650d eller 800d kan inte bestämma mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Jag trodde man köpte hårdvara efter vad dom prestera och vad dom ger, varför ska du köpa 3930k om du inte ska klocka och köpa titan? köp istället Z77 med 3770k och Titan då du kommer inte få någon skillnad när du bara kör singel kort.

Z77 Asus korten är mycket bättre än X79, X79 är skit bra med VATTEN block annars är VRM värdelös på ROG serien i X79.

ja det ska man men jag har typ en ocd allt ska vara perfekt märke perfekt utseende perfekt allt ska vara nytt vill inte uppgradera vill köpa nytt varje gång och sälja det gamla

har bestämt mig för 650d pågrund av youtube får försöka nästa bygga i lugn och ro och få det helt perfekt tyvärr blev det inte så denna gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

ja det ska man men jag har typ en ocd allt ska vara perfekt märke perfekt utseende perfekt allt ska vara nytt vill inte uppgradera vill köpa nytt varje gång och sälja det gamla

har bestämt mig för 650d pågrund av youtube får försöka nästa bygga i lugn och ro och få det helt perfekt tyvärr blev det inte så denna gången

Du köper det bästa grafikkortet som finns men sen en sekundaprocessor som 3930k? Köp 3970X om du vill ha något i klass med titan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Du köper det bästa grafikkortet som finns men sen en sekundaprocessor som 3930k? Köp 3970X om du vill ha något i klass med titan.

3930k är i klass med titan, till och med 3770k är det, men de behöver överklockas. Inklusive 3970x!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

3930k är i klass med titan, till och med 3770k är det, men de behöver överklockas. Inklusive 3970x!

försökte bara bevisa att det här "allt skall vara perfekt" tänkandet som TS har grundar sig endast på något TS själv hittat på och inte på någon som helst egentlig fakta. En 3770k skulle räcka mycket väl men TS inser det knappast.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grafit:

försökte bara bevisa att det här "allt skall vara perfekt" tänkandet som TS har grundar sig endast på något TS själv hittat på och inte på någon som helst egentlig fakta. En 3770k skulle räcka mycket väl men TS inser det knappast.

jo ja jag är petig men kan inte hjälpa åt det får bli 650d ändå moderkortet formula har ingen röd lampa vilket är bra på ett sätt för att resten av datorn ska lysa vitt

röd i det hade kanske inte sett bra ut

grön vitt

så kanske bra att jag inte valde det bästa moderkortet

en vän skickade mig nu den här bilden skulle ens hela titan loggan synas?

nu kan jag inte bestämma mig igen kanske ska tvinga mig själv och hoppas kortet tar slut och tvinga mig själv att vänta jag vill inte

vi får vänta hur som helst så

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3012427/2013-02-21

Permalänk
Medlem

skulle lätt rekommendera 650d

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chrono:

skulle lätt rekommendera 650d

kan du ge mig lite mer om det?

tänkte vänta på 900D sen fick jag veta att den är enorm 70 cm djur får inte ens plats på mitt bord

Permalänk

Säger 800D om du inte orkar vänta. Är väldigt nöjd med mitt,men jag måste ju erkänna att jag sneglar lite på 900D,och det vetitusan om jag inte inhandlar ett sånt framöver..

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Köp inte 800d om du bryr dig om ljudnivå och inte ska köra full vattenkylning, det är inte ljuddämpat för 5 öre så det kommer låta illa. Ska du däremot vattenkyla så kör på det eller vänta till 900d

Visa signatur

Chassi: Corsair 800D | Moderkort: Asus P8P67 PRO | CPU: Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz | Minnen: Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | GPU: AMD XFX 6970 CrossfireX | Lagring: Samsung 840 Pro 256gb SSD, Intel 510 120gb SSD, 1000gb och 1500gb mekaniska | Kylning: Custom vattenkylning |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sorkan:

Köp inte 800d om du bryr dig om ljudnivå och inte ska köra full vattenkylning, det är inte ljuddämpat för 5 öre så det kommer låta illa. Ska du däremot vattenkyla så kör på det eller vänta till 900d

har tänkt 900D nu

enligt inet så finns det int eens ett brkräftat datum på mitt evga geforce gtx titan SC

så jag hoppas att det dröjer tills lite innan 900D kommer

och eftersom jag får vänta ändå så är det säkert bättre att bara vänta ut det

får dock köpa ett nytt skrivbord för det jag har är inte djupt nog för 900D (kommer gå lite över kanten) tänkte då detta

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S69871067/

men jag vet inte om den klarar av vikten av datorn plus då min sony gdm fw900 som väger 40 kg sen eventuellt i framtiden 2 stycken till

bara chassit väger 20 kg

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

försökte bara bevisa att det här "allt skall vara perfekt" tänkandet som TS har grundar sig endast på något TS själv hittat på och inte på någon som helst egentlig fakta. En 3770k skulle räcka mycket väl men TS inser det knappast.

Kanske vill ha möjlighet till sli i framtiden utan att ha en cpu som flaskar allt för mycket?..

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

kan du ge mig lite mer om det?

tänkte vänta på 900D sen fick jag veta att den är enorm 70 cm djur får inte ens plats på mitt bord

jag vet inte exakt vad du vill veta. jag köpte ett 650d som jag iofs sen sålde vidare men det syntes rakt igenom att det var riktigt bra kvalitet. jag skulle väl rekommendera det för en 650d kan du bära på utan problem. du får ju dessutom plats med det mesta, vattenkylning är inga problem. du kan ha en radiator både i toppen och i fronten. det finns flera album online med exempel på hur det går att ordna det, surfa runt och få lite inspiration