Bad company 2 fryser efter 15 min

Permalänk
Medlem

Bad company 2 fryser efter 15 min

Hej!

Jag har nyligen börjat spelat battlefield bad company 2 igen för cs 1.6 suger nu efter patchen. Jag kan spela ca 15-20 minuter innan datorn hänger/fryser sig med bilden och får starta om datorn. Jag har kollat tempen på grafikortet och det ligger på 80 grader, har testat clockat ner grafiken men det ligger på samma grader och även ökat fläkten till max men händer det samma sak. har uppdaterat alla drivrutiner och installerat om spelet 5 gånger.
vad är felet? är det grafkortet det är fel på?

min setup!

modekort - asus rampage iv extreme
cpu - i7 950 3.07
ram - corsiar 12 gig ram ddr3
hårdisk - ssd vortex 2 60 gig, intern 1tb med bad company 2 installerat på.
grafikort - gigabyte gtx 480
nätagg - 750w corsair
w7 som operativ system

Permalänk
Medlem

Händer det enbart just i BC2?

Permalänk
Medlem

ja bara i bc2

Permalänk
Medlem

Startar du spelet via Origin? Knasade nämligen för mig när jag startade det den vägen.
Har du någon koll på din CPU, temperatur?

Permalänk
Medlem

jag startar inte spelet via origin har prövat kört det via som adminstratör också men det cpar. jag har testat installera spelet via origin och min orginal skiva. cpu tempen ligger på 30-35 grader inte mera

Permalänk
Medlem

Vad händer om du stresstestar ditt kort i typ Furmark?
Prova uppdatera PB manuellt också, det kan ställa till väldigt skumma problem.

Annars vet ej fasen tyvärr!

Permalänk
Medlem

jag får inte ens igång bfbc2 :S testat ladda ned från origin 5ggr men alltid problem vid installationen ..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maxmulle:

jag startar inte spelet via origin har prövat kört det via som adminstratör också men det cpar. jag har testat installera spelet via origin och min orginal skiva. cpu tempen ligger på 30-35 grader inte mera

Det kan inte vara möjligt att tempen ligger på 30-35 grader i load, om du inte använder i fom av kompressorkylning eller flytande kväve.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av brajonk:

jag får inte ens igång bfbc2 :S testat ladda ned från origin 5ggr men alltid problem vid installationen ..

Exakt som mig men hade tur att jag hade installerat spelet tidigare i en annan hdd. Funderar på att formatera om och pröva igen.

Permalänk

För mig så fuckar origin upp totalt med BFBC2... värdelöst skit är vad origin är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyrst:

Vad händer om du stresstestar ditt kort i typ Furmark?
Prova uppdatera PB manuellt också, det kan ställa till väldigt skumma problem.

Annars vet ej fasen tyvärr!

det händer inte så mycket när jag stresstestar mitt grafikort i furmark inget dör iallfall. allting dör bara endast i bc2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det kan inte vara möjligt att tempen ligger på 30-35 grader i load, om du inte använder i fom av kompressorkylning eller flytande kväve.

jag har en vatten kylning h70 så därför det ligger på 30-35 grader

Permalänk
Medlem

Jag fick samma problem. Jag löste det genom att stänga av helt det integrerade ljudkortet som finns i moderkortet. Om du stänger av det så kommer spelet funka.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Jag fick samma problem. Jag löste det genom att stänga av helt det integrerade ljudkortet som finns i moderkortet. Om du stänger av det så kommer spelet funka.

kör med inbyggt ljud och fungerar för mig.
kan prova uppdatera drivrutinerna i så fall?

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag fick samma problem. Jag löste det genom att stänga av helt det integrerade ljudkortet som finns i moderkortet. Om du stänger av det så kommer spelet funka.

Tack ska testa det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maxmulle:

jag har en vatten kylning h70 så därför det ligger på 30-35 grader

Jag har antec 620 och är knappast där 30-35 grader i load men i idle kan det stämma. Försök och dra igång intel burn test och mäta temperaturerna.

Permalänk
Skrivet av maxmulle:

Hej!

Jag har nyligen börjat spelat battlefield bad company 2 igen för cs 1.6 suger nu efter patchen. Jag kan spela ca 15-20 minuter innan datorn hänger/fryser sig med bilden och får starta om datorn. Jag har kollat tempen på grafikortet och det ligger på 80 grader, har testat clockat ner grafiken men det ligger på samma grader och även ökat fläkten till max men händer det samma sak. har uppdaterat alla drivrutiner och installerat om spelet 5 gånger.
vad är felet? är det grafkortet det är fel på?

min setup!

modekort - asus rampage iv extreme
cpu - i7 950 3.07
ram - corsiar 12 gig ram ddr3
hårdisk - ssd vortex 2 60 gig, intern 1tb med bad company 2 installerat på.
grafikort - gigabyte gtx 480
nätagg - 750w corsair
w7 som operativ system

Jag hade exakt det här problemet. Har du någon slags overlay på över spelet? Afterburners On-screen display, FRAPS eller något sådant.

Jag hade det, och när jag stängde av alla sådana program så slutade spelet krasha

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

kör med inbyggt ljud och fungerar för mig.
kan prova uppdatera drivrutinerna i så fall?

Har senaste. Läste på forum att många hade samma problem och löste det på samma sätt. Spelar ej roll angående drivrutiner. Det är spelet som knasar med vissa ljudkort.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan