Permalänk
Medlem

Termostat?

kan termostater kyl istället för att värma? isåfall så borde man kunna kyl vattnet i tanken eller rentav skippa raditorn?
(bara en tanke som flög genom huvet)

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem

En termostat är en anordning som antingen slår till eller från vid en viss temperatur. Hur du ska kunna förändra temperaturen med en sådan är en gåta för mig. Nog inte en termostat du menar.

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem

nehe..men det finns en nån sån grej, för jag hade en till mina ormar för 3år sen, till äggen behövdes det extra mkt värme..så stack man ner de i vatten så blev det varmt...=P

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem

termoelement?

Permalänk
Medlem

maybe, inte en aning faktiskt =P

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem

Säkert en doppvärmare med inbyggd termostat för att hålla tempen på en viss nivå. Men nej, det är inte lika lätt att kyla vatten på det sättet.
En sån värmer vattnet på det vanligaste sättet, dvs skicka ström genom en ledare, och ledaren blir varm.
Att göra tvärt om är mycket svårt, därför kylskåp är så komplicerade.
Kylskåpets kompressorteknik är det lättaste sättet att göra ström till kyla.
Finns färdiga lådor med vapochill, men hur häftigt är det att köpa färdiga prylar:)

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem

jag har redan "kompressor-kylning" på gång, börjar nästa vecka

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem

Då har du ju ditt på det torra:)

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water