Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobb0:

Om man skulle köpa Sim City från tex GMG, Får man spela det imorgon då? Vill säga 5e mars som EA själva skrivit på sin hemsida?

Nej gmg är från UK de har release 8e alltså fredag, en dag efter svenskarna. Och du får keyn 8e också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Nej gmg är från UK de har release 8e alltså fredag, en dag efter svenskarna. Och du får keyn 8e också.

Så om jag köper det från EA så får jag spela det imorgon istället för fredag?

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Någon som har en aning hur många GB det tar ?

tror runt 10gb, står så på hemsidan

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Tobb0:

Så om jag köper det från EA så får jag spela det imorgon istället för fredag?

det är på torsdag för oss

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

det är på torsdag för oss

Skrivet av Qwal:

Nej gmg är från UK de har release 8e alltså fredag, en dag efter svenskarna. Och du får keyn 8e också.

Ok, tack för svaren. Kan inte vänta vill så gärna spela det nu

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobb0:

Om man skulle köpa Sim City från tex GMG, Får man spela det imorgon då? Vill säga 5e mars som EA själva skrivit på sin hemsida?

Har du tur så kan du få keyn någon dag tidigare, vet att borderlands 2 keyn från GMG fick man någon dag tidigare. Men man kan alltid hoppas. Ifall dem som inte har sett det jag skrev några sidor innan, jag har mailet dem och fråga om detta för oss svenskar. Har ej fått svar än.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Har du tur så kan du få keyn någon dag tidigare, vet att borderlands 2 keyn från GMG fick man någon dag tidigare. Men man kan alltid hoppas. Ifall dem som inte har sett det jag skrev några sidor innan, jag har mailet dem och fråga om detta för oss svenskar. Har ej fått svar än.

Ok, väntar och ser då, ska blir sjukt roligt att spela detta spel

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!

Permalänk
Medlem

Angående kartstorlek, för er som inte redan sett det: http://www.shacknews.com/article/78045/simcity-to-get-city-si...

Permalänk

Denna video säger ungefär vad jag tycker..

http://youtu.be/BHp91aqWB7M

Kort sagt, FÖR I HELVETE NEJ! Always on DRM kan EA Stoppa upp i arslet!

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Skrivet av Tobb0:

Ok, väntar och ser då, ska blir sjukt roligt att spela detta spel

Ha inte för höga förväntningar bara. Jag väntar med att köpa det tills jag hör va de gamla SimCity 2k, 3k, 4k spelarna tycker.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Syret:

Angående kartstorlek, för er som inte redan sett det: http://www.shacknews.com/article/78045/simcity-to-get-city-si...

Skrivet av Plasmatic:

Denna video säger ungefär vad jag tycker..

http://youtu.be/BHp91aqWB7M

Kort sagt, FÖR I HELVETE NEJ! Always on DRM kan EA Stoppa upp i arslet!

Tyvärr blir nog inte köp hur bra det är kommer vara. Små kartor för de gjort grafiken alldeles för bra.

EDIT: FZ.se recension http://www.fz.se/artiklar/recension/20130304/simcity

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tjodd:

Du har visst glömt att "PC-lirare" måste vara bittra och negativa till all slags förändring, ser sin roll att informera alla om att domedagen lurar bakom hörnet, har en förebild om att spelutveckling bör vara en ärefylld bransch där man helst inte vill ta betalt av "äkta gamers" och måste hålla en elitistisk ton i all slags interaktion eftersom de alltid vet bäst...

Du måste ju ha förståelse för varför så många fans är besvikna på en uppföljare till Sim City som mer liknar en uppföljar etill det Sim City som kom 1989 istället för det SC4 som kom 2003.

Har inget med någon ärefylld bransch eller elistiskt tänkande att göra (förstår att det upplevs så om man sitter på konsol), utan helt enkelt att vi inte får det vi förväntar oss, inte i närheten. Kan givetvis inte prata för alla gamla fans, men för egen del känns det riktigt jävla tråkigt.
Tänk dig själv, du väntar i tio år på ett spel, mer eller mindre o sen är det SÄMRE än spelet som kom innan, trots all hype och alla "löften".

PC gamers älskar ju förändring och nya saker, det är försämringen man inte gillar, och det är "nya" Sim City 2013 ett exempel på.
Jag menar, du kan inte ens spara o ladda ditt spel, den "rättigheten" äger EA, för att nämna en av alla förändringar som jag enligt dig är för rädd och elitistisk för.

Jag citerar från FZ (http://www.fz.se/artiklar/recension/20130304/simcity/?page=1) :
"Precis som jag fruktade blir SimCity i slutändan en god idé och ett väl utfört projekt som haltar till följd av producenternas girighet. Jag kan inte tillräckligt understryka hur duktiga, insatta och engagerade Maxis fortfarande är. Och hur själlöst kapitalistiskt och konsumentfientligt Electronic Arts ständigt insisterar på att uppföra sig. Det finns exempelvis ingen anledning att inte ha med tunnelbanor i spelet, förutom att kunna sälja funktionen som dlc eller en expansion; något som förstås blir allt enklare med den ständiga internetuppkopplingen som ger EA möjlighet att slänga fler erbjudanden om mikrotransaktioner i ditt ansikte än någonsin förr."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobb0:

Om man skulle köpa Sim City från tex GMG, Får man spela det imorgon då? Vill säga 5e mars som EA själva skrivit på sin hemsida?

Fast de står ju den 8e på deras hemsida (GMG).

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

den 5 är för USA, så har du redan din key, så kan du köra vpn till usa å starta origin å spela

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon4992:

Jag citerar från FZ (http://www.fz.se/artiklar/recension/20130304/simcity/?page=1) :
"Precis som jag fruktade blir SimCity i slutändan en god idé och ett väl utfört projekt som haltar till följd av producenternas girighet. Jag kan inte tillräckligt understryka hur duktiga, insatta och engagerade Maxis fortfarande är. Och hur själlöst kapitalistiskt och konsumentfientligt Electronic Arts ständigt insisterar på att uppföra sig. Det finns exempelvis ingen anledning att inte ha med tunnelbanor i spelet, förutom att kunna sälja funktionen som dlc eller en expansion; något som förstås blir allt enklare med den ständiga internetuppkopplingen som ger EA möjlighet att slänga fler erbjudanden om mikrotransaktioner i ditt ansikte än någonsin förr."

En riktig sågning från Fragzone, men känns det inte lite som att EA får lite för mycket plats i recensionen? Spelet i sig verkar han tycka är fint, men så fort EA kommer på tapeten blir det sågning. Jag vet inte vad jag ska tro, har förbokat men när man läser sådana där recensioner blir man lite osäker.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Du måste ju ha förståelse för varför så många fans är besvikna på en uppföljare till Sim City som mer liknar en uppföljar etill det Sim City som kom 1989 istället för det SC4 som kom 2003.

Har inget med någon ärefylld bransch eller elistiskt tänkande att göra (förstår att det upplevs så om man sitter på konsol), utan helt enkelt att vi inte får det vi förväntar oss, inte i närheten. Kan givetvis inte prata för alla gamla fans, men för egen del känns det riktigt jävla tråkigt.
Tänk dig själv, du väntar i tio år på ett spel, mer eller mindre o sen är det SÄMRE än spelet som kom innan, trots all hype och alla "löften".

PC gamers älskar ju förändring och nya saker, det är försämringen man inte gillar, och det är "nya" Sim City 2013 ett exempel på.
Jag menar, du kan inte ens spara o ladda ditt spel, den "rättigheten" äger EA, för att nämna en av alla förändringar som jag enligt dig är för rädd och elitistisk för.

Jag citerar från FZ (http://www.fz.se/artiklar/recension/20130304/simcity/?page=1) :
"Precis som jag fruktade blir SimCity i slutändan en god idé och ett väl utfört projekt som haltar till följd av producenternas girighet. Jag kan inte tillräckligt understryka hur duktiga, insatta och engagerade Maxis fortfarande är. Och hur själlöst kapitalistiskt och konsumentfientligt Electronic Arts ständigt insisterar på att uppföra sig. Det finns exempelvis ingen anledning att inte ha med tunnelbanor i spelet, förutom att kunna sälja funktionen som dlc eller en expansion; något som förstås blir allt enklare med den ständiga internetuppkopplingen som ger EA möjlighet att slänga fler erbjudanden om mikrotransaktioner i ditt ansikte än någonsin förr."

Jag försökte skoja till det lite men visst ligger det något i det? Jag är rätt trött på den generella attityden och begränsade verklighetsuppfattningen som folk här verkar ha. Eller så är det bara för mycket jagjagjag!
Jag har haft tillgång till dator sedan mitten av 80-talet. Köpte min första konsol för fyra år sedan men den spelar barnen på. Jag är sedan trettio år en PCgamer alltså, och har vid några tillfällen även varit riktigt hardcore med rejäla klansatsningar. Till och från också bitter och negativ till vad som verkar vara försämringar och låter nostalgi påverka mina omdömen ibland.

Är det verkligen sagt att detta skall vara en uppföljare? Har förstått att det är mer av en reboot och den som kan tänka längre än sin näsa förstår väl ändå att Sims då ligger närmare till hands att bygga ifrån? Hardcorespel är inte lika lönsamt.

Gamla Sim City-spelen var ju inte direkt utan problem.
Ser helt klart problem i förhandsinformationen som delges, men ärligt talat så har jag lättare att respektera studios som försöker förändra gamla koncept än "bara" släppa raka uppföljare. Jag själv skulle hellre vilja jobba så åtminstone. Kanske inte jobba på EA dock.

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Jag försökte skoja till det lite men visst ligger det något i det? Jag är rätt trött på den generella attityden och begränsade verklighetsuppfattningen som folk här verkar ha. Eller så är det bara för mycket jagjagjag!
Jag har haft tillgång till dator sedan mitten av 80-talet. Köpte min första konsol för fyra år sedan men den spelar barnen på. Jag är sedan trettio år en PCgamer alltså, och har vid några tillfällen även varit riktigt hardcore med rejäla klansatsningar. Till och från också bitter och negativ till vad som verkar vara försämringar och låter nostalgi påverka mina omdömen ibland.

Är det verkligen sagt att detta skall vara en uppföljare? Har förstått att det är mer av en reboot och den som kan tänka längre än sin näsa förstår väl ändå att Sims då ligger närmare till hands att bygga ifrån? Hardcorespel är inte lika lönsamt.

Gamla Sim City-spelen var ju inte direkt utan problem.
Ser helt klart problem i förhandsinformationen som delges, men ärligt talat så har jag lättare att respektera studios som försöker förändra gamla koncept än "bara" släppa raka uppföljare. Jag själv skulle hellre vilja jobba så åtminstone. Kanske inte jobba på EA dock.

Inget fel på spelet eller Maxis, om du frågar mig är nog det mesta EA's fel..

Det är EA som säger att de ska ha always on DRM, det är EA som satsar på mikrotransaktioner, det är EA som styr pengarna, därmed även DLC möjligheterna..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Jag har helt enkelt SLUTAT LÄSA recensioner på spel idag, det är sååååå mycket personliga åsikter om spelen. Tex 10 recensenter skriver att det är värdelöst, beslutar mig för att köpa det ändå och testa, finner det otroligt kul ett tag innan jag börjar störa mig på alla saker recensenterna har sagt haha.

Jag har kommit fram till att det bästa sättet att få information om spelet är det väldigt enkla youtube. Får se spelet i action, självklart vill man kolla på flera olika "letsplay".

Tex force gjorde letsplay på det nya dungeonbuilder spelet impire, day9 eller någon annan stor gjorde det också, två helt motsatta känslor.

Tycker man får mycket större inblick i ett spel av att titta på "commentaries" än att läsa en recension. Man får se allt in action, höra vad som går igenom deras huvuden hur de tänker, utan att ha efterredigering för att de ska se fint ut på papper (bokstavligt xD).

Vissa commentaries på cim city har varit så dåliga att jag bara, huuh w t h? Och andra har varit riktigt underbara att titta på.

Här har ni tex en nyare på youtube som spelar 4h på stresstest och även beta perioderna innan det.

http://www.youtube.com/user/webgamingcentral?feature=watch
Edit: Här är en till beta stresstest
http://www.youtube.com/watch?v=Xvk_7RGvzT4

Lugn, sansad, säger inte så mycket om vad han tycker om spelet ur en recensions synvinkel (inte vad jag märkt iaf). Spelar på och försöker visa så mycket så möjligt av spelet, så man kan se vad man förväntar sig.

Under stresstest är allt upplåst. Mycket skönare att kunna bedöma ett spel då :):).

Vill inte stå ut som en pro sim eller con sim alls. Vill bara ha en good överblick vad man kan förvänta sig av det så tolka inte min post fel, är ingen hater/lover. Spelet verkar riktigt roligt, men har sina nackdelar med, som alla spel på marknaden :P.

Permalänk
Medlem

Någon som vet när det är release i asia på sim city?

Permalänk

Kunde inte hålla mig. Bokade det på Greenmangaming för 361kr

Permalänk
Medlem

Gör detsamma det är så personligt vad man tycker om och inte tycker om, den där youtube har jag kollat på idag också riktigt bra och trevligt att se på lugn och cool så att säga.

Skrivet av Qwal:

Jag har helt enkelt SLUTAT LÄSA recensioner på spel idag, det är sååååå mycket personliga åsikter om spelen. Tex 10 recensenter skriver att det är värdelöst, beslutar mig för att köpa det ändå och testa, finner det otroligt kul ett tag innan jag börjar störa mig på alla saker recensenterna har sagt haha.

Jag har kommit fram till att det bästa sättet att få information om spelet är det väldigt enkla youtube. Får se spelet i action, självklart vill man kolla på flera olika "letsplay".

Tex force gjorde letsplay på det nya dungeonbuilder spelet impire, day9 eller någon annan stor gjorde det också, två helt motsatta känslor.

Tycker man får mycket större inblick i ett spel av att titta på "commentaries" än att läsa en recension. Man får se allt in action, höra vad som går igenom deras huvuden hur de tänker, utan att ha efterredigering för att de ska se fint ut på papper (bokstavligt xD).

Vissa commentaries på cim city har varit så dåliga att jag bara, huuh w t h? Och andra har varit riktigt underbara att titta på.

Här har ni tex en nyare på youtube som spelar 4h på stresstest och även beta perioderna innan det.

http://www.youtube.com/user/webgamingcentral?feature=watch
Edit: Här är en till beta stresstest
http://www.youtube.com/watch?v=Xvk_7RGvzT4

Lugn, sansad, säger inte så mycket om vad han tycker om spelet ur en recensions synvinkel (inte vad jag märkt iaf). Spelar på och försöker visa så mycket så möjligt av spelet, så man kan se vad man förväntar sig.

Under stresstest är allt upplåst. Mycket skönare att kunna bedöma ett spel då :):).

Vill inte stå ut som en pro sim eller con sim alls. Vill bara ha en good överblick vad man kan förvänta sig av det så tolka inte min post fel, är ingen hater/lover. Spelet verkar riktigt roligt, men har sina nackdelar med, som alla spel på marknaden :P.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

För er som missat så finns det rätt okej med extra info på ign

http://www.ign.com/wikis/simcity/Construction_%26_Zoning

Permalänk
Medlem

Kanske köper det om man hittar det billigt nånstans...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Kanske köper det om man hittar det billigt nånstans...

Skickades från m.sweclockers.com

gmg har det för 350kr tror ja de va. Det är billigt tycker jag.
http://www.greenmangaming.com/

glöm inte skriva i rabattkoden på deras hemsida

Permalänk
Medlem

Vänta lite nu... kan man inte spara sina spel sessioner eller vad är det jag läser? Vad har jag missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-DP:

Vänta lite nu... kan man inte spara sina spel sessioner eller vad är det jag läser? Vad har jag missat?

Verkar så, med tanke på att allt e online å så. Kanske funkar om man är i ett eget private game, men det tvivlar jag på :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Verkar så, med tanke på att allt e online å så. Kanske funkar om man är i ett eget private game, men det tvivlar jag på :/

Men alvarligt?? Detta förändrar ju allt, det betyder liksom att man iten kan sitta och spela 1 h för att sedan spara och fortsätta nästa dag, man måste alltså bygga upp sin stad på en och samma spelssesion? Guud..

Permalänk
Medlem

Verkar som att man får vänta till 6 på morgonen innan man kan ladda hem spelet från USA

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-DP:

Vänta lite nu... kan man inte spara sina spel sessioner eller vad är det jag läser? Vad har jag missat?

Skrivet av R-DP:

Men alvarligt?? Detta förändrar ju allt, det betyder liksom att man iten kan sitta och spela 1 h för att sedan spara och fortsätta nästa dag, man måste alltså bygga upp sin stad på en och samma spelssesion? Guud..

Skrivet av Qwal:

Verkar så, med tanke på att allt e online å så. Kanske funkar om man är i ett eget private game, men det tvivlar jag på :/

Allt sparas på en server så där du slutar för stunden där kommer du starta igen genom att gå till resume game.
http://www.youtube.com/watch?v=GU4Ar-nKl_E (runt 4min ser man hur det finns resume game/join game/create game)

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farner:

Verkar som att man får vänta till 6 på morgonen innan man kan ladda hem spelet från USA

ska det gå att aktivera sin eu version av spelet tidigare och ändå spela inom "eu" eller har dom sagt något om gemensamma servrar för alla världsdelar? får min skiva imorgon om inte posten strular

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar