Permalänk
Skrivet av _Skalman:

Nehe, det var ju synd

Det är sant, såg nu att man kan få en Dell 15R SE med HD7730M, fullHD-skärm och riktig i7 quadcore för 6000, den verkade väldigt fin faktiskt; denna

Den väger också 2,7 kg men det är ju faktiskt som någon skrev, den kan inte vara snabb, billig och slimmad.

Haha, jo, det var jag som skrev det också :P. Men det är exakt den datorn som jag har beställt. Men det jag ska göra så prioriterar jag processsor (särskilt när det gäller musikinspelningar). Jag gick vilse på Dells sida när jag skulle länka den förut, men det var den jag menade iaf med 800 kronors rabatt till på torsdag.

En varning med Dell dock. I absolut sista steget lägger de till 300 kronors frakt. Borde ingå på så dyra produkter, det gör det på HP:s sida. Och då betalar man 300 kronor för den långsammaste leveranstiden i Sverige! Beställde i fredags och leveransdatum är 18 februari (i Stockholm)! Inte riktigt godkänt. Även om man räknar bort denna helg.

@ilstallione: Har du erfarenhet av det och märkt att det inte fungerar? Jag har märkt att en hel del skriver det, men vet inte om det är för att folk inte förstår att man måste ändra själv vilka applikationer som ska använda Radeon och inte. Eller även när man gjort det att det hoppar tillbaka till Intel och krånglar. Hursomhelst ska Nvidias system för detta var mycket bättre som jag förstått iaf.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, jag vågar påstå att jag har ganska bred erfarenhet av problemet och min rekommendation är att hålla sig från kombon Intel CPU med ATI grafik om det är en växlingsbar version.

Intel med Nvidia NP, AMD med ATI likaså NP.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Ja, jag vågar påstå att jag har ganska bred erfarenhet av problemet och min rekommendation är att hålla sig från kombon Intel CPU med ATI grafik om det är en växlingsbar version.

Intel med Nvidia NP, AMD med ATI likaså NP.

Ok, då kanske det är bättre att välja något annat om man ska spela spel då.

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Passar på o fråga vilken bärbar för 5000-6000kr som skulle rekommenderas ifall man inte bryr sig om spel?

Finns det några där de satt lägst prioritet på grafikprestandan? Samtidigt som resten är bra?

ja gick en gång in skulle köpa en bil kravet var 4hjul & 50000kr.. nån som kan hjälpa mig??

om du nu inte skriver vad dina syften är så går det med vilken dator som helst HD Graphics 2000 den ''visar en bild''
Ska du ha den för film ? praktiskt allt där det inte står intel
hur stor ska skärmen va ?
vad ska du använda datorn till ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644