hjälp med att hitta ett bra gratis virusprogram

Permalänk
Permalänk

Gratis Anti Virus

Hej! Jag behöver ett Anti-virus till min dator men som fattig student har jag inte råd att köpa ett
Jag skulle därför vilja veta vilket gratis Anti-virus ni tycker är bäst och varför!

Permalänk
Medlem

AVG

Inte så krävande och fungerar helt okej (har det själv)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med Avast gratisversion.
Tycker det fungerar bra, inte haft några problem med det, enkelt att hitta och ställa in vid behov. Sköter sig själv bra.

Permalänk
Medlem

Not another teen movie, LOL

Avast version 7 + Windows egna brandvägg.

Kommer en ny version av Avast som än så länge är beta version 3.

Tänker inte skriva mer om saken eftersom det redan finns för många trådar om samma sak.

Permalänk
Medlem

Jag har gått mellan inget, AVG och Norton och kan säga att dem har alla fungerat bra för mig. Får sällan virus så behöver det inte. Dock är jag nöjd med AVG då det är både gratis och känns bra.
Har nog haft det totalt 4-5 år över en längre tid.

Permalänk

Favorit kombinationen för många brukar vara avast antivirus och comodos brandvägg. avast för att det är kompetent och effektivt. och även har en effektiv bootscan om du blir infekterad. och comodos brandvägg för att den har en sådan omfattande pro aktiv säkerhet och många inställningsmöjligtheter.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem

Malware Bytes.

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk

Okej eftersom jag var inne på avast redan innan dessa inlägg så känns det bra att köra på det! Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Zone Alarm AV + Brandvägg kör jag med på netbooken..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Permalänk
Medlem

Röstar på avast ;). Det är det antivirusprogram som jag har haft bäst erfarenhet av. Är även riktigt enkelt att använda

Permalänk
Medlem

Röstar på Microsoft Security Essentials, gratis är gott ....

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik49563:

Hej! Jag behöver ett Anti-virus till min dator men som fattig student har jag inte råd att köpa ett
Jag skulle därför vilja veta vilket gratis Anti-virus ni tycker är bäst och varför!

Tror faktiskt att tomten kan komma tidigt med en 1års licens för f-secure 2013 INTE TELIAS.

Pma om du vill ha

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av daikai1:

Tror faktiskt att tomten kan komma tidigt med en 1års licens för f-secure 2013 INTE TELIAS.

Pma om du vill ha

Är F-Secure något att ha nu? Länge funderat på att byta men inte känt att det varit värt pengarna.

Permalänk
Medlem

jag kör med avast gratis version den har alltid funkat bra för mig

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Är F-Secure något att ha nu? Länge funderat på att byta men inte känt att det varit värt pengarna.

Fungerar för mig iallafall, men det beror på vad du gör med datorn...

Du kan kolla på deras hemsida vad du får

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem

Kör bägge maskinerna med ZA free antivirus and firewall,klockrent och rekommenderas å det varmaste!

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kör själv Comodo Internet Security och det funkar riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

kör utan
o lever hittills

Och nu kommer klassiska kommentaren

Hur vet du det? Tänk om du har ett dolt virus nånstans?

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av daikai1:

Och nu kommer klassiska kommentaren

Hur vet du det? Tänk om du har ett dolt virus nånstans?

hahah

ibland är det bra att inte veta vissa saker XD
hmmm jag rengör datorn med ccleaner nästan varje vecka(0-2 varje månad) och funkat hur fint som helst ^^
annars avg på laptops..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hahah

ibland är det bra att inte veta vissa saker XD
hmmm jag rengör datorn med ccleaner nästan varje vecka(0-2 varje månad) och funkat hur fint som helst ^^
annars avg på laptops..

Det är som en könssjukdom, man kan ligga med 100 pers och man blir smittad av den 101e... Dessutom så ligger det gömt tills du ska få ligga nästa gång (usual luck)...

Eller är det en linux-dist du kör med?

BTW var lagon smart förra veckan, tänkte koppla upp en dator smittad med polisviruset till ett wifi =-O
Kom tyvärr inte in och är ganska säker på att inget skulle hända då det var felsäkert läga

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem

virus program är överskattat.

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!

Permalänk
Medlem

har själv bara haft problem med avast tillsammans med win 8. massa blue screens. tydligen ett känt problem.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av phyxii:

har själv bara haft problem med avast tillsammans med win 8. massa blue screens. tydligen ett känt problem.

Det finns en fix för problemet med W8 om du ens bemödar dig att läsa på deras eget forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daikai1:

Det är som en könssjukdom, man kan ligga med 100 pers och man blir smittad av den 101e... Dessutom så ligger det gömt tills du ska få ligga nästa gång (usual luck)...

Eller är det en linux-dist du kör med?

BTW var lagon smart förra veckan, tänkte koppla upp en dator smittad med polisviruset till ett wifi =-O
Kom tyvärr inte in och är ganska säker på att inget skulle hända då det var felsäkert läga

aaaa könssjukdom fy fan vad det sved...
ska ladda ner microsoft security essential som är gratis

har win7 64bit ultimate, så inte så bra skyddad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

aaaa könssjukdom fy fan vad det sved...
ska ladda ner microsoft security essential som är gratis

har win7 64bit ultimate, så inte så bra skyddad

Microsoft Security Essentials har en extremt dålig skydd mot malwares och är inte heller bra på att reparera infekterade filer (bevis), så jag råder dig till att inte använda det!

Om du inte vill betala för ett väldigt bra skydd mot malwares och hackers, är det avast! eller AVG som gäller.

Om du vill köpa ett säkerhets-program, så rekommenderar jag dig Kaspersky Internet Security 2013 som har minst false-positives, vad jag har fått erfarna under de år som jag har använt mig av programmet (2006 till nu). Deras community är även nästan löjligt stor med väldigt kunniga personer bakom "ratten" och du är skyddad mot nära 260 miljoner malwares och antalet ökar för var timme som går.

Andra betal-lösningar som också är riktigt bra, är BitDefender, F-Secure, Trend Micro och Norton.

Alla säkerhets-lösningar som jag nämner i detta inlägg, gäller de senaste versionerna. Äldre versioner kräver mer datorkraft och har ett uselt skydd mot malwares. Detta gäller även Kaspersky.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Microsoft Security Essentials har en extremt dålig skydd mot malwares och är inte heller bra på att reparera infekterade filer (bevis), så jag råder dig till att inte använda det!

Om du inte vill betala för ett väldigt bra skydd mot malwares och hackers, är det avast! eller AVG som gäller.

Om du vill köpa ett säkerhets-program, så rekommenderar jag dig Kaspersky Internet Security 2013 som har minst false-positives, vad jag har fått erfarna under de år som jag har använt mig av programmet (2006 till nu). Deras community är även nästan löjligt stor med väldigt kunniga personer bakom "ratten" och du är skyddad mot nära 260 miljoner malwares och antalet ökar för var timme som går.

Andra betal-lösningar som också är riktigt bra, är BitDefender, F-Secure, Trend Micro och Norton.

Alla säkerhets-lösningar som jag nämner i detta inlägg, gäller de senaste versionerna. Äldre versioner kräver mer datorkraft och har ett uselt skydd mot malwares. Detta gäller även Kaspersky.

tack så mycket för det inlägget, laddade ner avg och scannade och det hittade inga konstigheter

Skrivet av daikai1:

Det är som en könssjukdom, man kan ligga med 100 pers och man blir smittad av den 101e... Dessutom så ligger det gömt tills du ska få ligga nästa gång (usual luck)...

Eller är det en linux-dist du kör med?

btw laddade ner avg och scannade och hittade inga könssjukdomar XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

btw laddade ner avg och scannade och hittade inga könssjukdomar XD

Nu är ju inte AVG bättre än några av de betal-program som finns, men det är ändå riktigt bra för att vara gratis. Om du ska ha en säkerhets-lösning för att enbart söka efter malwares, så är det Malwarebytes' Anti-Malware som gäller för din del. Det är onödigt att ha program igång i bakgrund som du egentligen inte vill ha

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.