Permalänk
Medlem

Mitt första DH så hörde man ett "fan i helvete" sen ett *dunk* och halva raden tappa internet. Klapp-switchen dog. Sen hörde man ett tyst "ups" och alla kolla surt på snubben som fick gå till crew och be om en ny switch.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

En polare fick sitt smeknamn på ett LAN för många år sedan.

Vi lanade 6-7st i världens minsta lägenhet ungefär så alla satt huller om buller och hela lägenheten var bara bord och stolar. Hursom så var jag och polaren där först och satte upp, han satte sig i en typ fåtölj/stol mitt i rummet vid ett litet bord han hade med sig och allt eftersom andra kom dit så drog vi upp alla kablar och grejer runt honom eftersom han inte rörde sig på flera timmar. Några timmar efter vi hade fått igång allting skulle han gå på toa och skjuter då ifrån stolen, som ALLT var kopplat runt, från bordet. Effekten är omedelbar och nätverket dör för att han lyckats rycka strömmen till hubben, en dator välter, 2 skärmar åker nästan i golvet för att deras strömkablar sträcks ut och allmänt kaos utbryter eftersom en rad kablar rycks ut ur burkarna. Lyckligt nog gick inget sönder

Efter det var han känd som Stolen i många år framöver, det var ganska roligt såhär i efterhand men just då var det kaos deluxe.

På ett annat lan med samma crew så felsökte vi en kompis, trådlösa, mus i typ en timme eftersom den var jätteseg och hackig i överföringen. Vi testade andra drivrutiner, bytte kanal på sändningen etc innan vi till slut kom på vad problemet var.... Han älskade Twix och under lanet hade han lagt alla twixpapper på sin sändare så att signalen gick åt fanders.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Nu ska ni höra få höra på en episk historia!

nej juste fan..föräldrarna är mot lan..

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

LOL

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

Att dra igång och spela lite elgitarr runt klockan 05 en söndagsmorgon på balkongen är inget som grannarna uppskattar, speciellt inte en varm sommarnatt när de flesta har öppna fönster.. efter det LAN'et höll min kompis på att bli vräkt från lägenheten :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Lite före milleniumskiftet var man ett gäng som LAN:ade hemma hos en polare, kvällen föll och han bad en vän dimma ner ljuset. På väggen satt två dimmerdosor, vännen i fråga går fram och vrider, med det dör samtliga datorer. Visade sig att undre dimmern kontrollerade uttaget vi hade fem datorer på. Tre av dem dog då stackarns nätaggen inte klarade av de voltdroppen. Dyrt LAN.

Så där i efterhand har man suttit och försökt att klura ut varför man har en dimmer till ett strömuttag.

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElonB:

Lite före milleniumskiftet var man ett gäng som LAN:ade hemma hos en polare, kvällen föll och han bad en vän dimma ner ljuset. På väggen satt två dimmerdosor, vännen i fråga går fram och vrider, med det dör samtliga datorer. Visade sig att undre dimmern kontrollerade uttaget vi hade fem datorer på. Tre av dem dog då stackarns nätaggen inte klarade av de voltdroppen. Dyrt LAN.

Så där i efterhand har man suttit och försökt att klura ut varför man har en dimmer till ett strömuttag.

det låter mer som elinstallations failure gjort av någon skojare

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Precis när jag satt och läste lite historier här så råkar jag tappa världens största klick chips dip rätt ner på tangentbordet.
Blir att knäppa loss i stort sätt alla knappar och rengöra skiten :/

Men kul historier dock! Fyfan vad jag sitter och skrattar, natthumorn har redan slagit in

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk

Detta hände för par år sedan.
Vi var 16pers (14 av dom är rökare) så när dom skulle gå å köpa cigg så gick jag och adminen runt och gjorde om alla ikoner på skrivbordet så när dom klickade på t.ex CS så kom den värsta bögporr sidorna upp.
Och dom som glömde logga ut på facebook så bytte vi deras profilbild till den största penisen som man kunde hitta på google.

Och detta har vi gjort några gånger på samma lan

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk

Var på ett LAN för ca 1,5 år sedan och det hände lite saker då

Kvällen började med att en micrade en billys för att sedan lägga den på nätagget (utan omslaget) för att hålla den varm, detta fick han ångra snabbt då osten hade smält och kortslöt datorn.

sedan bestämde vi oss för att gå och bada kl 1 på natten, så vi streakade de 500m ner till sjön tog oss ett dopp.
När vi kom tillbaka så la sig en kille på soffan för att sova. Vi bestämde oss för att försiktigt skjuta in soffan under trappan, och började skaka på den och skrika. Han vaknade med ett ryck och drämde huvudet i ett trappsteg.

Natten slutade med att en satt och spelade ett skräckspell (kommer inte ihåg vilket), och det var någon del i spelet då han skrek till och sedan dog datorn, det var moderkortet som bran

HAHA det var tider det

Visa signatur

CPU: i5 2500k 4,2GHz (Noctua NH-D14) GPU: GTX 760 Windforce 3x
Minne: 16GB 1600MHz Vengeance LP MB: MSI P67A-GD65 B3
PSU: Cooler Master GX 750W Chassi: Bitfenix Raider
SSD: Samsung SSD EVO Basic 840 120GB HDD: Seagate Barracuda 500GB

Permalänk

Jag är 13 år och har inte direkt varit med på dem större lanen direkt, men jag har en annan historia! Som handlar om stora gamers!

Jag sitter på med middag med släkten och så kommer min moster som har med sig en ny man. Jag hälsar lite trevligt med honom och han hette Emil jag konstaterade att han var väldigt stor och stark. Vi gick ut och grillade lite kött, Emil börjar prata med mig och undrar om jag spelar några dator spel. Jag säger att jag är rätt bra på FPS spel, jag frågar om han spelar något han säger att han spelar Cs och att han var rätt bra också. Jag frågade om han hade vart på några Lan, han säger att han har varit på många lan. Jag och Emil snackar vidare om lite FPS som kvällen går. Sen när dem har gått så frågar jag mamma vad Emil gör på fritiden Mamma säger att han är världs-mästare in CounterStrike (han var det då vet inte om han är det nu). Jag tappar fullständigt min hacka och blir helt galen, jag frågar mamma när vi skulle träffa dem nästa gång. Det var på min pappas 50-års fest. Du den dagen då var det myror i brallan på mig. Jag kunde först inte fatta att min moster Daniela var tillsammans med Heaton världens då bästa CounterStrike spelar.

Jag var rätt förbluffad och blev också inspererad att spela FPS i resten av mitt liv....

Permalänk

Vi var 5 polare so satt och lana i mitt garage och jag och 4 andra fick för sig att gå och köpa nåt på en mack som låg 5km bort (Bor i skogen). Saken var den att de var vinter ute och vi hade inga kläder i garaget och så hitta jag ett par stjärniga lång kalsonger och satte dom på huvet med silvertejp, sedan hade jag på mig foppa toffler och en tröja. De var alltså 5- 7- ute. PS. Dagen efter hitta jag 5 billys i en påse i garaget så allt var bara onödigt

Permalänk
Medlem

Robert snodde mikrovågsugnen och hävdade att den var "only for him". Vi snodde tillbaka den någon timme senare så vi kunde värma våra billys.

Ludde dampar när han spelar CS. Bankar på tangentbordet så tangenterna flyger. Han fångar upp dom och kastar runt dom i lokalen. Några minuter senare när han lugnat ner sig så går han runt och letar sina tangenter.

I slutet av lanet så får Robert av okänd anledning frispel. Han tar med sitt tangentbord utomhus och drämmer det i stupröret tills det bara är små plastbitar kvar av det. Tyvärr missade jag denna händelse för jag hade precis åkt hem

Senaste var väl dock då vi lanade hemma hos mig. Alla sitter vid köksbordet typ 2-3 på natten och äter diverse sorters mat. Det är tyst vid bordet och till slut säger en polare "Bra att du har bord". Helt ur ingenting och alla börjar skratta och vi sitter där och håller på att skratta ihjäl oss i typ en kvart innan vi börjar lugna ner oss.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe_1996:

Vi var 5 polare so satt och lana i mitt garage och jag och 4 andra fick för sig att gå och köpa nåt på en mack som låg 5km bort (Bor i skogen). Saken var den att de var vinter ute och vi hade inga kläder i garaget och så hitta jag ett par stjärniga lång kalsonger och satte dom på huvet med silvertejp, sedan hade jag på mig foppa toffler och en tröja. De var alltså 5- 7- ute. PS. Dagen efter hitta jag 5 billys i en påse i garaget så allt var bara onödigt

Gå 5 km i snö och tillbaka måste ju ha tagit hela natten

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Vilka galna historier ni har! Själv har jag aldrig LANat...

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Bästa Lan-historierna är de när man varit vaken i 48 timmar ..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Mitt bästa är när man satt kanske 30 pers i en lokal när man var 11-12 och proppen går och allas datorer slockanar (dunderklantigt jag vet men jag var inte ansvarig då) och man hör en kille längst bort utbrista: "MIN LEVER!!!!" Då han hade en laptop, satt och garvade som ett as sen

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3

Permalänk
Skrivet av GenKaan:

Remedy i Stockholm någon gång under sent 90-tal, Peaces spelade live. Hade just fått en IceMat som var ny då, ville testa den.

CS 1.6 semi final, vi leder och torskar deras eco, blir "lite" irriterad och slår "lite" för hårt i mattan. Slutar med att jag får sitta och plocka glas bitar ur handen redan av den dagen :/

Måste glida in med att 1.6 kom ut 2003. Det vad antagligen en tidigare utgåva!:)

Permalänk
Medlem

Satt och landade med 13 polare i ett hus. Klockan var kanske halv tolv när en av mina vänners mamma kom in i lokalen och frågade "Vill någon ha vitkål" hon hade det med sig i en påse. Alla på lanet blev knäpp tysta och höll sig för skratt tills hon hade gått, sedan låg alla dubbelvikta på golvet av skratt förutom han som var son till denna mamma.

Permalänk
Medlem

Tror mitt senaste LAN tar priset

Började med att vi åkte 5 per 20 mil enkel-resa hem till 2 polare uppåt landet för att lana över en helg.
Vi kommer dit, så säger vi åt han som kör att backa upp bilen till dörren så det skulle bli lättare att packa ur allt.
Det är hårdpackad snö i en liten uppförsbacke, han ser inget bakåt och börjar backa uppåt.

Jag står bakom bilen och ser att det går fort och att det då var ca 2 meter kvar till en annan bil som stod parkerad bakom.
Helt plötsligt så märker jag att han inte ser bilen och med dryga halvmetern kvar lyckas jag få han att stanna genom att skrika och veva med händerna.
Efter den incidenten så packade vi upp allt och bestämde oss för att köpa pizza. Han vi skulle vara hos föreslog en bra pizzeria som låg ca 2 mil ifrån hans hus.

Vi åker 5 pers utav 7 och frågar vad dom 2 andra ska ha. När vi kommer fram så kör vi en bit bort för att parkera i ett p-hus för att sedan gå tillbaka till pizzerian. Vi beställer all mat och väntar, och när vi får maten så går vi tillbaka mot bilen. Då kom vi på att vi glömt beställa en pizza så 2 av oss stannar kvar medans vi andra gick för att hämta bilen.
Dessutom så skulle vi handla diverse LAN-snacks på hemköp som låg 100 meter från pizzerian men eftersom willys låg på vägen hem så skulle vi dit istället. Vi väntade på dom andra och åkte sen till willys och när vi kom fram så hade dom precis stängt.. så vi fick åka tillbaka in till centrum igen och parkera i samma p-hus för att sedan gå på hemköp istället.
vi var säkert kvar i ca 30 min efter att vi fått alla pizzor utom den sista. Vi åkte dom 2 milen hem och när vi kom fram så var all mat kall

vi åt endå och tänkte inte mer på det. sen framåt kvällen så tänkte vi dricka lite grogg och öl och samtidigt spela och ha det kul. slutade med att vi spelade ca 1 timme och efter det så satt vi och pratade och spelade pingis och biljard. det dracks mer och mer och kvällen slutade med att 4 pers låg och spydde hela natten medans vi andra torkade spyor och höll alla andra i huset vakna.

Det var det sjukaste lan jag vart med om hittils
(ursäktar för att jag gick in så mycket i detalj)

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk

Kan väl dra min mer eller mindre roliga lan-historia som ägde rum för ett par år sedan!

Allt började med att jag och ett gäng polare skulle ha lan i mitt garage. Vi hade tänkt att lira över helgen, alltså fredag till söndag. Folket (ungefär 10 pers) bar in sina prylar och lanet började ta form. Vi brukade också ha musik i bakgrunden nästan hela tiden under våra lan, och detta lanet var inget undantag. Musikkällan till detta lan var en stereo med ganska många år på nacken, men kunde trots detta leverera ett förvånansvärt bra ljud med ganska tung bas! I och med detta så kunde lanet börja!

Vi satt och gameade diverse spel, och lyssnade på mycket techno, elektro och annan skön lan-musik med mycket bas. Första natten var över all förväntan och vi hade med andra ord riktigt skoj! Vi bestämde oss för att gå till sängs på morgonkvisten för att kunna fortsätta dagen efter i ett någorlunda vaket tillstånd. Runt 15.00 på lördagen hade nästan alla åter igen infunnit sig i lokalen, och vi fortsatte med vår lan-verksamhet. Detta gjordes ostört till ca. 22.00-23.00!

Eftersom vi hade vårat lan i mitten utav sommaren så blev det djävulskt varmt i garaget efter ett antal timmar gaming. Av denna anledning så bestämde sig nästan samtliga medverkande för att ta en längre paus ifrån LANandet och istället stå ute på garage-uppfarten för att diskutera diverse intressanta ämnen. Detta resulterade i att garage-dörren stod på glänt i cirka 30 minuter, vilket medförde att den basfyllda musiken som då var ganska hög lätt kunde strömma ut i grannskapet.

Efter ett tag så kommer en något vinglade man ifrån grannskapet gående mot oss med antydan till ilska i blicken. Låt oss kalla denna mannen för "Grannen". Grannen gick in på garage-uppfarten, förbi oss, och in i garaget, utan att säga ett enda ord. Vi reagerade först inte så mycket, men gick efter några sekunder frågande efter och undrade vad han egentligen ville. Då grannen gick in i garaget så befann sig alla utom en kille fortfarande på garage uppfarten.

Låt oss kalla killen i garaget för "Anders". Anders som hade varit på toaletten i huset och lagt en kabel, var helt ovetande om situationen som just hade uppstått. Just som Anders kom tillbaka in i garaget ifrån innerdörren stötte han på grannen i andra änden av garaget.

Ett hetsig konversation utbryter:

-Grannen: Förhelvete, stäng av musiken!
-Anders: Va, vem är du?
-Grannen: Stäng av musken, annars slår jag sönder stereon!

Anders: Grips av panik och springer till datorn som stereon är inkopplad till. Väl vid datorn så är ett spel i pause läge, och ett G15-tangentbord liggandes framför. Eftersom Anders aldrig har använt ett G15 förut så har han ingen aning om vart han ska trycka, och dessutom med grannen som fortsätter hetsa honom så blir han bara mer stressad och lyckas inte stänga av musiken.

Grannen blir då mer förbannad utav detta och börjar bana sin väg emot ljudkällan, nämligen den gamla stereon. Stolar och annat som står ivägen för grannen är inget problem då han väljer att kasta runt dessa i ett rum med datorer och skärmar för uppskattningsvis över 100000 kr. Väl framme så rycker han ur varenda kabel som sitter i stereon. Vid detta laget har alla medverkande hunnit in i garaget och är ganska chockade över vad som just skett.

En lång diskussion mellan oss och grannen uppstår, och vi får reda på att hans mål med detta var att få oss att sänka musiken...

Frågor såsom t.ex ställdes till grannen:

-Vad i helvete håller du på med?
-Hur f*n tänker du?
-Du kunde inte bara ha frågat om vi kunde sänka musiken, innan du stormar in och river ner hela garaget?

Under diskussionens lopp framgår det tydligt att mannen i fråga är berusad, men ger med sig efter ca. 30 minuter och lunkar hemåt. Nån dag senare ber grannen något motvilligt om ursäkt.

Eftersom inget gick sönder, så beslutade vi oss för att inte göra anmälan. Idag några år senare så skämtar vi alltid om denna incident när vi lanar i samma trakter!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Gefapat:

Har lyckats hålla i ett LAN mitt ute i skogen, allt fungerade bra. Året var 2005.. och Januari... Stormen Gudrun härjade friskt. Internet dog först, sen dog även elen. Smart som man var så tog jag bilen för att se om jag kunde hitta orsaken. Sagt och gjort hittade man snart ett träd rakt över vägen som plockat el och teleledningen så där hade vi orsaken. LAN:et kunde ju dessvärre inte fortsätta och ingen kunde heller åka hem eftersom vägen var totalblockerad. Så där satt vi i ett hus, mitt ute i skogen, 10 pers och snurrade flaskan och åt alldeles för mycket äckliga saker och pimpla vin ur flaskan. På morgonen när stormen lagt sig så var det dags för deltagarna att åka hem vilket tog ett slag då sammanlagt 9 träd låg rakt över vägen och blockerade alla möjligheter till transport därifrån. Det var nog mitt mest intressanta LAN ändå

Låter ju soft ändå ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jointeman:

Måste glida in med att 1.6 kom ut 2003. Det vad antagligen en tidigare utgåva!:)

kommer inte ihåg vilken version det var, men du har rätt

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

en lan historia som farsan har

han och ca 30 - 40 pers till strax efter 97 - 98 just när cs började storma på och bli populärt. Det var på något lan som någon lokal grupp ordnade för första gången.
De satt i en stor äldre lokal som har lite alla möjliga användningsområden bland annat har den använts som bio enligt han själv (stolarna var vanliga som man kunde flytta undan där såklart heh) och ett till rum under det som varit ett lager för utrustningen de haft där men som sålts då den blivit gammal.

tyvärr så var det lite dåligt med uttag i lokalerna så dem fick fixa skarvdosor typ 3 st per uttag där det slutade med att strömmen gick för hela området runt där då alla datorer startades på en nedräkning av de som ordnade lanet...
Ni kan ju föreställa er när de tittar ut efter smällen då strömmen försvann i området och och ser att alla gatulyktor hus och små butiker på den gatan och några rader hus längre bort blir kolsvarta.
detta var ca 4 halv 5 på kvällen i oktober så folk var ju inne i affärer fortfarande och handlade (elektriskt styrda var de flesta dörrar, så de låste sig när strömmen bröts.
var inte så trevligt då skulle jag tro området blev utan ström i ca 4 timmar innan allt funkade igen de kom även och fixade bättre strömmatning till de uttagen som fanns så de klarade strömmen)

En jag har där jag själv var med och drog ihop ett lan på folkan här i byn vi var ca 15 pers.
Vi blev tvungna att dra lankabel till våningen ovanför då det åskat veckan innan under natten och de som ägde lokalen inte visste att även switchar som har konverter från fiber till lankabel ska dras ut precis som all annan el där vi skulle vara och lana det blev lite trökigt då vi skulle bli utan internet alla 20 pers där men jag och en till hämtade våra längsta kablar vi hade och satte ihop med adapter och drog kabeln till våningen ovanför då de hade egen fiberlina tyvärr saknade vi några meter kabel när vi drog inomhus så vi fick iden och dra det genom utsidan istället då det fanns bra placerade fönster sagt och gjort så funkade det.
vi hade planerat lanet i någon månad och fixat lite chips, minipizza, mackor och dricka osv man kunde köpa på lanet då vi planerade att det skulla vara i ca 3 - 4 dagar.
(det kom såklart någon sen på andra dagen som ville in på kvällen runt 10 tiden som några av oss kände men vi sa till att vi inte fick släppa in någon mer då det kom fler än vi tänkt oss och det inte fanns plats för fler iallafall och de dessutom är lite äldre än de flesta av oss inne på lanet och säkert får för sig att komma med några fler så det blir kaos därinne med datorer och äldre som super och har sig de gick både cigg och en varsin öl och en påse från systemet.
vi som var där var mellan 9 och 17 år (jag och en till som var de äldsta liksom så de fick såklart inte komma in)

Dag tre på lanet på kvällssidan runt 8 så försvann internet de eller någon annan hade kapat av ena internet sladden dragen upp till andra våningen vi blev tvungna att dra på utsidan kabeln som kapades av kostade lite.
Cat 5e kabel på 15 meter 2010 var detta och kabeln köptes i en butik som fanns lokalt i hedemora (finns inte kvar längre dock) och min kortare som vi fått av skolan här då farsan jobbade där några år...

kompisens farsa tog den trasiga kabeln till sitt jobb dock och fick en ny kontakt på den där den tidigare var kapad (den andra var inte så lätt att nå så den kapades bara några cm efter kontakten till adaptern och min heh) fönstret där var öppet och synligt så vi kunde se skarven som vi då tejpat mot fönstrets sida. vi låg säkert och sov när de kapade den så vi visste inte vilka det var som gjort det.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Var på ett lan hos en kompis för något år sedan, ett utav mina första lan.
Denne kompis bodde i ett lite mindre "lyxigt" område dvs något miljonprojekt liknande i våran stad.
Kommer dit någon gång på eftermiddagen, vi spelar helt ostört fram tills runt kl 3 på natten.
Då hör vi hög utländsk musik från andra sidan området och vi tittar ut genom fönstret och ser 10 - 30 pers i en 2a som dansar och har släkt fest. Vi alla bröt ut i skratt direkt och tyckte det var skitkul. Notera även att jag hoppade från dennes balkong tidigare samma kväll. (Han bor visserligen på första våningen men det är en bra bit ner xD)
På morgonen när vi vaknar runt 8-9 ser vi att en av hans grannar står med kikare och kamera och tar kort på småbarnsmammor som leker med sina barn i den närliggande parken, där tar min kompis pappa fram en kamera och tar och går ut på balkongen och låtsas ta bilder på idioten xD

Visa signatur

|CPU: i5 3570k 3.4ghz | GPU: XFX Radeon 7950 | MB: ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX 750W | Chassi: Corsair carbide 300R |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlssown:

Kan väl dra min mer eller mindre roliga lan-historia som ägde rum för ett par år sedan!

Allt började med att jag och ett gäng polare skulle ha lan i mitt garage. Vi hade tänkt att lira över helgen, alltså fredag till söndag. Folket (ungefär 10 pers) bar in sina prylar och lanet började ta form. Vi brukade också ha musik i bakgrunden nästan hela tiden under våra lan, och detta lanet var inget undantag. Musikkällan till detta lan var en stereo med ganska många år på nacken, men kunde trots detta leverera ett förvånansvärt bra ljud med ganska tung bas! I och med detta så kunde lanet börja!

Vi satt och gameade diverse spel, och lyssnade på mycket techno, elektro och annan skön lan-musik med mycket bas. Första natten var över all förväntan och vi hade med andra ord riktigt skoj! Vi bestämde oss för att gå till sängs på morgonkvisten för att kunna fortsätta dagen efter i ett någorlunda vaket tillstånd. Runt 15.00 på lördagen hade nästan alla åter igen infunnit sig i lokalen, och vi fortsatte med vår lan-verksamhet. Detta gjordes ostört till ca. 22.00-23.00!

Eftersom vi hade vårat lan i mitten utav sommaren så blev det djävulskt varmt i garaget efter ett antal timmar gaming. Av denna anledning så bestämde sig nästan samtliga medverkande för att ta en längre paus ifrån LANandet och istället stå ute på garage-uppfarten för att diskutera diverse intressanta ämnen. Detta resulterade i att garage-dörren stod på glänt i cirka 30 minuter, vilket medförde att den basfyllda musiken som då var ganska hög lätt kunde strömma ut i grannskapet.

Efter ett tag så kommer en något vinglade man ifrån grannskapet gående mot oss med antydan till ilska i blicken. Låt oss kalla denna mannen för "Grannen". Grannen gick in på garage-uppfarten, förbi oss, och in i garaget, utan att säga ett enda ord. Vi reagerade först inte så mycket, men gick efter några sekunder frågande efter och undrade vad han egentligen ville. Då grannen gick in i garaget så befann sig alla utom en kille fortfarande på garage uppfarten.

Låt oss kalla killen i garaget för "Anders". Anders som hade varit på toaletten i huset och lagt en kabel, var helt ovetande om situationen som just hade uppstått. Just som Anders kom tillbaka in i garaget ifrån innerdörren stötte han på grannen i andra änden av garaget.

Ett hetsig konversation utbryter:

-Grannen: Förhelvete, stäng av musiken!
-Anders: Va, vem är du?
-Grannen: Stäng av musken, annars slår jag sönder stereon!

Anders: Grips av panik och springer till datorn som stereon är inkopplad till. Väl vid datorn så är ett spel i pause läge, och ett G15-tangentbord liggandes framför. Eftersom Anders aldrig har använt ett G15 förut så har han ingen aning om vart han ska trycka, och dessutom med grannen som fortsätter hetsa honom så blir han bara mer stressad och lyckas inte stänga av musiken.

Grannen blir då mer förbannad utav detta och börjar bana sin väg emot ljudkällan, nämligen den gamla stereon. Stolar och annat som står ivägen för grannen är inget problem då han väljer att kasta runt dessa i ett rum med datorer och skärmar för uppskattningsvis över 100000 kr. Väl framme så rycker han ur varenda kabel som sitter i stereon. Vid detta laget har alla medverkande hunnit in i garaget och är ganska chockade över vad som just skett.

En lång diskussion mellan oss och grannen uppstår, och vi får reda på att hans mål med detta var att få oss att sänka musiken...

Frågor såsom t.ex ställdes till grannen:

-Vad i helvete håller du på med?
-Hur f*n tänker du?
-Du kunde inte bara ha frågat om vi kunde sänka musiken, innan du stormar in och river ner hela garaget?

Under diskussionens lopp framgår det tydligt att mannen i fråga är berusad, men ger med sig efter ca. 30 minuter och lunkar hemåt. Nån dag senare ber grannen något motvilligt om ursäkt.

Eftersom inget gick sönder, så beslutade vi oss för att inte göra anmälan. Idag några år senare så skämtar vi alltid om denna incident när vi lanar i samma trakter!

Å andra sidan måste jag ju säga att det var ni som skulle ursäktat er. Personer vill sova, inte lyssna ofrivilligt på techno.

Permalänk
Skrivet av AcolYte:

Å andra sidan måste jag ju säga att det var ni som skulle ursäktat er. Personer vill sova, inte lyssna ofrivilligt på techno.

Absolut, det hade vi mycket väl kunnat gjort. Ifall det hade varit så att han hade frågat om vi kunde sänka musiken, så visst. Fast nu körde han plan B istället, vilket inte lämnade många fördelar kvar för hans del.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem

lanade går natt, och då fik jag och mina kompisar för oss att spela in en video,
sagt och gjort spelade vi in den under lördagen och lade upp.
men det som var roligt var innehållet i filmen, en av mina kompisar utklädd till elefant med en sån där stor irrlänsk supporter hatt, jagandes en clown med peruk

Samma person som klädde ut sig till elefant lade sig på stora vägen (en huvudled) och gjorde armhävningar i bara kallsongerna kring klockan 21:00 i fredags

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

Haha, altså alla dessa historier är fantastiska!
Själv var jag på ett LAN, efter alla hade kopplat in sina datorer så skulle vi börja köra, 10 minuter in i lanet slängde en kille iväg sin (trådlösa) mus, för jag dödade honom på CS 1.6 allt för många gånger. Den höll, men efter att musen hade flygit x antal gånger i väggen så går den sönder, han blir ännu surare, nu fungerar inte hans mus alls. Vad gör vi? Jo. Vi drar o köper en ny såklart! Sagt o gjort, vi drar till ICA o köper dessa äckliga LAN pizzorna, billys pan pizza. Kompisen utan mus springer till personalen o frågar om de säljer en mus.
(Han) - Säljer ni möss här?
(Nån som jobbar på ICA) - Nej tyvärr, ICA säljer mycket men ej horor.
Han blev helt paff och jag o de andra kompisarna började as garva!
Det slutade med att han gick där ifrån och satt o spelade xbox hela kvällen. Stackar'n!

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Haha, altså alla dessa historier är fantastiska!
Själv var jag på ett LAN, efter alla hade kopplat in sina datorer så skulle vi börja köra, 10 minuter in i lanet slängde en kille iväg sin (trådlösa) mus, för jag dödade honom på CS 1.6 allt för många gånger. Den höll, men efter att musen hade flygit x antal gånger i väggen så går den sönder, han blir ännu surare, nu fungerar inte hans mus alls. Vad gör vi? Jo. Vi drar o köper en ny såklart! Sagt o gjort, vi drar till ICA o köper dessa äckliga LAN pizzorna, billys pan pizza. Kompisen utan mus springer till personalen o frågar om de säljer en mus.
(Han) - Säljer ni möss här?
(Nån som jobbar på ICA) - Nej tyvärr, ICA säljer mycket men ej horor.
Han blev helt paff och jag o de andra kompisarna började as garva!
Det slutade med att han gick där ifrån och satt o spelade xbox hela kvällen. Stackar'n!

Hahaha. Trodde de skulle svara något med möss (djuret) istället, men han drog upp horor istället fastän han jobbade underbart