Dåligt bemött och nästan förnedrad av Netonnet
Hej. Allting började med att jag skulle lämna in min telefon på Netonnet för att skärmen hade krossats när jag halkade förra veckan.
Jag har tilläggsförsäkring från Solid som NetOnnet förmedlade.
Iaf kom in och skulle lämna tillbax telefonen och då fick jag höra att det inte alls gick på försäkring för det är ett "handhavande" fel och jag skulle vara mer rädd om mina saker. Blev helt paff och frågade varför jag då betalat 800kr för en tilläggsförsäkring som skall täcka när sådant här inträffar. Då fick jag till svars att det är inte upp till dem att bestämma utan att försäkringsbolaget Solid skulle bestämma. Efter många om och men så fick jag lämna in telefonen och fick i fredags ett SMS där det stod att jag kunde hämta ut min telefon och att jag skulle ta med legitimation.
Då ringer jag upp Solid och frågar om det går bra att jag lägger till mer pengar och hämtar ut en lite nyare telefon samt om jag kan ta med mig min förälderr som kan legitimera mig då jag väntar mitt körkort som blev stulet i samband med att min plånbok stals på bussen. Jag fick till svars att det var helt okej och att kunde hämta ut den under helgen alt. lägga till pengar för att få en nyare telefon.
Idag åker vi in till NetOnNet och ställer oss i kön. efter några minuter blir det vår tur och jag lämnar fram alla mina papper och förklarar vad Solid sagt till mig. Då fick jag till svars att det går absolut inte det skall vara en liknande produkt och att jag kan absolut inte låta min förälder legitimera mig heller. och sen började han hånflina mot mig och min mamma när jag berättar att jag pratat med Solid om det här och jag är i behov av min telefon osv. frågade även att få prata med någon ansvarig men tydligen så finns där ingen sådan på söndagar. Vilket jag tycker är väldigt märkligt.
Det jag behöver är tips om hur jag skall kunna lösa den här situationen när Solid säger en sak och Netonnet hävdar att det är Solid som har satt bestämmelser och jag måste höra med dem. vilket jag redan har gjort och hur jag skall lösa det med den anställda som uppenbarligen inte skall ha ett jobb där man skall vara serviceminded!
Kan ju även tillägga att jag är den ända i hela sverige som har mitt namn!
Iaf så har Netonnet förlorat mig som kund efter det här och antagligern resten av min familj med!
Gammal men bra.