Permalänk
Medlem

Bygge av kompakt dator

Min bror är i behov av en ny dator nu så jag ska hjälpa honom med det. Datorn kommer transporteras en hel del så han vill ha den så kompakt som möjligt. Den kommer främst användas för spelande, och han har en budget på 4-5000. Jag har absolut ingen koll på dom mindre formfaktorerna, finns det gamingdelar till dom? Eller finns det små ATX-chassin?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

det kallas mATX eller så kan man använda mITX.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

det kallas mATX eller så kan man använda mITX.

Ja men passar vanliga grafikkort och moderkort i dom?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Zer0x:

Ja men passar vanliga grafikkort och moderkort i dom?

det finns bara en standar för grafikkort, men vissa är länge än andra och vissa är bredare än andra men ett grafikkort ska kunna få plats nästan vilket chassi som helst, så länge det finns tillräckligt med expansions plater så ska du kunna monteras ett grafikkort. du behöver moderkort i mATX får plats ett mATX chassi och ett mITX moderkort får plats i ett mITX chassi. moderkorten kan få plats i chassin som stöjder moderkort lika stor som sig själv eller större. t.ex mITX kan monteras i ATX chassi och liknande.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2931067/2013-02-03

mITX system är mindre än mATX system men dyrare. Körde därför på ett mATX system.