Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Verkar som att det hela bara berodde på en trasig väggadapter. Har laddat till 100% genom min gamla iPhone-adapter nu under natten nu är det bara det där förbannade vibrator-skramlet man stör sig på -_-

Skickades från m.sweclockers.com

Skönt att höra så långt , men jag hänger mig envist kvar vid sannolikheten att ditt skrammel skulle kunna bero på ett programfel så att säga är nästan 100 på att det nämndes nånstans att detta berodde på att vibratorn kom upp i fel frekvens

Om jag har rätt så kommer säkert detta att kunna lösas via normala uppdateringar av programvara alternativt ev en omflashning tillockmed en hårdresett!? hoppas det går fint nu.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Rassel är ju en fråga som i slutändan är högeligen subjektiv, men jag har inte någon gång upplevt något av detta bekrivna fenomen. Var det inte någon som beskrev att det i vissa fall även var en programmerings sak? att frekvensen på vibratorn skulle justeras i någon uppdatering?. Eller mixar jag ihop saker och ting?

Ingen aning faktist, ägna det inte så mycket uppmärksamhet då det försvann av sig själv för min del, kolla upp det första dagen o såg att andra råkat ut för samma sak,. sen dagen efter när det ringde o det vibrera var det rasslande ljudet borta. Nu har jag ist fått ett annat problem som kommer och går lite som det vill, det är att hela telefonen fryser sen portico när man kör vissa appar som innan portico funka felfritt,. hoppas uppdateringar av de träffade apparna kommer snart och löser problemet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Ingen aning faktist, ägna det inte så mycket uppmärksamhet då det försvann av sig själv för min del, kolla upp det första dagen o såg att andra råkat ut för samma sak,. sen dagen efter när det ringde o det vibrera var det rasslande ljudet borta. Nu har jag ist fått ett annat problem som kommer och går lite som det vill, det är att hela telefonen fryser sen portico när man kör vissa appar som innan portico funka felfritt,. hoppas uppdateringar av de träffade apparna kommer snart och löser problemet.

sades väl att den norska varianten inte funkade 100% med updaten. Det vore ju högst förväntat att leverantörer av div appar och MS fixar å snarast

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Har säkert sagts här innan, men satan så jävla glad jag är nu när spotify har kommit till luren!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av zeddiz:

Har säkert sagts här innan, men satan så jävla glad jag är nu när spotify har kommit till luren!

Instämmer! Och trots att det bara är Beta är det mer stabilt än Spotify för WP7 som bara krashade hela tiden.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Jaha ni,
Jag har sett att en del andra också funderade lite som mig, "Min telefon har fungerat helt klanderfritt utan buggar eller batteriproblem, jag kanske inte borde uppdatera till Portico."

Jag fick min första bugg i förrgår, utan att jag ens rörde telefonen så hängde den sig med blåskärm (ironiskt för en macanvändare)
Jag gjorde soft reset, funka inte.
Efter ett gäng försök gav jag upp och provade hard reset vilket brickade telefonen.
Nu har jag precis flashat den enligt guiden från wpc och det verkar ha funkat.
Det tog lite extra huvudkli och svordomar för mig eftersom jag inte hade tillgång till en PC med internet och fick lösa det med Parallell Desktop osv.

Skönt att det fixa sig, får smälta det en dag eller så. Största drygheten i det hela var Elgigantens kundservice som inte bidrog ett skit till att lösa problemet.
Tacka vet jag forum som detta där man kan få riktig hjälp av stjärnor som Tuxsux mfl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jaha ni,
Jag har sett att en del andra också funderade lite som mig, "Min telefon har fungerat helt klanderfritt utan buggar eller batteriproblem, jag kanske inte borde uppdatera till Portico."

Jag fick min första bugg i förrgår, utan att jag ens rörde telefonen så hängde den sig med blåskärm (ironiskt för en macanvändare)
Jag gjorde soft reset, funka inte.
Efter ett gäng försök gav jag upp och provade hard reset vilket brickade telefonen.
Nu har jag precis flashat den enligt guiden från wpc och det verkar ha funkat.
Det tog lite extra huvudkli och svordomar för mig eftersom jag inte hade tillgång till en PC med internet och fick lösa det med Parallell Desktop osv.

Skönt att det fixa sig, får smälta det en dag eller så. Största drygheten i det hela var Elgigantens kundservice som inte bidrog ett skit till att lösa problemet.
Tacka vet jag forum som detta där man kan få riktig hjälp av stjärnor som Tuxsux mfl

Har du någon länk till den dära guiden?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Har du någon länk till den dära guiden?

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Tack!

Jag undrar dock hur man identifierar det dära numret t ex 059Q8Z6? Vart hittar man det i/på telefonen?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Tack!

Jag undrar dock hur man identifierar det dära numret t ex 059Q8Z6? Vart hittar man det i/på telefonen?

Vill du veta produkt koden för din mobil eller fattade jag dig fel?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Tack!

Jag undrar dock hur man identifierar det dära numret t ex 059Q8Z6? Vart hittar man det i/på telefonen?

Du ska kunna kolla det med Nokia Care suite, men även hört rykten om att det står på simkortsbehållaren. Har inte min nyckel så jag kan öppna för att verifiera.

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem

Upptäckte min första bugg idag, om man lyssnar på musik i högtalare via AUX kabel och drar ut den utan att ha pausat musiken så lägger micken av på telefonen, antar att det är för att den tror det sitter hörlurar eller så i och då hittar den ingen mic.... Fixaqde detta genom att koppla in högtalare igen, sätter igång musik, stänger av och kopplar ut högtalarna.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Gjorde en hardreset på nokian tidigare idag.
Mitt batteri drogs ur hur snabbt som helst förut (9h max)

Så jag kände att det behövdes.
Nu har det gått 2% sen 13.32 och jag har runt 10dagar kvar. Mest legat i standby och kollat lite på sms med den bara.

Ändå stort + från innan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Tack!

Jag undrar dock hur man identifierar det dära numret t ex 059Q8Z6? Vart hittar man det i/på telefonen?

Vet inte om jag fattar dig rätt, men det finns en app som heter "system information monitor" den ger rätt omfattande information om vad som finns i sifferväg

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Gjorde en hardreset på nokian tidigare idag.
Mitt batteri drogs ur hur snabbt som helst förut (9h max)

Så jag kände att det behövdes.
Nu har det gått 2% sen 13.32 och jag har runt 10dagar kvar. Mest legat i standby och kollat lite på sms med den bara.

Ändå stort + från innan!

Hoppas du får förbättring som håller i sig. Jag har själv gjort en massa softresets, hard resets, flashat om hela luren och alla andra strömsparåtgärder men har aldrig fått mer än en tillfällig förbättring.

Om man läser produktbeskrivningen ska luren ha 460 h standbytid på 3G vilket är ca 20 dagar. Om jag stänger av allt (wifi, bluetooth, bakgrundsaktiviteter, datatrafik, position osv.) får jag inte mer än 2 dagar standby med bra 3G mottagning, dvs bara en tiondel av utlovat. Då luren är i bruk får jag inte mer än 15 timmar med minimal användning. Det är inte okej och jag ska nog ta och skicka in den.

Permalänk
Medlem

460 h standbytid på 3G, intressant. tror inte att min har mer än 3 dagar i så fall utan nån som helst användning då

Permalänk
Medlem

Gjorde ju en flashning på min igår med den svenska Porticon men den drar ju helt sjuka mängder i ren standby nu (den drog massor även med svensk-norska Portico). Uppskattningsvis närmare 10% i timmen. Ska prova ta bort livetilen till Spotify som nån tipsade om.

Har aldrig haft speciellt kass batteritid men verkar ha börjat efter Portico.

Permalänk
Medlem

Känner mig lite dum nu men hur loggar man ut från skype?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av Alexis_A:

460 h standbytid på 3G, intressant. tror inte att min har mer än 3 dagar i så fall utan nån som helst användning då

Det är ju ganska lätt att testa. Själv stängde jag av allt (position, datatrafik, wifi, bluetooth, bakgrundsaktiviteter, NFC) över natten och kollade sedan då jag vaknade hur mycket procenten har sjunkit under natten (ca 8h) och räknade ut att jag skulle få max 48 h om telefonen stod orörd. Med tanke på att vissa rapporterar om att de lätt får 3-4 dagar med med rätt flitig användning och allt i princip påslaget så är det ju nog nåt som inte riktigt stämmer då.

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Känner mig lite dum nu men hur loggar man ut från skype?

Skickades från m.sweclockers.com

Det går inte att logga ut sen dom uppdaterade appen.

Den drog så mycket batteri att jag blev tvungen att av installera den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigbandit:

Det går inte att logga ut sen dom uppdaterade appen.

Den drog så mycket batteri att jag blev tvungen att av installera den.

Vad kasst. Tror jag avinstallerar den tills vidare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk

Hej! Registrerade mig precis för första gången på detta härliga forum, allt tack vare denna tråd.

Fråga;

Jag har en Svart Lumia 920 som jag köpte från Tele2, och ända sedan start (har aldrig hard reset), och igenom Portico uppdateringen som jag fick OTA, dvs via standardmetoder, så har laddningen utav telefonen varit URSINNIGT seg.

Då främst om man har dränerat batteriet tills det fullständigt dött tidigare, det tar MINST 1-2 timmar, innan jag ens kan använda mig utav telefonen efter att jag satt in den på laddning, vare sig trådlöst eller via kabel. Allt jag ser är den vidriga "inga batterier" symbolen, och efter Portico har laddningstiden innan jag ens kan komma åt OS ökat något löjligt. Att ladda telefonen via trådlös laddare efter att batteriet "helt tagit slut", verkar inte gå eftersom telefonen bara startar om sig själv gång på gång.

Värt att nämna att skärmen dessutom är konstant på under laddningstiden, fast lite dimmad. Försöker man starta om mobilen under denna bisarrt långa laddningsprocess så visas bara en äckliga laddningsymbolen igen.

När telefonen väl är på, så är datumet på HELT overkliga datum och tider, även efter automatisk uppdatering ikryssat under inställningar. Men alla andra funktioner är kvar, kontakter etc.

Min fråga är självfallet, är detta normalt?

Om inte; finns en åtgärd?

Tack för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Känner mig lite dum nu men hur loggar man ut från skype?

Skickades från m.sweclockers.com

spotify -> settings -> Log Out [username]

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Ja, verkar som det. Laddar bra genom dator och genom min gamla iPhone-adapter. Ska prova en kompis Lumia-laddare imorn
Har dock ett annat problem som jag tror jag läst om tidigare också. När vibratorn på telefonen aktiveras skramlar det rätt mycket, låter som att något är löst typ. Har läst något om kameralins osv tidigare har jag för mig.
Gör man något åt detta eller ska det vara så -_- ?

Känner igen det där, jag har valt att inte ha vibratorn på, eftersom det låter som hela telefonen håller på att skaka sönder när vibratorn går igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

spotify -> settings -> Log Out [username]

Tvivlar på att man kan logga ut från Skype via Spotify settings

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazavoo:

Tvivlar på att man kan logga ut från Skype via Spotify settings

Oj HAHAHA ja den var fel hahaha skyller på trötthet, sorry.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Oj HAHAHA ja den var fel hahaha skyller på trötthet, sorry.

hehe det är lugnt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Känner igen det där, jag har valt att inte ha vibratorn på, eftersom det låter som hela telefonen håller på att skaka sönder när vibratorn går igång.

Jo, men vill ju kunna ha på ljudlöst och ändå märka om någon ringer :S . Ska höra med Halebop, kan ju inte ha en telefon som låter som skit!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Jo, men vill ju kunna ha på ljudlöst och ändå märka om någon ringer :S . Ska höra med Halebop, kan ju inte ha en telefon som låter som skit!

har samma problem..funderar på att skicka in min men att bli av med telefonen i 3 veckor känns inte lockande, dessutom får man ingen ersättningstelefon från halebop under tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601