVH Josefin

Skrivet av Electrix:

Hej Josefin,

Skulle ni kunna ta in tillbehör till chassin också? Specifikt tänkte jag på "Lian Li BZ-502B"

Länk hos Deltaco: http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(BZ-502B)/index.a...

Hej hej

Kollar på det!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Kollar på det!

MVH Josefin

Hojta gärna till när den är upplagd isåfall då jag sitter och väntar med massa andra saker i varukorgen..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Fast nu berättar du inte riktigt hela historien, Triffid. =P
Kortet var inne först en runda, men verkstaden hittade inga fel på det, så du fick tillbaka det. Andra gången hade du skrivit en betydligt bättre felbeskrivning och de hittade vad som var fel. Felbeskrivningar är superviktiga.
Ett annat tips för att snabba upp ett returärende (orelaterat till just Triffids ärende) är att ange Kundnummer, Ordernummer och Serienummer på produkten tillsammans med en utförlig felbeskrivning första gången man hör av sig. Då slipper man ofta en massa följdfrågor/extra mail och det hela går smidigare och fortare.
Dock håller jag med om att kommunikationen kunde varit betydligt bättre från vår sida i ditt ärende, samma med återskickandet första gången! Hade vi varit snabbare på den biten så hade det kanske inte hunnit utgå. Men du fick erbjudande om att välja ett ersättningskort om jag inte har helt fel?

MVH Josefin

Well, första gången kunde jag inte skriva samma felbeskrivning eftersom jag inte ens kunde få någon bild med kortet i. Så det var ett olyckligt fall helt enkelt eftersom verkstaden (och även jag när jag fick tillbaka kortet) plötsligt fick bild, körde lite benchmarks och sen skickade tillbaka kortet. Det visade sig att det dykt upp ett nytt fel dock, som antagligen hittats av verkstaden om man gjort en grundligare undersökning men jag kan definitivt ha förståelse för att man bara tittar på vad som är rapporterat

Jag har inga bad feelings mot cdon, det skall påpekas att de varit väldigt tillmötesgående genom hela detta ärendet. Att det tagit så fasligt lång tid beror till ganska stor del på felets natur, hade det inte behövts två vändor så hade det varit löst inom typ 30dagar vilket iaf jag anser okej med tanke på era fördelaktiga priser. Att förvänta sig lika snabb support som man får hos affärer som tar 10-15% högre priser är såklart orealistiskt. Fick erbjudande om att välja något ersättningskort men det är lite blandade känslor eftersom jag ansåg att lightning-kortet var det bästa 680 kortet plockade dock ut ett annat med liknande specs och väntar på svar igen.

Skrivet av tonix:

Dock har jag två minus till er, första är att ni borde verkligen skaffa fri frakt. Jag har beställt dessa 3ggr 2st filmer per gång och när det är bra erbjudande så blir nästan frakten dyrare än vad själv innehållet i paketet är. Beställde två bluray, en för 14kr och en kostade 59kr tror jag, så jag använde min rabattcheck på 50kr så det var bara 23kr, sedan läggs frakten på med 29kr, inga stora summor men jag skulle beställa väldigt mycket mer ifall det var gratis.

På vilket sätt är det ett problem att frakten blir dyrare än varorna? Du fattar väl att cdon kommer gå minus om de erbjuder gratis frakt på saker som kostar 14kr?

CDON i princip skänker bort blurays här för 14kr styck och du tycker det är ett minus att de inte betalar frakten med. Kan verkligen inte förstå hur folk tänker ibland.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Skrivet av kimpaa88:

Första gången man beställer från CDON. I beställningen ingick en Ipad/Iphone5 och lite annat. Vad händer? Får paketet, allt står med på kvittot/fakturan. Dock är det ett problem, ingen Iphone5 är med i paketet.. Har varit i kontakt med både posten och CDON. Enda hjälp man får är att man ska kontakta försäkringsbolaget. Ingen vet vart den har tagit vägen, inte heller några synliga skador på paketet eller omtejpat paket. Känns fantastiskt bra, har gjort en polisanmälan nu..

Antingen är den stulen av någon hos CDON eller Posten.

Nu vet jag inte om de på lagret har en lista som de bockar av när de har lagt i varan i förpackningen? många går iaf så, de skickar även med denna lista, är allt på listan bockat för och inget hade gjorts med lådan efter försegling... då måste de ju antingen ha glömt att lägga ner den eller helt enkelt snott den på lagret?

Drygt att en såpass dyr vara "försvinner" förstår jag och hoppas verkligen att allt löser sig!

Permalänk
Medlem

Hej igen Josefin!

Var det 3.0 USB på BitFenix Shinobi Window med? På hemsidan är den nämligen inte uppdaterad i sådana fall!

Tack på förhand.

EDIT: Det dröjde totalt 2 dagar innan mina grejer var här! Mycket bra jobbat förutom det faktumet att chassit inte kom med leveransen.

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk
Medlem

Hej, jag blev jätte intresserad av THOR Einride. Men då undrar har ni den kvar i lager ? Sedan undrar jag får man med en skärm om man köper THOR Lorride ? Och är garantin 6 månader eller två år? Sen står det att telefon support i 2 år men jag lyckades inte hitta nåt nummer. Mvh. Farah

Permalänk
Avstängd

Det har gått 5 dagar sedan CDON reserverade pengar från mitt konto, vilket är för mycket. Jag kan inte fortsätta med mitt projekt innan jag får tillbaka de extra pengar som reserverades. Detta för för dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psychoworker:

Nu vet jag inte om de på lagret har en lista som de bockar av när de har lagt i varan i förpackningen? många går iaf så, de skickar även med denna lista, är allt på listan bockat för och inget hade gjorts med lådan efter försegling... då måste de ju antingen ha glömt att lägga ner den eller helt enkelt snott den på lagret?

Drygt att en såpass dyr vara "försvinner" förstår jag och hoppas verkligen att allt löser sig!

Jadu, blev ganska förvånad själv. Något lurt är det allt, har aldrig hänt mig tidigare och har beställt en jäkla massa online.
Vann Iphone5 + tillbehör för 10 000kr på Bingo Lotto's uppesittarkväll i Julas.. Började med att det tog nästan 3 månader att få vinsten från Bingo Lotto, fick ringa och tjata en del på Bingo Lotto. Vinsten var i form av ett presentkort på 10 000kr hos CDON. Förstår inte varför de ens skriver Iphone5 + tillbehör när det handlar om ett presentkort då man kan köpa vad man vill, men men inte mig emot.

Lägger en beställning på Iphone5 + Ipad mini och lite andra smågrejor hos CDON.. Tro på fan att Iphone5 saknas i paketet. Försäkringsbolaget vill inte heller ersätta den då de anser att man måste haft telefonen "i handen" innan man kan anmäla den som stulen. Är ju det som är själva problemet, att vi aldrig fick telefonen i handen. Annars hade jag aldrig ringt överhuvudtaget. Har ju fortfarande betalat för en vara som jag inte fått, borde fortfarande gillas som någon sorts stöld. Nu blir det väl bara massa tjafs mellan CDON och Posten gissar jag på...

På något sätt ska vi ha telefonen vi betalat för dock.

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Det har gått 5 dagar sedan CDON reserverade pengar från mitt konto, vilket är för mycket. Jag kan inte fortsätta med mitt projekt innan jag får tillbaka de extra pengar som reserverades. Detta för för dåligt.

Även om CDON släpper reservationen så brukar bankerna släpa efter, brukar vara en 7 dagar eller något sådan i värsta fall.
(Fast värst är det om man köper från utlandet/annan valuta. Ex man köper något som kostar 100€, kursen är 1€=9.50kr. 950kr reserverat. När betalningen väl blir definitiv är kanske kursen 9.55kr, 955kr dras från konto och 950kr är fortfarande reserverat, i 7 eller 10 dagar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimpaa88:

Jadu, blev ganska förvånad själv. Något lurt är det allt, har aldrig hänt mig tidigare och har beställt en jäkla massa online.
Vann Iphone5 + tillbehör för 10 000kr på Bingo Lotto's uppesittarkväll i Julas.. Började med att det tog nästan 3 månader att få vinsten från Bingo Lotto, fick ringa och tjata en del på Bingo Lotto. Vinsten var i form av ett presentkort på 10 000kr hos CDON. Förstår inte varför de ens skriver Iphone5 + tillbehör när det handlar om ett presentkort då man kan köpa vad man vill, men men inte mig emot.

Lägger en beställning på Iphone5 + Ipad mini och lite andra smågrejor hos CDON.. Tro på fan att Iphone5 saknas i paketet. Försäkringsbolaget vill inte heller ersätta den då de anser att man måste haft telefonen "i handen" innan man kan anmäla den som stulen. Är ju det som är själva problemet, att vi aldrig fick telefonen i handen. Annars hade jag aldrig ringt överhuvudtaget. Har ju fortfarande betalat för en vara som jag inte fått, borde fortfarande gillas som någon sorts stöld. Nu blir det väl bara massa tjafs mellan CDON och Posten gissar jag på...

På något sätt ska vi ha telefonen vi betalat för dock.

Känns ju fel att DU ska polisanmäla, det är CDON som inte har kunnat leverera en telefon till dig, så det är antingen CDONs eller Postens fel. Har den försvunnit efter att den lämnat CDON (den är trots allt avbockad på någon listan?) så får CDON polisanmäla Posten, eller iaf anmäla till Posten att något försvunnit från en leverans. Inte din huvudvärk (fast det blir det ändå....)

Permalänk
Medlem

Hej, har lite problem med informationen från er. Beställde artiklar för ca 5500 kr i söndags och ni reserverade beloppet omedelbart. Av någon anledning får jag sedan ett mail där det står att några av artiklarna har dellevererats, samt att de andra skall skickas så fort de kommer in i ert lager. Oklart hur detta kan ske då samtliga saker jag beställde skulle ha 1-3 dagars leveranstid och fanns i lager hos er enligt prisjakt.

Får idag ett mail om att CDON försökt dra betalningen för min restorder "ett flertal gånger" men nekats av min bank och att den resterande (icke skickade) ordern nu "avbeställs". Ringde banken och de sa att pengarna fanns på mitt konto och att ni hade reserverat alltihopa. Pengarna får jag enligt CDON tillbaka inom ett par dagar.

På "mina sidor" på CDONs hemsida finns dock min restorder kvar, under den order som nu levererats. Är därför osäker på om den är på gång eller om den verkligen är annullerad. Extremt dålig info. Artiklarna listad där med pris och allt, och under "Orderhistorik" sägs ordern ha 7 artiklar, dvs inte bara de jag fick dellevererade. Ordern anges också på denna sida vara postad. Har ingen större lust att beställa dessa grejer igen och sen märka att den tydligen är på väg ändå och sen sitta med dubbla uppsättningen grejer för nu ca 10 000 kr. Hade planerat att ha grejerna denna vecka, vilket var anledningen till att jag valde CDON som hade sakerna i lager. Gick sådär...

Permalänk
Avstängd

De flesta grejer som man beställer skickas som dellevarans. Först reserveras hela kostnaden, sedan kostanden för varje individuell artikel som skickas från annat lager. Hände mig också, de hade +6500:- reserverade i 5 dagar, kunde inte göra något. CDONs banksystem eller vad de nu använder sig av är helt kasst alltså, många verkar ha samma problem. Pengar resevreras aslänge men inga grejer skickas eftersom det har blivit "fel".

Verkar vara lite som på lotto, ibland gör köpet bra ibland krånglar det som attan. Det är även bara cdon som har detta problem av alla andra butiker i sverige.

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej
Hej hej

Låter lite underligt då en vara vanligtvis inte går från köpbar till att ha bokaknapp, utan enbart tvärtom. Om du PMar mig ditt kundnummer så kollar jag gärna på det.

MVH Josefin

Nu finns där istället en bevaka knapp på varan i fråga, inte boka.
Jag beställde varan i onsdags förra veckan och har ännu inte hört något alls. Detta är alltså tredje gången ni inte skickar en vara ni vid beställningstillfället har i lager men sen ej kan leverera. Dessutom har jag som jag skrev tidigare förlorat 100:- i rabattkuponger pga detta utan någon form av kompensation.

PM med kundnummer är skickat till dig, men det ska mycket till innan jag beställer något hos er igen.

Mvh

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

Känns ju fel att DU ska polisanmäla, det är CDON som inte har kunnat leverera en telefon till dig, så det är antingen CDONs eller Postens fel. Har den försvunnit efter att den lämnat CDON (den är trots allt avbockad på någon listan?) så får CDON polisanmäla Posten, eller iaf anmäla till Posten att något försvunnit från en leverans. Inte din huvudvärk (fast det blir det ändå....)

Ja, håller verkligen med dig! Det är inte riktigt avslutat än. Kommer återkomma sen när ärendet är avslutat. Just nu ser det inte alls ljust ut. Verkar inte bli någon form av ersättning alls från någon part. Man saknar rättigheter helt som privatperson verkar det som och företagen verkar sakna skyldigheter..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Konama:

Hej igen Josefin!

Var det 3.0 USB på BitFenix Shinobi Window med? På hemsidan är den nämligen inte uppdaterad i sådana fall!

Tack på förhand.

EDIT: Det dröjde totalt 2 dagar innan mina grejer var här! Mycket bra jobbat förutom det faktumet att chassit inte kom med leveransen.

Hej hej

Japp, fönsterversionen ska också vara med 3.0, fixat på sidan nu.

Chassin skickas i de flesta fall i ett separat kolli, skicka ditt ordernummer i ett PM så kan jag checka vad som händer med det.

MVH Josefin

Skrivet av TsExi:

Hej, jag blev jätte intresserad av THOR Einride. Men då undrar har ni den kvar i lager ? Sedan undrar jag får man med en skärm om man köper THOR Lorride ? Och är garantin 6 månader eller två år? Sen står det att telefon support i 2 år men jag lyckades inte hitta nåt nummer. Mvh. Farah

Hej hej

Ja, vi har både stationära Einride och laptopversionen i lager i skrivande stund.
Windows 8-versionen av Lorride ingår i kampanjen med skärm, mer info hittar du här: http://cdon.se/hemelektronik/thor%2bsk%C3%A4rm/
Det är 2 års garanti såvida det inte är en fyndvara. Telefonnummer till Thorsupporten får man med datorn.

MVH Josefin

Skrivet av ate-bitt:

Hej, har lite problem med informationen från er. Beställde artiklar för ca 5500 kr i söndags och ni reserverade beloppet omedelbart. Av någon anledning får jag sedan ett mail där det står att några av artiklarna har dellevererats, samt att de andra skall skickas så fort de kommer in i ert lager. Oklart hur detta kan ske då samtliga saker jag beställde skulle ha 1-3 dagars leveranstid och fanns i lager hos er enligt prisjakt.

Får idag ett mail om att CDON försökt dra betalningen för min restorder "ett flertal gånger" men nekats av min bank och att den resterande (icke skickade) ordern nu "avbeställs". Ringde banken och de sa att pengarna fanns på mitt konto och att ni hade reserverat alltihopa. Pengarna får jag enligt CDON tillbaka inom ett par dagar.

På "mina sidor" på CDONs hemsida finns dock min restorder kvar, under den order som nu levererats. Är därför osäker på om den är på gång eller om den verkligen är annullerad. Extremt dålig info. Artiklarna listad där med pris och allt, och under "Orderhistorik" sägs ordern ha 7 artiklar, dvs inte bara de jag fick dellevererade. Ordern anges också på denna sida vara postad. Har ingen större lust att beställa dessa grejer igen och sen märka att den tydligen är på väg ändå och sen sitta med dubbla uppsättningen grejer för nu ca 10 000 kr. Hade planerat att ha grejerna denna vecka, vilket var anledningen till att jag valde CDON som hade sakerna i lager. Gick sådär...

Hej hej

Kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig att få rätt på det.

MVH Josefin

Skrivet av Kompressor:

Nu finns där istället en bevaka knapp på varan i fråga, inte boka.
Jag beställde varan i onsdags förra veckan och har ännu inte hört något alls. Detta är alltså tredje gången ni inte skickar en vara ni vid beställningstillfället har i lager men sen ej kan leverera. Dessutom har jag som jag skrev tidigare förlorat 100:- i rabattkuponger pga detta utan någon form av kompensation.

PM med kundnummer är skickat till dig, men det ska mycket till innan jag beställer något hos er igen.

Mvh

Hej hej

Pratade med mobilavdelningen angående detta, troligen har de hunnit gå ut innan din order blivit ordentligt registrerad - vi har haft många restordrar på den och brist under en längre tid tyvärr. Vi får in några i början av nästa vecka, men har fortfarande inte kunnat täcka upp för alla beställningar vi har från kunder på den tyvärr.
Om du vill avboka den aktuella ordern så hör av dig till kundtjänst, passa då även på att be om din 50kr-kod tillbaka.

Angående dina tre ordrar så kollade jag igenom dina gamla ordrar, vad jag kan se har allting blivit levererat förutom en order för ganska exakt 2 års sedan som blev avbokad.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Rabattkoden SWEC1302 gäller väl inte längre för 5%? Finns det någon ny?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompo:

Hej!

Rabattkoden SWEC1302 gäller väl inte längre för 5%? Finns det någon ny?

Tja.. SWEC1303 kan ju vara rätt passande nu antar jag?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------