Permalänk
Medlem

MK802III Vs Hallon pi!

Såg nyss att komplett har ett helt "kit" så man får med chassi på raspberry pi. Jag har länge gått i tankarna på en enkortsdator, men vet inte vilken.
Det jag vill göra är att spela upp filmer från en extern hårddisk som är inkopplad i min "telia smartrouter". Eller så kopplar jag den till min dator och delar dem till min mediaspelare. Nu undrar jag vilken? väljer nog mellan de två som står i rubrik

/n0ize

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk

Om du vill får du köpa min, vitt chassie, 8 Gb kort, nätagg linux installerat å klart..

Visa signatur

Den kanske är liten, men den luktar som en stor...

Permalänk
Medlem

Har också tänkt att köpa en Rasperry Pi att köra XBMC på. Kolla på play kanaler och south park :D. Men jag hittar ingen Southpark addon med svensk text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammark9:

Har också tänkt att köpa en Rasperry Pi att köra XBMC på. Kolla på play kanaler och south park :D. Men jag hittar ingen Southpark addon med svensk text.

Bra, lär dig Engelska.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk

Iofs, kan Kenny behöva textas...

Visa signatur

Den kanske är liten, men den luktar som en stor...

Permalänk
Medlem

MK802 III har mycket snabbare hårdvara, men det är lite krångligare att få andra Operativ system än standard Android att funka. Sen stödjer MK802 bara 2 kanals ljud, raspberry pi stödjer fler kanals ljud. Rasberry pi stödjer även Cec som standard så du kan styra den med tv dosan, det är ett stort plus. Och du får ingen video accelerering med XBMC på MK802 III det får du på raspberry pi. För att summera gör inte mitt misstag och köp en MK802, jag ågrar det bittert, 2 kanals ljud var ok för 10 år sen men idag är det skandal att det inte stödjer mer.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.