Ny dator på G, Snälla hjälp mig! [14000 kr]

Permalänk

Ny dator på G, Snälla hjälp mig! [14000 kr]

Jag har samlat ihop endel delar, tycker ni det ser bra ut? http://www.inet.se/kundvagn/visa/2963894/2013-02-10

Permalänk
Medlem

Kom ihåg till nästa gång att du lägger ditt inlägg i rätt del, köpråd för stationära datorer i ditt fall.

Ber du om köpråd är det bra om du skriver mer info så att du kan få så bra hjälp som möjligt.

Tex: Max pris, användningsområde, vad för sorts spel/program du ska använda, krav på lagring/hastighet, om det ska vara med kringutrustning (skärm tangentbord mus osv).

Själva bygget ser OK ut, men skriv mer info så kan vi hjälpa dig mer.

Permalänk
Medlem

Nog ser de ganska bra ut, men har du planer på att överklocka så kanske du skulle ha tagit ett bättre moderkort. T.ex de här http://www.inet.se/produkt/1902307/asus-sabertooth-990fx-r2-0
Även en bättre kylare än original är ett måste isf.

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Ser bra ut men jag skulle tagit ett mindre chassi då det där är stort.

Permalänk
Medlem

För 14000kr?!?? och du väljer 660, och bulldozer? Nej det ser inte bra ut, inte för mig iallafall, välj 680 och intel i5 3570k sen ser det bra ut

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

660ti borde du byta ut mot ett bättre, det är trots allt en dator för 14000 kr

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Hedersmedlem

Köp ett billigare nätagg och uppgradera till ett 670 istället.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Inaktiv

För att inte alla ska spamma med 1000 olika saker (gjorde själv en liknande tråd ) kan inte någon med mycket erfarenhet göra 2 paket med en bulldozer (ifall han nu vill ha det) och en mer intel? Ska i så fall bli intressant att se vad ni väljer och varför

PS: Själv hade jag valt i5 eller i7 med ett 680 om jag hade så mycket pengar !!

mvh/ peterpanik.

Permalänk

Går det bra med en i5 3550?? Och vad är det för skillnad på i5 och i7 för nuläget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Något sådant? Alternativt med bättre moderkort.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk

Nej men tack ändå hammarlund

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2967365/amd-forslag

Här har du ett bättre system med bättre balans mellan komponenterna, i min mening.

Ett av de bästa AMD+ moderkorten, bra minnen, tredje parts kylare, platinum PSU (600W räcker gott) ....

Edit: Jag var för långsam, samt jag trodde det var ett AMD system du var ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarlund:

Något sådant? Alternativt med bättre moderkort.

Skrivet av HotShotChinez:

Nej men tack ändå hammarlund

Skickades från m.sweclockers.com

Hammarlunds paket var en hel del bättre än din. Tycker du borde köra på den.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Hammarlunds paket var inget vidare alls. Helt seriöst?! Tanken är väll att OP skall ha ett system att bygga vidare på? Ett stabilt system med balans mellan komponenterna.

Hammarlunds paket var... A: Dåligt moderkort B: utmärk processor C: mediokra minnen E: "uber" graffikkort F: mediokert nätaggregat....samt stock kylare.

Lite svårt att hjälpa någon förstås när man inte fått något budget, samt inte vet om det är AMD eller Intel som vederbörande vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HotShotChinez:

Går det bra med en i5 3550?? Och vad är det för skillnad på i5 och i7 för nuläget

Skickades från m.sweclockers.com

I stort sätt:
i5 = processor med 4 kärnor.
i7 = Processor med 4+ kärnor och hyperthreading (2 lågioska kärnor per fysisk kärna, dock inte värt på vanliga speldatorer.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Hammarlunds paket var inget vidare alls. Helt seriöst?! Tanken är väll att OP skall ha ett system att bygga vidare på? Ett stabilt system med balans mellan komponenterna.

Hammarlunds paket var... A: Dåligt moderkort B: utmärk processor C: mediokra minnen E: "uber" graffikkort F: mediokert nätaggregat....samt stock kylare.

Lite svårt att hjälpa någon förstås när man inte fått något budget, samt inte vet om det är AMD eller Intel som vederbörande vill ha.

"Alternativt med bättre moderkort"

man kan byta moderkortet! och hammarlund skrev det. sen kan man lägga till cpu kylare (280kr) så har man en fin dator.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2968024/2013-02-10

Så skulle jag lagt pengarna om det hade varit jag som byggt systemet.
Då får du en bra speldator som även är väldigt klockvänligt.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd flyttad.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Finns färdiga paket på inet som är helt ok tex http://www.inet.se/produkt/1517099/taurus-ultra-gtx-670-i5-35...

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Skrivet av Larsioni:

Hammarlunds paket var inget vidare alls. Helt seriöst?! Tanken är väll att OP skall ha ett system att bygga vidare på? Ett stabilt system med balans mellan komponenterna.

Hammarlunds paket var... A: Dåligt moderkort B: utmärk processor C: mediokra minnen E: "uber" graffikkort F: mediokert nätaggregat....samt stock kylare.

Lite svårt att hjälpa någon förstås när man inte fått något budget, samt inte vet om det är AMD eller Intel som vederbörande vill ha.

Jag fick uppfattningen av att han inte var så intresserad av att överklocka. Då behövs inte något specielt bra moderkort eller kylare. Om han ska göra det behövs absolut som du säger bättre moderkort och kylare.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

För 14000kr?!?? och du väljer 660, och bulldozer? Nej det ser inte bra ut, inte för mig iallafall, välj 680 och intel i5 3570k sen ser det bra ut

Det är inte bulldozer, det är piledriver. Stooor skillnad..
Mycket bra processor, har själv beställt en sådan.

Permalänk
Permalänk
Permalänk

Jag skulle säga 7970 men det beror också på vilka tilar du spelar.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar