Permalänk
Medlem

Från en bar/klubb i Skövde. vid namn Jolie Salope. Finns "samma" i Jönköping (Karlssons salonger)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du kan inte välja att visa en hel webbsida som en bild. Gör om, gör rätt. Snyggt fotografi dock ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nae0:

http://www.rudstrom.com/wp-content/uploads/2013/03/IMG_0025.j...

Från en bar/klubb i Skövde. vid namn Jolie Salope. Finns "samma" i Jönköping (Karlssons salonger)

Daumn. "Gullig slampa" är dock inget smickrande namn. Men damn, snyggt foto.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Du kan inte välja att visa en hel webbsida som en bild. Gör om, gör rätt. Snyggt fotografi dock ^^

Haha oj, skulle prova om det gick att img:a länken sen glömde jag redigera inlägget. Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LostMySelf:

Haha oj, skulle prova om det gick att img:a länken sen glömde jag redigera inlägget. Tack så mycket!

Du kan välja "Förhandsgranska inlägg" för att se hur det kommer att se ut när du väl publicerar ditt inlägg, vetdu

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Inte jag som tagit bilden, men jag på bilden x) Inte min skoter heller, fick låna den en heldag att leka med. En Polaris RMK Pro 800, vem lånar ut en sån till nån de knappt känner?! Fick inte höra något "Kör försiktigt nu" heller utan ett "Ut och lek vafan, gasa". Tydligen finns det sånt folk och glad är jag för det ^^ fan va kul jag hade den dagen.

Får väl reklama tjejen lite, foto av babbi.se

Edit: Får väl lägga till en egentagen bild också så det inte blir nåt gnäll. Får bli på samma tema Inte lika 'vacker' men fångade iaf ögonblicket x)

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Den här stod och skräpa ute i skogen:

Scania Vabis 76 by NeXur, on Flickr

Scania Vabis 76 by NeXur, on Flickr

Scania Vabis 76 by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk

Har dålig internet så kan inte ladda upp 20mb bilder tyvärr. Massa nya uppladdade idag på min 500px!

http://500px.com/JohanBorjesson

Permalänk
Medlem
Skrivet av nex_73:

Är den här bilden någon HDR-variant? Eller är bakgrunden pålagd i efterhand? Ser så märkligt ut vid rattens konturer (den vita glorian)...Gillar bokehn!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie96:

Är den här bilden någon HDR-variant? Eller är bakgrunden pålagd i efterhand? Ser så märkligt ut vid rattens konturer (den vita glorian)...Gillar bokehn!

Stämmer bra det (photoshops innbyggda - photorealistic) försöker hålla HDR nere så mycket som möjligt då jag inte direkt är någon stor fan av det.
Men kan göra sig bra med lite effekt på gamla rosthögar
Kan även va att jag drog upp skärpan lite för mycket (med tanke på halo/gloriaeffekten).

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk

Det var det lilla jag lyckats fånga på sistone, hoppas på en större skörd inom kort.

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem

Inte nytagen, men nyredigerad.

Och en vintertistel

Visa signatur
Permalänk

http://www.flickr.com/photos/l0stmyself/
http://500px.com/JohanBorjesson

Permalänk
Medlem

På flickr

Ute och utforskade Slussenområdet i sweclockarsällskap i söndags.

Permalänk
Medlem

Jag har säkert visar er det här fotografiet, men jag blev såpass nöjd med det, så jag visar det igen

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Var en sväng till grannstan:

Olidan by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk

Inga monsterbilder, fick inte till rätt exponering på nästan nån av bilderna men kunde göra ett ganska bra jobb i Lightroom.

Permalänk

Nu är det vår!

Skrivet av cl3mens:

Ute och utforskade Slussenområdet i sweclockarsällskap i söndags.

Jag gillar redigeringen där, den talar en del hel den bilden! Jag associerar till att magiken med vissa platser i själva verket inte alls ligger i platsen utan omständigheterna att man är där samt sällskapet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aristotele:

Jag gillar redigeringen där, den talar en del hel den bilden! Jag associerar till att magiken med vissa platser i själva verket inte alls ligger i platsen utan omständigheterna att man är där samt sällskapet

Tack! Håller helt klart med, det var väldigt kul att gå ut med andra och fota. Det sker för sällan. Och när jag kör med Holgan som den där bilden är tagen med så märker jag hur jag får en annan stil och annat arbetssätt. Mindre regler, mer kaos. Här snöade det lite igår, inget bestående, men helt klart fel riktning!

Här kommer en till bild från i söndags:

På flickr

Förra veckan var jag i Berlin, helt klart trevligare klimat. Och en sjukt skoj stad att fota i!

På Flickr

På Flickr

Jag var strikt där. Tog bara med en kamera och ett objektiv, 35/2. Det kändes faktiskt inte begränsande alls, jag tror jag fick mer fotat istället. Enda saken jag hade saknat längre glugg till hade väl varit om vi gått på Berlin Zoo.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av cl3mens:

Tack! Håller helt klart med, det var väldigt kul att gå ut med andra och fota. Det sker för sällan. Och när jag kör med Holgan som den där bilden är tagen med så märker jag hur jag får en annan stil och annat arbetssätt. Mindre regler, mer kaos. Här snöade det lite igår, inget bestående, men helt klart fel riktning!

Här kommer en till bild från i söndags:

<bilder>

Jag var strikt där. Tog bara med en kamera och ett objektiv, 35/2. Det kändes faktiskt inte begränsande alls, jag tror jag fick mer fotat istället. Enda saken jag hade saknat längre glugg till hade väl varit om vi gått på Berlin Zoo.

Får känslan av analogt, stämmer det?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Får känslan av analogt, stämmer det?

Korrekt! Kodak Porta 400 i samtliga fall, på småbild är den exponerad som EI 320. En riktigt härlig film.

Permalänk
Medlem

Hunden med sin nya vinterjacka + Khoma på sticky fingers i helgen:

Adie by mangobike, on Flickr

Khoma by mangobike, on Flickr

Khoma by mangobike, on Flickr

Khoma by mangobike, on Flickr

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem
Skrivet av cl3mens:

Korrekt! Kodak Porta 400 i samtliga fall, på småbild är den exponerad som EI 320. En riktigt härlig film.

Nice, undrar om jag inte har nån rulle med det i kylen.. hm...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Skulle fotat pan starrs, men såg den inte. Så fick bli månen istället

Moon 14/3-13 by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

Gillar alltid konsert bilder! Hur gick det med att tag in kameran etc? Presenterade du dig själv som fotograf?

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Tog denna på min kusin förra veckan. Super nöjd med mitt nya hus!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk

Ett par från dagens lördagspromenad. Fin vårsol men med vissa reservationer.