Permalänk
Avstängd

speldator hjälp uppskattas!

Hej är inte så insatt i det här så kanske har valt fel delar men har försökt mitt bästa som går. Vill gärna att någon som är duktig på det här kan kontrollera om detta är bra delar och kanske byta ut något som är bättre om det behövs

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2971297/2013-02-11

vill helst lägga max 14000 kr på datorn inte mer!

bra prestanda är enda kravet för ska bara spela på datorn

tack i förhand!

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Hej är inte så insatt i det här så kanske har valt fel delar men har försökt mitt bästa som går. Vill gärna att någon som är duktig på det här kan kontrollera om detta är bra delar och kanske byta ut något som är bättre om det behövs

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2971297/2013-02-11

vill helst lägga max 14000 kr på datorn inte mer!

bra prestanda är enda kravet för ska bara spela på datorn

tack i förhand!

Byt grafikkortet mot en 7970ghz gigabyte kylare, kostar 3600 sen lägg resten av pengarna på en bättre nätagg och ta en 2tb ist för 1tb hårddisk, annars såg allt annat fint ut!

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

Byt grafikkortet mot en 7970ghz gigabyte kylare, kostar 3600 sen lägg resten av pengarna på en bättre nätagg och ta en 2tb ist för 1tb hårddisk, annars såg allt annat fint ut!

Själv tycker jag att 650W passar bra till den riggen om killen inte tänkt uppgradera med dubbla grafikkort i framtiden, då kan ett starkare nätagg vara optimalt. Om han inte tänkt lagra superstora filer så tror jag att 2TB är lite väl mycket, även med 1TB kommer det säkerligen finnas gott om utrymme.

Till TS: Jag skulle rekommendera att byta ut RAM-minnena mot lågprofilsminnen och kanske välja en Samsung SSD istället som kostar några hundralappar mindre och som finns i lager. Ett Z77 mobo tillsammans med K-serien från Intel har jag hört skall vara något att satsa på om man vill överklocka.

Correct me if I'm wrong

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norowner:

Byt grafikkortet mot en 7970ghz gigabyte kylare, kostar 3600 sen lägg resten av pengarna på en bättre nätagg och ta en 2tb ist för 1tb hårddisk, annars såg allt annat fint ut!

är 7970ghz gigabyte i princip lika bra eller?

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Konama:

Själv tycker jag att 650W passar bra till den riggen om killen inte tänkt uppgradera med dubbla grafikkort i framtiden, då kan ett starkare nätagg vara optimalt. Om han inte tänkt lagra superstora filer så tror jag att 2TB är lite väl mycket, även med 1TB kommer det säkerligen finnas gott om utrymme.

Till TS: Jag skulle rekommendera att byta ut RAM-minnena mot lågprofilsminnen och kanske välja en Samsung SSD istället som kostar några hundralappar mindre och som finns i lager. Ett Z77 mobo tillsammans med K-serien från Intel har jag hört skall vara något att satsa på om man vill överklocka.

Correct me if I'm wrong

precis använder inte mycket gb på hårddisken men jag trodde jag hade z77

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Avstängd

Kan någon berätta någon del jag kan byta för att få mer prestanda för pengarna tack eller mer prisvärd

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2973906/2013-02-12 det är vad jag hade köpt , det är väldigt roligt att bygga en dator så jag la inte till montering , om du tycker att det är svårt kan du ju alltid kolla på olika guider

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blivande Japan:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2973906/2013-02-12 det är vad jag hade köpt , det är väldigt roligt att bygga en dator så jag la inte till montering , om du tycker att det är svårt kan du ju alltid kolla på olika guider

Hmm ok får tänka på saken men måste man ha lågprofil minnen eller??

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Avstängd

Borde jag välja ett nvidia grafikkort istället? har hört att dom har bättre spel prestanda är det sant?

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem

Välj LP-minnen om du tänkt överklocka och därav valt en stor processorkylare. AMD/Nvidia kan jag inte hjälpa dig med, jag är bara en Nvidia-fanboy som rekommenderar deras GPUer just därför.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sp0radisk:

Välj LP-minnen om du tänkt överklocka och därav valt en stor processorkylare. AMD/Nvidia kan jag inte hjälpa dig med, jag är bara en Nvidia-fanboy som rekommenderar deras GPUer just därför.

Tack för svar, men varför ska man ha lp till överklockning? undrar bara

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem

Vanliga minnen är oftast i vägen för processorkylare som behövs vid överklockning.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sp0radisk:

Vanliga minnen är oftast i vägen för processorkylare som behöva vid överklockning.

ok tack tack

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Avstängd

måste jag köpa låg profilminne eller kommer gå och få plats ändå? tacksam för svar.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sp0radisk:

ok tack för svaret.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Avstängd

om man väljer byggnation kan man vara 100% säker på att extra grejer som fläktar tex kommer sättas dit i datorn? menar alltså att man köper en extra fläkt till.?

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem

Tror det är bäst att du skriver till dem hur du vill att de extra fläktarna ska placeras i chassit. Gör du det, går det nog bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

om man väljer byggnation kan man vara 100% säker på att extra grejer som fläktar tex kommer sättas dit i datorn? menar alltså att man köper en extra fläkt till.?

tänk på att de inte monterar cpu kylaren utan det får du göra själv då den väger lite mycket och kan skada moderkortet i transporten.
glöm vad jag skrev heh det var kylare över 650gram och 212 väger ca 450 heh

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb