Likande spel av Gta och Sleeping dogs

Permalänk

Likande spel av Gta och Sleeping dogs

Som titeln lyder är jag ute efter spel som liknar Sleeping dogs och Gta.

Förslag?

Permalänk
Skrivet av GoldToazt:

Som titeln lyder är jag ute efter spel som liknar Sleeping dogs och Gta.

Förslag?

Saints Row.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Mafia?

Permalänk

Mafia 1&2, Gudfadern (lite längre bak i tiden men samma känsla)

Scarface: The World is Yours (inte precis likadan men ändå ett bra spel)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ILTotoRiina:

Mafia 1&2

Jag håller definitivt med! I alla fall om 2:an, 1:an kan jag inte uttala mig om.
Riktigt bra story och skönt gameplay men kanske inte spelet du "leker runt" i, det är GTA till för

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

saints roe 3 är sjukt kul om man gillar spel med helt skruvad story och sinnessjuka karaktärer.
även just cause 2 är liknande gta

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Saints row är iaf roligt. Dom andra är för stela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag håller definitivt med! I alla fall om 2:an, 1:an kan jag inte uttala mig om.
Riktigt bra story och skönt gameplay men kanske inte spelet du "leker runt" i, det är GTA till för

Jag säger raka motsatsen.
1:an har en bra story och gameplay. 2:an har bedrövlig story i jämförelse och är (även om inte så grovt) konsolifierat.
Smaken som baken.

---

Saints Row 3 är fyllt med action och kan vara ett alternativ.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Just Cause 2, Red Dead Redemption ( dock bara på konsol )

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Jag håller definitivt med! I alla fall om 2:an, 1:an kan jag inte uttala mig om.
Riktigt bra story och skönt gameplay men kanske inte spelet du "leker runt" i, det är GTA till för

Redan spelat igenom Mafia 2

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Saints Row.

Saint Row är bara dåligt. Provat spela det men tycker inget är bra med det spelet

Permalänk
Skrivet av lang666:

Saints row är iaf roligt. Dom andra är för stela.

Saint Row är inget bra spel. Gillar det inte alls

Permalänk
Skrivet av morxy49:

saints roe 3 är sjukt kul om man gillar spel med helt skruvad story och sinnessjuka karaktärer.
även just cause 2 är liknande gta

Gillar inte Saint row, och har spelat Just cause 2 som var riktigt bra faktist

Permalänk
Medlem

Behövde du verkligen tre inlägg på rad för att säga att du inte gillar Saints Row? Jag har bara spelat 3:an, men jag tyckte i alla fall det var kul om man inte tar det för seriöst. Inte i samma klass som GTA, men för typ £10 på en Steam rea var det helt klart värt det.

Permalänk
Medlem

snyggt att säga att du inte gillade saints row tre gånger i rad, anyways har du spelat Saints Row 2?
det är mycket bättre än 3an imo.

Visa signatur

GeForce GTX 275. AMD Phenom II X4 640 3ghz. Gigabyte m720-us3. 4GB Ram. Samsung Syncmaster 24" 2ms. Astro A40. Razer Lycosa. Razer Deathadder.

Data = Information, inte dator.

Permalänk
Skrivet av Thomas H:

Behövde du verkligen tre inlägg på rad för att säga att du inte gillar Saints Row? Jag har bara spelat 3:an, men jag tyckte i alla fall det var kul om man inte tar det för seriöst. Inte i samma klass som GTA, men för typ £10 på en Steam rea var det helt klart värt det.

Ville bara citera tbx till alla och då vart det så, Som sagt jag gillar inte saint row för att det är inte så seriöst precis som du säger.
+ One does not simply buy a single player game

Permalänk
Medlem

Mafia 1 är obligatoriskt
Men saints row 2 funkar, inte i närheten av lika flamsigt som 3an

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk

APB Reloaded?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldToazt:

Ville bara citera tbx till alla och då vart det så, Som sagt jag gillar inte saint row för att det är inte så seriöst precis som du säger.
+ One does not simply buy a single player game

Leker du dum eller nåt?

Använd "Citera flera" knapen

Permalänk
Medlem

Jag har spelat just cause och testat just cause 2, och 2an är verkligen ett next gen sandbox vad det gäller grafiken. Det är ljuvligt att spela på PC, mycket mer än GTA IV vad det gäller grafik. Storyn är dock inte i närheten av GTA SA, IV spelen. Saints row verkar mest vara ett "lallall" lir som red faction guerrilla, volition har gjort mig rätt besviken. Kanske är saints row 3 bra, verkar så, tvåan verkar ok.
red faction guerrilla är dock en sandbox mer än vad armageddon är. Köp inte armageddon om du vill ha free roam och sandbox. RFG är sandbox, men du måste jobba dig igenom spelet successivt, så det är inte en 100 % free roam om man inte moddar det.

Finns säkert fler jag glömt som jag spelat dock.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Som folk har nämnt så borde du prova just cause 2. En jätte stor värld, man kan stunta på roliga sätt och det finns över 100 fordon!

Visa signatur

Setup: i5 8400 2,8 ghz @3,9 ghz turbo, Asus GTX 660, 8 gb DDR4 vengeance 2400 mhz, Asus Prime Z370-P, Corsair Carbide 500r chassi

Permalänk
Skrivet av Luminous:

Jag har spelat just cause och testat just cause 2, och 2an är verkligen ett next gen sandbox vad det gäller grafiken. Det är ljuvligt att spela på PC, mycket mer än GTA IV vad det gäller grafik. Storyn är dock inte i närheten av GTA SA, IV spelen. Saints row verkar mest vara ett "lallall" lir som red faction guerrilla, volition har gjort mig rätt besviken. Kanske är saints row 3 bra, verkar så, tvåan verkar ok.
red faction guerrilla är dock en sandbox mer än vad armageddon är. Köp inte armageddon om du vill ha free roam (direkt) och sandbox. RFG är sandbox, men du måste jobba dig igenom spelet successivt, så det är inte en 100 % free roam om man inte moddar det.

Finns säkert fler jag glömt som jag spelat dock.

Ska kolla in dom andra spelen, Redan spelat just cause 2

Permalänk
Skrivet av GoldToazt:

+ One does not simply buy a single player game

"Hej, jag vill ha tips på spel i den genren där det bara finns 2st multiplayerspel. Men det får inte vara singelplayerspel. Men det säger jag såklart ingenting om"

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

"Hej, jag vill ha tips på spel i den genren där det bara finns 2st multiplayerspel. Men det får inte vara singelplayerspel. Men det säger jag såklart ingenting om"

Spel som Gta och sleeping dogs är inte multiplayer dom är single player spel. Alla i den här genren är singleplayer spel...

Permalänk
Skrivet av GoldToazt:

Spel som Gta och sleeping dogs är inte multiplayer dom är single player spel. Alla i den här genren är singleplayer spel...

Bestäm dig, är det single eller multi du vill ha?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Bestäm dig, är det single eller multi du vill ha?

Single... Är ju storyn jag är ute efter..

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldToazt:

Single... Är ju storyn jag är ute efter..

Som någon tipsade om ovan.. Om du har tillgång till konsol så är Red Dead Redemption ett måste. Nästan värt att inhandla en konsol för...

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Skrivet av daolo:

Som någon tipsade om ovan.. Om du har tillgång till konsol så är Red Dead Redemption ett måste. Nästan värt att inhandla en konsol för...

Japp, Ska helt klart kolla på det, Har ju ett 360 så.