Permalänk
Medlem

Nexus 4 ute eller?

Funderar på en Nexus 4 eller Lumia 920, men när man kollar forumet verkar
Nexusen vara stendöd på Swec till skillnad från Lumian.

Är Nexusen inget att satsa på?

Permalänk
Medlem

Nexus ger det bästa Android upplevelsen. Jag har ej provat telefonen men det har fått mycket positiva feedbacks vad jag har sett so far

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Funderar på en Nexus 4 eller Lumia 920, men när man kollar forumet verkar
Nexusen vara stendöd på Swec till skillnad från Lumian.

Är Nexusen inget att satsa på?

Jag hade tveklöst valt Nexus 4.

Helt klart den bästa Android-upplevelsen och kommer att få uppdateringar länge eftersom det är en Google-telefon.

Permalänk

Jag fick min Nexus 4 för snart 2 veckor sedan och är utan tvivel ett av de bästa, om inte det bästa köp jag gjort.

Jag tror att inte så många pratar om Nexusen är för att den fortfarande är svår att få tag på i Sverige. Kolla på swedroid annars om vad som sägs där.

Visa signatur

PC Kontoret: Ryzen 5700X, 32GB, 6800 XT
PC Spelrum: Ryzen 5800X, 32GB, 7900 XT

Permalänk

Jag har båda och använder mig mest av Lumia 920 då jag är inte beroende av vissa appar som instagram eller spotify om du vill testa något nytt så tycker jag Lumia 920 men är du beroende av något av dessa appar så tycker jag lätt du ska gå för Nexus 4 helt klart den bästa Android lur jag har ägt och jag använder den ibland när jag behöver en viss app som inte finns i WP8 :).

Permalänk

My Nexus is fantastic we we weeo

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Kört med nexus sen december. Gått från iphone 4 till nexus. Gillar den mer och mer för var dag som går. Jag kommer nog inte byta på bra tag

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Nexus 4 va herren på täppan men nu är HTC ONE X PLUS herren

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lexius:

Nexus 4 va herren på täppan men nu är HTC ONE X PLUS herren

Lol nej.
Vad baserar du det på?

Nexus 4, PadFone 2 och Xperia Z är Androids nuvarande toppmodeller.

Note II, Galaxy S3, One X+ och några andra modeller är väl fortfarande bra, men de är inte det senaste och One X+ plus är absolut inte herren på täppan.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Troligen för att Nokia Lumia 920 förväntas vara det stora genombrottet för Windows Phone, mer intressant helt enkelt. Väntar personligen också på en Nexus 4, svår att få tag i dock.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Sötast

N4 All the way <3

Permalänk
Medlem

Trivs mycket bra med min.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Min nexus 4 är helt ok, lite kort batteritid - men annars bra.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en 920 (gul). Lång leveranstid men helt klart värt att vänta på:) Jag ville testa något nytt (har en HTC DHD) och tycker android har blivit segt och inte lika roligt som förut.
Gå och känn på både telefonerna, jag velade först mellan N4 och 920 men det blev 920 tillslut

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Jag har beställt en 920 (gul). Lång leveranstid men helt klart värt att vänta på:) Jag ville testa något nytt (har en HTC DHD) och tycker android har blivit segt och inte lika roligt som förut.
Gå och känn på både telefonerna, jag velade först mellan N4 och 920 men det blev 920 tillslut

Varit sugen på en gul 920 för den är så rackarns snygg.
Men fick inte tummen ur och köpa en när cyberphoto hade den hemma i helgen.

Får dra till MM och känna på dem eftersom EG inte har dem inkopplade.

Är annars galet nöjd med Nexus 7:an.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SUMITOMO:

Varit sugen på en gul 920 för den är så rackarns snygg.
Men fick inte tummen ur och köpa en när cyberphoto hade den hemma i helgen.

Får dra till MM och känna på dem eftersom EG inte har dem inkopplade.

Är annars galet nöjd med Nexus 7:an.

Skulle rekommendera dig att även ta en titt på PadFone 2, riktigt trevlig lur och jag föredrar den definitivt framför Nexus 4. (Har använt båda väldigt mycket)

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeroGamer:

Jag fick min Nexus 4 för snart 2 veckor sedan och är utan tvivel ett av de bästa, om inte det bästa köp jag gjort.

Jag tror att inte så många pratar om Nexusen är för att den fortfarande är svår att få tag på i Sverige. Kolla på swedroid annars om vad som sägs där.

Skrivet av SUMITOMO:

Funderar på en Nexus 4 eller Lumia 920, men när man kollar forumet verkar
Nexusen vara stendöd på Swec till skillnad från Lumian.

Är Nexusen inget att satsa på?

Jag var tursam nog att få tag på en modell som hade kommit med "första leveransen" till Sverige. Kan hands down säga att det är den bästa (Android)-mobil jag någonsin ägt. Jag har aldrig gillat iPhone och iOS (ingen emot Apple per se, men aldrig gillat iPhone och dess likar). Tyckte Android var OK på min föregångare HTC Incredible S, men med Nexus 4 är det som att man har bytt till en helt ny plattform. Allt flyter på så extremt bra och jämt. Kan definitivt rekomendera!

// Stolt ägare

Permalänk
Sötast
Skrivet av Xiod:

Min nexus 4 är helt ok, lite kort batteritid - men annars bra.

Prova byta till francos kernel, håller nån halv vecka i idle med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Varit sugen på en gul 920 för den är så rackarns snygg.
Men fick inte tummen ur och köpa en när cyberphoto hade den hemma i helgen.

Får dra till MM och känna på dem eftersom EG inte har dem inkopplade.

Är annars galet nöjd med Nexus 7:an.

Visst är den:) Jag blev förälskad i den så fort jag såg den! Gör du så och lycka till med valet!

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nexus 4, PadFone 2 och Xperia Z är Androids nuvarande toppmodeller.

LG Optimus G

Permalänk
Medlem

haha hitta reklamen som fånga min uppmärksamhet som hårdvarofreak för 3 år sen
http://www.youtube.com/watch?v=1H9-I_PNVnQ

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Funderar på en Nexus 4 eller Lumia 920, men när man kollar forumet verkar
Nexusen vara stendöd på Swec till skillnad från Lumian.

Är Nexusen inget att satsa på?

Nexusen är långt i från stendöd, den är populärast på Prisjakt.

Men detta forum tenderar att samla Windowskramare som till varje pris hävdar att Windows alltid är bäst.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Funderar på en Nexus 4 eller Lumia 920, men när man kollar forumet verkar
Nexusen vara stendöd på Swec till skillnad från Lumian.

Är Nexusen inget att satsa på?

Det enda som är speciellt med Nexus 4 är att den kör stock Android. Lumia 920 däremot är ju fullproppad med innovationer, sen ett helt nytt operativ på det. Som att jämföra mellanmjölk mot en fin whiskey. Ingen tvekan om vad jag skulle välja i alla fall.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Funderar på en Nexus 4 eller Lumia 920, men när man kollar forumet verkar
Nexusen vara stendöd på Swec till skillnad från Lumian.

Är Nexusen inget att satsa på?

Kollade på lumia, slutsåld överallt i Stockholm typ, iaf på phonehouse... nexusen ser riktigt! fin ut.
Tror inte folk pratar så mycket om nexusen för att lumian är något "nytt" då nexusen mer eller mindre bara är en rejält upphottad nexus.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av leafbranch:

LG Optimus G

Okej, visste att jag glömt någon

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Det enda som är speciellt med Nexus 4 är att den kör stock Android. Lumia 920 däremot är ju fullproppad med innovationer, sen ett helt nytt operativ på det. Som att jämföra mellanmjölk mot en fin whiskey. Ingen tvekan om vad jag skulle välja i alla fall.

Mellanmjölken ? Pankakorna smakar så illa annars. Nä, men jag förstår vad du menar men det är ju helt klart en smaksak.
Android är mer etablerat och har lite mer möjligheter om man gillar o pilla med olika roms. Själv föredrar jag iaf just nu WP8 även om vissa saker saknas. Det är ju dock ingen omöjlighet att det kommer komma tonvis med olika roms även till WP8 folk sitter ju redan o pillar o har sig vad jag förstått från XDA forumen.

Det enda man kan göra är att försöka känna på båda telefonerna/OS och ta ett beslut efter det, själv beställde jag min lumia 920 utan att ha provat OS, men jag har bara bra erfarenheter av nokia och förutom o ringa/sms:s använder jag mestadels telefonen som en kamera och då är i dagsläget nokia det givna valet enligt min åsikt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag Nexusen är en tråkig mobil, absolut kompetent men det bjuder inte på något extra, varken när det gäller hårdvara, innovation eller personlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Personligen tycker jag Nexusen är en tråkig mobil, absolut kompetent men det bjuder inte på något extra, varken när det gäller hårdvara, innovation eller personlighet.

Det är ju det som är grejen med en Nexus , du får ett OS som inte är fullt med bloatware och du gör den till den mobil som du vill ha själv och inte vad nån annan tycker du ska ha.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Personligen tycker jag Nexusen är en tråkig mobil, absolut kompetent men det bjuder inte på något extra, varken när det gäller hårdvara, innovation eller personlighet.

Nej det är klart, telefonen har ett relativt anonymt utseende och saknar 4G (som jag förstått det pga att det är svårt att sälja en olåst 4G telefon i USA) samt att den inte har den bästa kameran. I övrigt tycker jag att den hänger med i konkurrensen väldigt bra med tanke på låg prissättning, god prestanda och att den också har stock android som är en fördel enligt mig.

Kan hålla med om att WP känns väldigt innovativt jämfört med iOS och android där det inte hänt allt för mycket vad gäller användargränssnitt de senaste åren. WP är nytänkande.

Visa signatur

TypeMatrix | MacBook Air 11"

Använd Gilla om ni får det svar ni söker!

Permalänk
Medlem

Jag har personligen lite svårt att se hur lumian kan vara värd en tusenlapp mer än nexusen. Vad är det för awsome funktion som gör det? Visst den har trådlös laddning och trams. Plattformsmässigt vinner Android dessutom med hästlängder pga ett större utbud av appar och dessutom bättre kvalitet. Men jag kan förstå att vissa vill prova något nytt..

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB