Ducky G2Pro TKL vs Ducky Shine2 TKL - Skillnad?

Permalänk
Medlem

Ducky G2Pro TKL vs Ducky Shine2 TKL - Skillnad?

Någon som har koll på skillnaden på dessa tangentbord? Förutom att det är led's i Shine2 förstås.

http://www.inet.se/produkt/6606495/ducky-g2pro-tenkeyless-mx-...

http://www.inet.se/produkt/6606522/ducky-shine2-tenkeyless-mx...

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk

Enda skillnaden är just det du nämnde.

Permalänk
Medlem

Ok ok, så enkelt var det. Tack.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av skogsraggarn:

Enda skillnaden är just det du nämnde.

Inte riktigt, det är skillnad på tangenterna också.

Fast såg att TS hade valt varianten med ABS caps, så då är nästan tangenterna bättre på shine modellen.
Men om man tar ett G2PRO med PBT caps så får man ett tangentbord med caps som är riktigt bra.

Annars är det ingen skillnad på tangentborden, mig veterligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Inte riktigt, det är skillnad på tangenterna också.

Fast såg att TS hade valt varianten med ABS caps, så då är nästan tangenterna bättre på shine modellen.
Men om man tar ett G2PRO med PBT caps så får man ett tangentbord med caps som är riktigt bra.

Annars är det ingen skillnad på tangentborden, mig veterligen.

Fast är det inte ABS på båda, vad gör shine's tangenter i sådana fall?

Som jag förstått det har alla Shine 2 modeller just ABS.

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av FrezoreR:

Fast är det inte ABS på båda, vad gör shine's tangenter i sådana fall?

Som jag förstått det har alla Shine 2 modeller just ABS.

Ja men de tangenterna är lackade istället, där lacken är behandlad dessutom. Så de ska hålla längre. Sen om det är sant eller inte vet jag inte då jag inte använder något tangentbord som inte har PBT caps atm.