Frakturer i endast Guild Wars 2

Permalänk

Frakturer i endast Guild Wars 2

Har skapat en tråd tidigare angående mitt grafikkort, men tänkte ställa en annan fråga nu. Jag hade problem med mitt 7970 ghz från Sapphire i flera spel tills att jag installerade 13.2 betan. Då försvann problemen i bland annat Borderlands 2, men inte i Guild Wars 2 där jag har en hel del "grafik buggar" och "frakturer".
Jag undrar nu om grafikkortet kan vara sönder/döende trotts att det bara är ett spel som dummar sig?
Mina temps är inte speciellt höga heller.

Det här händer ibland:

http://tinypic.com/r/24ozz1d/6
http://tinypic.com/r/29z7t5w/6
http://tinypic.com/r/mbsfv7/6

Strecken rör sig när jag rör kameran och kan försvinna om jag kollar åt ett visst håll. Försvinner helt och hållet om jag ALT+Tabbar.

Visa signatur

Dator: Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition | Intel i5 2400 3,1 ghz | ASUS P8H67 | WD Green 2TB | 2x Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | Fractal Design TESLA 550W | Fractal Design Define R4 Svart | Utrustning: Logitech G500 Gaming Mouse | Logitech G35 Headset | Microsoft Sidewinder X4 Keyboard | BenQ 27'' G2750

Permalänk
Hedersmedlem

Är det ok i alla andra testade spel bör det inte vara fel på kortet, speciellt med tanke på att det blev bättre med andra drivisar, så du kan nog vara lugn att kortet är ok.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Är det ok i alla andra testade spel bör det inte vara fel på kortet, speciellt med tanke på att det blev bättre med andra drivisar, så du kan nog vara lugn att kortet är ok.

Det var ju skönt att höra i alla fall
Känns som att jag är den enda på hela Jorden med det här problemet....

Kan nätagget vara ett problem? 550w, ca 2 år gammalt från fractal design. Kan jag testa detta på något sätt?

Visa signatur

Dator: Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition | Intel i5 2400 3,1 ghz | ASUS P8H67 | WD Green 2TB | 2x Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | Fractal Design TESLA 550W | Fractal Design Define R4 Svart | Utrustning: Logitech G500 Gaming Mouse | Logitech G35 Headset | Microsoft Sidewinder X4 Keyboard | BenQ 27'' G2750

Permalänk

Har du klockat kortet?
Ser ut som när jag klockade mitt kort första gången x) Råkade klocka lite för högt och då fick jag liknande "streck" i vissa spel.

Hoppas det löser sig!

Visa signatur

MacBook Pro
www.mcgaraget.org
Citera för garanterat svar!

Permalänk

Jag använder samma grafiikkort som dig. 7970 ghz sapphire. Och har hittils inte stött på några problem alls sen omfomratering om dator (dvs helt nya drivisar osv)

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Skrivet av lundahldaniel:

Har du klockat kortet?
Ser ut som när jag klockade mitt kort första gången x) Råkade klocka lite för högt och då fick jag liknande "streck" i vissa spel.

Hoppas det löser sig!

Nepp, helt oklockat. Att klocka ner det löser inte heller problemet.
Igår så hände problemet för fösta gången i BF3. Är väl bara att skicka tillbaka på lagning nu antar jag...
Blir ju bara värre och värre...

Visa signatur

Dator: Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition | Intel i5 2400 3,1 ghz | ASUS P8H67 | WD Green 2TB | 2x Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | Fractal Design TESLA 550W | Fractal Design Define R4 Svart | Utrustning: Logitech G500 Gaming Mouse | Logitech G35 Headset | Microsoft Sidewinder X4 Keyboard | BenQ 27'' G2750