Dåligt bemött och nästan förnedrad av Netonnet

Permalänk
Medlem

Dåligt bemött och nästan förnedrad av Netonnet

Hej. Allting började med att jag skulle lämna in min telefon på Netonnet för att skärmen hade krossats när jag halkade förra veckan.
Jag har tilläggsförsäkring från Solid som NetOnnet förmedlade.

Iaf kom in och skulle lämna tillbax telefonen och då fick jag höra att det inte alls gick på försäkring för det är ett "handhavande" fel och jag skulle vara mer rädd om mina saker. Blev helt paff och frågade varför jag då betalat 800kr för en tilläggsförsäkring som skall täcka när sådant här inträffar. Då fick jag till svars att det är inte upp till dem att bestämma utan att försäkringsbolaget Solid skulle bestämma. Efter många om och men så fick jag lämna in telefonen och fick i fredags ett SMS där det stod att jag kunde hämta ut min telefon och att jag skulle ta med legitimation.

Då ringer jag upp Solid och frågar om det går bra att jag lägger till mer pengar och hämtar ut en lite nyare telefon samt om jag kan ta med mig min förälderr som kan legitimera mig då jag väntar mitt körkort som blev stulet i samband med att min plånbok stals på bussen. Jag fick till svars att det var helt okej och att kunde hämta ut den under helgen alt. lägga till pengar för att få en nyare telefon.

Idag åker vi in till NetOnNet och ställer oss i kön. efter några minuter blir det vår tur och jag lämnar fram alla mina papper och förklarar vad Solid sagt till mig. Då fick jag till svars att det går absolut inte det skall vara en liknande produkt och att jag kan absolut inte låta min förälder legitimera mig heller. och sen började han hånflina mot mig och min mamma när jag berättar att jag pratat med Solid om det här och jag är i behov av min telefon osv. frågade även att få prata med någon ansvarig men tydligen så finns där ingen sådan på söndagar. Vilket jag tycker är väldigt märkligt.

Det jag behöver är tips om hur jag skall kunna lösa den här situationen när Solid säger en sak och Netonnet hävdar att det är Solid som har satt bestämmelser och jag måste höra med dem. vilket jag redan har gjort och hur jag skall lösa det med den anställda som uppenbarligen inte skall ha ett jobb där man skall vara serviceminded!
Kan ju även tillägga att jag är den ända i hela sverige som har mitt namn!

Iaf så har Netonnet förlorat mig som kund efter det här och antagligern resten av min familj med!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Då får du väl prata med Solid igen och be dom prata med NetOnNet för att se om det går då

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk
Avstängd

Tyvärr så är många säljare väldigt kaxiga mot kunderna, vilket är synd. Många affärer har förlorat mig som kund pga det. Vilka skämt. Om någon skulle hånflina åt mig och min morsa vid sådana ärenden så skulle han få en lavett och spräcka hans "skärm" haha. Skämt o sido.

Permalänk
Moderator
Moderator

Så du tycker att personen i butiken hånflinar mot dig och därmed blir du "nästan förnedrad"? Jösses, lite skinn på näsan får man faktiskt ha.

Förutsatt att Solid inte förändrat sina villkor de senaste ~18 månaderna får man inte lägga till pengar för att få ut en dyrare produkt än den ursprungliga, Deras villkor hittar du här.
Vad gäller legitimationen bör det gå att lösa i butiken förutsatt att du kan styrka din identitet på annat vettigt sätt, som exempelvis din mor samt att du kanske har något annat kort där foto samt personnummer framgår.

Lyckas du mot förmodan få till en annan deal med Solid (personen du talade med där var antagligen ny eller missförstod) behöver du besöka butiken under kontorstid så att de kan dubbelkolla med Solid, inte en söndagseftermiddag då det av naturliga skäl är svårt att få tag i folk.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag går av princip inte iväg eller slutar prata med kundtjänst förens de går med på rimliga vilkor. Dessutom höjer man långsamt rösten och upprepar vad man blivit lovad och att man skiter fullständigt i vem som lovat eller varför de anser att det inte kan räknas.

Då brukar de flesta sluta hånflina ganska snabbt. I de flesta fall får man också som man vill bara för att de vill bli av med dig. Annars om det verkligen är totalt omöjligt för dem att ge vad man blivit lovad får man räkna med att bli utslängd av vakten men värre än så blir det inte.

Grundproblemet är egentligen att få det man blivit lovad skriftligen av säljaren i första ledet. Har man det svart på vitt är det aldrig några problem.

Permalänk
Medlem

Ring Solid igen, be dem skicka ett mail till dig med den information du tidigare fått per telefon. Skriv ut mailet och ta med till butiken.

Det är ju väldigt dåligt att du som kund blir kastad fram och tillbaks på det här sättet, men har man allt på papper brukar det lösa sig.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Hej. Allting började med att jag skulle lämna in min telefon på Netonnet för att skärmen hade krossats när jag halkade förra veckan.
Jag har tilläggsförsäkring från Solid som NetOnnet förmedlade.

Iaf kom in och skulle lämna tillbax telefonen och då fick jag höra att det inte alls gick på försäkring för det är ett "handhavande" fel och jag skulle vara mer rädd om mina saker. Blev helt paff och frågade varför jag då betalat 800kr för en tilläggsförsäkring som skall täcka när sådant här inträffar. Då fick jag till svars att det är inte upp till dem att bestämma utan att försäkringsbolaget Solid skulle bestämma. Efter många om och men så fick jag lämna in telefonen och fick i fredags ett SMS där det stod att jag kunde hämta ut min telefon och att jag skulle ta med legitimation.

Då ringer jag upp Solid och frågar om det går bra att jag lägger till mer pengar och hämtar ut en lite nyare telefon samt om jag kan ta med mig min förälderr som kan legitimera mig då jag väntar mitt körkort som blev stulet i samband med att min plånbok stals på bussen. Jag fick till svars att det var helt okej och att kunde hämta ut den under helgen alt. lägga till pengar för att få en nyare telefon.

Idag åker vi in till NetOnNet och ställer oss i kön. efter några minuter blir det vår tur och jag lämnar fram alla mina papper och förklarar vad Solid sagt till mig. Då fick jag till svars att det går absolut inte det skall vara en liknande produkt och att jag kan absolut inte låta min förälder legitimera mig heller. och sen började han hånflina mot mig och min mamma när jag berättar att jag pratat med Solid om det här och jag är i behov av min telefon osv. frågade även att få prata med någon ansvarig men tydligen så finns där ingen sådan på söndagar. Vilket jag tycker är väldigt märkligt.

Det jag behöver är tips om hur jag skall kunna lösa den här situationen när Solid säger en sak och Netonnet hävdar att det är Solid som har satt bestämmelser och jag måste höra med dem. vilket jag redan har gjort och hur jag skall lösa det med den anställda som uppenbarligen inte skall ha ett jobb där man skall vara serviceminded!
Kan ju även tillägga att jag är den ända i hela sverige som har mitt namn!

Iaf så har Netonnet förlorat mig som kund efter det här och antagligern resten av min familj med!

Kontakta kundombudsmannen! (eller kvinna i detta fallet)

http://www.netonnet.se/Content/Marketing/Kundombudsmannen
Madeleine Pedersen
madeleine.pedersen@netonnet.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Donkey:

Hej. Allting började med att jag skulle lämna in min telefon på Netonnet för att skärmen hade krossats när jag halkade förra veckan.
Jag har tilläggsförsäkring från Solid som NetOnnet förmedlade.

Iaf kom in och skulle lämna tillbax telefonen och då fick jag höra att det inte alls gick på försäkring för det är ett "handhavande" fel och jag skulle vara mer rädd om mina saker. Blev helt paff och frågade varför jag då betalat 800kr för en tilläggsförsäkring som skall täcka när sådant här inträffar. Då fick jag till svars att det är inte upp till dem att bestämma utan att försäkringsbolaget Solid skulle bestämma. Efter många om och men så fick jag lämna in telefonen och fick i fredags ett SMS där det stod att jag kunde hämta ut min telefon och att jag skulle ta med legitimation.

Då ringer jag upp Solid och frågar om det går bra att jag lägger till mer pengar och hämtar ut en lite nyare telefon samt om jag kan ta med mig min förälderr som kan legitimera mig då jag väntar mitt körkort som blev stulet i samband med att min plånbok stals på bussen. Jag fick till svars att det var helt okej och att kunde hämta ut den under helgen alt. lägga till pengar för att få en nyare telefon.

Idag åker vi in till NetOnNet och ställer oss i kön. efter några minuter blir det vår tur och jag lämnar fram alla mina papper och förklarar vad Solid sagt till mig. Då fick jag till svars att det går absolut inte det skall vara en liknande produkt och att jag kan absolut inte låta min förälder legitimera mig heller. och sen började han hånflina mot mig och min mamma när jag berättar att jag pratat med Solid om det här och jag är i behov av min telefon osv. frågade även att få prata med någon ansvarig men tydligen så finns där ingen sådan på söndagar. Vilket jag tycker är väldigt märkligt.

Det jag behöver är tips om hur jag skall kunna lösa den här situationen när Solid säger en sak och Netonnet hävdar att det är Solid som har satt bestämmelser och jag måste höra med dem. vilket jag redan har gjort och hur jag skall lösa det med den anställda som uppenbarligen inte skall ha ett jobb där man skall vara serviceminded!
Kan ju även tillägga att jag är den ända i hela sverige som har mitt namn!

Iaf så har Netonnet förlorat mig som kund efter det här och antagligern resten av min familj med!

Liknande produkt eller produkt av samma värde och funktionalitet brukar man säga. Alla försäkringsbolag har på detta sätt. Väldigt sällan detaljbutikernas försäkringsbolag tillåter att man skjuter in pengar själv med egna pengar. Om det mot förmodan skulle gå försvinner detta extravärde på den existerande försäkringen.

Legitimeras via förälder fungerar endast hos polisen eller banken så vitt jag vet. Detta tillsammans med personbevis.

NetonNet medarbetaren har troligen noll koll på hur försäkringar fungerar. Väldigt många som bara gissar till höger och vänster. Dock hjälper det ju inte att hävda detta i butik.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Att det finns drägg i affärer är väl inget nytt?

Det där är ett personalproblem inget företagsproblem. Jag hade sagt dom magiska orden "Får jag prata med din chef?" bara för att jävlas. Sköt allt sånt här via mail tills det inte går längre, be om en kontaktperson så det inte hamnar i köer och börjar bifoga mailet till båda hela tiden.

Sen hävdar man någon fin rad ur konsumentköpslagen och säger "Fixart så tar jag rast" typ och låter dom tjabbas. Har du inte fått svar inom 1 vecka ringer du bara personen du köpte skiten av och då skulle jag bli förvånad om saker inte har hänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Så du tycker att personen i butiken hånflinar mot dig och därmed blir du "nästan förnedrad"? Jösses, lite skinn på näsan får man faktiskt ha.

Du tycker det är ok att en säljare hånler? En säljare är till för kunden, hjälpa kunden hitta rätt produkt och förklara lugnt och sakligt ifall man har orimliga krav. Alltid med service s främsta ledord.

Tyvärr är det alldeles för många som inte fattar det. Är du säljare själv kanske....?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lägga till pengar och få en nyare telefon? What? Hur tänkte du där? Hade inte ens kommit på tanken att ställa en sådan fråga...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Lägga till pengar och få en nyare telefon? What? Hur tänkte du där? Hade inte ens kommit på tanken att ställa en sådan fråga...

aja efter lite överläggande med Solid så är det löst skall åka till butiken och hämta ut min telefon ikväll. Men som påpekats innan så vart det nog mer missförstånd hos tjejen jag pratade med i Fredags. Liknande produkt är det som gäller och finns inte det inte att få tag i en produkt med samma förutsättningar såsom Prestanda och OS så har jag rätt till att lägga till pengar för att köpa en annan telefon dock måste man isåfall teckna ny försäkring vid inköpstillfället. Skulle be dem på Netonnet att ringa in till Solid så skulle där stå en notering om att dem godkänner att jag kan hämta ut min telefon utan Legitimation!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Hämta ut din ersättningstelefon , jag förutsätter att du får en ny i kartong , öppna ej förpackningen , gör ett återköp och köp en ny av valfri modell.

Det har fungerat för andra tidigare , kan inte tänka mej att nån försäljare säger nej till en sån affär då dom fått sina pengar från försäkringsbolaget redan.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Är din legitimation spärrad så kanske det var därför det inte gick att lösa ut mobilen? Även om någon annan är med? Hoppas det löser sig iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Hämta ut din ersättningstelefon , jag förutsätter att du får en ny i kartong , öppna ej förpackningen , gör ett återköp och köp en ny av valfri modell.

Det har fungerat för andra tidigare , kan inte tänka mej att nån försäljare säger nej till en sån affär då dom fått sina pengar från försäkringsbolaget redan.

Låter högst osannolikt att dem skulle gå med på ett återköp...

Skrivet av Killer7:

Är din legitimation spärrad så kanske det var därför det inte gick att lösa ut mobilen? Även om någon annan är med? Hoppas det löser sig iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är så att jag blev bestulen på min plånbok för två veckor sedan. har fått nytt studentid och nytt busskort samt nytt bankkort och inväntar mitt körkort. Dock så har Solid gjort en notering och det skall inte vara några problem längre. fast det återstår att se!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Jag förstår verkligen inte människor som köper försäkringar på enskilda produkter.

Permalänk
Medlem

Hånflina tillbaka ;D få honom inse att han inte kan sitt jobb

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Gå dit igen och inte på en söndag, leta upp han som flinade åt dig, be om att få prata med en ansvarig och berätta hur dåligt bemött du blev tidigare. Det sätter nog den arroganta jäveln på plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LAMeduck:

Jag förstår verkligen inte människor som köper försäkringar på enskilda produkter.

jag maxar alltid hemförsökringen så är det lugnt sen...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av Donkey:

Hej. Allting började med att jag skulle lämna in min telefon på Netonnet för att skärmen hade krossats när jag halkade förra veckan.
Jag har tilläggsförsäkring från Solid som NetOnnet förmedlade.

Iaf kom in och skulle lämna tillbax telefonen och då fick jag höra att det inte alls gick på försäkring för det är ett "handhavande" fel och jag skulle vara mer rädd om mina saker. Blev helt paff och frågade varför jag då betalat 800kr för en tilläggsförsäkring som skall täcka när sådant här inträffar. Då fick jag till svars att det är inte upp till dem att bestämma utan att försäkringsbolaget Solid skulle bestämma. Efter många om och men så fick jag lämna in telefonen och fick i fredags ett SMS där det stod att jag kunde hämta ut min telefon och att jag skulle ta med legitimation.

Då ringer jag upp Solid och frågar om det går bra att jag lägger till mer pengar och hämtar ut en lite nyare telefon samt om jag kan ta med mig min förälderr som kan legitimera mig då jag väntar mitt körkort som blev stulet i samband med att min plånbok stals på bussen. Jag fick till svars att det var helt okej och att kunde hämta ut den under helgen alt. lägga till pengar för att få en nyare telefon.

Idag åker vi in till NetOnNet och ställer oss i kön. efter några minuter blir det vår tur och jag lämnar fram alla mina papper och förklarar vad Solid sagt till mig. Då fick jag till svars att det går absolut inte det skall vara en liknande produkt och att jag kan absolut inte låta min förälder legitimera mig heller. och sen började han hånflina mot mig och min mamma när jag berättar att jag pratat med Solid om det här och jag är i behov av min telefon osv. frågade även att få prata med någon ansvarig men tydligen så finns där ingen sådan på söndagar. Vilket jag tycker är väldigt märkligt.

Det jag behöver är tips om hur jag skall kunna lösa den här situationen när Solid säger en sak och Netonnet hävdar att det är Solid som har satt bestämmelser och jag måste höra med dem. vilket jag redan har gjort och hur jag skall lösa det med den anställda som uppenbarligen inte skall ha ett jobb där man skall vara serviceminded!
Kan ju även tillägga att jag är den ända i hela sverige som har mitt namn!

Iaf så har Netonnet förlorat mig som kund efter det här och antagligern resten av min familj med!

Hej Donkey,

Madeleine Pedersen heter jag och arbetar som kundombudsman hos NetOnNet.
Jag kan längre ner i tråden läsa att ditt ärende verkar vara löst efter ytterligare kontakt med Solid.
Skulle det mot förmodan inte lösa sig för dig skulle jag vilja att du kontaktade mig så att jag kan få undersöka ditt ärende närmare.
Sänd mig gärna ett mail till madeleine.pedersen@netonnet.com där du anger ditt servicenummer så att jag kan undersöka om ditt ärende hanterats korrekt.

Önskar dig en fortsatt fin dag!

Visa signatur

Madeleine Pedersen
Kundombudsman
NetOnNet

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Hutter:

Du tycker det är ok att en säljare hånler?

Jag ser inget problem med att andra människor uttrycker känslor och jag är dessutom fullt medveten om att människor upplever saker på olika sätt. Hamnar jag i en situation där jag upplever mig felbehandlad påpekar jag detta på plats, vilket också råkar vara detöverlägset bästa sättet om man vill förändra någonting.
Nu gäller det dock inte hur du förhåller dig till sådant utan att du skriver en tråd här med syfte att få hjälp med hur du skall hantera de olika besked du fått av NoN respektive Solid, men att du istället för att hålla dig saklig slänger in din högst subjektiva tolkning av situationen för att göra en liten snyfthistoria av det hela och därmed få extra sympatier. Det kanske inte var avsiktligt från din sida men det blir så det tolkas av åtminstone en del av oss läsare.
Eftersom du är den enda i tråden som faktiskt var delaktig i situationen har vi andra ingen som helst möjlighet att avgöra huruvida säljaren ifråga faktiskt behandlade dig illa eller inte. Det kanske var du själv som betedde dig illa, säljaren kanske kom ihåg något lajbans som hände kvällen innan, en kollega kanske spexade till det i bakgrunden medan ni talade eller säljaren kanske faktiskt tyckte ni var tramsiga och helst ville åka hem och pilla sig i naveln. Vilket scenario som än är korrekt spelar ingen roll här då det inte tillför något till tråden, anser du dig felbehandlad tar du upp detta med personen ifråga eller butiksledning, är det av lallvarligare karaktär finns exempelvis instanser som Diskrimineringsombudsmannen.

Jag håller helt med dig om hur en säljare bör agera, men dennes arbetsuppgift är faktiskt att sälja varor och servicegraden styrs främst av det aktuella företagsklimatet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Uppdatering: trodde det var solklart med att jag kunde hänta ut den efter kontakt med Solid men tydligen så har dem inte gjort en notis och tjejen jag pratade med hade gått för dagen...dock var den killen jag mötte nu mycket trevligare och försökte lösa det men Gubben hos solid vägra låta min arbetskollega som körde mig dit att legitimera mig så nu har jag alltså fått tre svar från Solid varav två av dem varit likadana svar ang legitimationen och ett svar av nån snubbe. Så det verkar vara mer fel hos Solids information till sina medarbetare. Men killen bakom disken betedde sig iaf som man ska och var artig och trevlig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Skrivet av Donkey:

att jag kan absolut inte låta min förälder legitimera mig helle

Rätta mig om jag har fel, men enligt svenska lag så kan din vårdnadshavare "vara din legitimation"(säga att det är du) om du är omyndig(under 18) och att hon/han själv har med sig sin.

Permalänk
Skrivet av Donkey:

Hej. Allting började med att jag skulle lämna in min telefon på Netonnet för att skärmen hade krossats när jag halkade förra veckan.
Jag har tilläggsförsäkring från Solid som NetOnnet förmedlade.

Iaf kom in och skulle lämna tillbax telefonen och då fick jag höra att det inte alls gick på försäkring för det är ett "handhavande" fel och jag skulle vara mer rädd om mina saker. Blev helt paff och frågade varför jag då betalat 800kr för en tilläggsförsäkring som skall täcka när sådant här inträffar. Då fick jag till svars att det är inte upp till dem att bestämma utan att försäkringsbolaget Solid skulle bestämma. Efter många om och men så fick jag lämna in telefonen och fick i fredags ett SMS där det stod att jag kunde hämta ut min telefon och att jag skulle ta med legitimation.

Då ringer jag upp Solid och frågar om det går bra att jag lägger till mer pengar och hämtar ut en lite nyare telefon samt om jag kan ta med mig min förälderr som kan legitimera mig då jag väntar mitt körkort som blev stulet i samband med att min plånbok stals på bussen. Jag fick till svars att det var helt okej och att kunde hämta ut den under helgen alt. lägga till pengar för att få en nyare telefon.

Idag åker vi in till NetOnNet och ställer oss i kön. efter några minuter blir det vår tur och jag lämnar fram alla mina papper och förklarar vad Solid sagt till mig. Då fick jag till svars att det går absolut inte det skall vara en liknande produkt och att jag kan absolut inte låta min förälder legitimera mig heller. och sen började han hånflina mot mig och min mamma när jag berättar att jag pratat med Solid om det här och jag är i behov av min telefon osv. frågade även att få prata med någon ansvarig men tydligen så finns där ingen sådan på söndagar. Vilket jag tycker är väldigt märkligt.

Det jag behöver är tips om hur jag skall kunna lösa den här situationen när Solid säger en sak och Netonnet hävdar att det är Solid som har satt bestämmelser och jag måste höra med dem. vilket jag redan har gjort och hur jag skall lösa det med den anställda som uppenbarligen inte skall ha ett jobb där man skall vara serviceminded!
Kan ju även tillägga att jag är den ända i hela sverige som har mitt namn!

Iaf så har Netonnet förlorat mig som kund efter det här och antagligern resten av min familj med!

Har upplevt såna idiotsäljare på flera ställen bl.a. Elgiganten och SIBA. Verkar vara någon folksjukdom hos elektronikkedjor, (finns dock en del personal som är jättetrevliga undantag). Som säljare måste man vara ödmjuk och tillmötesgående, t.om. om kunden är elak och j*vlig (nu säger jag inte att du är det men).

När man klär på sig jobbkläderna och går ut på golvet så är man inte längre "Johan 1" som gillar att spela WoW, supa och gnälla, man är "Johan 2" som vill att kunden ska känna sig nöjd och komma tillbaks så att "Johan 1" kan fortsätta att betala sin WoW prenumeration och gå ut och festa på fredagarna.

Tyvärr verkar många säljare inte klara av detta utan de är "Johan 1" även på jobbet.

Permalänk
Medlem

Om du tog namnet på killen (om inte så går det säkert att vaska fram genom att beskriva utseende, datum och tidpunkt) som gav ett så dåligt bemötande så tycker jag att du ska skicka ett mail till butiksansvarig.

Inte för att det kommer att göra situationen ogjord, men det kan ju ändå kännas bra att veta att snubben får en ordentlig näsbränna av sin chef.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Inaktiv

Det är något man lär sig när man blir äldre. Var inte så kaxig när jag var ung. Men kunskap är makt, men se till att vara påläst, säker i rösten., rak rygg. Skulle de ändå jävlas så kan du ställa frågan, lugnt men vänligt. Tycker du att det är kul att jag har problem att nyttja försäkringen som ni har förmedlat? Är det så låg nivå NetonNet har på sin personal? Ni är väl nästan OnOff/Expert-fall. Det roliga är att så länge du kan behålla ditt lugn, så kan du jävlas hur länge du vill

Skickades från m.sweclockers.com