Permalänk

Spillt läsk på min G510 tangentbord

Hej!

Jag har spillt lite coca cola på mitt tangentbord så att visa knappar fastnar när man trycker ner dom eller är bara väldigt svåra att trycka ned. Jag tänkte ju direkt att jag skulle bara ta av tangenterna och göra rent allt som vanligt men så är det tydligen inte med mitt G510 då den lyser lite coolt...

Så jag undrar hur jag ska göra rent den? Ska jag skura isär den försiktigt och göra det så eller vad?

Tack !

/Jack

Permalänk
Medlem

Detta var iofs G11 men gissar att det är samma metod

http://www.youtube.com/watch?v=A_4Qc8ouYAE

Permalänk

Men då kommer jag inte åt alla knapparna :/ Profil knapparna och mediaknapparna är mycket mindre. Ingen som har varit lite slarvig som jag med ett liknande tangentbord?

Permalänk

Jag har ett G110 så jag förstår vad du menar och jag tvivlar på att du kan ta bort dem utan att demontera hela bordet :/

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Du kan ta bort knapparna på ett G510 om det är det du undrar, jag gör rent mitt minst en gång i månaden genom att blåsa rent det när jag tagit bort knapparna (med tryckluft) och låter tangenterna bada i varmvatten ett tag.

Ta bara en kniv under tangenterna och tryck till

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Jo det har jag förstått nu men det är fortfarande dom mindre knapparna som ställer till det. Värst är tangentbord belysningsknappen. Den kan jag inte ens tycka ned.. Men dom gör du inte rent då alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Jo det har jag förstått nu men det är fortfarande dom mindre knapparna som ställer till det. Värst är tangentbord belysningsknappen. Den kan jag inte ens tycka ned.. Men dom gör du inte rent då alltså?

Jag gör inte rent mediaknapparna.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Okej tack för hjälpen!