Hur skall jag lyckas formatera min MBP , som har trasig skärm ?

Permalänk
Medlem

Hur skall jag lyckas formatera min MBP , som har trasig skärm ?

Har en Mbp som jag vill blåsa ut. Probemet är att skärmen är trasig och viss information som händer i början vid boot tex, hinner inte skickas till Tv som jag har kopplat in. Så vissa menyer etc kan jag inte se

Hur skall jag bära mig åt hehe

Mvh

Permalänk
Medlem

tja, om det inte finns något kort-kommando till att sannera disken innan os laddat så är väl att fysiskt ta ur den och göra det via alternativ dator enda lösningen?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

jo det är iof sant, det skulle jag kunna göra. Men hade hoppats på en annan lösning !
Tack för tipset !

Permalänk
Medlem

Koppla till en annan skärm som du vet är snabbare? Annars är det nog inte mycket att göra.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Koppla till en annan skärm som du vet är snabbare? Annars är det nog inte mycket att göra.

Får skaffa en skärm med hdmi. Det borde funka. Ser ingen annan utväg riktigt. Om man inte tar ut disken som sagt va och installerar den på en annan mac. Sen in i den trasiga igen. Men det är ju meck

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Går det verkligen att få ut bilden till en extern skärm innan man installerat ngt operativsystem?

Permalänk
Medlem

Borde väl kunna koppla in en extern skärm och köra på den? Finns det inga knappar på Macen som stänger av/styr om skärmbilden till extern?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Om du håller nere "c" under boot så bootar man från cd/dvd läsaren, stoppa i installationsskivan och testa. Därfrån kan du köra "skivverktyg" och formatera, men jag skulle tro att den inte klarar av att sända till extern skärm innan os är uppstartat
http://osxdaily.com/2007/03/06/11-startup-key-combinations-fo...

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Det går att få ut bild till extern skärm. Se bara till att du har externt tangentbord och mus.
Starta datorn och stäng direkt "locket".
Sen ska den sända allt till extern skärm, oavsett operativsystem, skärm, eller kabeltyp.

Visa signatur

Mvh
David

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidgp:

Det går att få ut bild till extern skärm. Se bara till att du har externt tangentbord och mus.
Starta datorn och stäng direkt "locket".
Sen ska den sända allt till extern skärm, oavsett operativsystem, skärm, eller kabeltyp.

Fan vad gött , jag kopplade in blåtandsmus och tangentbord och stängde locket. Då skickade den ut allt direkt på tv:n !!!!! Tack alla för eran hjälp och tips. Nu håller jag på att blåsa ut allt )))

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Borde väl kunna koppla in en extern skärm och köra på den? Finns det inga knappar på Macen som stänger av/styr om skärmbilden till extern?

de som jag gör har min macbook pro som htcp är att jag startar dator en gång sen stänger jag locket för sen väcka den från tangetbordet externt via bluetooth i mitt fall för han skulle nog de bli ett usb för han har ju inte par kopplat nått b-tooth

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |