Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

En liten grej vi gjorde i söndags.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Den där bilden om inlärningskurvan på Eve är kraftigt överdriven nu för tiden. Visst det tar lite tid att komma in i spelet men sedan ett par expansioner tillbaka finns det en schyst tutorial för nya spelare att använda sig av. Denna lär er den grundläggande aspekterna av spelet ganska snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nelzon:

Den där bilden om inlärningskurvan på Eve är kraftigt överdriven nu för tiden. Visst det tar lite tid att komma in i spelet men sedan ett par expansioner tillbaka finns det en schyst tutorial för nya spelare att använda sig av. Denna lär er den grundläggande aspekterna av spelet ganska snabbt.

Håller med. Har precis börjat spela. Tycker inte att det är några problem att komma in i spelet. Att bli fullärd... det lär ta tid.. om man ens kan bli det. Men att komma igång och bli "hooked", det går fort!

Permalänk
Medlem

Instämmer till 100 procent ^

Permalänk
Medlem

Jag är ganska ny i EVE online (500k SP) Jag undrar vilket skepp man ska använda om man skulle vilja köra lite PVE uppdrag och sådant? Jag har en Venture som jag minar med men jag känner att det skulle vara kul att kunna köra lite lvl 1 missions ibland. Jag spelar som Caldari! Tack för svar

Permalänk
Skrivet av Misantropen:

Det här är en rätt bra beskrivning för alla nybörjare därute, kan vara väldigt bra att ha det i åtanke när man ska döma spelet.

http://cdn.overclock.net/1/12/127a2824_eve-online-learning-cu...

den där stämmer bättre på eve för 5 år sedan eller mer....
idag är eve väldigt mycket snällare mot nya spelare än var det var förr....

visst är det en del att lära sig.
men om du tycker det är "svårt" idag
då skulle du varit med förr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kurre:

Jag är ganska ny i EVE online (500k SP) Jag undrar vilket skepp man ska använda om man skulle vilja köra lite PVE uppdrag och sådant? Jag har en Venture som jag minar med men jag känner att det skulle vara kul att kunna köra lite lvl 1 missions ibland. Jag spelar som Caldari! Tack för svar

Kestrel eller Merlin.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av hjarterkung:

den där stämmer bättre på eve för 5 år sedan eller mer....
idag är eve väldigt mycket snällare mot nya spelare än var det var förr....

visst är det en del att lära sig.
men om du tycker det är "svårt" idag
då skulle du varit med förr

Hahaha, "förr" var tiden då jag började lära mig spelet, men bilden är likväl rolig.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Medlem

Ursäkta wowtermer!

Hur är gathering och crafting? Kan man ägna sig åt , i princip, bara det?

Älskade mina harvesters och crafting i swg. Använde nästan aldrig vapnen där.

Försökt hitta klipp på youtube och crafting och hur man säljer i eve online men jag är råkass på att söka!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ursäkta wowtermer!

Hur är gathering och crafting? Kan man ägna sig åt , i princip, bara det?

Älskade mina harvesters och crafting i swg. Använde nästan aldrig vapnen där.

Försökt hitta klipp på youtube och crafting och hur man säljer i eve online men jag är råkass på att söka!

Oja du kan enbart försörja dig på manufacturing och invention.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Sen har du ju aktiemarknaden och produktmarknaden, tar ju aldrig slut, sen se till att ha rätt skills för just dem prylarna och så vidare. Tror nog att det går att sysselsätta sig med det ja.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Det är ju just sånt där som gör eve till vad det är. Fan jag måste starta igen känner jag

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Pratade med en vän om eve som påstod att det går att köpa via steam, kollade men vet inte om jag hittade rätt. Vet ni om det finns där eller "bara" via eve's hemsida?

(Hade inte haft något emot att hitta det på skiva)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

I min värld laddar du hem klienten via EVEs hemsida, gör en free trial (PMa om du vill ha länk för 21 dagars). Där efter om du beslutar dig för att fortsätta köper du bara gametime och kör på.
Skivor och sånt finns det inget behov av.

Snabb googling fick jag upp detta Gametime. Olika serivices som stödjer EVE gissar jag men läste itne så mycket.
Kör på vet ja!

Skrivet av Beginner:

Pratade med en vän om eve som påstod att det går att köpa via steam, kollade men vet inte om jag hittade rätt. Vet ni om det finns där eller "bara" via eve's hemsida?

(Hade inte haft något emot att hitta det på skiva)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Pratade med en vän om eve som påstod att det går att köpa via steam, kollade men vet inte om jag hittade rätt. Vet ni om det finns där eller "bara" via eve's hemsida?

(Hade inte haft något emot att hitta det på skiva)

http://store.steampowered.com/app/8500/
Vet inte om det är någon skillnad

Permalänk
Medlem

Loggade in för första gången på länge igår och körde ett par lv4 missions, hehe. Det har sin charm.

Jag var i en 0.0 allians för ett par år sedan, men slutade spela (var intressant att ta sig hem allt från Fountain... särskilt som min klon var för låg (ingen access till medical)). Mycket för att jag inte hade några kompisar som spelade tror jag. Aldrig haft någon RL polare som visat det minsta intresse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadriem:

Loggade in för första gången på länge igår och körde ett par lv4 missions, hehe. Det har sin charm.

Jag var i en 0.0 allians för ett par år sedan, men slutade spela (var intressant att ta sig hem allt från Fountain... särskilt som min klon var för låg (ingen access till medical)). Mycket för att jag inte hade några kompisar som spelade tror jag. Aldrig haft någon RL polare som visat det minsta intresse.

Har du lust att börja lira igen så hör av dig i pm.
Mitt corp och alliance är i både 0.0 och High Sec.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Tja allesammans. Funderar på att börja spela igen, minns inte ens när jag slutade spela senast men var ett bra tag sen. Dock så funderar jag på corps, man vill ju inte spela själv så att säga. Någon som har något nytt (gärna helsvenskt) corp? .. eller som kanske är intresserad av att starta ett nytt corp. Skicka PM om så är fallet!

Är inte intresserad av corporations som har krav på SP för att joina.

Permalänk
Medlem

Jag är ledsen, men shit va tråkigt spelet blev efter ett tag. Jag minear på en karaktär och kör Faction warfare på min alt, har spelat två månader ungefär. Någon som har nåt kul tips vad man kan göra?

Sitter i ett corp med ett jävligt gamla amerikanare och de gatecampar i hisec de mesta av tiden vilket är otroligt bögigt. "Yeah, we killed him, write GF in local" Vad är inte ens någon fight! Han blev ju gankad!? av polis och oss. Jävla fegspel.

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Jag är ledsen, men shit va tråkigt spelet blev efter ett tag. Jag minear på en karaktär och kör Faction warfare på min alt, har spelat två månader ungefär. Någon som har nåt kul tips vad man kan göra?

Sitter i ett corp med ett jävligt gamla amerikanare och de gatecampar i hisec de mesta av tiden vilket är otroligt bögigt. "Yeah, we killed him, write GF in local" Vad är inte ens någon fight! Han blev ju gankad!? av polis och oss. Jävla fegspel.

Flytta till lowsec, fixa en scout som alt och börja att jaga folk med hjälp av D-scan och smart användande av Combat Probes.

Sjukt spännande att försöka förutse folks beteendemönster och avsevärt mycket roligare än gatecamps i blobform.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Jag är ledsen, men shit va tråkigt spelet blev efter ett tag. Jag minear på en karaktär och kör Faction warfare på min alt, har spelat två månader ungefär. Någon som har nåt kul tips vad man kan göra?

Sitter i ett corp med ett jävligt gamla amerikanare och de gatecampar i hisec de mesta av tiden vilket är otroligt bögigt. "Yeah, we killed him, write GF in local" Vad är inte ens någon fight! Han blev ju gankad!? av polis och oss. Jävla fegspel.

Har du lust att ha kul i 0.0 så hör av dig i pm.
Vi gör även en hel del i High Sec.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Briljant idé att använda ett Battleship med cloak för att frakta grejer...

http://gankforprofit.killmail.org/?a=kill_detail&kll_id=16458...

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Briljant idé att använda ett Battleship med cloak för att frakta grejer...

http://gankforprofit.killmail.org/?a=kill_detail&kll_id=16458...

Hahaha ^^

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Wohoo.. jag och några st från corpet är med i http://evenews24.com

Här är vi och slåss mot Goonswarm: http://evenews24.com/2013/02/18/video-fidelas-constans-cleans...

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Wohoo.. jag och några st från corpet är med i http://evenews24.com

Här är vi och slåss mot Goonswarm: http://evenews24.com/2013/02/18/video-fidelas-constans-cleans...

Nice Trevligt o va med på "nyheterna"

Ska precis flytta ut i 0.0

Har vart i en 0.0 allians under en period men har inte direkt haft någon lust att leva i 0.0. Fokuserar på produktion etc och det finns ingen anledning att göra det ute i 0.0. Men har tränat lite nya skills så jag kan testa på ratting etc så får se om d bli skojj

Permalänk

Vet någon om det finns en bra app till windows phone, liknande aura till android? De som jag hittat är ganska okompletta

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Har du lust att ha kul i 0.0 så hör av dig i pm.
Vi gör även en hel del i High Sec.

Va heter ni, har ni en chatt kanal?

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Jag har precis aktiverat EVE igen efter nått/några års uppehåll. känner mig helt lost har i alla fall 10M SP på gubben men vet inte var jag skall ta vägen. vill pirata/kriga någon som har några tipps ? är just nu stationerad i Villore heter Leric Wayress ingame

Permalänk
Skrivet av HUSK3R:

Jag har precis aktiverat EVE igen efter nått/några års uppehåll. känner mig helt lost har i alla fall 10M SP på gubben men vet inte var jag skall ta vägen. vill pirata/kriga någon som har några tipps ? är just nu stationerad i Villore heter Leric Wayress ingame

Gå med i en corporation. Helt klart bästa sättet att uppleva EVE. EVE är ett spel där det är bra och ha mål, annars blir man lätt vilsen